.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:11:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 15:53:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Jeżeli chodzi o ta hydraulike to jest ona poza skrzynią, nie w środku. Olej jak juz pisałem został wymieniony. Ten stary podobno też nie był w złym stanie. Wymiana oleju nie pomogła. Jako laikowi wydaje mi się że jeżeli byłaby to usterka mechaniczna to problem ze skrzynią byłby przez cały czas a nie tylko przy mocno rozgrzanym siliniku i tylko przy jeździe w korku ulicznym. Na trasie jest w szystko ok. Jedyny problem, że przy jeździe w korku samochód systematycznie słabnie, aż do momentu kiedy nie ma siły ruszyc z miejsca. Wtedy też nie ma siły ruszyc i do tyłu. Przy wciskaniu gazu silnik nie wchodzi na obroty. Tak więc myslę, że to nie była wina oleju. Licze teraz że to może ta hydraulika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 22:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
pawi napisał(a):
Jeżeli chodzi o ta hydraulike to jest ona poza skrzynią, nie w środku. Olej jak juz pisałem został wymieniony. Ten stary podobno też nie był w złym stanie. Wymiana oleju nie pomogła. Jako laikowi wydaje mi się że jeżeli byłaby to usterka mechaniczna to problem ze skrzynią byłby przez cały czas a nie tylko przy mocno rozgrzanym siliniku i tylko przy jeździe w korku ulicznym. Na trasie jest w szystko ok. Jedyny problem, że przy jeździe w korku samochód systematycznie słabnie, aż do momentu kiedy nie ma siły ruszyc z miejsca. Wtedy też nie ma siły ruszyc i do tyłu. Przy wciskaniu gazu silnik nie wchodzi na obroty. Tak więc myslę, że to nie była wina oleju. Licze teraz że to może ta hydraulika.

pawi po pierwsze: napisałem na PW - czekamy na wszystkie błędy po przeskanowaniu ECU, co z błędami silnika ? Oczywiście po za błędami skrzyni. Błąd skrzyni nie wyświetlił się przez przypadek i nikt z nas nie wymyślił jego wyjaśnienia. Po za tym skoro silnik nie wchodzi na obroty to znaczy, że problem może być nie tylko w skrzyni. Rozumiem, że wciskasz gaz a silnik słabo reaguje, nie możesz osiągnąć wysokich obrotów, np. 4 tys. obr/min. ? - na przykład. Większość przypadków jakie znam to na odwrót - skrzynia słabo reaguje na wysokie obroty silnika, zakładając, że ten jest sprawny.
Skrzynia multitronik pokazuje "rogi" szczególnie na bardzo rozgrzanym oleju. Wtedy zaczyna się właśnie "zabawa". Na zimnym możesz słabo lub wogóle nie odczuwać problemu, nawet jak olej ma wygląd kawy, a nawet jak masz niskie ciśnienie oleju (pompa) ;) Napiszę jeszcze raz - nawet najmniejsze zaniedbania w terminowej wymianie oleju mogą powodować efekt domina - a twoja skrzynia może być tego przykładem. Jeszcze kilka lat temu ASO nie przewidywało wymiany oleju w multitronikach. Jednakże szybko zmienili zdanie i tam każą wymieniać co 60 tys. km, a niektórzy co 50 tys. km. Filtr znajdujący się wewnątrz skrzyni ma za zadanie przyciągnąć i przefiltrować syf - opiłki - pochodzące z mechanizmów multitronika. Elementy skrzyni się wycierają i "produkują" dużo zanieczyszczeń. Jeżeli zaniedbasz wymianę oleju to wyobraź sobie co się dzieje, kiedy do bardzo precyzyjnych elementów skrzyni zamiast czystego oleju dostaje się szlam - filtr oleju też ma swoje granice.
Po za tym dowiedz się o jakiej hydraulice mówi twój mechanik. Sterownik hydrauliczny znajdyje się wewnątrz skrzyni a właściwie można nazwać, że jest jej sercem - połączony z pompą oleju. Choć nie miejsce tutaj na wykłady, ale abyś wiedział to ten sterownik jest między innymi odpowiedzialny za chłodzenie sprzęgła, steruje pracą sprzęgła do jazdy do przodu jaki i do tyłu. Pracą sterownika hydraulicznego steruje komputer - sterownik elektryczny, który znajduje się na zewnątrz.
Na tym etapie opisywanego przez ciebie problemu wszystko jest prawdopodobne i jeżeli fachowiec wie co robi to pewnie metodą prób i błędów w końcu ją naprawi. Ja widzę totalnie padniętą (między innymi oczywiście) padniętą pompę oleju, która właśnie połączona jest ze sterownikiem hydraulicznym.
Czekamy na dobre wieści i życzę aby mechanik trafnie zdiagnozował przyczynę oraz ją usunął.
pozdrawiam ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 06:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2008 13:03:11
Posty: 16
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Mijają 2 tygodnie od odebrania auta od mechanika. Oprócz wymiany oleju w końcu nie zrobił nic, tj. po wymianie komputera, hydrauliki, które nic nie pomogły wrócił do moich. O dziwo samochód jeździ bez żadnych problemów, naprawde spoko. Czyzby jednak pomogła wymiana oleju, a może magiczna reka fachowca? Oby. Za 2 tygodnie wybieram się na wakacje trochę pojeżdżę w różnych warunkach wtedy potwierdze na 100% czy faktycznie jest spoko.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: