.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 15:32:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 19:03:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Załączam nastepna dodatkowe logi,:

Auto stało 8h na zewnatrz i po tym zrobiłem na zimnym silniku 5 sec po odpaleniu, a nastepnie po rozgrzaniu.

01STAT zimny silnik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d70 ... 4deec.html

013 STAT zimny silnik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16a ... a5a3a.html

014 STAT zimny silnik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fab ... 7474d.html

01stat temp. robocza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a1 ... 425d3.html

13stat temp. robocza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ffc ... 33a46.html

14stat temp. robocza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca6 ... 14c92.html

Sporo juz przy tych logach widać...
Proszę powiedzcie co tu dalej działać. ;)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 20:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy jest Stefan przy porannym rozruchu?
[moim zdaniem musi być]

wychodzi na, że dawka rozruchowa jest za duża. poza tym, dawka jałowego biegu jest także wysoka.


co ja bym zrobił?
- spróbowałbym zmniejszyć dawkę paliwa VC'omem [skrupulatnie zapamiętując poprzednią wartość]. na jałowym rozgrzanym powinno być ok. 5 [001.2].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 20:25:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
meszrum napisał(a):
czy jest Stefan przy porannym rozruchu?
[moim zdaniem musi być]

wychodzi na, że dawka rozruchowa jest za duża. poza tym, dawka jałowego biegu jest także wysoka.


Więc tak , stefan jest juz teraz codzien praktycznie i jak np. dzis rano logowalem 04 BS kiedy pompa sie przestawiala, byl bardzo duzy stefan, koloru jasnego, duzo tego bylo.
A co powiesz na temat wtrysku 3,4 i korekcji na zimnym silniku ?? Wtrysk 4 jest chyba juz na granicy wykonczenia co ?
OK skoro te dawki sa za duze, co mam dzialac dalej ?? Adaptacje sterowników czy jak ? Czy to juz trzeba ingerowac bezposrednio w pompe i wysylac ja tam spowrotem gdzie regenerowali ? :/

Dawke zmniejszac :| hmmm...... czy ktos umie takie cuda :):
Ale faktycznie porownywalem logi Kolegów i zeby ustawic na te 5 jak mówisz Mesz - mogloby byc super
Panowie, robił to już ktoś w AFB lub literopodobnym ??

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 20:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie chce zapalić i za duża dawka rozruchowa to jedno drugiemu przeczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 23:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wojtekkkkk napisał(a):
nie chce zapalić i za duża dawka rozruchowa to jedno drugiemu przeczy


Wojtku,

w TDI większa dawka oznacza mniejszą ilość paliwa. to jest na zasadzie: czym więcej, tym mniej.



Mario,

01 Engine > 11 Login: 12233 > 10 Adaptation > 5 [odczytaj wartość i podaj nam na forum].
masz zbyt dużą dawkę rozruchową [czyli za mało paliwa]. zmienimy ją i będzie OK. tylko najpierw muszę poznać wartość jaką masz.

dawkę biegu jałowego ustawisz tak:
slinik pracuje / temp. robocza > wyłączone pochłaniacze energii [klima, światła etc] > 01 Engine > 11 Login: 12233 > 10 Adaptation > 1 [odczytaj wartość i podaj nam].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 08:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
No zaczynam nowy dzień z bananem na twarzy jak przeczytałem ten ostatni post :diabel:
Cieszę sie niezmiernie, wczoraj tez siedziałem do 22 i tak chyba z 20 logów 01 STAT forumowych naszych Kolegów przejrzałem, Faktycznie góra 2 przypadki miały tak wysokie wartości jak mam ja.
Auta nie mam przy sobie, bylem dzis dobry i dalem zonie sie przejechac do pracy :D Ale po 16 od razu pojade podlacze sie i podam wartości jakie odczytałem. ;) pozdrowionka i młego dnia :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 19:09:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Jestem juz, sytuacja wyglada nastepujaco:
wchodze w silnik w 11 robie login wpisuje 12233 5 sec akceptuje i juz nie pozwala mi wejsc do adaptacji - wywala blad "too many errors communications".
Probowalem to na viakenie usb, na kablu rs232, próbowalem też drugim laptopem. Sytuacja powtarza się, jest to samo. Odlaczalem aku na 5 min, caly czas ten komunikat - nie daje mi wejsc nawet w adaptacje :(

Co tu robić??

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2007 20:04:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mario,

czy próbowałeś dostać się do adaptacji bez Login'u?

można spróbować ustawić latency na 12 [na czas prób] w menedżerze urządzeń dla interfejsu Viaken.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 04:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Robilem juz to, zmniejszalem latency na 12, 8 i niestety zadnego efektu :(

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 07:56:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
moim zdaniem należalo by sprawdzić pompe zasilająca, jakie daje ciśnienie i kiedy ono sie pojawia i szczelność zaworków ciśnieniowego i przelewowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 08:52:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wojtekkkkk napisał(a):
moim zdaniem należaloby sprawdzić pompe zasilająca, jakie daje ciśnienie i kiedy ono sie pojawia


W tym modelu nie ma pompy zasilającej... (to nie jest PD ani CR). Rolę ssącą :): spełnia VP44, która samodzielnie ciągnie paliwo od zbiornika i tłoczy je aż do wtryskiwaczy ... .

wojtekkkkk napisał(a):
i szczelność zaworków ciśnieniowego


Można wiedzieć co masz na myśli i gdzie tego szukać ?

wojtekkkkk napisał(a):
i przelewowego.


W tym roczniku (o ile dobrze pamiętam) nie montowano jeszcze zaworków zwrotnych. Pojawiły się nieco później, osobno dla każdego rzędu cylindrów, wpięte w przelewy pomiędzy 1 i 3 wtryskiwaczem a króćcem powrotu na pompie (dostęp dziecinnie prosty - spoczywają na deklach zaworowych).

Obraz logów wyraźnie świadczy o wyjątkowo oszczędnościowym ustawieniu dawki paliwa. To normalne, że kiedy powietrza jest za dużo (powstaje "zbyt uboga mieszanka" paliwowo-powietrzna) - silnik kopci na biało-siwo (kiedy paliwa jest za dużo w stosunku do powietrza - silnik kopci na czarno). Całkiem tak samo jak w piecu CO ... .

Czy sprowadzenie proporcji paliwo/powietrze do "typowego" poziomu rozwiąże problem w 100% - to dopiero się okaże ale na pewno od tego należy zacząć działanie.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 10:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
[także] uważam, że to wina pompy, lecz czasowo można to obejść za pomocą adaptacji.


Mario,

postaraj się wyłączyć większość usług działających w tle Windows'a. ten problem spowodowany jest naturą samego laptopa.
rozumiem, że bez Login'u próbowałeś się dostać?
dalej próbuj zmieniać latency - może końcu trafisz na odpowiednią wartość.



Piotr,

napiszę Ci dziś PW odnośnie płynu... :d

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 18:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Wszystki inne aplikacje pozamykalem tylko vaga otwartego mam.
Tez probowalem bez loginu tez wejsc w adaptacje, ale tylko w drugim kanale sa jakies widocznie wartosci, a w reszcie kanałów same errory.
Probowalem juz to zrobic dwoma roznymi laptopami i dalej nic. W prawym górnym rogu pojawia sie komunikat Login Lost due to dropped sesion i dalej okienko wyskakuje te too many comunications errors. Tak wiec nie wiec co tu zdzialac, Czy probowaliscie kiedys moze u siebie te wartosci odczytac ?

i

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 20:27:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
pompa zasilajaca łopatkowa jest napewno,ciśnienie z tej pompy reguluje zawór, a zawór przelewowy jest w każdej pompie, ale być może tu jest inaczej to rozwiązane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 13:40:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wojtekkkkk napisał(a):
pompa zasilajaca łopatkowa jest napewno,


W 2.5TDi z 2000 roku - owszem jest. Na szybko pamiętam jedną - pompa łopatkowa wspomagania kierownicy.

W układzie paliwowym jest pompa strumieniowa, w zbiorniku paliwa, jednak w żadnym razie nie zasila ani nie wspomaga VP44 w "ssaniu" ropy ... .

wojtekkkkk napisał(a):
ciśnienie z tej pompy reguluje zawór,


... taaak. Chyba "zawór wirtualny" ... .

wojtekkkkk napisał(a):
a zawór przelewowy jest w każdej pompie, ale być może tu jest inaczej to rozwiązane


No właśnie "Panie Warsztatowcu". Jest inaczej rozwiązane i po co zacierać wymowę całego topika fałszywymi hipotezami ... ?? W ten sposób na pewno nie pomagasz Mario ... :/ .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 15:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
w każdej pompie rotacyjnej która widziałem jest pompa łopatkowa,vp 44 ma takowa napewno, nikt mnie nie przekona że w tej pompie tłoczki zasysają paliwo ze zbiornika bo to nie ma sensu,wystarczy odrobina znajomosci zasady działania pompy wtryskowej. Co prawda vp 44 różni się konstrukcyjnie od pomp rotacyjnych ale to wymóg bardziej precyzyjnego sterowania dawką paliwa i katem wtrysku. Napewno wiele wypowiadających sie osób ma większa wiedze niz ja,ale kitu nie dam sobie wcisnąć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 15:18:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Widzisz Wojtek - VP44 nie jest pompą rotacyjną co delikatnie starłem Ci się przekazać ... . To jest pompa PROMIENIOWA (poszukaj w archiwum, znajdziesz rysunki poglądowe i zestawienie różnic w stosunku do typowych pomp rotacyjnych, o ile pamiętam autorstwa Mistrza "maxtdi").

Wciskanie kitu ... . Daruj sobie takie uwagi bo zwyczajnie śmiecisz ... . Ponadto zabrałem głos nie po to żeby z Tobą polemizować, tylko po to żebyś przestał zaciemniać obraz sytuacji i tak już mocno wystraszonego Kolegi Mario ... .

Zgodzę się tylko w jednym - żeby VP44 pociągnęła paliwo ze zbiornika, na zasadzie ssącej a nie tłoczącej jak sugerowałeś powyżej, musi zostać możliwie jak najdokładniej odpowietrzona - samodzielnie podciśnienia nie wytworzy.
I własnie dlatego obecność powietrza w układzie paliwowym jest aż tak bardzo szkodliwa dla VP44 ale mam nadzieję, że sam to zrozumiesz po lekturze archiwum AKP.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 17:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
być może ja nie zrozumiale pisze,ale jak nazwać podzespół występujący na wale pompy pierwszy w kolejności patrząc od strony koła rozrządu. http://www.mecanicavirtual.org/vp_44.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 18:08:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
To jest pompa skrzydełkowa (a nie łopatkowa !!!). Nie wytwarza ciśnienia po stronie ssącej, tłoczy "swobodnie" paliwo do komory ciśnieniowej VP44. Jej zasada działania jest identyczna jak pompa odprowadzająca wodę z pralki ... . Nie posiada zaworu przelewowego, wypełnia paliwem komorę ciśnieniową dopiero po otwarciu wentula magnetycznego komory cisnieniowej. W przeciwnym razie (wraz z paliwem nadmiarowym) ropa "powraca" bezciśnieniowo do ueberlafu.

Jeszcze jakiś egzamin Panie Mądraliński ??

Co ten egzamin ma wspólnego z problemem Mario ???

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 18:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
nie jest moim celem egzaminowanie kogo kolwiek, wszak okazało się że nie zrozumiale napisałem bo zamiast skrzydełka pisałem łopatki, myśle że łatwo było domyśleć sie o co mi chodzi ,ale dobrze że sie wyjaśniło. A moja myśl jest taka że być może pompa SKRZYDEŁKOWA nie daje wymaganego przepływu paliwa żeby tłoczki wysokiego ciśnienia mogły od razu podać pełna dawke rozruchowa. Wiadomo że droga paliwa zaczyna sie od tej pompy,a więć jest bardzo duże prawdopodobieństwo że woda lub inne zanieczyszczenia moga ją uszkodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: