Garrett napisał(a):
Takie sa fakty, silniki diesla do przebiegow 600-700kkm bez remontow kapitalnych. Prosta sprawa, wieksza trwalosc bieze sie z nizszych obrotow silnika zapewniajacych motorowi odpowiednie warunki pracy (zatem moment obrotowy, ktory to dostepny jest w szerszym zakresie obrotow niz w silnikach benzynowych).
Jasne... w dyzlach moment pojawia się jak się obudzi turbina, przez 2000 obrotów jest pałer, po czym następuje... odcięcie
Od tego punktu benzyna ciągnie jeszcze przez co najmniej drugie tyle... I nic tu nie pomoże żadnemu gnojem pędzonemu traktorowi nawet najbardziej ekstremalne międzymordzie (
pol.: interfejs) czy świńska dupa (
pol.: piggyback) w technologii PLUG and PRAY
Garrett napisał(a):
Tak gwoli scislosci ,dla porownania zakresow obrotow i dostepnych Nm pomiedzy dwoma silnikami koncernu VAG:
Benzynowy 2.0AZM 172Nm - 3500obr/min // 115KM - 5400obr/min
Diesel 1.9AVF 310Nm - 1900obr/min // 130KM - 4000obr/min
Obydwa silniki produkowane od Pazdziernika 2000 roku.Jak widzisz sa to kolosalne roznice szczegolnie momentow obrotowych (zapewniajacych dynamike silnikowi) w poszczegolnych zakresach obrotow. Krotko mowiac musisz sie niezle benzynowym napilowac zeby bylo zwawo.
Czekałem na to... Z dużą niecierpliwością, zacierając radośnie łapki!
Wiecie na co? Aż jakiś napalony fan silników na olej fistaszkowy
zacznie porównywać osiągi doładowanego dyzla z wolnossącym benzyniakiem - jak to powiedział Premier Kaziutek - Yes, Yes, Yes!
Porównaj sobie, przyjacielu mojej żony, wyniki co do mocy i momentu pomiędzy silnikiem 1.9 TDI i 1.8 TFSI, proponuję.
Odczytaj, przedumaj i wróć przeprosić
Garrett napisał(a):
Unifikacja/udoskonalanie sprawdzonych i wysoce niezawodnych konstrukcji R4,
A co z R5, V6 i V8??
Garrett napisał(a):
sa to zarowno wzgledy ekonomiczne jak tez w.w. sprawdzone rozwiazania techniczne.
NIe kwestionuję... Ale tez podtrzymuję - dyzel nie ma szans na trwałość... jaki na kazdym innym polu, z wyjątkiem... pola ziemniaków
Garrett napisał(a):
Na pierwszej stronie SILNIK I UKLAD NAPEDOWY znajdziesz wiecej postow zawierajacych problematyke (szeroko pojeta) silnikow diesla, gdyz wiecej osob wybralo wlasnie te jednostki napedowe.
Ja Cię proszszsz... Nie usiłuj mi wmówić, że więcej na rynku samochodów w Polsce jest dyzli niż benzyniaków, bo padnę trupem...
Garrett napisał(a):
Co do "wiekszych wibracji, kultury pracy" to wydaje mi sie ze przestales sledzic rozwoj silnikow diesla w poczatku lat 90-tych - teraz to zupelnie inna bajka.
Bynajmniej. Myślę, że o common railu II z którym przeprosił się już nawet VAG, mógłbym Ci powiedzieć parę rzeczy, o których nie masz pojęcia
Oczywiście - trochę się udało poprawić trzęsiączkę, od kiedy na jeden suw sprężania da się podzielić dawkę wtryskową na cztery a nawet pięć części, a kształt charakterystyki ilościowej wtrysku w czasie ma kształt niemal impulsu Durac'a... Ale nadal mówimy o jakichś innych bajkach. Dyzle trochę mniej drżą i klekoczą - równiez między innymi dzięki rozwojowi techniki poduszek podsilnikowych. Benzyniaki - jak zawsze - szemrzą i oddają moc aksamitnie i równo.
Garrett napisał(a):
Ceny gazu nie musza wcale przekraczac 50% ON i Pb, teraz ty policz ile kosztuje instalacja, jej utrzymanie (co wiaze sie z dodatkowymi przegladami i czesciami zamiennymi). I rowniez radze poczytac ile osob rezygnuje z instalacji gazowych na rzecz osiagow i bezproblemowego uzytkowania (jezeli takowe istnieje). Cena Gazu na stacji paliwowej w Krakowie (nie istotne jakiej) - 57% ceny Pb95
Chyba cos nie tak, a bedzie jeszcze wyzej - gwarantuje.
Instalacja (sekwencyjna, dla 4 cylindrów) kosztuje około 10% tego, co musisz dopłacić do podstawowej wersji z silnikiem benzynowym, żeby zaposiąść dużo bardziej drogiego i skomplikowanego diesla. Koszty eksploatacji? Śmieszne. Filtry fazy ciekłej i gazowej w sumie to powiedzmy 120 PLN. Wymieniamy je raz na 30.000, ale... zamiast filtra paliwa, bo na nim w zasadzie nie jeździmy. Przeglądy? O czym my mówimy? o 50 PLN więcej raz na rok w stacji diagnostycznej? Wolne żarty...
A teraz ceny eksploatacji diesli... Super wysilone turbiny, które dziwnie często wybuchają po jakichś 120-150 kkm, sporo droższe najczęściej rozrządy (i części i robocizna), drogie (zwłascza przy common railu) filtry paliwa, kosmicznie drogie wtryskiwacze, jak się czasem (a nie jest to rzadkość) który spierdzieli...
I na koniec - ceny LPG - jak powiedziałem - okolice 50% ceny Pb 95 - tak jak piszesz. Czyż nie? Kwestia nie tylko ceny produktu, ale w głównej mierze - wartości akcyzy - stąd ceny nigdy się nie zbliżą do siebie - zdecydowany tutaj plus dla naszej bytności w UE...
Garrett napisał(a):
P.S. Z tymi drzwiami to na twoim miejscu jeszcze bym sie wstrzymal
A ugryź się
Oczywiście, że zamontuję, może nawet dwie pary...