Staram się popierać słuszne tezy i obalać niesłuszne... O ile spieram się także z Meszrumem gdy uważam że jest w błędzie to tym razem przyznam mu racje..
Diagnozując silniki na forum używacie oprogramowania w języku angielskim więc należy po angielsku myśleć...
Prawidłowe rozpoczęcie wtrysku dla 2.5 TDI V6 to:
2° ATDC czyli dwa stopnie po górnym punkcie tłoka +/- 2
Zakres w jakim więc powinien się znajdować wynosi od 0 stopni ATDC do + 4 stopnie ATDC ...
Jak to rozumieć:
Gdy tłok jest w górze jego wartość wynosi zero..
BTDC oznacza przed górnym punktem
ATDC oznacza po górnym punkcie
U kolegi w tym konkretnym przypadku rozpoczęcie wtrysku następuje BTDC przed górnym martwym punktem czyli złe i tym samym nie jest w zakresie tolerancji.
Żeby ocenić rozpoczęcie wtrysku należy więc obserwować kanał 004 BS
Podczas wskażań 100 % wartość rozpoczęcia wtrysku musi znajdwać jak juz pisałem: 0 stopni ATDC do + 4 stopnie ATDC ...
Być może złe ustawienia w tym przypadku wynikają z niechlujnego montażu pompy... Być może .. Jednak żeby zweryfikować to należy sprawdzić fazy rozrżadu i dokonać pon ownych naprężeń pasków w tym i rozrządu
Pamiętajcie że dobrze ustawiony rozrząd i dobrze napięte paski nie wymagają dodatkowych regulacji rozpoczęcia wtrysku gdzie najczęściej wartość ta wynosi 2.0 After
Warto też sprawdzić dokładnie po raz kolejny jak to wygląda bo może sprawa samego odczytu nie jest precyzyjna. Może oprogramowanie działa inaczej niż powinno.. Może zawiera jakies błądy i wyświetla BTDC zamiast ATDC ...
truckmaniacu sprawdż jeszcze raz na rozgrzanym silniku 004 BS jakie masz wartośći porzy 100 % i czy jest to ATDC czy BTDC ..