.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 23:06:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 17:08:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poniewaz w temcie jest calkowite OT to ja zacytuje tu jednego z modów:

"a teraz wpisujcie z jakich miast jestescie" :D

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy interface z viakena :peace: :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 17:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Oleśnica :D

Kończymy jałową dyskusję.
Jeśli ma ktoś ochotę rozwiązywać zagadki to od tego mamy mnóstwo postów na technicznym.
A więc panowie teoretycy i praktycy do dzieła.
LUD NA NAS LICZY :!!:

Ps.Na prośbę zainteresowanych otwarte


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 10:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
drogi Lotusie .. jak widzisz temat bardzo zboczyl i w dalszym ciagu nie ma wyczerpujacej odpowiedzi na Twoje pytanie/a .... :/

Mineło juz sporo czasu wiec wydaje mi sie ze juz pora abys uchylil rabka tajemnicy i szczególowo opisał temat: Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji

mam nadzieje ze pozwoli to mi jak i innym poszerzyc wiedze oraz w czesci potwierdzic Twoja znajomosc tematu silników TDI.


:!: P.S prosze innych o nie pisanie komentarzy, czekamy na rozwiazanie tematu od samego autora :!:

ADAM 12:Proszę również o merytoryczne podejście do tematu.Wszystkie posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane bez ostrzeżenia!!!

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 11:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Lotus napisał(a):
Jesli zas chodzi o roznice 1T wzgledem AAT i AEL to uwazam ze 1T ma beznadziejnie rozwiazany uklad rozrzadu. [...] Tym samym moze sie okazac ze 1T mazsz w glowie a ja dla odmiany AKF.

Lotusie ty nasz. Baskeciorowi (pisane przez "k", nie przez "c") chodziło głównie o to, że:
- 1T NIE MA przepływomierza (i dobrze :) )
- 1T NIE MA recyrkulacji (i dobrze :D )
pozostałe mniej znaczące różnice w porównaniu z AAT/AEL to:
- inaczej poprowadzony rozrząd, tak jak pisałeś
- inny napęd osprzętu z przodu silnika: 3 paski klinowe do pompy hydraulicznej, alternatora i kompresora klimy
- monstrualnie wielki intercooler
- inne "orurowanie gumowe" dolotu

Lotus napisał(a):
Nie do konca rozumiem co chcesz osiagnac tym sposobem ale omawianie zmian konstrukcyjnych z pamieci wlasnymi....

Natomiast ja doskonale rozumiem. Ty rzucasz pytania quizowe i wszystko jest OK, inni rzucają pytania tobie i nagle NIE JEST OK? Bądź konsekwentny: skoro pytasz to i odpowiadaj na pytania.
A ja o 1T napisałem Ci byś wiedział jeszcze więcej o tym jakże ciekawym, choć rzadkim silniku (zaledwie 6 sztuk na forum....) I pisałem to choć nie robie doktoratu z TDI, mam już inny ;)
pozdrawiam :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus,

[proste na rozgrzewkę] jakie rodzaje lmm występowały w silniku AKN? jeżeli występował więcej niż 1 rodzaj, to dlaczego akurat tylko w AKN'ie a nie w AKN i AFB [które są przecież bliźniaczymi konstrukcjami]?

[nieco trudniejsze] dlaczego lmm Bosch montowane w 2.5TDI mają stosunkowo krótką żywotność oraz jak Bosch dokonuje regeneracji ww lmm, które następnie sprzedawane są w trybie Austausch z końcówką np.: EX i w efekcie mierzą prawidłowo nie dłużej niż 3 miesiące?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 18:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czy ja odnoszę dobre wrażenie, że Lotus już nie czyta tego wątku :?: :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 19:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Może jednak dajmy mu czas i poczekajmy na odpowiedzi, bo ma na co odpowiadać. Wielu to interesuje, a mnie w szczególności. LOTUS :!: :!: :!:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 13:50:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
hmmmm .. chyba sie jednak nie doczekam(y) ...

szkoda ... :/

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 13:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jasne ze sie doczekacie ... Przez chwile ten temat byl oznaczny jako x wiec sadzilem ze ktos go zablokowal.. Widze ze musze poznac zasady na tym forum zebys ie nie opozniac.. Bede odpowiadal w kolejnosci...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 13:58:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Lotus napisał(a):
Jasne ze sie doczekacie ... Przez chwile ten temat byl oznaczny jako x wiec sadzilem ze ktos go zablokowal.. Widze ze musze poznac zasady na tym forum zebys ie nie opozniac.. Bede odpowiadal w kolejnosci...


specjalnie dla Ciebie poprosiłem o odblokowanie .... ;)

[czekam(y)....]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 14:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Jesusie, a pisaliście ze temat "czy na naszym forum jest jakaś pani" zasługiwał na miano najgłupszego tematu roku :>

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 14:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
[quote="spanky"]drogi Lotusie .. jak widzisz temat bardzo zboczyl i w dalszym ciagu nie ma wyczerpujacej odpowiedzi na Twoje pytanie/a .... :/

Mineło juz sporo czasu wiec wydaje mi sie ze juz pora abys uchylil rabka tajemnicy i szczególowo opisał temat: Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji

mam nadzieje ze pozwoli to mi jak i innym poszerzyc wiedze oraz w czesci potwierdzic Twoja znajomosc tematu silników TDI.


:!: P.S prosze innych o nie pisanie komentarzy, czekamy na rozwiazanie tematu od samego autora :!:

Czesc Spanky , przepraszam za opznienie ale wydawalo mi sie ze temat jest zablkowany..

Rzeczywiscie nikt nie chcial sie wypowiedziec onkretnie na temet recylkulacji spalin chociaz spodziewalm sie a moze liczylem ze bedzie mnostw postow w zwiazku z ta sprawa :)

Okazalo sie ze nikt nie potraktowal sprawy powaznie bo i po co .. Prawada ?
Nie mialem na celu obnazania czyjejs niewiedzy , a raczej zapoznanie sie z podejsciem do sprawy , tematu...

Recykulacja jak wiekszosc ma swiadomosc to sprawa ekologi ktora nie jest promowana przez glupich ekologow jak to ktos napisal , a ma ogromne znaczenie dla srodowiska i wszstkich na ziemi zyjacych organizmow. Jelsi ktos ma inne zdanie niech w swoim wrasztacie wylaczy wyciag powietrza i uruchomi silnik TDI: AHH , AHU , AHF , AFN i tak dalej . Potem niech wyweitrzy pomieszczenie i zrobi to samo z autem wyposazonym w silnik BGW , BDH itd... I wcale nie chodzi mi o sprawe sadzy poniewaz zakladam ze
beda to silniki w dobrym stanie i dobrze wyregulowane. Wtedy byc moze takie osoby zmeinia zdanie na ten temat... Ktos moze powiedziec dobra ale wszytskie te silniki maja reclkulacje spalin , to oczywiscie prawda tyle ze mniej i bardziej zaawansowane. To tyle jesli chodzi o ekologow ktorych nie uwazalem nigdy za glupcow za to bardzo irytowalem sie gdy ktos ich glupcami nazywal..


Silniki TDI to dziecko Boscha reklamowaneg kiedys przez VW jako Rudolf Diesel traum.. Czyli sen Rudolfa Diesla ktory nie mogl sie spelnic na tamte czasy ze wzgledow oczywistych chociaz sam Diesel mial juz wtedy pierwsza wizje pompo wtryskiwacza gdy patrzyl na studnie glebinowa ;)

