.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:09:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 09:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Piotruś napisał(a):
Wyrywając zdanie (a dokładniej obrazek) z kontekstu można dorobić niemal każdą aktualnie najbardziej dla siebie potrzebną teorię. Niestety (oczywiście dla Lotusa) takie kłamstewka (o przekroczeniu granic absurdu nawet nie będę wspominał) niezwykle łatwo obnażyć ;) i dlatego przedstawiam AKPowej społecznoości "nieco" większy fragment ELSY - jak najbardziej - dotyczący montażu paska zębatego napędu rozrządu.



Heheheh Lotus kłamca lamer i heretyk !!!!

heheheheheheheh...

wszak napinanie paska nie jest napinaniem paska , pasek napina się sam bo nie trzeb go napinać a samo napinanie to nie napinanie bo to tylko wyrwany z kontekstu obrazek...

Poooooozdrawiamm...


AndyN napisał(a):
To ma to auto dobrze ustawiony rozrząd czy nie? Można udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy nie można?

Interpretacja odczytów grupy 004 mówiąca, że rozrząd został źle ustawiony jest słuszna czy nie jest?

:|


Obawiam się że w świetle obecnych faktów nie dowiemy się jaka jest prawda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 11:48:13 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8318
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
O widzę wielki powrót i od nowa tą samą starą telenowelę.... :diabel:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 11:59:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ze tez co nie ktorym sie chce ;)

wszystko by bylo ok, gdyby rozmowa i odpowiedzi czyli polemika na dane zagadnienie, byla jednak na poziomie :!!:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 12:46:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dzięki temu jednak poznajecie prawdę i fakty :)


A prawda jest taka że całość wskazuje na to że jak powiedział Meszrum i co ja potwierdzam wszystko zostało ustawione w tym silniku na "sztukę"..

W takiej sytuacji podstawą jest sprawdzenie i ustawienie faz rozrządu w raz z odpowiednim naprężeniem pasków aż w końcu rozpoczęcie wtrysku..

Czy się to komuś podoba czy nie takie są właśnie fakty... I tak się działa profesjonalnie..

To czy Piotruś czy ktoś inny będzie pisał i udowadniał na siłę że napinanie nie jest napinaniem , bo napinanie wstępne to nie napinanie i tak dalej i dalej .. nie ma znaczenia fakty są takie jak napisałem..

Ostatnim słowem: Wyrażam swoją opinie która jak nie raz mieliście okazje się przekonać była trafna , a że ktoś nazywa mnei kłamca :) Czyja to wina i czyj to poziiom ? Każdy widzi co jest napisane bo jest napisane jasno ...


Ostatnio edytowano 04.maja.2009 13:02:13 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 12:52:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Może to są problemy z definicjami?

Osoba A pojęcie X rozumie trochę inaczej niż osoba B? W efekcie piszą o czymś innym?

Przecież to niemożliwe ... To nie prom kosmiczny jeśli chodzi o poziom skomplikowania, musi być jedna odpowiedź :|

Panowie, przecież tak dalej się nie da :(

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 13:51:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jedyne co ja jeszcze mogę dla Ciebie zrobić Andy, to wskazać to:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrz%C4%85d
W tym zakresie logi Truckmaniaka lepsze być nie mogą.

i to:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_zasilania
Tutaj jak wszyscy wiemy - ELSA zakłada rozrzut od -4* ZGMP do 0* ZGMP, więc każdy internauta coś tam sobie wybierze. A to, że pewne ustawienia są lepsze od innych ... zostawmy.
U Truckmaniaka mamy "coś około" -1,8* do -1,2* ZGMP, więc jest to niemal środek tolerancji a zatem jest OK.

Co do naciągu pasa zębatego wkleiłem coś około 7 obrazków i fotografii zawierających absolutnie wszystkie elementy napędu układu rozrządu - co tam jeszcze nie jest dla Ciebie zrozumiałe Andy ??? To nie moja wina, że nie ma tam żadnej części, którą mechanik mógłby regulować naprężenia tegoż napędu ... .

Na tą chwilę niczego więcej nie wymyslę .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 14:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotruś napisał(a):
Tutaj jak wszyscy wiemy - ELSA zakłada rozrzut od -4* ZGMP do 0* ZGMP, więc każdy internauta coś tam sobie wybierze. A to, że pewne ustawienia są lepsze od innych ... zostawmy.
U Truckmaniaka mamy "coś około" -1,8* do -1,2* ZGMP, więc jest to niemal środek tolerancji a zatem jest OK.

Witam,
czesc bezsporna (mam nadzieje)
U Trackmana zadany przez ECU kat to -2.4, ze wzgledu na celowe (domysly) ustawienie, ta wartosc nie jest osiagalna (osiagalne jest 1.6) . Wartosc osiagana miesci sie jednak w przedziale uwazanym za poprawny. Mozna bylo tak ustawic aby wartosc zadana przez ECU byla osiagana i calosc miescilaby sie takze w przedziale 0-4atdc

Pytanie
dlaczego wyznaczony przez ECU kat jest niewlasciwy i trzeba korygowac tutaj producenta? Jezeli producent w mapach wyznaczyl zly kat wtrysku (niewlasciwy z jakis tam powodow - jakie to powody?) to dlaczego nie skoryguje sie tego po ludzku czyli poprzez korekte map w ECU?
Pytanie pomocnicze: o co byloby gorsze ustawienie takie gdzie na LATE byloby np -3/ 3ATDC i dzieki temu w 004S wartosc zadana przez ECU bylaby osiagana
Odp: "wiem ale nie powiem bo chce byc o krok przed konkurencja" tez jest odpowiedzia

EDIT:
meszrum napisał(a):
kąt zadany zależny jest od kilku czyników [od temperatury po prawidłowe napięcie paska VP44]

zadany (chciany przez ECU) kat wtrysku podczas normalnej jazdy (chyba, ze dla wolnych obrotow wyglada logika kompletnie inaczej - ale watpie) nie zalezy ani od naciagu paska ani od cisnienia w lewym tylnik kole. Wynika on z mapy gdzie osie parametrow to koks i obroty (dla wolnych moga to byc inne oczywiscie parametry)
Obrazek
Koks i kat wtrysku dzielimy przez 100 i mamy wartosci z 004 i 008
Widac jak byk, ze dane z mapy wpasowuja sie w log 004 tego watku. Drobne roznice wynikaja z zaokraglen protokolu, ktorego uzywa vagcom
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 04.maja.2009 16:33:17 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 14:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
meszrum napisał(a):
ciekawi mnie ponadto kto zajmował się serwisem przedmiotowego pojazdu, gdyż być może tutaj leży odpowiedź na wiele pytań...


To auto jezdzi na co dzien we Wloszech ;)

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 15:25:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
czesc bezsporna (mam nadzieje)
U Trackmana zadany przez ECU kat to -2.4, ze wzgledu na celowe (domysly) ustawienie, ta wartosc nie jest osiagalna (osiagalne jest 1.6) . Wartosc osiagana miesci sie jednak w przedziale uwazanym za poprawny. Mozna bylo tak ustawic aby wartosc zadana przez ECU byla osiagana i calosc miescilaby sie takze w przedziale 0-4atdc
(...)
Pozdrawiam,
Przemek



nie jest bezporna. grupa 004 to zupełnie inna rzecz, niż 004BS.
kąt zadany zależny jest od kilku czyników [od temperatury po prawidłowe napięcie paska VP44] - zazwyczaj w starych jednostkach wynosi on 2*ATDC [zakładając, że płyn ma 90*C, a pasek jest prawidłowo napięty], a za tym kąt rzeczywisty waha się w granicach 1.8*-2*ATDC. nastawnik z kolei wysterowany jest w 60-80% [i tym samym ma jeszcze zapas].
w nowszych jednostkach kąt zadany to 2.4*ATDC.

jeżeli zadany jest 2.4*ATDC [004.2], a rzeczywisty 1.6*ATDC [004.3] przy 100% wysterowania nastawnika [004.4], to oznacza, że osiągnął on swoje maksymalne ustawienienie ATDC [innymi słowy dalej już nie może]. efekt jest taki, że na biegu jałowym kąt jest nie odpowiedni i zmienia się charakterystyka pracy silnika.
swego czasu użytkownik Piotruś wskazywał na bardzo negatywne skutki w postaci zwiększenia temperatury paliwa i tym samym szkodliwy wpływ tegoż zjawiska na elektronikę pompy. czy tak jest? teroretycznie może tak być, lecz należałoby to skonsultować z pompiarzem.

sytuacja z rozbieżnością kątów w 004 może wynikać z braku zastosowania blokady pompy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 15:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Staram się popierać słuszne tezy i obalać niesłuszne... O ile spieram się także z Meszrumem gdy uważam że jest w błędzie to tym razem przyznam mu racje..

Diagnozując silniki na forum używacie oprogramowania w języku angielskim więc należy po angielsku myśleć...

Prawidłowe rozpoczęcie wtrysku dla 2.5 TDI V6 to:

2° ATDC czyli dwa stopnie po górnym punkcie tłoka +/- 2

Zakres w jakim więc powinien się znajdować wynosi od 0 stopni ATDC do + 4 stopnie ATDC ...

Jak to rozumieć:

Gdy tłok jest w górze jego wartość wynosi zero..

BTDC oznacza przed górnym punktem
ATDC oznacza po górnym punkcie


U kolegi w tym konkretnym przypadku rozpoczęcie wtrysku następuje BTDC przed górnym martwym punktem czyli złe i tym samym nie jest w zakresie tolerancji.


Żeby ocenić rozpoczęcie wtrysku należy więc obserwować kanał 004 BS

Podczas wskażań 100 % wartość rozpoczęcia wtrysku musi znajdwać jak juz pisałem: 0 stopni ATDC do + 4 stopnie ATDC ...

