.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:31:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:29:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
klusek napisał(a):
Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Po czym wnosisz ? Skoro moc aut jest identyczna a przełożenia skrzyni mają niewielkie różnice to oczywiste jest że V-max dla obu będzie identyczny.
Różnica jest taka że quattro zużyje więcej paliwa aby pokonać opory toczenia aby uzyskać taką samą prędkosć.

Adam, skąd quattro weźmie więcej paliwa ? ;)
Tak czy siak niestety ośka odjedzie przy v-max`ie ... testowane i niestety przegrane :D
Za to start i jazda w ciężkich warunkach ... nie muszę chyba kończyć :peace:


Myśle że w dobrych testach przy odpowiednich warunkach miał bym sporo racji.
Na identycznym odcinku quattro spali wiecj od oski ze względu naopór tylnego napędu.
Analogicznie dzieje się w terenówkach w których często usuwane są półosie przedniego napędu w celu zmniejszenia konsumpcji wachy ;)

Zgadza się, ale odpowiedz proszę na pytanie skąd quattro weźmie więcej wachy przy v-max ... ;)
Druga sprawa: opory toczenia to jedno, ale większa masa to dwa.

Plusy to lepiej rozłożona masa i jednocześnie kręcące się minimum 2 koła zamiast jednego (skręt w lewo lub prawo przy dynamicznym starcie.) Plusów jest cała masa , więc wybór jest oczywisty.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Baskecior napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
klusek napisał(a):
Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Po czym wnosisz ? Skoro moc aut jest identyczna a przełożenia skrzyni mają niewielkie różnice to oczywiste jest że V-max dla obu będzie identyczny.
Różnica jest taka że quattro zużyje więcej paliwa aby pokonać opory toczenia aby uzyskać taką samą prędkosć.

Adam, skąd quattro weźmie więcej paliwa ? ;)
Tak czy siak niestety ośka odjedzie przy v-max`ie ... testowane i niestety przegrane :D
Za to start i jazda w ciężkich warunkach ... nie muszę chyba kończyć :peace:


Myśle że w dobrych testach przy odpowiednich warunkach miał bym sporo racji.
Na identycznym odcinku quattro spali wiecj od oski ze względu naopór tylnego napędu.
Analogicznie dzieje się w terenówkach w których często usuwane są półosie przedniego napędu w celu zmniejszenia konsumpcji wachy ;)

Zgadza się, ale odpowiedz proszę na pytanie skąd quattro weźmie więcej wachy przy v-max ... ;)
Druga sprawa: opory toczenia to jedno, ale większa masa to dwa.

Plusy to lepiej rozłożona masa i jednocześnie kręcące się minimum 2 koła zamiast jednego (skręt w lewo lub prawo przy dynamicznym starcie.) Plusów jest cała masa , więc wybór jest oczywisty.


Może inaczej sformułuje moją wypowiedź.
Quatrro zużyje więcej paliwa (bo quatrówy palą więcej) aby uzyskać V-max. Nie chodziło mi o moment w którym oba jechały by na maxymalnej prędkości. ;)

O plusach quattro nie musisz mi przypominać :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2009 20:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ADAM 12 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
klusek napisał(a):
Ale juz na 100% jestem pewien ze w vmax będzie nieznacznie ale większy na korzyść oski a tego te dane nie obejmują


Po czym wnosisz ? Skoro moc aut jest identyczna a przełożenia skrzyni mają niewielkie różnice to oczywiste jest że V-max dla obu będzie identyczny.
Różnica jest taka że quattro zużyje więcej paliwa aby pokonać opory toczenia aby uzyskać taką samą prędkosć.

Adam, skąd quattro weźmie więcej paliwa ? ;)
Tak czy siak niestety ośka odjedzie przy v-max`ie ... testowane i niestety przegrane :D
Za to start i jazda w ciężkich warunkach ... nie muszę chyba kończyć :peace:


Myśle że w dobrych testach przy odpowiednich warunkach miał bym sporo racji.
Na identycznym odcinku quattro spali wiecj od oski ze względu naopór tylnego napędu.
Analogicznie dzieje się w terenówkach w których często usuwane są półosie przedniego napędu w celu zmniejszenia konsumpcji wachy ;)

Zgadza się, ale odpowiedz proszę na pytanie skąd quattro weźmie więcej wachy przy v-max ... ;)
Druga sprawa: opory toczenia to jedno, ale większa masa to dwa.

Plusy to lepiej rozłożona masa i jednocześnie kręcące się minimum 2 koła zamiast jednego (skręt w lewo lub prawo przy dynamicznym starcie.) Plusów jest cała masa , więc wybór jest oczywisty.


Może inaczej sformułuje moją wypowiedź.
Quatrro zużyje więcej paliwa (bo quatrówy palą więcej) aby uzyskać V-max. Nie chodziło mi o moment w którym oba jechały by na maxymalnej prędkości. ;)

O plusach quattro nie musisz mi przypominać :peace:

Wszystko jasne :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.8 v6 oska vs 4x4
PostNapisane: 10.lut.2009 21:27:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
oskarwoj napisał(a):
Mam pyt dotyczace 100 c4 2.8 ośki i 4x4
- prowadzenie
- v max
- przyspieszenie
- spalanie


jak przejedziesz się dobrym quattro po zakrętach to nie będziesz pytał o spalanie, czy przyspieszenie, dopóki nie przejechałem się 90 quattro coupe nie wiedziałem co to znaczy :) polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 08:29:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
quattro = audi to duch tej marki
wad właściwie brak
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 19:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
quattro potrzebuje więcej czasu aby uzyskać Vmax niż ośka, stąd większa ilość paliwa o które pisał Adam. :D

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: