.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:31:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 16:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
uważam, że 1.41 ma więcej niż co drugi user.
jednak czy takich korekcji spodziewałbyś się po 5ciu nowych wtryskiwaczach, które by Ci zamontowano [zapewne odpowiesz, że skoro poprawnie działa, to może być nawet 2.0mg na wszystkich]?

ten silnik jest w "takim sobie" stanie i dla mnie jest oczywiste, ze nawet jakby Krolowa Angli osobiscie ucalowala kazdy wtrysk przed jego wkreceniem to korekcje nie bede zerowe
Wiesz o tym dobrze, ze nie mozna przewidziec jak dana zmiana wplynie na zmiane korekcji (to wypadkowa wielu czynnikow)... poszlo tak sobie.. korekcje nie dramatyczne ale i nie wzorcowe - zaden powod do wieszania psow.

meszrum napisał(a):

Zerknalem przy okazji na logi 11 z watku, ktory zapodales
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fea5fdc235
jak widac tu tez byly przeladowania na 2560 (oczywiscie w okolicach 2500obrotow - jak to juz w V6tdi)
Zaraz pod postem z logami Twoj post
meszrum napisał(a):
:peace: poezja.

Dlaczego tamto to byla poezja a tutaj jest taka kaszana (w sensie OB)?
Piotruś napisał(a):
Oto kilka dowodów:
- samochód Krzysztofa1967: ( Całość: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= )
.... a przyczyny przegrzewającego się motorka odnalazłem w wadliwym czujniku temperatury ale przede wszystkim zatartym termostacie:

Pamietam ten watek bardzo dobrze!... to chyba tam narodzila sie sciema o zaklamanych logach.
Nie wiem naprawde jak mozna bylo chipowac auto, ktore mialo niesprawny uklad chlodzenia (podwyzszone temperatura pracy w wyniku zatkanej chlodnicy i uwalonego jakoegos czujnicza)
Profesjonalizm w kazdym calu

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 17:14:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,


zgadza się.
czy zwróciłeś jednak uwagę na niezwykle ważny parametr, który jest często pomijany przy ocenie ładowania - 4ta pozycja w 11tce - siła [agresywność] zbijania ciśnienia przez N75.

SebMis ma 2560mbar [krańcowe dla G2052] przy czym agresywność N75 spada do 30% [ja mam w serii 35% na OB]. tymczasem T LuckyMe generuje podobne 2570mbar [na T G2052 v2 - czyli bez przewężenia], lecz OB tłumiony jest z siłą 17%. wszystko poniżej 20% może skończyć się notlaufem.
jako, że miałem notlauf T raz w życiu [odma], to przemawia przeze mnie troska* o użytkownika [jego życie], a nie chęć* rozpętania dżihadu przeciw ss.





*czy kupisz ten kit? ;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 19:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
to przemawia przeze mnie troska...a nie chęć* rozpętania dżihadu przeciw ss.

przynajmniej jest wiadome teraz dlaczego Izrael wycofuje sie z Gazy ;)

meszrum napisał(a):
*czy kupisz ten kit? ;)

to zalezy czy jestes przed czy po koledzie :)

a tak powaznie to OB w podkoksowancach wybaczyc mozna za sam napis V6tdi natomiast ta turbina w wyzszych obrotach nie zachowuje sie stabilnie (w przeciwienstwie do przypadku SebMisa)
Moze warto sciagnac waz filtr-turbo, wlozyc paluszek pod wirnik turbiny i sprawdzic czy nie ma np luzu wzdluznego...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 19.sty.2009 08:16:24 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 00:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Witam.

Najpierw chciałem wszystkim podziękować za waszą pomoc i poświęcony czas. Nie mogę się doczekać dalczej części wypowiedzi Piotrusia bo już w kilku wątkach słyszałem o jego przygodach z silnikami BDG/BDH które kończyły się szczęśliwie :). Mam nadzieję że u mnie też wszystko się dobrze skończy.

Jeżeli chodzi o korekcje to miałem taką nadzieje że się to ułoży bo już właśnie czytałem wcześniej w innych wątkach że tak może być. Powiem tak samochód jeszcze nigdy nie pracowal tak równo i cicho jak pracuje teraz dlatego te korekcje nie są dla mnie zmartwieniem:)

Jeżeli chodzi o turbinę to tak jak pisałem już wcześniej jest ona po regeneracji i jest założona nowa sztanga.

Natomiast chciałem napisać jeszcze coś o SSerwis. Moim zamiarem w tym wątku nie było pisanie niczego złego ani tym bardziej robienie antyreklamy panu Sopie. Bylem z moim samochodem już u kilku "specjalistów" których gdybym pewnie posłuchał to miałbym już wymienioną pewnie każdą możliwą część w moim BDG. Na szczęście trafiłem w końcu do SSerwis gdzie spotkałem się z niespotykaną życzliwością i chęcią pomocy. W momencie kiedy odbierałem samochód wszystko było super i w końcu pierwszy raz byłem zadowolony z mojej A6. Dopiero po przejechaniu jakichś 200km nastąpiło szarpnięcie przy zmianie biegów a to że samochód słabo pali jak jest zimno to przekonałem się jak nadeszła fala mrozów. W dodatku w samochodzie zostało wymienione tylko to co musiało. Reasumując, czasami pewne bolączki jesteśmy w stanie zauważyć dopiero w trakcie dłuższej exploatacji i nie da się wychwycić ich od razu z czego jak najbardziej zdaje sobie sprawę.

Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 22:27:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
LuckyMe napisał(a):
Dopiero po przejechaniu jakichś 200km nastąpiło szarpnięcie przy zmianie biegów


To zdanie (gdybając) być może wiele wyjasnia ... . W każdym razie zdarza się i to często, że w BDG/BDH "zrywają się" koła dwumasowe, co (do czasu wymiany) zostaje "na zawsze" i nie ma związku z naprawą wykonaną przez SSERWIS ... . W takim przypadku, o ile prawidłowo wygdybałem - na reklamację nie ma co liczyć ... .
Zaznaczam - nie przesądzam, że na 100% poleciało koło dwumasowe lecz trudno mi uwierzyć, żeby stało się coś istotnego ze świeżo naprawionym silnkiem ... .

LuckyMe - zwróć uwagę (a przynajmniej ja właśnie tak zrozumiałem Twój opis), że szarpnięcia pojawiają się głównie podczas zmiany biegów - co jakby potwierdza teorię dotyczącą dwumasy ... . Ewentualny koszt (i zakres) hipotetycznej naprawy - moim zdaniem powinien obejmować od razu docisk sprzęgła, łożysko oporowe i już bezdyskusyjnie - tarczę sprzęgła.

Jeśli trafiłem z przyczynami szarpania - pęknie nie jeden tysiak ... .
PRZYPOMINAM JEDNAK, ŻE WSZYSTKO CO NAPISAŁEM POWYŻEJ STANOWI HIPOTEZĘ (chociaż w 101% możliwą) - A NIE ŻADEN PEWNIAK ... .
Musiałbym poczuć to szarpanie pod własnym tyłkiem, żeby postawić diagnozę jednoznaczną, a FACHOWCY z SSERWISu wybadają temat jeszcze szybciej ... .

PS: W innych kwetsiach, których nie zdążyłem dotąd omówić w poprzednim poście :
( całość: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1260065 )
oczywiście niebawem powrócę ... (czas :/ ).

W poniższe linki nikt nie musi narazie klikać - przygotowałem je sobie "na potem"
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... addc2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e1 ... ce3d8.html
http://img81.imageshack.us/img81/2922/004dyndr9.jpg
http://images29.fotosik.pl/89/d920ce781020034f.jpg

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 23:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ale dwumas nie spododuje chaosu w 004 statycznych i dynamicznych.
...i nie będzie miał wpływu na rozruch.



LuckyMe,

podjedź do warsztatu i dowiesz się wszystkiego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 23:13:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
"Ale" na temat 004 to ja się dopiero wypowiem ... .
"Ale" oczywiście ja też uważam, że SSERWIS jest dla LuckyMe najlepszym wyborem ;) .
"Ale" ponieważ w ciągu kilkudziesięciu minut od mojego posta przybyło około 60 odsłon - myślę, że jest dla koggo pisać i mam zamiar omówić wszystko co uważam za stosowne... :) .
"ALE" OCZYWIŚCIE PZRYMUSU CZYTANIA MOICH WYPOCIN NIE MA ... :): .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 02:08:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Jeżeli chodzi o problem dwumasy to ta hipoteza została już odrzucona przez SSerwis ponieważ sam miałem takie podejrzenie i się o to zapytałem więc nie jest to dwumasa. Żeby przybliżyć temat to napiszę że byłem w serwisie dwa razy. Najpierw została zregenerowana pompa, wymienione wtryski (5) oraz wgrany nowy program (wcześniej miałem program robiony przez Rogala tak na marginesie) a także pare innych rzeczy. O problemie z programem napiszę może kiedy indziej dla zainteresowanych żeby teraz nie wprowadzać mentliku.
Druga wizyta była przy okazji mojego pobytu w górach kiedy się okazało że samochód ciężko odpala przy minusowej temperaturze. Pan Sopa sprawdził wtedy świece i wymienił filtr paliwa z zaworkiem. Przy okazji tej wizyty podczas próby drogowej okazało się że można by było zregenerować turbo i tak się też stało. Regeneracja turbo plus nowa sztanga i mapsensor.
Co do szarpania to występuje ono tylko w jednym zakresie obrotów czyli 1600-2000 podczas zmiany biegów (czyli po zmianie wpadam w ten zakres obrotów) ale także czasami gdy jade w tym zakresie obrotów ze stałą prędkością i dodam gazu bądź tak jak było w górach gdy hamuje silnikiem i dodam gazu. Przypomne jeszcze że te szarpnięcia występują naprawdę sporadycznie. Dodam że zawsze występuą dwa po sobie (nie jest to jedno szarpnięcie tylko trochę tak jak krótka czkawka). Ja osobiście łącze te szarpnięcia z pompą wtryskową. Dlaczego, to jest to bardzo długa historia więc nie będe jej całej opowiadał tylko w skrócie. Pojechałem po kupnie auta na podniesienie mocy do kompletnego partacza którym był Kreator Mocy w Warszawie. Jak się później dowiedziałem koleś nic nie potrafił tylko dostawał gotowce podobno z VTG. Po kilku bezowocnych próbach modyfikacji programu owy magik stwierdził że na pompie jest blokada którą trzeba obejść boxem na pompie (ten już był firmowany VTG). Nie zostałem nawet o tym poinformowany tylko jak przyjechałem zobaczyć postępy prac to zauważyłem takie dziwne szare pudełko (dla bajeru z napisem VTG oczywiście) nieudolnie podłączone kabelkami do sterownika pompy. Od razu powiedziałem że nie życze sobie takich wynalazków w swoim samochodzie ale przekonywany przez magika z Kreatora Mocy że to rozwiąże wszystkie problemy zgodziłem się na jazdę próbną. I to właśnie podczas tej jazdy próbnej spotkałem się z identycznymi szarpnięciami jakie mam teraz dlatego moje podejrzenie pada na pompę wtryskową. Ale niestety nie znam się na tym dlatego to są jakieś tam tylko spostrzeżenia i przypuszczenia, a co z tym dalej to wolałbym żeby już sie na ten temat wypowiedzieli fachowcy:)
A teraz trochę o turbinie tzn. kilka pytań do kolegów. Poprawcie mnie jeżeli się mylę i napiszcie wtedy jaka jest prawda :) Sztanga pracuje w dwóch położeniach "otwiera" i "przymyka" kierownice turbo. Nie jest to płynna zmiana tylko w jednej chwili zmienia się z pozycji dół góra ? Jeżeli się nie myle i faktycznie to tak działa to w takim razie co może dać ewentualne skócenie bądź wydłużenie sztangi. Czy jej wydłużenie nie spowoduje przypadkiem sytuacji że zmniejszy przeładowanie ale za to w dolnym zakresie obrotów turbo będzie mniej wydajne (zmniejszy się ciśnienie doładowania)? Drugie pytanie to czy zbyt wysokie ciśnienie doładowania w stosunku do dawki wtrysku może spowodować że mieszanka jest zbyt uboga i dlatego samochód gorzej przyśpiesza ? Bo jeżeli mój tok myślenia jest poprawny i odpowiedź na oba pytania jest tak to jeden problem byłby rozwiązany (łącze to z faktem że program był napisany przy starym turbo czyli nie tak sprawnym jak teraz i nie było wtedy problemu przeładowania).

Pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 07:55:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
LuckyMe napisał(a):
wcześniej miałem program robiony przez Rogala tak na marginesie


Z ciekawości zapytam jaki cel miało reprogramowanie ECU u Rogala, bo jeśli dobrze zrozumiałem - trafiłeś do niego wtedy, kiedy silnik "już szarpał" i było to już po "przebojach" u Kreatora Mocy ?

LuckyMe napisał(a):
A teraz trochę o turbinie tzn. kilka pytań do kolegów. Poprawcie mnie jeżeli się mylę i napiszcie wtedy jaka jest prawda :) Sztanga pracuje w dwóch położeniach "otwiera" i "przymyka" kierownice turbo. Nie jest to płynna zmiana tylko w jednej chwili zmienia się z pozycji dół góra ?


Podczas normalnej jazdy - zależnie od kilku czynników - sztanga może przesunąć się z jednego skrajnego położenia w drugie - lecz taka sytuacja zdrarza się rzadko.
Najczęściej przestawianie się sztangi odbywa się w mniejszym (niż skrajne) zakresie, a nawet z lekkim "opóźnieniem", gdyż bardzo gwałtowne zmiany ciśnienia wykańczają turbo.
Na marginesie - między innymi z tego powodu - nie należy usuwać katalizatora, który nawet całkowicie sprawny - zawsze jakiś tam opór stawia - co również jest uwzględniane jeszcze na etapie projektowania silnika, a więc ukłądu dolotowego i wydechowego też ... .

To wszystko nie przeczy jednak temu, co napisałeś tutaj:

LuckyMe napisał(a):
Jeżeli się nie myle i faktycznie to tak działa to w takim razie co może dać ewentualne skócenie bądź wydłużenie sztangi. Czy jej wydłużenie nie spowoduje przypadkiem sytuacji że zmniejszy przeładowanie ale za to w dolnym zakresie obrotów turbo będzie mniej wydajne (zmniejszy się ciśnienie doładowania)?


Jest oczywistym faktem, że zmiana długości sztangi może zniwelować Twój problem z OB - pod warunkiem, że "mechanika" turbiny (łącznie z membraną sztangi) pozostaje w 100% sprawna. Nie jest wcale powiedziane, że skrócenie długości sztangi spowoduje obniżenie doładowania (poniżej wymaganego) w niższym zakresie obrotów silnika.
Generalnie - sztanga powinna być ustawiana "nierozłącznie" z całą turbiną - na stole w serwisie Garretów, jednak metodą "prób i błędów" czasem lepiej zrobić to w trakcie "próby drogowej" zamiast szarpać całą sprężarkę z silnika... .

LuckyMe napisał(a):
Drugie pytanie to czy zbyt wysokie ciśnienie doładowania w stosunku do dawki wtrysku może spowodować że mieszanka jest zbyt uboga i dlatego samochód gorzej przyśpiesza ? Bo jeżeli mój tok myślenia jest poprawny i odpowiedź na oba pytania jest tak to jeden problem byłby rozwiązany (łącze to z faktem że program był napisany przy starym turbo czyli nie tak sprawnym jak teraz i nie było wtedy problemu przeładowania).


Zachowanie właściwych proporcji paliwa i powietrza jest podstawowym warunkiem prawidłowej pracy silnika - począwszy od obrotów biegu jałowego skończywszy na czerwonym polu obrotomierza. Dlatego właściwie wyregulowana turbina ma znaczenie kapitalne dla zachowania owych proporcji, lecz warunki drogowe i eksploatacyjne są na tyle zmienne, że ECU na bieżąco dobiera sobie stosowną dawkę paliwa oraz ciśnienie doładowania i dlatego doregulowanie turbiny może poprawić przyspieszenie ale też wcale nie musi.

LuckyMe - uogólniając - całość osprzętu i poszczególnych podzespołów silnika muszą pozostawać idealnie sprawne, żeby jeden wspólny organizm jaki obsługują (czyli silnik) pracował właściwie/prawidłowo. Odpowiednio ustawiona turbinka stanowi tutaj "tylko" jeden, aczkolwiek niezbywalny warunek całkowitego wyeliminowania wszystkich bieżących niedogodności ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 11:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
LuckyMe napisał(a):
Co do szarpania to występuje ono tylko w jednym zakresie obrotów czyli 1600-2000 podczas zmiany biegów (czyli po zmianie wpadam w ten zakres obrotów) ale także czasami gdy jade w tym zakresie obrotów ze stałą prędkością i dodam gazu bądź tak jak było w górach gdy hamuje silnikiem i dodam gazu. Przypomne jeszcze że te szarpnięcia występują naprawdę sporadycznie. Dodam że zawsze występuą dwa po sobie (nie jest to jedno szarpnięcie tylko trochę tak jak krótka czkawka).

Witam.
Pozwolę sobie skromnie ;) po krótce opisać mój przypadek w związku z identycznym zachowaniem mojego CCCO z zachowaniem auta LuckyMe.
W moim AYM identyczne sporadyczne (czyli tylko i wyłącznie w jednym przedziale obrotów) szarpnięcia występowały pomiędzy 1600-1800 (możliwe do 2000) obrotów. Szarpnięcie prawie zawsze odbywało się podczas przyspieszania lub po opadnięciu z wyższych obrotów do tego przedziału i ponownym przyspieszaniu. Przy okazji również w tylko tym przedziale 1600-1800 zmieniało się brzmienie silnika (przypominało buczenie). Ponadto przy wyższych obrotach potrafił być czasami słabszy. Auto było sprawdzane w ASO, potem w Sserwisie (tzn. podczas serwisu ze szczególnym uwzględnieniem silnika). VAS-y nie wykazały błędów w silniku. Wszystko wydawało się być w porządku, a więc skupiono się na skrzyni biegów (co przy okazji wykazało niskie ciśnienie oleju). Jednakże problem występował nadal i musiałem się omijać ten przedział obrotów, aby móc sprawnie i bezstresowo jeździć dalej, a było to naprawdę mocno nie przyjemne. Trwało to jakieś 9 miesięcy. Podczas rozrządu i dużego serwisu w Ss wykryto, że wtrysk sterujący G80 powoduje zwarcie (tak zrozumiałem) i to było właśnie przyczyną tego zachowania. Został wymieniony na nowy i sprawa się zakończyła.
Wybaczcie, że jako skromny laik ;) wkraczam w grono fachowców :peace: , ale powyższy problem wygląda na identyczny z jakim ja się spotkałem. Tym bardziej, jak kolega napisał, ten wtrysk nie był wymieniany, bo wg. Ss był sprawny. U mnie za pierwszym razem też nie stwierdzono niesprawności.
Wykryte to zostało dopiero podczas jazdy w obecności jednego z mechaników Ss.
pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 13:22:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wybaczcie, ale poza laniem wody, to nikt nic nie napisał rzeczowego.
samochód szarpie, gdyż wynika to z pracy nastawnika, co widać jak na dłoni w 004sN oraz 004dN. wygląda to na niesprawną [mechanicznie] pompę wtryskową, lecz nie można wykluczyć złego napięcia paska, bądź winy modyfikacji.
niesprawny WS nigdy nie spowoduje takiego zachowania się nastawnika.

z tego, co napisał LuckyMe, wynika, że naprawy były dokonywane na zmodyfikowanym programie. jeżeli tak, to jest to karygodne [gdyż skuteczna naprawa jest wówczas dziełem przypadku].

do tego dochodzi brak mocy w okolicach 1500-2200rpm, co też można wiązać z pompą bądź złym wysterowaniem T [program] - to jest bolączka modyfikacji bez hamowni, gdyż rasowy tuner korzysta z niej jako narzędzia diagnostycznego, a nie tylko do pomiaru mocy.
tutaj, LuckyMe, powinieneś wiedzieć, że regulacja mechaniczna sztangi nic nie da - będziesz mieć albo większy OB, albo większą dziurę. jest tylko jedno prawidłowe położenie sztangi w danej T i prawdopodobnie jest ona prawidłowo ustawiona.

korekcje wtryskiwaczy zostawiam w spokoju, gdyż LuckyMe jest z nich zadowolony. dodam jedynie, że wczoraj specjalnie zlogowałem swoje korekcje z AFB [05.1998] - po 11 latach i 276 000km bez jakiejkolwiek ingerencji w układ rozrządu [wałki/hydro] oraz układ wtryskowy [i pompa, i wtryskiwacze są nietknięte przez 11 lat]. efekt jest taki:
Obrazek

kilka postów powyżej napisałem, co powinno się zrobić podczas wizyty w serwisie [wydrukuj, pokaż i powiedz to, co napisałem - mechanik bedzie wiedział o co chodzi] - do tego czasu dywagacje odnośnie dwumasów, WS są...
w każdym razie, postujący logi nie powinni podawać nazw serwisów, w których naprawiali samochody, gdyż zwyczajne skuchy ss zawsze będą tłumaczone jako prawidłowości. logi z tego topiku byłyby zupełnie inaczej ocenione, gdyby naprawę wykonał inny warsztat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 15:16:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Mój post na pewno nic nie wnosi i proszé go zignorowac ;) Nie wiem jak go wykasowac (zniknely krzyzyki ?), a wiec niech zostanie. Potraktujcie go jak powietrze bo nie chce aby wzbudzal ?(troche za pozno - sorry) negatywne emocje ;) Tak mi sie tylko skojarzylo i nie potrzebnie myslalem, ze sie przyda.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 15:27:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
Mój post na pewno nic nie wnosi i proszé go zignorowac ;) Nie wiem jak go wykasowac (zniknely krzyzyki ?), a wiec niech zostanie. Potraktujcie go jak powietrze bo nie chce aby wzbudzal ?(troche za pozno - sorry) negatywne emocje ;) Tak mi sie tylko skojarzylo i nie potrzebnie myslalem, ze sie przyda.
pozdr. :peace:



Paw1972,

każdy post powinien zostać. na tym polega dyskusja.
a dyskusja tym bardziej sensowna, o ile bardziej obiektywna [a z tym już gorzej].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 16:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
meszrum napisał(a):
dodam jedynie, że wczoraj specjalnie zlogowałem swoje korekcje

To Ty naprawde logowac potrafisz? :)

Piotruś napisał(a):
LuckyMe napisał(a):
Drugie pytanie to czy zbyt wysokie ciśnienie doładowania w stosunku do dawki wtrysku może spowodować że mieszanka jest zbyt uboga i dlatego samochód gorzej przyśpiesza ? Bo jeżeli mój tok myślenia jest poprawny i odpowiedź na oba pytania jest tak to jeden problem byłby rozwiązany (łącze to z faktem że program był napisany przy starym turbo czyli nie tak sprawnym jak teraz i nie było wtedy problemu przeładowania).

Zachowanie właściwych proporcji paliwa i powietrza jest podstawowym warunkiem prawidłowej pracy silnika - począwszy od obrotów biegu jałowego skończywszy na czerwonym polu obrotomierza.


To nie silnik benzynowy
zrobilem porownanie seryjnych vs Twoich logow
(te seryjne z http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=bdh+logi
podobnie u Germanca jakiegos http://community.dieselschrauber.de/vie ... hp?t=14776 )

przy 4tys obrotow
Seria
przeplywka 850 (log 003)
turbina 2224 (log 11)
koks 40 (min z logu 008 oczywiscie)

u Ciebie
przeplywka 900 (uwaga: mogli Ci podbic odczyty ale wezmy ze jest 900)
turbina 2356( faktyczne jakies 2300)
koks 48

Koksu masz o 20% wiecej (40->48) a powietrza tylko o 6% extra ( 850->900)
Normalnie przeplywomierz limituje ilosc koksu... ale u Ciebie ta funkcjonalnosc jest wylaczona (wartosc ogranicznika dymienia - ostatnia kolumna w 008 - zostala powyzej 3tys tak podniesiona, zeby "nie przeszkadzala")
Dodatkowo w nizszych obrotach w 003 dominujaca wartoscia jest 1000.9 - jest to maksymalne wskazanie wiec jedyne co wiadomo "jest nie mniej niz 1000.9" - ale ile? nie wiadomo...
Wniosek: pomiedy bajki sobie wloz opowiesci o precyzyjnym dawkowaniu paliwa uzaleznionym od ilosci powietrza w dieslu

Dodam ponadto:
- Twoje turbo nie panuje nad tym co sie dzieje w dolocie. Chip tylko podnosi risk, ze np urwie sie kawalek wirnika i wrabie do silnika (wersja lajt to smuga dymu gdy uszczelnienia poleca i silnik poprzez turbo zacznie zjadac swoj olej) - hasla w google na temat tego zjawiska "turbo sie wysrXlo"
- Klopoty z katem wtrysku sa niezwiazane z chipem jak sadze

Generalnie sa 3 rzeczy, ktore powinni Ci w serwisie poprawic (rozumiem, ze turbo i pompe tez tam robiles)
- turbina. UWAGA: obstawiam, ze masz klopty z turbo ale jest mozliwosc, ze wynika to z programu. Zaznaczam, ze ja czipujac swoja padake nic specjalnie robic nie musialem ale czasem tuner musi dopasowac mape pilota N75 (zmodyfikowac ja) by turbina nie szalala
- pompa - wiadomo, ze jest kicha
- chip: obecnie do 3 tys koks jest mocno sciety (pewnie w obawie zeby ta turbina sie nie rozwalila jeszcze w zakladzie:) ). Po naprawie turbo moze niech Ci podniosa limiter momentu (do 3tys obrotow)
Glowa do gory i powodzenia,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 16:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Witam ponownie.

Po pierwsze samochód jak trafił do Rogala to nie szarpał ponieważ ten BOX który wywoływał ten efekt został od razu zdemontowany. Do Rogala trafiłem ponieważ ten magik z Kreatora Mocy rozregulował mi sztangę i później nie potrafił jej ustawić. Rogal ustawił mi sztangę i jak się okazało nie było blokady na pompie i dało się zmodyfikować program i podnieść moc.

Co do naprawy w SSerwis to po zmierzeniu korekcji i po tym że samochód się trząsł od razu wysłano pompę na regenerację. Następnie sprawdzenie wtrysków i ciśnienia oleju. Zarówno wtryski jak i odma zostały wymienione (wymieniałem odmę pół roku wcześniej ale okazało się że coś jest jeszcze z obudową czy tam jakimś zaworkiem). Następnie został zgrany program z ECU i została przywrócona seria. Pan Sopa powiedział że jeżeli program który był wcześniej (program Rogala) będzie dobry to nie będzie trzeba pisać nowego programu. Ale jak już pisałem wcześniej ze starym programem Rogala było coś nie tak. Mianowicie okazało się że program jest niekompletny i brakuje jakichś map co właśnie najprawdopodobniej doprowadziło mój samochód do takiego stanu w jakim był. I nie chciałbym tutaj wprowadzać nikogo w błąd ani rozpoczynać jakiejś wojny. Jak się dowiedziałem od pana Sopy to prawdopodobnie ale też nie na 100% jedyną osobę którą mogę obwiniać to magik z Kreatora Mocy który pewnie odpowiadał za brak części programu, a że było to faktycznie pierwsze BDG które modyfikował Rogal to nawet nie miał jak porównać map z inną serią.

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 19:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
Czesc,
meszrum napisał(a):
dodam jedynie, że wczoraj specjalnie zlogowałem swoje korekcje

To Ty naprawde logowac potrafisz? :)




nie, nie potrafilem do wczoraj.
przeczytałem jednak uważnie topik o diagnostyce i za którymś razem się udało... ;)




LuckyMe napisał(a):
(...) Mianowicie okazało się że program jest niekompletny i brakuje jakichś map co właśnie najprawdopodobniej doprowadziło mój samochód do takiego stanu w jakim był.(...)



Przemku,

czy możliwe jest by brakowało map w programie?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 19:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
nie, nie potrafilem do wczoraj.
przeczytałem jednak uważnie topik o diagnostyce i za którymś razem się udało... ;)

moze to tak jak w kawale o wykladowcy z uczelni co skarzy sie drugiemu wykladowcy.. "moja grupa jest fatalna, tlumacze im raz... drugi.... sam juz nawet zrozumialem a oni dalej nic":)
Tak powaznie to nie widzialem nigdy wczesniej sladu na matce Ziemi, po Twoich logach ...a tu nagle pelne objawienie ;)
Jestes pierwszym komentatorem logow AKP - widzisz w nich nawet czasem babelki w wezach paliwowych - a to mnie juz zaczyna troche niepokoic...
meszrum napisał(a):
czy możliwe jest by brakowało map w programie?

to albo kompletna sciema albo skrot myslowy polegajacy nie nie zmodyfikowaniu jakiejs mapy np. "nie ruszyli kata wtrysku a powinni byli"
Mysle, ze wszystkie opinie jednego tunera o robocie poprzednika nalezy traktowac zawsze z przymruzonym okiem.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:24:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
LuckyMe napisał(a):
a że było to faktycznie pierwsze BDG które modyfikował Rogal to nawet nie miał jak porównać map z inną serią.


modyfikacja BDG nie za bardzo sie rozni [jezel sie rozni ;) ] od modyfikacji innych V6 [ktore mapy] , a miejsc zeby zassac/dostac ori mape do danego silnika/sterownika jest sporo ... ;)

osobiscie wyjasnil bym sprawe ze wszsytkimi stronami bo atmosfera sie robi coraz gorsza :/

a tekst z brakiem mapy bardzo mnie zainteresowal ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Chyba masz rację z tą atmosferą:)

Nie chce nikogo na tym forum oczerniać, obrażać ani robić antyreklamy. Z resztą jak byłem u pana Sopy to nie padło ani jedno złe słowo na Rogala tak jak już pisałem wcześniej. Jak kiedyś Rogal robił mój samochód to też byłem z niego bardzo zadowolony. Jeździłem na dwóch programach i jako laik nie potrafię ich ocenić, mogę jedynie opisać jakieś swoje subiektywne odczucia.

Nie chciałbym żeby ten wątek przerodził się w jakąś wojnę przeciwko nikomu. Jedyną osobą którą mógłbym winić jest magik z Kreatora Mocy :) .

A teraz dwa pytania. Czy jest możliwe że po prostu nie chce się zgrać cały program z ECU ?? Czy jest możliwe że podczas przygody z BOXem na mojej pompie coś się popsuło w sterowniku pompy ??

Oczywiście proszę o wyrozumiałość w stosunku do moich wypowiedzi ponieważ niestety jestem laikiem w tym temacie i liczę na pomoc klubowiczów którzy jak widać naprawdę się znają na temacie.

Natomiast jeżeli chodzi o nastawnik pompy to przejrzałem logi innych kolegów i rzeczywiście tak jak pisał Meszrum u nikogo nie ma takiej sytuacji jak u mnie w grupie 004. Ta sytuacja mnie bardzo niepokoi i napewno będe się musiał udać do serwisu żeby zobaczyli co jest nie tak.

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
LuckyMe napisał(a):

A teraz dwa pytania. Czy jest możliwe że po prostu nie chce się zgrać cały program z ECU ?? Czy jest możliwe że podczas przygody z BOXem na mojej pompie coś się popsuło w sterowniku pompy ??



ad.1 biorac pod uwage doswiadczenia osob u ktorych to robiles to nie .... ;)

ad.2 nie mozna tego wykluczyc ... [chyba]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: