pabloniss napisał(a):
witam po dluzszej nieobecnosci...
Juz wszystko jasne i nawet dziala
Jezdzilem z diagnasta z VW pol dnia..Generalnie stwierdzil ze motorek jest okazem zdrowia..
a tera do sedna
Niemoznosc uzyskania prawidlowego cisnienia w kolektorze ssacym bylo spowodowane lekkim przycinaniem sie gruszki sterujaca praca lopatek w turbinie oraz luznym przewodem gumowym do ktorego bylo doprowadzane podcisnienie do niej..Cisnienie wynosi teraz około 2060mbar.. fakt ze dosc pozno, ale jest..przy 3000obr/min..tak ma byc?..A teraz gwozdz...
Jedyne co go jeszcze boli, tak stwierdzil diagnosta, to przeplywka ktora notabene jest nowa.. Ale to nic...powiedzial..musze ja wymienic na taka z serwisu, a nie z dystrybucji FOTY.. Widzialem jak nie osiaga nawet 500, a powinna siegac okolo 900...
Moral tylko jeden....Tylko serwis
Powiedzial jeszcze ze obroty na poziomie 740 sa troszke za nisko i mozna by bylo troche podkrecic, ale nie maialem juz czasu...fakt troszke wieksze by sie przydaly, ladniej by chodzil na jalowym
Jak moge to zrobic Vagiem?
odnoszę wrażenie, że diagnosta zna się na diagnostyce tak jak 99% uzytkowników tego forum na repasacji rajstop...
1. optymalne ciśnienie doładowania, w tym silniku, powinno pojawić się najpóźniej przy 2000 rpm.
przy 2100 rpm może być OB.
jeżeli jest inaczej - jest źle.
zrób log dynamiczny oraz BS grupy 011.
2. lmm do tego samochodu [jak mniemam, masz AFB] to:
nowe: VAG 059 906 461 E / Bosch 0 281 002 429
regerowane: VAG 059 906 461 EX / Bosch 0 986 284 005
nie jest istotne gdzie je kupiłeś - czy w FOCIE, czy w ASO, czy od Obcego.
ma być nowe oraz ma mieć jeden z czterech powyższych numerów.
3. lmm w AFB/AKN powinno mierzyć nie 900mg, a więcej niż 750mg.
4. obroty 742rpm są obrotami wzorcowymi.
podnieść, co najwyżej, pan diagnosta może jedynie swoje umiejętności.
panu diagnoście dziękujemy.