Być może złe ustawienia w tym przypadku wynikają z niechlujnego montażu pompy... Być może .. Jednak żeby zweryfikować to należy sprawdzić fazy rozrżadu i dokonać pon ownych naprężeń pasków w tym i rozrządu :)

Pamiętajcie że dobrze ustawiony rozrząd i dobrze napięte paski nie wymagają dodatkowych regulacji rozpoczęcia wtrysku gdzie najczęściej wartość ta wynosi 2.0 After :)


Warto też sprawdzić dokładnie po raz kolejny jak to wygląda bo może sprawa samego odczytu nie jest precyzyjna. Może oprogramowanie działa inaczej niż powinno.. Może zawiera jakies błądy i wyświetla BTDC zamiast ATDC ...

truckmaniacu sprawdż jeszcze raz na rozgrzanym silniku 004 BS jakie masz wartośći porzy 100 % i czy jest to ATDC czy BTDC ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 18:34:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Lotus napisał(a):
Może oprogramowanie działa inaczej niż powinno.. Może zawiera jakies błądy i wyświetla BTDC zamiast ATDC ...


Faktycznie nowe VC posiada "buga" który podczas logowania(zaznaczam tylko podczas logowania) zmienia naglowek odczytywany z ATDC na BTDC - doswiadczylem tego osobiscie logujac AKE kolegi Flyer_a.
Podobno VC 3.11 zachowuje sie prawidlowo.
Dlatego dobrze jest dla rozwiania watpliwosci wkleic "print screena" zrobionego podczas odczytu 004 BS w momencie kiedy nastawnik ustawi sie w pozycji "Late".

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 19:00:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym przypadku jest 1*ATDC - wynika to z 000.2BS - był to powód dla którego w ogóle uwzględniłem grupę 000 w diagnostyce - grupa 000 zawiera wszystkie najważniejsze pomiary w jednostkach nieprzetworzonych [dokładnie to samo, co w 001 i n. z tym, że w jednostkach diagnostycznych].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 19:14:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Trochę to Meszrumie naciągana teoria bo zarówno w ST jak i BS masz te same wartości w okolicy 61 punktów :) Diagnostyka V6 nie może się opierać na starych systemach jak 2.5 R bo nie jest w żaden sposób to samo gdyż nie ma przy nowych silnikach danych nominalnych.

Do tego przypadku jest potrzebne BS 004 tyle że musi to być pewny i dobrze działający sprzęt ..

Tak czy tak to dowód na to żeby ostrożniej podchodzić do tematu VAG-ów bo są to systemy różnego pochodzenia ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 19:49:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus,

w przypadku gdybyśmy początek kąta ustawili np. na 2*BTDC na Late, to w 000.2BS ujrzelibyśmy 85-90.
50-65 w 000.2BS to zakres prawidłowy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 20:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No być może ale to na podstawie własnych obserwacji wnioskujesz, nie będzie to poparte w żaden sposób dokumentacją ...

Naturalnie nie zniechęcam do korzystania z takich rozwiązań bo może i są nawet bardzo trafne , chcę jednak ukierunkować nas w tym i siebie do tego co jakby zostało opracowane przez producenta..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2009 20:22:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus,

ależ nie mam nic przeciwko zrobieniu printscreena podczas gdy w 004BS nastawnik ustawi się na Late.
również sprawdzam kąt na 004BS - z 000 praktycznie nie korzystam [awaryjnie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2009 23:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:27:25
Posty: 12
Uff...
Jak dla mnie to za duzo tego wszystkiego na raz.
Mój mózg nie jest w stanie przerobic nadmiaru informacji :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 13:07:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
My chyba też się wszyscy na swój sposób zakręciliśmy Twoim przypadkiem. Pogadaj z Meszrumem on Ci wytłumaczy o co chodzi i jaką wersją programu najlepiej diagnozować 004 BS.

Być może wszystko jest dobrze ale warto sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 13:41:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
My chyba też się wszyscy na swój sposób zakręciliśmy Twoim przypadkiem.


Mów za siebie Lotus ... :/ .

Nie uważam żebym się w czymkolwiek zakręcił i w całości podtrzymuję wszystko co dotychczas napisałem zupełnie dystansując się od wypowiedzi Twoich i meszruma.
Serdecznie proszę też innych AKPowiczów aby nigdy mnie nie identyfikowali z wwym. internautami - ani w tym ani w żadnym innym topiku
.

Ponadto uważam, że ponowna diagnostyka jest bezcelowa (zwykła strata czasu) - chyba, że pod kątem EGRa jeżeli cokolwiek w tym kierunku uczyniono.

Truckamaniakowi mogę jedynie współczuć dezorientacji, gdyż omawianie jego logów można było zakończyć w połowie pierwszej strony (zresztą jak niemal wszystkie inne proste sprawy - gdyby nie ten sam "schemat" co zwykle :/ )... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2009 15:03:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ten znów zaczyna :)

A będziesz łaskaw nam wyjawić tę tajemnicę skąd to niby wiedziałeś o tym że jest ATDC lub BTDC :)

Ciekaw jestem logiki uzasadnienia bo uważam że sugerowałeś się tolerancją nie wnikając w resztę...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: