.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:09:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2007 21:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Chłopaki ale czy przejście na 5w40 nie spowoduje jakiś większych wycieków olejowych w moim AFB V6? Sory, że tak marudzę ale mnie to męczy? Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 08:38:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
piotrows napisał(a):
Chłopaki ale czy przejście na 5w40 nie spowoduje jakiś większych wycieków olejowych w moim AFB V6? Sory, że tak marudzę ale mnie to męczy? Pozdrawiam!!


Nie powinno, jeżeli nie jeździłeś zbyt długo na półsyntetyku.
Nie zastanawiaj się tylko zmieniaj

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 09:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Witam

Nie będę wywarzał otwartych drzwi, każdy ma indywidualne prawo do swojego wyboru, ale powiedźcie mi czym ustępuje Valvoline Synpower 5W/40 względem Motula 8100 X-CESS 5W-40 oprócz ceny ;) Ja zawsze kupuje w Focie lub IC i wszystko ok co do oryginalności nie mam zastrzeżeń. Poza tym porównując parametry fizykochemiczne są bardzo zbliżone dodatki podejrzewam, że też nie są gorsze. Nie chce tu prowadzić żadnej propagandy, ale akurat ten olej na wielu forach zagranicznych jest bardzo chwalony. Nie długo szykuje mi sie wymiana czy ktoś mógłby mnie przekonać do wyższości jednego oleju nad drugim :)

POZDRAWIAM

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 10:17:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
STROKE napisał(a):
czy ktoś mógłby mnie przekonać do wyższości jednego oleju nad drugim :)


Ja nie będę Cię przekonywał do Motula ani do Valvoline. Za to gwarantuję, że stosując regularnie ORYGINAŁ Castrola - Twój silnik zawsze będzie czysty jak nówka z fabryki :diabel: :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ie#1016122

Poszukaj jeszcze postów Mepha z fotami zdjętych dekli zaworowych - aż miło spojrzeć ... .

[+]
O - już znalazłem: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ha#1089826

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 10:31:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Zgadza się, aż nie miło spojrzeć co do Castrola to używam tylko przekładniowego TAF-X nie narzekam i na tym pozostanę :peace:

POZDRAWIAM

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 11:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Dobra chłopaki ale ja mam auto od 3 miesięcy i tuż przed kupnem poprzedni właściciel wymienił olej na Mobil Super S 10w40, a jak było wcześniej to nie mam pojęcia? Czy w takiej sytacj przejście na 5w40 jest rozsądne? Pozdrawiam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 17:17:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
piotrows napisał(a):
Dobra chłopaki ale ja mam auto od 3 miesięcy i tuż przed kupnem poprzedni właściciel wymienił olej na Mobil Super S 10w40, a jak było wcześniej to nie mam pojęcia? Czy w takiej sytacj przejście na 5w40 jest rozsądne? Pozdrawiam..


Kolego Piotrows -> właściwości oleju 5W/40 są jakby "skrojone na miarę" dla silnika V6 TDI, podczas gdy w przypadku olejów mineralnych ich własności są tak jakby wynikiem tego, co powstało w naturze. W związku z tym olej syntetyczny: ma dużo większą trwałość - odporność na wysoką temperaturę, co sprawia, że nie odkłada się w postaci nagaru na wewnętrznych częściach silnika przyspieszając jego zużycie; w niskiej temperaturze jest wystarczająco płynny żebyśmy bez problemu uruchomili silnik (np. rankiem po mroźnej nocy); w wysokiej temperaturze posiada wysoką wytrzymałość warstwy smarnej, co umożliwia eksploatację na pograniczu limitów obciążeniowych silnika, lub w ekstremalnych warunkach klimatycznych; dzięki niskim oporom przepływu stawianym np. pompie olejowej, umożliwia oszczędność paliwa. Generalnie stosując olej syntetyczny do naszego silnika stosujemy się do zasady, że "drogie jest tanie".
Albo inaczej - tanie jest wrogiem dobrego :)

W Twoim przypadku wszystko zależy od tego - ile nagaru zdążyło się utworzyć w magistralach olejowych Twojej V6 - tki :/
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym lub półsyntetycznym, gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.

Piotr kilka tygodni temu pięknie to opisał, ale Tobie nie starczyło już sił na szukanie... ;) Nikt tutaj nie poda Ci gotowej recepty - zalać teraz syntetyk, czy też nie zalać - świadomy zagrożeń decyzję musisz podjąć sam...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 17:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

śmiem twierdzić, że przez 3 miesiące nie odłożył się nagar.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 17:32:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

śmiem twierdzić, że przez 3 miesiące nie odłożył się nagar.


Witaj przyjacielu :)

Ja również - zobacz moją wypowiedź kilka postów wyżej...
...ale kolega Piotrows nie jest pewien, czy to trzy miesiące, czy dłuższy okres. :/
Osobiście zmieniłbym na 5W/40 - ale to tylko moje zdanie... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 18:15:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Carlnova pokłon twojej wiedzy! Dziękuję za wyłożenie wszystkich plusów i minusów! A czy może być: Valvoline MaxLife Synthetic Oil 5W-40?Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 18:25:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
piotrows napisał(a):
Carlnova pokłon twojej wiedzy! Dziękuję za wyłożenie wszystkich plusów i minusów! A czy może być: Valvoline MaxLife Synthetic Oil 5W-40?Pozdrawiam!!


Jeżeli jest zgodny ze specyfikacją grupy VAG - VW 505 01, VW 505 00* - to jasne, że może być... Z tego jednak co wiem Maxlife jej nie ma... ;)
Jeżeli już koniecznie chcesz Valvoline - spytaj wowo na jakim on jeździ i sobie ponoć chwali (zupełnie bez sarkazmu) :)





*Motul 8100 X-cess ją ma... :D

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 19:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Carlnova z motulem w pełni się zgadza, ale chciałbym syntetyk 5w40 spełniający wspomnianą normę spośród dostępnych: Mobil, Valvoline itd.. Prośba o namiary!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 19:26:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Zapodam jeszcze stronkę:
[url]www.valvoline.pl/index_maxlife_gama.html#
[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 19:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SynPower 5W-40 ma 505.00, czyli tę, która Cię interesuje.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 17:26:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
meszrum napisał(a):
do AFB [jak i każdego 2.5TDI V6] najlepszy będzie X-Cess 8100 5W40.

wcześniej myślałem o Mobile 1 5W50 a teraz waham się między 6100 Synergie+ 10W-40 a 8100 X-cess 5W-40, obecnie mam zalany Castrol 10W40...
lukaszr napisał(a):
Będzie dobrze - użyj do tego przy okazji Motul Engine Clean i będzie dobrze.

meszrum napisał(a):
oficjalna literatura, w tym instrukcja, niemal wprost zakazuje stosowania podobnych specyfików.

Skoro Motul wypuścił takie coś to chyba warto skorzystać, nie?
Auto sprzed 10 lat ma literaturę pisaną dla tamtych czasów, wtedy nie znano takich specyfików, skoro technologia posunęła się do przodu może warto z niej skorzystać...

pytanie tylko czy uszczelki to nie rozpuści :) - używał ktoś?

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 20:45:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
piotrd napisał(a):
pytanie tylko czy uszczelki to nie rozpuści :) - używał ktoś?

Producent Twojego piernika jak i mojego napisal by lac olej z norma 505.00 - koniec i kropka! Gdyby w starych rupieciach montowali lukrowe uszczelki co sie rozpuszczaja to na syntetyczne nie mozna by dawac normy 505.00, prawda?
Mam 2 auta .. jedno z 97roku a drugie z 2000 i do obu leje syntetyk - do tego starszego leje go od ponad 100tys a do drugiego od 60tys km
To rozpuszczalnie uszczelek moze jest prawda w przypadku aut z lato 70tych
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 21:12:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
przemekk74 napisał(a):
Producent Twojego piernika jak i mojego napisal by lac olej z norma 505.00 - koniec i kropka!

ale pytanie dotyczyło Motul Engine Clean...

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 09:29:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
piotrd napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
Producent Twojego piernika jak i mojego napisal by lac olej z norma 505.00 - koniec i kropka!

ale pytanie dotyczyło Motul Engine Clean...


nie wlewaj tego do silnika - to się dostaje również do T.
silnik nie wymaga czyszczenia detergentami, a jedynie zmian oleju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 09:31:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
meszrum napisał(a):
nie wlewaj tego do silnika - to się dostaje również do T.
silnik nie wymaga czyszczenia detergentami, a jedynie zmian oleju.

ok, zatem wymiana i koniec tematu

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 09:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
piotrd napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
Producent Twojego piernika jak i mojego napisal by lac olej z norma 505.00 - koniec i kropka!

ale pytanie dotyczyło Motul Engine Clean...


nie wlewaj tego do silnika - to się dostaje również do T.
silnik nie wymaga czyszczenia detergentami, a jedynie zmian oleju.

generalnie tak ...ale
Slyszalem o 2 ciekawych przypadkach;
1) polonez eksploatowany na budzetowym mineralnym zgubil panawki bo zatkal sie kanalik gdzies tam, zgubil cisnienie i panewki wylecialy do miski olejowej
2) chyba z vw passacie b5 1.9vp37 ktos mial kupe szlamu w misce - wyczail to jak zdurnial mu czujnik poziomu oleju, wykrecil a tu szlam (nie mam pojecia czym silnik byl lany)
W skrajnym przypadkach czyszczenie moze byc wskazane ale w zadnym wypadku super czyscikiem
Co do 2 to moze to byl jakis kiepski olej zmieniany jedynie przez wlew bez spuszczania z miski???? ciekawy przypadek...
Co do obaw (rodem z Chlopow Reymonta) o lanie syntetykow to generalnie jest tak, ze oleje syntetyczne maja wyzsze liczbe TNB(czy TBN) - powiedzmy to "rozpuszczenie" z tym, ze mozna znalezc olej syntetyczny 5w40 ktory bedzie mial ja mniejsza niz jakis mineralny 15w40 a dwa to akurat w przypadku diesli z tego co wiem lepiej miec ta liczbe wieksza... (ta informacja jest w parametrach na stronie www na bank podana)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: