.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:47:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 18:01:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Cala proba dynamiczna do powtorzenia.... z prostej przyczyny - pedal akceleratora nie byl wcisniety do oporu.

Z logow statycznych widac ze :

termostat - OK
statyczny kat wtrysku - OK
dawka paliwa - OK
uklad wtryskowy - w stanie bardzo dobrym

Dodatkowo brak grup 003 Basic Setting oraz 004 Basic Settings
W silniku 1Z nie loguje sie grupy 011 Basic Settings ;)

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 18:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
hmm, 003 i 004 w basic settings zamieściłem. Czy one są niepoprawne? szczerze powiem w natłoku logów mogłem o czymś zapomnieć/pomylić się.

:edit:
odnośnie próby dynamicznej pytanie, hmm...miałem wciśnięty pedał na maxa, ale ok, jeszcze raz powtórzę tą próbę. jutro/pojutrze wkleję logi.

:edit2:
a co z tym błędem co wkleiłem? dla przypomnienia, pali mi się cały czas lampka od Airbaga.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 22:10:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
mlubinski napisał(a):
hmm, 003 i 004 w basic settings zamieściłem. Czy one są niepoprawne? szczerze powiem w natłoku logów mogłem o czymś zapomnieć/pomylić się.


Są ale nie są w trybie BS

mlubinski napisał(a):
odnośnie próby dynamicznej pytanie, hmm...miałem wciśnięty pedał na maxa, ale ok, jeszcze raz powtórzę tą próbę. jutro/pojutrze wkleję logi.


Logi wskazują ze nie byl wcisniety...

mlubinski napisał(a):
a co z tym błędem co wkleiłem? dla przypomnienia, pali mi się cały czas lampka od Airbaga.


Blad wskazuje na problem z doladowaniem...


1. Czy auto ma moc jak zwykle i czy pojawia sie silne kopcenie przy przyspieszaniu.??

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 07:25:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
ok, dziś zrobię powtórkę dynamicznych z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu.
logi 003 i 004 w BS powtórzę i zamieszczę na forum

odpowiadając na Twoje pytanie, nie wiem czy auto ma moc jak zwykle, ponieważ wcześniej jeździłem tylko B3 1.6benz, a to autko mam od grudnia 2007 i szczerze powiem nie jeżdżę na trasach sporo, więc nie wiem jak powinien szybko przyspieszać. Przy przyspieszaniu(oraz jadąc na wyższych obrotach) kopci czarnym dymem (tak, że widać ten dym w tylnej szybie i lusterkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 13:02:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mlubinski napisał(a):
Przy przyspieszaniu(oraz jadąc na wyższych obrotach) kopci czarnym dymem (tak, że widać ten dym w tylnej szybie i lusterkach.


dziura ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 13:16:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
spanky napisał(a):
dziura ....


ok, ale gdzie jej szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 13:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mlubinski napisał(a):
spanky napisał(a):
dziura ....


ok, ale gdzie jej szukać?

Turbosprężarka- intercooler-kolektor dolotowy.
Najcześciej w 1Z pęka łącznik na dole rpzy intercoolerze.
Nalezy zdjąć płyte- osłone silnika i szukać śladów oleju na gumowych rurach/łączeniach.
Za śladami oleju szukaj dziury w ... ;)
Szukajcie a znajdziecie.
Logujcie a bedzie wam zvagowane ...
:peace:

@ Spanky - rutyniarzu , nie rzucaj frazesami i udzielaj się jak dawniej ... :jezor:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 13:34:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
ok, dzięki za odpowiedź.
Dziś wykonam ponownie próbę dynamiczną, oraz BS 003 i 004 oraz postaram się z pomocą kolegi zdjąć tą pokrywę, żeby sprawdzić, czy nie ma śladów oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 13:57:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
@ Spanky - rutyniarzu , nie rzucaj frazesami i udzielaj się jak dawniej ... :jezor:


Wlasnie - trzymaj fason :peace:

A propos... Wodzu mozesz rzucic okiem na zdjecia ktore zamiescil kolega - wyglada tam tak jakby mial zalozone turbo od AAZ - brak zaworu upustowego.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 14:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
@ Spanky - rutyniarzu , nie rzucaj frazesami i udzielaj się jak dawniej ... :jezor:


Wlasnie - trzymaj fason :peace:

A propos... Wodzu mozesz rzucic okiem na zdjecia ktore zamiescil kolega - wyglada tam tak jakby mial zalozone turbo od AAZ - brak zaworu upustowego.

