[quote="spanky"]drogi Lotusie .. jak widzisz temat bardzo zboczyl i w dalszym ciagu nie ma wyczerpujacej odpowiedzi na Twoje pytanie/a ....
Mineło juz sporo czasu wiec wydaje mi sie ze juz pora abys uchylil rabka tajemnicy i szczególowo opisał temat:
Recylkulacja spali w silnikach TDI , zasada dzialania i powody dla ktorych zostala wprowadzona do masowej produkcji
mam nadzieje ze pozwoli to mi jak i innym poszerzyc wiedze oraz w czesci potwierdzic Twoja znajomosc tematu silników TDI.
P.S prosze innych o nie pisanie komentarzy, czekamy na rozwiazanie tematu od samego autora
Czesc Spanky , przepraszam za opznienie ale wydawalo mi sie ze temat jest zablkowany..
Rzeczywiscie nikt nie chcial sie wypowiedziec onkretnie na temet recylkulacji spalin chociaz spodziewalm sie a moze liczylem ze bedzie mnostw postow w zwiazku z ta sprawa
Okazalo sie ze nikt nie potraktowal sprawy powaznie bo i po co .. Prawada ?
Nie mialem na celu obnazania czyjejs niewiedzy , a raczej zapoznanie sie z podejsciem do sprawy , tematu...
Recykulacja jak wiekszosc ma swiadomosc to sprawa ekologi ktora nie jest promowana przez glupich ekologow jak to ktos napisal , a ma ogromne znaczenie dla srodowiska i wszstkich na ziemi zyjacych organizmow. Jelsi ktos ma inne zdanie niech w swoim wrasztacie wylaczy wyciag powietrza i uruchomi silnik TDI: AHH , AHU , AHF , AFN i tak dalej . Potem niech wyweitrzy pomieszczenie i zrobi to samo z autem wyposazonym w silnik BGW , BDH itd... I wcale nie chodzi mi o sprawe sadzy poniewaz zakladam ze
beda to silniki w dobrym stanie i dobrze wyregulowane. Wtedy byc moze takie osoby zmeinia zdanie na ten temat... Ktos moze powiedziec dobra ale wszytskie te silniki maja reclkulacje spalin , to oczywiscie prawda tyle ze mniej i bardziej zaawansowane. To tyle jesli chodzi o ekologow ktorych nie uwazalem nigdy za glupcow za to bardzo irytowalem sie gdy ktos ich glupcami nazywal..
Silniki TDI to dziecko Boscha reklamowaneg kiedys przez VW jako Rudolf Diesel traum.. Czyli sen Rudolfa Diesla ktory nie mogl sie spelnic na tamte czasy ze wzgledow oczywistych chociaz sam Diesel mial juz wtedy pierwsza wizje pompo wtryskiwacza gdy patrzyl na studnie glebinowa
Sa to silniki z bezposrednim wtryskiem ktory ma za zadanie rozpylic olej napedowy w taki sposob by paliwo w komorze spalilo sie w jak najwiekszym procencie. Niestety jednak nic za darmo , podczas spalania dochodzi do bardzo wysokich temperatur (zwlaszcza ze sa to silniki doladowane), ktore znow sa powodem powstawania zwiazkow NOX .. Nox to zwiazki azotu ktore sa bardzo szkodliwe dla srodowiska wiec walka z nimi trwa bezustannie. Dowodem tego sa Euro Normy , 4 , 6 itd... Zeby wiec zmniejszyc emisje Nox zastosowana zostala recylkulacja spalin gdzie spaliny ukladu wydechowego kierowane sa do komory spalania. Ich zadaniem jest obnizenie temperatury i zredukowanie emisje Nox... Recylkulacja spalin nie jest jedynym sposobem na walke z tymi zwiazkami. Zwiekszane jest cisnienie ukladu wtryskowego co jest widoczne przy systemach z TDI PD jak i w sstemach Cammon Rail .. Z tego tez powodu odchodzi od pomp VP miedzy innymi... Ssytemy recylkulacji spalin nie pozostaja w jedym miejscu gdyz dostaja dodatkowe chlodnice w celu dalszego zmniejszenia temperatury , czujniki Nox itd...