.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:40:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 10:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
GrzesB napisał(a):
Jeszcze jeden post nie związany z tematem i będzie kasowanie...
Już jestem grzeczny mr. Grzes :) B

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 11:05:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hej ;) .
Pozwólcie, ze dorzucę swoje "3 grosze' do dysksji :): .

Grześ ( :peace: ) - masz całkowitą rację (moim zdaniem), że uszkodzony czujnik stopu może wpływać na tiptronika ale (powtarzam: moim zdaniem) nie objawia się to drgawkami skrzyni biegów. Myślę, że logicznie połączyłeś dwa "objawy" występujące niezależnie od siebie w tym samym czasie ;) .

"Mrowienie" - to (powiedzmy umownie) w miarę powszechna usterka zawieszenia zespołu napędowego i określenie użyte przez Krisso wręcz idealnie pasuje do opisywanego stanu rzeczy. Będę się upierał :): , że jego problem bierze się właśnie w tych elementach ... .

Norbi ( :peace: ) - powiem Ci tylko tyle, że wszystkie auta z AKP, które miałem dotąd zaszczyt diagnozować, wykazywały (czasem wyjątkowo ciężkiego kalibru) usterki spowodowane czyimś żenującym brakoróbstwem / nieiwedzą / druciarstwem. Awarie rodzące się w sposób "naturalny" to wyjątki potwierdzające regułę, stąd Twoje kąśliwe uwagi pod adresem V6 TDi nie znajdują praktycznego uzasadnienia (naprawdę). Różnica jest tylko taka, że większość innych silników jest bardziej idiotoodporna (też naprawdę) . Jeżeli chciałbyś podjąć polemikę - przegrasz z kretesem ;) :!:
Najbardziej karygodne przypadki uwidoczniłem na fotografiach i nie zawaham się ich użyć ... :): :-) .

Przepraszam za OT ale Norbik wyraźnie szuka guza i należało go w porę "wyprostować" :diabel: .

:P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 11:49:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś - w moim aucie właśnie było coś takiego, że jak chwilę postałem z zapiętym "D" na hamulcu to samochód wpadał w takie lekkie wibracje (mrowienie - tak to też można nazwać) - po przełączeniu na N czy P nie było problemu. Oczywiście nie za każdym razem ale dość często. Po naprawie czujnika stopu jak ręką odjął - i problemy z ABSem i tymi drgawkami ustały - a wtedy tylko tę jedną rzecz zrobiłem, nic innego. W zawieszeniu do dzisiaj nic nie wymieniałem (ani w napędzie). Nie upieram się, że to pomoże... bo przyczyn może być milion dwieście ale u mnie zadziałało :)

P.S.
Czasem szukamy wielkiech rzeczy a usterki są niewielkie i przyjemne :)
U mnie w ABSie czasem zapisywał się błąd czujnika stopu - sporadyczny, ale musiałem go odczytać tylko jak mi się kontrolka błędu ABS/ESP zapalała bo inaczej kasował się sam po zgaszeniu auta - 2 tygodnie z lapkiem jeździłem i nie chciało się zapalić :diabel: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:03:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grześ :diabel: - poprostu zrobiło się chłodniej i dlatego mrowienie ustało (widać masz mniej zużyte poduszki :): ).

Całej reszty (przypuszczam) dowiesz się niebawem "w realu" od Krisso ;) . Jego sprawa zmierza w (miejmy nadzieję) dobrym kierunku i myślę, że niedługo będzie miał do Ciebie kolejny "romansik" :): :-) ... (ale to już poza Formum) .

Także - daj Pan już spokój z tą dyskusją ... :): :diabel: :P :P :d :peace: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:34:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
wymiana czujnika nie są to wielkie pieniądze
(szczególnie przy obecnej cenie paliwa, ostatnio w orlenie zostawiłem 260zł :< ), a raczej nie zaszkodzi

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:40:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szklo napisał(a):
wymiana czujnika nie są to wielkie pieniądzei


To wymieniaj ;) ... . Będziemy bogatsi o nowe doświadczenia, którymi na pewno się z nami podzielisz :P .
Przy okazji, kiedy będziesz już w ASO - zamów całe nowe auto, wszak wymiana części po omacku i "na raty" kiedyś Cię zmęczy ... :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 12:47:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Piotruś - wszystko fajnie - ale ta moja "naprawa" miała miejsce zaraz po zakupie auta - wtedy było już ciepło (czerwiec) i od tamtej pory cisza :) Oki, EOT i czekamy na efekty wymiany u kolegi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 13:19:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Piotruś - wszystko fajnie - ale ta moja "naprawa" miała miejsce zaraz po zakupie auta - wtedy było już ciepło (czerwiec) i od tamtej pory cisza :)


Grześ :diabel: - a być może coś robiłeś z układem wydechowym (nie wyłączając demontażu kolektorów) ??
Przyznaję ze wstydem (naprawdę :oops: :oops: ), że zwyczajnie zapomniałem i o takiej możliwości (mylnie (?) zakładając, że u Krisso nikt jeszcze nie grzebał przy tych podzespołach) ... :/ :?:
Taka możliwość - również jak najbardziej istnieje i od tego każdy odczuwający mrowienie powinien zaczęć eliminowanie podejrzanych części / podzespołów .
"Wystarcza", że ktoś demontował np. turbawkę i przed montażem nie sprawdził czy układ wydechowy pozostaje ułożony bez naprężeń ... .

PS: Ciekawe co mnie bardziej trapi - skleroza czy roztargnienie ... :( ... .
Mam nadzieję, że niniejszym postem chociaż trochę się zrehabilitowałem ... ;) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 14:25:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Heh, o ile czujnikiem zająłem się osobiście o tyle rozpinanie wydechu czy jakiekolwiek prace mechaniczne zazwyczaj odbywają się u Pawła. Był bezpośredni i natychmiastowy związek między dotknięciem moimi łapami wyłącznika a zanikiem owych "niedogodności". Wyelimowanie błędu ABS/ESP było celowe, ale to mrowienie ustało niejako w bonusie (skąd inąd bardzo miłym ;) ). Wydech, a raczej turbawkę miałem ściąganą jakieś 5-6 tys. km później... :)

P.S.
Trapi Cię bezgraniczna chęć pomocy innym :peace:


Ostatnio edytowano 25.lis.2007 14:27:11 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 14:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Piotruś napisał(a):
Przepraszam za OT ale Norbik wyraźnie szuka guza i należało go w porę "wyprostować" :diabel: .

:P :peace:
Piotrusiu zrozumiałeś mnie zupełnie błędnie. jestem człowiekiem bardzo spokojnego usposobienia, a ani mi w głowie czepiać się tego silnika, czy osób go użytkujących. Co więcej mam duży sentyment do tego silnika, kultury jego pracy i elastyczności. Zastanawiałem się nawet nad ponownym zakupem tej motorowni. To co napisałem to były szczere słowa ubolewania, że przez to że nie mam tego silnika przestaje istnieć na forum. O S4 i AGB jest b. mało lub wogóle nie ma postów i dlatego cierpie na brak polemiki. Kiedy miałem AKN-a mogłem chociaż swoimi spostrzeżeniami z kimś się podzielić, a teraz są one już mocno przeterminowane i mało aktualne. To tyle ode mnie w tym temacie i na przyszłość prosze nie dopatruj się jakichkolwiek złośliwości z mojej strony, bo to do mnie nie pasuje.
Do GrzesiaB, nie kasuj przez jakiś czas jeżeli możesz tego posta, chociaż do momentu kiedy zainteresowany(adresat) przeczyta mój monolog :peace:
Pozdrawiam.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 15:06:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grześ ;) - trochę kręcimy się w kółko ale mnie bardzo interesuje omawiane zagadnienie. Dlatego pociągnę je dalej zapewniając Cię jednocześnie ;) , że moim jedynym celem jest wyszukanie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy zepsutym czujnikiem a mrowieniem ... .

Po przeczytaniu Twojego kolejnego posta mam dla Ciebie pytanie/"zagadkę" (oczywiście nie pogardzę odpowiedzią żadnej inne osoby potrafiącej rozwikłać ten węzeł ;) ):
- dlaczego mrowienie zawsze ustępuje po naprawie / "regulacji" zawiesia skrzyni biegów i (lub) układu hamulcowego ??
- dlaczego mrowienie pojawia się w samochodach ze sprawnym czujnikiem hamulca ??
(tak było np. w moim AKE - wiesz którym)
- jaki mógłby być związek pomiędzy "drgawkami" zespołu napędowego i posutym czujnikiem stopu ??
- dlaczego w innych samochodach popsuty czujnik stopu nie powoduje mrowienia ??
- czy w BAU Krisso ECU zapisuje jakikolwiek błąd omawianego czujnika :d :P ???!!

Gdyby pominąć wszystkie powyższe pytania mam już tylko jedną koncepcję (dotyczącą przypadku Grzesia). Teoretycznie - sterownik tipa widząc (ale tylko kiedy pedał hamulca jest wciśnięty) błędy od sterownika ABS - "na wszelki wypadek" i "chwilowo" uruchamiał stan serwisowy skrzyni biegów (co wcale nie musiało skutkować zapisaniem błędu czy wyświetleniem awarii na FIS), polegający na włączeniu 4-go biegu hydraulicznego. Przypuszczam, że w takiej sytuacji "naprężenia" w zawiesiach zespołu napędowego wzrastają (układają się "mniej naturalnie") i dlatego mocniej/inaczej obciążone poduchy ... zareagowały mrowieniem (gdyby były sprawne w 100% anie w 90% - nie byłoby mrowienia :P :diabel: ) .

Tym sposobem dochodzimy jednak do punktu wyjścia, z którym Grzesiu nie chce się pogodzić i uznać, że poduszki zespołu napędowego w jego przecudnym autku jednak nie są sprawne w 100% -ach .... :-) :P .
No i "muisałby" mi w tym miejscu przyznać rację ... :P :): ... :diabel: (że mrowienie jest powodowane zawiesiami...) .

Takie mam wątpliwości i trudno ... ;) . Najwyżej "jakiś" :): :-) miłościwy moderator straci do mnie cierpliwość i wykasuje wszystko jak leci ... :/ :): ... .

Norbi ... :d . Ty chyba (niestety :/ ) też zrozumiałeś niewłaściwie moje słowa ... . Zwyczajnie zażartowałem, fakt że nieco prowokacyjnie, ale to wyłącznie dlatego, że przeogromnie się za Tobą już stęskniłem i chciałem Ci "podkręcić obroty" ;) ("za karę" i za to, że dotąd nie naprawiłeś awatara) :P .
Wiem, że nie jesteś konfliktowy i właśnie dlatego poczułem się "upoważniony" do małej "prowokacji" - wiedząc, ze na pewno nic złego z tego nie wyniknie :P :d .

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 17:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
:d :d :d

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 21:06:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zadam pytanie pomocnicze które albo potwierdzi mój tok rozumowania albo go w tym wypadku całkowicie zburzy... Czy TIP dostaje sygnał o zaciągnięciu ręcznego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 21:21:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Zadam pytanie pomocnicze które albo potwierdzi mój tok rozumowania albo go w tym wypadku całkowicie zburzy... Czy TIP dostaje sygnał o zaciągnięciu ręcznego?


Nie znam odpowiedzi (nie sądzę ale to tylko tak mi się wydaje ponieważ zaciągnięcie ręcznego w tipie FWD nie powoduje "odłączenia" biegu :D ).
A jaki jest Twój tok rozumowania - jesli to nie tajemnica .... ???
(pytam na serio, bez podtekstów :P )
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 23:26:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Teraz zacząłem się nad tym wszystkim głębiej zastanawiać i... jeśli tip otrzymywałby sygnał ręcznego to mógłbym podtrzymywać tezę, że wyłącznik świateł stopu ma tutaj wiele do powiedzenia - wówczas tip odłączałby jeśli nie całość to dość znaczny procent momentu obrotowego podczas trzymania nogi na hamulcu - stąd jeśli wariował czujnik to raz tip "załączał bieg" a raz nie wiedział co zrobić i pojawiały się drgania - często po puszczeniu hamulca i ponownym wciśnięciu się uspakajało i po kilku sekundach ponownie wpadał w wibracje...

Dzisiaj zaciągnąłem ręczny, załączyłem D i puściłem hamulec nożny - nie wpadł w wibracje, ale ma się rozumieć, stał w miejscu. Teraz pytanie - nie wpadł w wibracje bo tip został poinformowany o ręcznym czy też dlatego, że moja "naprawa" była niejako potężnym zbiegiem okoliczności... co nie zmienia faktu, że problem już nigdy więcej nie wystąpił (ok. 4 miesięcy i 15kkm)!

Jak będę grzebał pod kierą któregoś dnia to zrobię test na odłączonym czujniku - ciekawe czy wpadnie te wibracje czy też nie...

ECU silnika ani skrzyni nie rejestrowało u mnie błędu czujnika stopu - jedynie sterownik ABS czasem go łapał do momentu zgaszenia silnika.


P.S.
Ciekawe, czy ktoś w ogóle będzie wiedział co miałem na myśli :peace: :):

P.S.2.
Tip FWD a AWD różni się kodowaniem - być może tutaj jest coś pogrzebane jeśli chodzi o różnice w oprogramowaniu - po coś musi mu być informacja czy goni jedną oś czy dwie ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 23:53:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Grześ :d . Ta dyskusja coraz bardziej mnie fascynuje ;) ... ale mam zamiar kolejny raz obalić Twoje domysły ... :-) .
Co wcale nie oznacza, że odbieram Ci logikę !!!

Jednak - i tutaj dam się wręcz pokroić gdyby miało być inaczej - tiptronik jest najlepiej "zmonitorowanym" podzespołem naszych samochodów. Poprostu nie ma miejsca na zachowania, które domniemujesz. Gdyby miało nastąpić jakiekolwiek "niezdecydowanie" skrzyni, to sterownik natychmiast zareagowałby notlaufem i wyświetleniem pełnej linijki na FISie, lub jak pisałem wcześniej - napięcie skrzyni zostałoby odłączone, a skrzynia przełączyłaby się mechanicznie na 4-ty bieg hydrauliczny .
Teraz wszystko zależy od tego czy zaufasz w tą odrobinę mojej ugruntowanej wiedzy (innej na temat ASB za bardzo nie posiadam :): ), czy też zdecydowanie zaoponujesz ... :-) .

Jedno i drugie przyjme z pokorą ale zdania nie zmienię ... :): :P .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 00:19:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja problemy z autem rozwiązuję na chłopski rozum - jak on zawodzi to dzwonię do Ciebie :peace: Skoro tak mówisz to znaczy, że tak jest... i nie zamierzam tutaj polemizować z Twoim doświadczeniem. To teraz pytanie - skoro zrobiłem wtedy tylko i wyłącznie ten czujnik to dlaczego ustąpiły drgawki podczas trzymania hamulca na "D"?? Ja swoją drogą i tak zrobię test z odłączonym czujnikiem stopu...


Pytanie OT: Czy niedziałający układ ABSu ma jakikolwiek wpływ na tiptronika? W starym aucie miałem wyłącznik ABS - cudowna sprawa - tutaj mi go brakuje i zrodził się pomysł manualnego wywołania błędu ABSu w celu jego odłączenia w nagłym wypadku (np. zabawy na śniegu :diabel: ). Czy to ma/może mieć jakiekolwiek ujemne skutki dla skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 06:12:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
GrzesB napisał(a):
Skoro tak mówisz to znaczy, że tak jest... i nie zamierzam tutaj polemizować z Twoim doświadczeniem.


Dobre sobie ... :d . Ja wcale nie usiłuję "pokonać" Cię nadmiarem doświadczenia, którego być może mam o wiele mniej niż Ty ... ;) .
Jeżeli mówię, że jestem czegoś pewny całkowicie, to akurat w dyskusji na temat ASB najczęściej "wykorzystuję" wiedzę pozyskaną od osoby niewymownie bardziej doświadczonej i mądrzejszej ode mnie (... i akurat Tobie nietrudno się domyślić o kogo chodzi :): ).


GrzesB napisał(a):
To teraz pytanie - skoro zrobiłem wtedy tylko i wyłącznie ten czujnik to dlaczego ustąpiły drgawki podczas trzymania hamulca na "D"?? Ja swoją drogą i tak zrobię test z odłączonym czujnikiem stopu...


Chociaż ciągle najbardziej prawdopodobny wydaje mi się zbieg okoliczności, to i tak jedynym wytłumaczeniem pozostaje "inne niż zazwyczaj" ułożenie zespołu napędowego (lub rury wydechowej). Gdyby drganie miało pochodzić od elementów "wewnętrznych" tip-a, na 100% zaowocowałoby to notlaufem (skrzyni na pewno, być może silnika również).
Generalnie "zasady" są takie, że na wypadek błędu powstałego w skrzyni - "rodzi się" notlauf jej sterownika. Na wypadek powstania parametrów wychodzących poza dopuszczalny zakres u innych "partnerów" podłączonych do CAN - w sterowniku skrzyni nie zapisuje się błąd i nie powstaje notlauf, ale niejako "na wszelki wypadek" (żeby nic się nie roz...bało) - skrzynia zostaje przełączona na 4-ty bieg hydrauliczny (praktycznie zanika napięcie sterujące, bieg hydrauliczny załączany jest jak w skrzyni sterowanej mechanicznie).

Oczywiście - zrób sobie test. Zwróć wtedy uwagę, że mrowienie nie rodzi się natychmiast po zatrzymaniu, tylko narasta stopniowo ... ;) .


GrzesB napisał(a):
Pytanie OT: Czy niedziałający układ ABSu ma jakikolwiek wpływ na tiptronika?


Tak ma, jednak bardziej istotna jest tutaj współpraca z ESP. W "drugą stronę" zależność jest dużo większa (wpływ sygnałów od skrzyni na sterownik ABS).
W kontekście poniżej postawionego pytania - odłączenie ABSu (moim zdaniem) nie dyskwalifikuje prawidłowej pracy tiptronika (dla skrzyni bardziej istotny od ABS - wydaje się sygnał o rozpoczęciu hamowania :): ... ) .

GrzesB napisał(a):
W starym aucie miałem wyłącznik ABS - cudowna sprawa - tutaj mi go brakuje i zrodził się pomysł manualnego wywołania błędu ABSu w celu jego odłączenia w nagłym wypadku (np. zabawy na śniegu :diabel: ). Czy to ma/może mieć jakiekolwiek ujemne skutki dla skrzyni?


Nigdy nie zastanawiałem się nad aż takim druciarstwem :): :P ale fachowy tuner powinien Ci udzielić jednoznacznej i 100%-towo pewnej odpowiedzi ... :): :-) ... .
(wszak profi tuning wymaga wprowadzenie odpowiednich zmian do nastaw sterownika ABS/ESP ... ;) )

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 09:16:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Aleś mi teraz pojechał z tym druciarstwem :peace: - wyciągnę bezpiecznik w diabły i będzie najlepiej :diabel: A co do mrowienia - masz rację - narastało... najpierw nic, po chwili troszkę a później już dość mocno. Ale dalej się upieram, że nic przy zawieszeniu/napędach/wydechach nie robiłem :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron