.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:51:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 22:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2008 18:49:59
Posty: 21
Jestem pewnien.
Generalnie, mam nadzieję, że się nie mylę ;) , multi jest w ośce, zaś tip w quattro jeśli chodzi o ASB w A6 C6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 18:04:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Bazz napisał(a):
Jestem pewnien.
Generalnie, mam nadzieję, że się nie mylę ;) , multi jest w ośce, zaś tip w quattro jeśli chodzi o ASB w A6 C6.


No ja tez mam taka nadzieje bo tip raczej mniej awaryjny.
Czy ktos wie jaki olej w tipa trzeba nalac bo musze jednak sprawdzic co Ci specjalisci tam nalali ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 01:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
mgluba napisał(a):
Bazz napisał(a):
Jestem pewnien.
Generalnie, mam nadzieję, że się nie mylę ;) , multi jest w ośce, zaś tip w quattro jeśli chodzi o ASB w A6 C6.


No ja tez mam taka nadzieje bo tip raczej mniej awaryjny.
Czy ktos wie jaki olej w tipa trzeba nalac bo musze jednak sprawdzic co Ci specjalisci tam nalali ?!

Spokojnie kolego. Jeżeli nie masz siedmiu biegów ;) o masz tipa (6). NIe znalazłem i nie słyszałem w 3.0 TDI o multi. W 2,7 TDI jak najbardziej, ale 3,0 TDI ma zbyt duży moment obrotowy jak na tą skrzynkę, a więc jej w nim nie spotkasz, bo nie ma. Po za tym - nie pisałeś - ale jeśli masz Quattro, to możesz byż pewnie, że masz Tipa. Po za tym nowe Multi to inna historia i nie odnowtowano "plagi" awaryjności. To zupełnie inna skrzynia z b. silnym hydraulicznym sterownikiem o czterech a nie jedny zabezpieczeniami. W końcu nauczyli się kosztem "biedaków" z lat 2001-2004 (mamy taką nadzieję :)).
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 09:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Paw1972 napisał(a):
mgluba napisał(a):
Bazz napisał(a):
Jestem pewnien.
Generalnie, mam nadzieję, że się nie mylę ;) , multi jest w ośce, zaś tip w quattro jeśli chodzi o ASB w A6 C6.


No ja tez mam taka nadzieje bo tip raczej mniej awaryjny.
Czy ktos wie jaki olej w tipa trzeba nalac bo musze jednak sprawdzic co Ci specjalisci tam nalali ?!

Spokojnie kolego. Jeżeli nie masz siedmiu biegów ;) o masz tipa (6). NIe znalazłem i nie słyszałem w 3.0 TDI o multi. W 2,7 TDI jak najbardziej, ale 3,0 TDI ma zbyt duży moment obrotowy jak na tą skrzynkę, a więc jej w nim nie spotkasz, bo nie ma. Po za tym - nie pisałeś - ale jeśli masz Quattro, to możesz byż pewnie, że masz Tipa. Po za tym nowe Multi to inna historia i nie odnowtowano "plagi" awaryjności. To zupełnie inna skrzynia z b. silnym hydraulicznym sterownikiem o czterech a nie jedny zabezpieczeniami. W końcu nauczyli się kosztem "biedaków" z lat 2001-2004 (mamy taką nadzieję :)).
pozdr. :peace:


No to super wiadomosc bo jest w Quattro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 09:34:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2008 18:49:59
Posty: 21
Wszyskie :D A6 3,0 TDI są quattro, różnić się mogą jedynie skrzynią - do wyboru: tiptronik lub manual. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 19:59:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2008 18:41:18
Posty: 3
Lokalizacja: Maidstone/UK
Ja dodam od siebie, że UK to nie Polska i profesjonalizm i jakość w ASO jest na najwyższym poziomie, a ceny często porównywalne (czasami nawet niższe!) do innych zakładów (tudzież polaków "znających się na rzeczy").

Pierwszy serwis C6ki poza ASO to początek twoich problemów. Pozdro z south-east!

_________________
--
sebbie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A6 3.0 tdi TIP
PostNapisane: 21.lis.2008 23:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
No i wreszcie odebralem.
Zmusilem ich do wymiany oleju w skrzyni (A6 3.0 tdi V6 Quattro wiec na pewno tiptronic) ale poprosilem o fakture a na fakturze 6.5l oleju dolane no i tyle?!
A czy filtr tam jakis tez powinni wymienic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 00:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No powinni zmienić filtr płynu ATF, uszczelkę pod miską i sam płyn. Płynu faktyczine 6,5 litra mogło wjeść.

Dobrali Ci kolor odpowiedni?

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 09:54:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Stamlej napisał(a):
No powinni zmienić filtr płynu ATF, uszczelkę pod miską i sam płyn. Płynu faktyczine 6,5 litra mogło wjeść.

Dobrali Ci kolor odpowiedni?


Wlasnie czekam na odpowiedz od nich bo zapytalem jaki olej wlali to powiedzieli ze robota zostala wykonana u specjalistow od audi.
Na co ja odpowiedzialem ze wlasnie specjalistow sie boje bo kiedys w A6 1.9 tdi AJM 115KM chcieli mi wsadzic wtryski zamiast pompowtryskow.
A to duzy problem jesli filtra nie wymienili ?
Dzisiaj zadzwonie bo to cale zamieszanie czy to jest TIP czy MULTI wyniknelo przez nich bo nie chcieli najpierw wymienic plynu bo mowili ze sie w TIPIE nie wymienia po czym zadzwonili powiedzieli ze to Multi i sie wymienia.Nastepnego dnia zadzwonili ze jednak sie pomylili i dostali zly plyn z audi.
Wiec chce wiedziec czy nie nalali zlego plynu durnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 15:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No jest taki problem właśnie że jeżeli ja miałbym dylemat czy filtr czy ATF to raczej wymieinł bym filtr (o ile auto nie miało by najechanych 200kkm)
Skurczybyki.
Ale nie martw się zanadto - jeżeli tylko wlali płyn o odpowiednim kolorze (spytaj jaki był i jaki wlali!! - jeżeli był niebieski a wlali zółty to niech s*****ny to spuszczą od razu i na własny koszt wymienią na nowy - razem z płukaniem - czyli wymianą dynamiczną) to wystarczy spuścić płyn ATF to czystego pojemnika, zmienić filtr i wlać go spowrotem.

Że zacytuję Spanky'ego (tak jak Przemik) "Cycki opadają" - nawet urywa je z korzeniami... :/

Filtr jest bardzo ważnym elementem bo jak się zapcha to skrzynia ma problemy z zapewnieniem odpowiedniego ciśnienia. Myślicie że skąd niektóre skrzynie ożywają po wymianie filtra i płynu?

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 16:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Stamlej napisał(a):
No jest taki problem właśnie że jeżeli ja miałbym dylemat czy filtr czy ATF to raczej wymieinł bym filtr (o ile auto nie miało by najechanych 200kkm)
Skurczybyki.
Ale nie martw się zanadto - jeżeli tylko wlali płyn o odpowiednim kolorze (spytaj jaki był i jaki wlali!! - jeżeli był niebieski a wlali zółty to niech s*****ny to spuszczą od razu i na własny koszt wymienią na nowy - razem z płukaniem - czyli wymianą dynamiczną) to wystarczy spuścić płyn ATF to czystego pojemnika, zmienić filtr i wlać go spowrotem.

Że zacytuję Spanky'ego (tak jak Przemik) "Cycki opadają" - nawet urywa je z korzeniami... :/

Filtr jest bardzo ważnym elementem bo jak się zapcha to skrzynia ma problemy z zapewnieniem odpowiedniego ciśnienia. Myślicie że skąd niektóre skrzynie ożywają po wymianie filtra i płynu?

Pozdr!


Pisłałem już o tym kilka razy.
Typ oleju w skrzyni jest uzalezniony od numeru SERYJNEGO skrzyni nie od numeru nadwozia VIN!
Jezli jakis pracownik warsztatu pyta sie o numer VIn aby dobrac olej to jest skończonym idjotą i nalezy od niego jak najszybciej zabrać auto.
Były oleje o zabarwieniu zoltym lub niebieskim
Należy także obowiązkowo wymenić filtr oleju!

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 16:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Oczywiście Pablo ma rację.

A tu macie wyjaśnienie wszelkich wątpliwości - ze stronty producenta skrzyń - ZF Getriebe

Obrazek

Typuję że olej LifeGuardFluid6 to olej żółty
LifeGuardFluid6Plus to olej niebieski

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 17:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2006 21:43:24
Posty: 185
Lokalizacja: warszawa
Auto: A7 2012
Stamlej napisał(a):
No jest taki problem właśnie że jeżeli ja miałbym dylemat czy filtr czy ATF to raczej wymieinł bym filtr (o ile auto nie miało by najechanych 200kkm)
Skurczybyki.
Ale nie martw się zanadto - jeżeli tylko wlali płyn o odpowiednim kolorze (spytaj jaki był i jaki wlali!! - jeżeli był niebieski a wlali zółty to niech s*****ny to spuszczą od razu i na własny koszt wymienią na nowy - razem z płukaniem - czyli wymianą dynamiczną) to wystarczy spuścić płyn ATF to czystego pojemnika, zmienić filtr i wlać go spowrotem.

Że zacytuję Spanky'ego (tak jak Przemik) "Cycki opadają" - nawet urywa je z korzeniami... :/

Filtr jest bardzo ważnym elementem bo jak się zapcha to skrzynia ma problemy z zapewnieniem odpowiedniego ciśnienia. Myślicie że skąd niektóre skrzynie ożywają po wymianie filtra i płynu?

Pozdr!


Dzieki Stamlej, a powiedz mi czy jeszcze da sie zapodac ten filtr po wymianie plynu czy to jest nie mozliwe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 20:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Żeby zmienić filtr musisz zdjąć miskę olejową... :/ ;)
Także nie da się.
Przeczytaj temat o tipie (jest przyklejony w tym dziale)
Skrzynia 6ka to też ZF - procedury są niemal identyczne.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: