Piotruś napisał(a):
2 miesiące temu spryskałem MOTIPem przepływkę (w AVB, wybór specyfiku zupełnie przypadkowy - zawsze tego używam do styków), która wydawała się kompletnie zdechła (generowała nawet błąd w ECU). Auto odżyło, zlogowałem, trzymała idealne parametry (bezpośrednio po zabiegu). Od tamtej pory samochód przejechał 6 tyś.km. i wydaje się (subiektywnie), że ciągle (jeszcze
![n :):](./images/smilies/052.gif)
) jest OK.
Jak znajdę czas to zaloguję i wyniki wstawię na Forum. Sam jestem już ciekawy czy jakieś parametry uległy "rozjechaniu".
Słyszałem już tą opowieść chyba z dziesięć razy...
Piotruś napisał(a):
Ciekawe co na to
Robocop - pewnie znowu zapłacze jak dziecko ... (łzami z elektrolitu ale co tam ... ) ...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
.
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)
He, he... Bardzo śmieszne...
Widzę, że moje słowa:
teraz możecie mnie opluwać traktujesz bardzo dosłownie ?
Ja nie odpowiem tym samym tylko dlatego, że nie chcialbym "obnażać" Twoich potknięć, Piotruś - nie chciałbym Cię pozbawiać czci i godności...
To tyle w tym temacie - teraz chcialbym trochę merytorycznie:
Dlaczego nie można sprawdzić tej przepływki mierząc po prostu rozkład napięć na czwartym pinie w zależności od obrotów ?
Masowy przepływomierz powietrza w Audi V6 ma złącze 5 – pinowe i podaje po jednym sygnale analogowym dla zasysanej masy powietrza oraz temperatury zasysanego powietrza.
Układ pinów:
pin 1 – sygnał temperatury powietrza
pin 2 – napięcie zasilania 12 V
pin 3 – masa
pin 4 – napięcie zasilania 5 V
pin 5 – sygnał masy powietrza
W przypadku jego całkowitego uszkodzenia, sterownik rejestruje usterkę i dokonuje obliczeń przy wartości zastępczej 550 mg/skok.
Wskutek zmniejszenia dawki wtrysku – spada moc silnika.
Zanim w takim przypadku wymieni się przepływomierz, należy sprawdzić napięcie zasilania (5V i 12 V). Jeżeli napięcie sygnału jest niższe niż zassana masa powietrza, to sterownik nie rejestruje usterki, jednak z powodu rzekomo mniejszej masy powietrza zmniejsza dawkę wtrysku, a tym samym i moc silnika.
W tym przypadku należy porównać napięcie sygnału przy różnych prędkościach obrotowych z wartościami nominalnymi:
I tak przy różnych prędkościach obrotowych występują takie wartości napięcia (pierwsza to Vmin, druga to Vmax)
Bieg jałowy – od 0 V do 2,2 V
2000 rpm – od 3 V do 3,2 V
3000 rpm – od 3,6 V do 3,8 V
4000 rpm – od 3,9 V do 4,1 V
Swobodne przyspieszanie – od 4,1 V do 4,3 V
W przypadku zaniżonych wartości należy wymienić przepływomierz.
Przepływomierz nasz BOSCH, jak i słynne HITACHI jest zasilany napięciem 5 V dla układu elektronicznego i napięciem pokładowym do podgrzewania „gorącej płytki” (termoanemometru warstwowego).
Przesyła on do sterownika ECU sygnał napięcia, który w zależności od wydatku powietrza waha się w granicach napięcia opisanych powyżej.
Zgadzam się całkowicie o ogromnym wpływie czystości filtra powietrza na zmierzoną przez lmm masę powietrza - powtórzę to jeszcze raz...
Nigdy tego nie negowałem...
Mgła olejowa w zasysanym powietrzu, opary z uszczelek silikonowych, zanieczyszczenia z filtra itp. stopniowo osiadają na powierzchni przepony rezystancyjnej czujnika w masowym przepływomierzu powietrza. Na skutek zanieczyszczenia przepony sygnały wysyłane przez przepływomierz powietrza do ECU są obarczone coraz większym błędem.
Ten powolny proces jest często niezauważalny dla układu samodiagnozy i zwykle w pamięci usterek brak jest jakichkolwiek zapisów na ten temat (błędów).
Istniejąca u niektórych producentów faza wygrzewania końcowego (w Audi V6 obecna i znana jako BURNOUT CYCLE) została pomyślana jako sposób na oczyszczenie przepony rezystancyjnej przez tzw. „wypalanie do czysta” po wyłączeniu silnika.
W praktyce często dzieje się jednak całkiem odwrotnie.
Wypalanie sprzyja „przypieczeniu” zanieczyszczeń. Zostaną one formalnie zeszklone na powierzchni czujnika i dlatego wszelkie próby czyszczenia czy mycia przepływomierza kończą się niepowodzeniem lub bardzo krótkotrwałą poprawą w wysyłaniu nie obarczonych błędem informacji do sterownika ECU.
Jeżeli HITACHI może się pochwalić trwalszą niż BOSCH przepływką - nie widzę żadnych przeciwskazań, aby nie spróbować jej przemyć alkoholem izopropylowym, czy słynnym sprayem MOTIPA, w przepływkach z AFB i AKN (Bosch) według mnie takie rozwiązanie nie pomoże na długo...
To tyle...
Tym razem mnie nie opluwajcie
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)