Sa to silniki z bezposrednim wtryskiem ktory ma za zadanie rozpylic olej napedowy w taki sposob by paliwo w komorze spalilo sie w jak najwiekszym procencie. Niestety jednak nic za darmo , podczas spalania dochodzi do bardzo wysokich temperatur (zwlaszcza ze sa to silniki doladowane), ktore znow sa powodem powstawania zwiazkow NOX .. Nox to zwiazki azotu ktore sa bardzo szkodliwe dla srodowiska wiec walka z nimi trwa bezustannie. Dowodem tego sa Euro Normy , 4 , 6 itd... Zeby wiec zmniejszyc emisje Nox zastosowana zostala recylkulacja spalin gdzie spaliny ukladu wydechowego kierowane sa do komory spalania. Ich zadaniem jest obnizenie temperatury i zredukowanie emisje Nox... Recylkulacja spalin nie jest jedynym sposobem na walke z tymi zwiazkami. Zwiekszane jest cisnienie ukladu wtryskowego co jest widoczne przy systemach z TDI PD jak i w sstemach Cammon Rail .. Z tego tez powodu odchodzi od pomp VP miedzy innymi... Ssytemy recylkulacji spalin nie pozostaja w jedym miejscu gdyz dostaja dodatkowe chlodnice w celu dalszego zmniejszenia temperatury , czujniki Nox itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 15:34:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
cygaro-avant napisał(a):
Lotus napisał(a):
Jesli zas chodzi o roznice 1T wzgledem AAT i AEL to uwazam ze 1T ma beznadziejnie rozwiazany uklad rozrzadu. [...] Tym samym moze sie okazac ze 1T mazsz w glowie a ja dla odmiany AKF.

Lotusie ty nasz. Baskeciorowi (pisane przez "k", nie przez "c") chodziło głównie o to, że:
- 1T NIE MA przepływomierza (i dobrze :) )
- 1T NIE MA recyrkulacji (i dobrze :D )
pozostałe mniej znaczące różnice w porównaniu z AAT/AEL to:
- inaczej poprowadzony rozrząd, tak jak pisałeś
- inny napęd osprzętu z przodu silnika: 3 paski klinowe do pompy hydraulicznej, alternatora i kompresora klimy
- monstrualnie wielki intercooler
- inne "orurowanie gumowe" dolotu

Czemu nie czytacie uwaznie .... :)

Roznica przeplywomierzy dotyczyla silnikow 1Z gdzie stosowane sa przeplwyomierze ilosci lub masy powietrza ..

Jesli zas chodzi o ten silnik 1T to przyznam sie szczerze ze nie mialem jeszcze u siebie auta z takim motorem , odnosnie rozrzadu zapoznalem sie na szybko z dokumentacja... Przykro mi zwykle sa u mnie auta nowasze ;) ale chcetnie go poprawimy wiec zapraszam ...

I ostatnia sprawa: czy widzisz roznice miedyz omawianiem zasady dzialania , a rozwiazaniem technicznym ? Ja widze zasada dzialania zawsze pozostaje taka sama , konstrukcyjnie pasek moze byc klinowy lub wielo rowkowy. To jest wlasnie roznica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 15:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
meszrum napisał(a):
Lotus,

[proste na rozgrzewkę] jakie rodzaje lmm występowały w silniku AKN? jeżeli występował więcej niż 1 rodzaj, to dlaczego akurat tylko w AKN'ie a nie w AKN i AFB [które są przecież bliźniaczymi konstrukcjami]?

[nieco trudniejsze] dlaczego lmm Bosch montowane w 2.5TDI mają stosunkowo krótką żywotność oraz jak Bosch dokonuje regeneracji ww lmm, które następnie sprzedawane są w trybie Austausch z końcówką np.: EX i w efekcie mierzą prawidłowo nie dłużej niż 3 miesiące?


Rozumiem ze pytanie dotyczy przeplwymoierzy powietrza a ten dziwny skrot lmm pochdzi od luftmasenmesser.. Jesli tak opowiadam na Twoje pytania ..

Jelsi mamy omawiac sprawe trwalosci przeplywomierzy to zacznikmy od stanu silnika , osprzetu itd... Przeplywmierze ulegaja uszkodzeniu w wyniku zlego stanu: ukladu korbowo tlokowego , turbo sprezarki , katalizatora lub zastosowania filtra K&N albo cogorsza Filtrona ...

Nie mailem nigdy problemow z przeplywomierzami powietrza , a jak spodziewalem sie ze moze powstac problem informowalem klijenta ze silnik lub osprzet przyspieszy awarje.

Co do nastepnego pytania roznice przeplywmierzy ... AKN to uklad wtryskowy o innych parametrach emisji spalin , jest to uklad proekologiczny wiec caly sstem przygotowania paliwa jest inni niz AFB czy AKE .... Przeplywomierze wystepuja w grupiach podzielonych ( dla AKN) numerami nadwozia , podobnie jak komputery czyli oprgramowanie EDC. Ja to tak widze ,, chociaz w istote samych przeplywomierzy nie mialem potrzeby wnikac. Jesli wiec masz jakas dodatkowa wiedze chetnie ja poznam ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 14:15:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Mesz,
Jak rozumiem, Lotus odpowiedział na twoje pytanie.
Wydaje mi się, że raczej nie o to Ci chodziło, więc proszę udziel nam informacji (pełniejszej) o tych przepływówkach.

Myślę, że nie tylko mnie interesuje odpowiedź na to pytanie :):

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 19:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
:595: :?:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 19:50:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Cytuj:
[proste na rozgrzewkę] jakie rodzaje lmm występowały w silniku AKN? jeżeli występował więcej niż 1 rodzaj, to dlaczego akurat tylko w AKN'ie a nie w AKN i AFB [które są przecież bliźniaczymi konstrukcjami]?


otóż były 2 rodzaje lmm:
- nasz ukochany Bosch [E/EX];
- skośnookie Hitach [B/BX].

powodem zmiany był opuszczony moment obrotowy AKN'ów w stosunku do AFB i znacznie większa dokładność/szybkość pomiaru Hitachi względem Bosch'a.

Cytuj:
[nieco trudniejsze] dlaczego lmm Bosch montowane w 2.5TDI mają stosunkowo krótką żywotność oraz jak Bosch dokonuje regeneracji ww lmm, które następnie sprzedawane są w trybie Austausch z końcówką np.: EX i w efekcie mierzą prawidłowo nie dłużej niż 3 miesiące?


żywotność ogranicza technologia hot-wire zaimplementowana przez Bosch'a [w skrócie: drucik nagrzewa się by wypalić zanieczyszczenia, lecz w praktyce zanieczyszczenia zeszkliwiają się na druciku, tym samym znieczulając jego pomiar].

regeneracja wygląda następująco:
- lmm trafia na stół i jest czyszczone izopropylem - jeżeli w wyniku tego jest OK, to trafia do ASO [!!!]. jeżeli nie, to:
- wymieniają drucik i lmm trafia do ASO.

innymi słowy: konsument jest ordynarnie dymany jezeli trafi na lmm czyszczone izopropylem - wytrzyma nie więcej niż 3 miesiące...
alternatywą jest zakup lmm w Bosch'u - nowego lmm za kwotę ok. 600 PLN [nr 0 281 002 429].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 20:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dlaczego wiec najwieksze zamieszanie z oprogramowaniem EDC i zamiesanie z przeplywomierzami dotyczy silnika AKN ?

Bo to ze powyzej modelu 2000 skierowano sie w strone Hitachi jest zrozumiale.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 20:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus,


silnik AKN, jak wiadomo, był rozwijany aż do 08.2003 - z kolei projekt AFB zakończono na dobre w 08.2000.
z tego właśnie względu implikowano weń nowe [i bardziej niezawodne] rozwiązania.

uwzględniając osprzęt silnika, można powiedzieć, iż AKN'98 niewiele ma wspólnego z AKN'03...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2008 21:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Rozumiem , ale moim zdaniem caly czas chodzi o ekologie dla tego silnika ..

Jak pisalem wczesniej nie wnikalem w obszar zmian konstrukcjyjnych samych przeplywomierzy bo nie bylo takiej potrzeby , jest to wiec informacja interesuajca ktora zaczne zglebiac szczegolnie w zakresie regeneracji bo mam mieszane uczucia co do informacji o wymianach drucikow co oczywscienie nie oznacza ze sie z nia niezgadzam. Jesli zas sie z czyms nie zgadzam to tylko wtedy gdy jestem pewien ze jest inaczej. ;) Temat otwary bedziemy kontynuowac ..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: