.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 18:17:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 22:15:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
Aaaaaaaaaa.........i wszystko jasne. Dziękuję :peace:
Widzisz...tego że wersja vag 208 jest żle przetłumaczona niebyło w twoim topiku ;)


to nie jest 208 ;) .
to jest 6xx albo 7xx.


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 22:49:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
pabloniss napisał(a):
W twoim topiku kąt wtrysku na BS Late jest 3,2( piszesz że jest to poprawny kąt) i stąd własnie moje pytanie...
U Falco jest -2 stat, na Late BS -2-2.4,a Carl pisze że perfekcyjny

może coś przegapiłem


Pabloniss -> perfekcyjny to taki, który wychodzi spod ręki mistrza TDI na miarę Leonarda da Vinci z Beskidu Śląskiego.
Miałem nadzieję, że jak go pochwalę zaprosi mnie na darmowe wakacje do siebie w góry... :) :D :): :peace:

A na poważnie - perfekcyjny to taki, który pozwala ECU na swobodne wysterowanie tego kąta w 004 statycznym dokładnie na 2* ATDC, czy nach OT, czy PGMP z wysterowaniem takim, aby możliwa była swobodna jego regulacja (rzędu 70 - 85%).
Cały czas obserwujemy jak się to ma do 004 BS i zauważ, że Piotruś osiągnął to przez ustawienie kąta na 2,4* ATDC, natomiast ja i Meszrum mamy ustawione w BS-ach 3,2* ATDC. Różne ustawienia - wynik taki sam... :)
Z drobnym wyjątkiem - AFB Meszruma miało wymieniany rozrząd w niemieckim ASO przez profesjonalistów, mój niestety był wymieniany na kredkę, czy też czarny mazak przez profi specjalistów z BOSCH Service.
Osiągnęliśmy to samo, ale mistrz Meszrum zdaje się tego nie zauważać :) :D :peace:
Ważne, aby kąt w BS-ach nie wychodził poza dopuszczalny zakres, czyli od 0 do 4* ATDC na LATE (max późny)

Czy w miarę jasno i klarownie Ci wyjaśniłem co to jest perfekcyjny kąt wtrysku ? To wcale nie taki jak ma Meszrum, Piotruś i Carl - to taki zgodnie z założeniami inżynierów z Ingolstadt. ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 23:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

profi z D w moim przypadku okazali się co najwyżej tak profi, jak Twoi :) , drogi Carl. choć nie mam śladu kredki/mazaka/kredki świecowej/flamastra/ołówka/węgla/kupy/etc, to wiem, że przy zastosowaniu blokad na wale, wałkach i VP44, przy 2*ATDC na 004BS, w 004.4 będzie poniżej 100%.
:d

z kolei w AYM, Andrzej z Diagtronika wymienił rozrząd zgodnie ze sztuką, co zaowocowało:
- 004BS: 2*ATDC
- 004: circa 2/2*ATDC na 70%.

jestem pewien, że gdyby Piotr, w przedmiotowym AFB, ustawił 004BS na 2*ATDC, to wysterowanie pompy w 004.4 byłoby poniżej 100%.

Piotra należy sklonować. jego kopię będę trzymać zamrożoną w garażu i będę ją rozmrażać przy każdej towarzyskiej okazji, jak również czynności serwisowej... :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 23:22:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Piotra należy sklonować. jego kopię będę trzymać zamrożoną w garażu i będę ją rozmrażać przy każdej towarzyskiej okazji, jak również czynności serwisowej... :):


Z tego co wiem, Piotr nie nadużywa alkoholu tak jak Ty, więc kompanem byłby marnym :D
Carl to co innego... :we2: :smokingdevil:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 18:56:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Rozumiem że jak przyśpiesze kąt wtrysku to wysterowanie pompy się zwiększy??
bo w tej chwili jest tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc4 ... 33b6c.html

i już się dowiedziałem jest za małe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 20:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,

nie patrzymy na 004.
patrzymy na 004BS, gdyż ten blok pokazuje ustawienie kąta. na 004 zerkamy tylko kontrolnie - w świetle wysterowania nastawnika.


;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 20:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Oczywiście...Tak jak mówisz, może żle się wyraziłem

To był tylko przykład że mimo kontroli na 004 jest wszystko OK(2.0*) z kątem, tylko wysterowanie chyba jest złe???a mimo tego na BS jest u mnie 4.6*
Czyli w momencie kiedy zaczne regulować kąt na BS-ie ma być 2* tak samo jak i na statycznym i chyba wtedy zwiększy się 004.4.bo w tej chwili jest na około 64% (nastawnik)a powinno być chyba większe
Kurcze..niewiem czy się dobrze wyraziłem :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 20:40:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,

004BS i 004 mają ze sobą dosyć luźny związek. może być tak, że jak 004BS będzie na 2*ATDC, to 004 przejdzie na BTDC, a wysterowanie nastawnika spadnie o kilka % - oczywiście będzie to poprawne.
może być jednak zupełnie odwrotnie [co też będzie poprawne] i nie ma na to żadnej reguły - jest to zależne tylko i wyłącznie od poprawnego zastosowania blokad przy wymianie rozrządu.

na chwilę obecną interesuje Cię jedynie 004BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 21:02:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Teraz zajażyłem......
Na dzień dzisiejszy to wszystko co moja gąbka może wchłonąć... :):

Jak ustawie poprawnie kąt to wrzucę LOG i wtedy będziemy dalej gadać...Mam nadzieje ;)
Narazie niebędę już Wam zawracał głowę moim problemem, bo pewnie inni też liczą na waszą pomoc.

Chciałbym się kiedyś Wam zrewanżować, ale swoją wiedzą wam .....NARAZIE>>>niedorównuje. Może kiedyś........
Chyle czoło Tobie Meszrumie no i oczywiście Carlowi którzy jako nieliczny tak perfekcyjnie wyjaśniliście mi zagadnienie mojego problemu i pewnie nie tylko mojego

Licze na was w przyszłości.....niedalekiej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: