80tys i juz kuca skrzynka ?
Ja juz tez wiem wzglednie co jest z poszarpujacymi tipami jest to choroba XXI wieku
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
jak i stefan w TDi
Nie ma to jak manual, tarcze wymienilem przy 220tkm 0 problemow ze skrzynia, fakt mącha się mieszkiem, do tego jak sobie człowiek za życzy
Tipy + chipy = kucanie skrzyni przez bieg "1 i 2"
![n :):](./images/smilies/052.gif)
sa to krotkie biegi jak w manualu sluza do ruszenia, nie scigania. Poza tym sa to bardzo mocne biegi pod wzgledem przenoszenia momentu obrotowego, przeciagajace biegi, temperatury plynów w skrzyni tip...(...)
jESLI masz oryg. program "skrzynkę" MTM przy podszybiu odkrec i zobacz co masz na pudelku, jesli siedzi rzeczywiscie MTM, a nie w miare dopasowany program bosh to niestety musisz pojechac do dobrego tunera, ktory zna MTM'a i robil go juz na V 2.5 ja Ci moge polecic dobrego magika PW- Wawa.
Wówczas logi diagnostyka, skęcenie mocy na MTM'ie to 1 sprawa, druga to nastawy i przejechanie sie na tipie kilka KM... wtedy mozna usiaść nad ewent. problemami ze skrzynia.
Co do pompy wtryskowej nie ma to związku jesli np. szarpie to nie moze byc to "konczaca sie pompa vp44"
- obiawy to raczej brak przydymiania (czarno), zły kąt w raz zlym nastawem rozrzadu lub programu MTM moze lać, ze czarno vs niebiesko będzie za tobą.
- spadek mocy
- nieco wieksze spalanie red.
Badanie konta wtry. i logi pokarzą natychmiast co piszczy z vp44, wiec polecal bym zmiejszyc moc dac nizej moment, aby ewent nie przeciagac tip'a tu
Piotruś odpisal co do pompy - Teoretycznie niby tak. Praktycznie jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem.
Ma racje, ale przypadek -, zmieniales elektronikę pompy, program zaloze się juz nie jest tak kompatybilny do vp44 i pracy tipa ogolnie piszac, zakladajac ze masz oryg mtm, choc do zwyklych programow tez sie to dotyczy. Kazda ingerencja w uklad sterowania moze lecz nie musi sie odbic na prace tip'a. Wiem to z doswiadczenia, ze po kazdej akcji wymiany na nowa częsc ingerowanie w uklady sterowania (nie rowna praca na zimno)
wymaga zbadania stanu silnika i ewent. korekcje na programie (sofcie) aby dobrze jak najbardziej optymalnie zrobic korekcje na sofcie - wymagana jest wiedz na temat kondycji wszystkiego zrob wówczas korekcje mechaniczno/programowe i dopiero pokarze Ci w czym rzecz ten kolezka ktory powiedzial ze mial taki przypadek i to bylo to "tarczki" za 2 tys pln nie ma zielonego pojecia, utopisz u niego kilka tys i sam zglupieje co jest.
Takze polecam speca z gornej polki jak Piotr napisal.
pozdrawiam.