Pozdr

Fucktycznie , dziwnie wygląda ten turboelement ...
Niemiej ciśnienie w AZZ jest identyczne jak w 1Z , ale ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 14:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
a jak można jednoznacznie określić, czy to jest turbo od AAZ, czy od 1Z (mogę zrobić więcej zdjęć, nagrać sekwencję filmową itp) no i najważniejsze pytanie, czy to coś szkodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 14:27:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
@ Spanky - rutyniarzu , nie rzucaj frazesami i udzielaj się jak dawniej ... :jezor:


przemik napisał(a):

Wlasnie - trzymaj fason :peace:



co to :?: kółko wzajemnej adoracji ... :): :peace:


mlubinski napisał(a):
a jak można jednoznacznie określić, czy to jest turbo od AAZ, czy od 1Z (mogę zrobić więcej zdjęć, nagrać sekwencję filmową itp) no i najważniejsze pytanie, czy to coś szkodzi?


zrob wiecej fotek [turbo i uklad dolotowy] ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 14:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
ok, tak zrobię.wieczorem zamieszczę fotki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie silnika
PostNapisane: 18.sie.2008 17:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jacek_slp napisał(a):
Witam

Podepne się pod temat ponieważ mam podobny problem z autem

i też mam zaślepione coś od turbiny i obciętą wtyczke CO TO MOŻE BYĆ ????
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 979e7.html

Poz.Jacek


Jest tak jak powinno być, o ile dobrze pamiętam to aaz i 1z mają identyczny kolektor, a ten zaślepiony element jest właśnie efektem seryjnej produkcji.
W aaz pompa jest mechaniczna na górze znajduje się boost pin sterowany ciśnieniem w kolektorze dolotowym. Zaślepiony element był połączony z pompą wtryskową wężykiem ciśnieniowym. W 1z sterowanie dawka paliwa odbywa sie poprzez odczyt z czujników elektronicznych, co za tym idzie nie ma potrzeby doprowadzać ciśnienia z kolektora do pompy. Dla tego też ten kruciec jest zaślepiony. Swoją drogą to idealne miejsce do montażu wskażnika doładowania.

mlubinski napisał(a):
a jak można jednoznacznie określić, czy to jest turbo od AAZ, czy od 1Z (mogę zrobić więcej zdjęć, nagrać sekwencję filmową itp) no i najważniejsze pytanie, czy to coś szkodzi?


Widziałem kiedyś 1z, jak poszukiwałem sobie auta, miał identyczną turbine jak u ciebie. To był bodajże 93 rok. Panowie czy te wczesne 1z ( 182nm) nie miały innej turbiny niz te 200nm?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 18.sie.2008 19:32:14 przez Bobo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 19:31:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Przepraszam moderatorów zagapiłem sie i wyszedł mi post pod postem

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 21:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
właśnie wróciłem z testów dynamicznych, oto logi:

ponownie BS003:
Obrazek

BS004
Obrazek

poprawiona próba dynamiczna
000 (drugi pomiar, żeby było widać obroty
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010 (wraz z grupą 002, żeby były obroty)
Obrazek

011
Obrazek

********************************************************
Dodatkowo wklejam obiecane fotki turbo (mam nadzieję że poprawnie wykonane), oraz elementów pod pokrywą silnika.

Turbo:
Obrazek
Obrazek


Widok pod pokrywą silnika
Obrazek
Obrazek

a tak kopci (to o czym wspominałem)
http://mlubinski.wrzuta.pl/film/gNseLj5WIE/

No i na koniec pojechaliśmy z kolegami do jednego mechanika, który zauważył to:
Obrazek

strzałką zaznaczone jest pęknięcie, a wokół jest rozlany olej. Jutro stawiam do niego auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 22:30:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pomimo, iz logi wskazuje ze auto jedzie praktycznie na cisnieniu atmosferycznym to stawiam na swirujacy czujnik cisnienia doladowania. Albo pekniety wezyk cisnieniowy do ECU.
Grupy 003 oraz wynikowa 008 wskazują ze auto chodzi normalnie.
LMM - praktycznie w stanie idealnym.
EGR - zaslepiony.

Kopcenie - uwazam, ze w normie.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2008 23:32:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
dzięki Przemik, czy to znaczy, że turbo pracuje poprawnie?

czy możesz wyjaśnić, gdzie znajduje się ten czujnik doładowania? ora ten wężyk ciśnieiniowy do ECU?

co to oznacza, że EGR zaślepiony?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 20:05:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
i jeszcze jedno pytanie, może banalne, ale nie znam odpowiedzi:
LMM - to jest przepływka tak? czyli element ze znaczkiem vw oraz audi i napisem PIERBURG, zgadza się?

no i gdybyś pomógł w lokalizacji tego czujnika ciśnienia doładowania oraz wężyka ciśnieniowego do ECU (ECU to komputer, tak?)

jeszcze raz przepraszam za głupie pytania, ale kto pyta nie błądzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 11:21:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
- czujnik cisnienia doladowania w przypadku silnika 1Z znajduje sie w ECU
- LMM - to przeplywomierz - element ktory opisales z napisem Pierburg
- zaslepiony EGR oznacza ze silnik pracuje tylko na powietrzu a nie na przemian na powietrzu lub na mieszance powietrza i spalin - generalnie moze tak byc chodz zdania na temat zaslepiania EGR a są podzielone
- w/g mnie turbo w Twoim samochodzie jest zdrowe

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: