.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:57:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 13:12:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wałki, jak wszystko w przyrodzie, miały swój okres ewolucji: 059103373D > 059103373E > 059109021K [do 01.2002] > 059109021Q [do 12.2005] > 059109021BP [obecnie].

[podałem to na przykładzie 1 wałka]

silnik AFB używa te same wałki, co AKE.
inne wałki są dopiero dla modeli BCZ/BAU/BDG/BDH.


czy podmieniony został wtryskiwacz sterujący przy okazji podnoszenia pokryw? może on odpowiadać za szarpanie [pompa także może].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 16:55:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
AudiTDI napisał(a):
wyjete wtryski i sprawdzone - ok

domyslam sie ze nie byles z autem u goscia z napisem "wymiana tlumikow, klockow i oleju" ale raczej u kogos kto ma sprzet do diagnozy np tych wtryskow... z ciekawosci: mieli jakas teorie na Twoja przypadlosc?
Sprawdzali na jakiejs maszynie? cos mierzyli? sprawdziles/sprawdzili czy na bank masz wtryski od swojego silnika (lacznie ze sterujacym)?
Kompresje w silniku sprawdzales? (przynajmniej w cylindrze 2 do ktorego pozostale sa porownywane...)
Czarnowidztwo z katastrofa pod deklami sie nie sprawdzilo cale szczescie :)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 17:29:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
meszrum napisał(a):
czy podmieniony został wtryskiwacz sterujący przy okazji podnoszenia pokryw? może on odpowiadać za szarpanie [pompa także może].

nie, nie byl podmieniony innym

przemekk74 napisał(a):
domyslam sie ze nie byles z autem u goscia z napisem "wymiana tlumikow, klockow i oleju" ale raczej u kogos kto ma sprzet do diagnozy np tych wtryskow... z ciekawosci: mieli jakas teorie na Twoja przypadlosc?
Sprawdzali na jakiejs maszynie? cos mierzyli? sprawdziles/sprawdzili czy na bank masz wtryski od swojego silnika (lacznie ze sterujacym)?
Kompresje w silniku sprawdzales? (przynajmniej w cylindrze 2 do ktorego pozostale sa porownywane...)
Czarnowidztwo z katastrofa pod deklami sie nie sprawdzilo cale szczescie
Pozdrawiam,
Przemek

oczywiscie ze nie. ze wtryskami bylem u pana z aparatem boscha, tak cos mierzyl, powiedzial ze sa dobre a ten sterujacy nawet lepszy od tych innych. dobra idea, jutro sprawdze wtryski wg etki. kompresje tez sprawdzilem, niebardzo mi ona sie podoba. we wszystkich, oprocz 3, gdzie znajduje sie WS, kompresja wynosi 22-23. w trzecim tylko 16...

[+]

I jeszcze. Zadzwonilem do przeszlego wlasciciela i ten mi powiedzial, ze auto mialo porwany pasek rozrzadu, byly wymienione trzy krzywki i trzy zawory. moze po wypadku nie wszystkie zawory byly wymienione?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2009 10:37:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AudiTDI napisał(a):
I jeszcze. Zadzwonilem do przeszlego wlasciciela i ten mi powiedzial, ze auto mialo porwany pasek rozrzadu, byly wymienione trzy krzywki i trzy zawory. moze po wypadku nie wszystkie zawory byly wymienione?


Czyżby kolejne, bardzo przykre "deja vu" następnego Kolegi "ze wschodu" (??) :/ :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Obym się mylił ale wyniki pomiaru kompresji raczej nie zostawiają złudzeń ... . Oby tylko korbowody nie były skrzywione ... .
AudiTDI - po zdjęciu głowic powinieneś zmierzyć występy wszystkich tłoków względem bloku silnika !!!
Różnica > 5 nowych BARów to zasadniczo wyrok na Twoje głowice ... :/ .

Nie zapomnij nas informować o postępach i podejmowanych decyzjach.
Trzymam kciuki !! :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2009 11:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jeszcze jeden maly test przyszedl mi do glowy

jest tak: korekcje sa mierzone wzgleden 2giego cylindra, ktory nie rozni sie od pozostalych. Ten "popsuty" to 3ci z wtryskiem sterujacym
Nawet nawalenie wtrysku sterujacego (blad w ECU + kat 0 w 004D) nie wykrzacza (logi inych userow) odczytow korekcji (pewnie na nie wplywa bo zmienia np kat wtrysku ale wartosci w 13 i 14 nie sa z kosmosu)
Twoj przypadek jest o tyle ciekawy, ze dla ECU wtrysk sterujacy jest sprawny ale cylinder, w ktorym pracuje nie - ciekawe czy po odlaczeniu wtrysku korekcje spadlyby. Jezeli tak by bylo znaczylo to, ze stan jakosc odczytow z wtrysku sterujacego (naprawde sprawny czy tylko troche sprawny ale bez jeszcze odczytu bledu w ECU) decyduje o korekcja w 13/14
Tobie to wiele nie wniesie... taka ciekawostka tylko
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2009 17:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.mar.2007 17:35:34
Posty: 62
Piotruś napisał(a):
Czyżby kolejne, bardzo przykre "deja vu" następnego Kolegi "ze wschodu" (??) :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Obym się mylił ale wyniki pomiaru kompresji raczej nie zostawiają złudzeń ... . Oby tylko korbowody nie były skrzywione ... .
AudiTDI - po zdjęciu głowic powinieneś zmierzyć występy wszystkich tłoków względem bloku silnika !!!
Różnica > 5 nowych BARów to zasadniczo wyrok na Twoje głowice ... .

Nie zapomnij nas informować o postępach i podejmowanych decyzjach.
Trzymam kciuki !!


Chyba jutro wezmiemy sie do zdjecia prawej glowicy. Narazie trzymamy kciuki :peace: Dziekuje za wasze poparcie ;)

przemekk74 napisał(a):
jeszcze jeden maly test przyszedl mi do glowy

jest tak: korekcje sa mierzone wzgleden 2giego cylindra, ktory nie rozni sie od pozostalych. Ten "popsuty" to 3ci z wtryskiem sterujacym
Nawet nawalenie wtrysku sterujacego (blad w ECU + kat 0 w 004D) nie wykrzacza (logi inych userow) odczytow korekcji (pewnie na nie wplywa bo zmienia np kat wtrysku ale wartosci w 13 i 14 nie sa z kosmosu)
Twoj przypadek jest o tyle ciekawy, ze dla ECU wtrysk sterujacy jest sprawny ale cylinder, w ktorym pracuje nie - ciekawe czy po odlaczeniu wtrysku korekcje spadlyby. Jezeli tak by bylo znaczylo to, ze stan jakosc odczytow z wtrysku sterujacego (naprawde sprawny czy tylko troche sprawny ale bez jeszcze odczytu bledu w ECU) decyduje o korekcja w 13/14
Tobie to wiele nie wniesie... taka ciekawostka tylko
Pozdrawiam,
Przemek


Dziekuje za pomysl, ale bedziemy testowac dopiero po rozwiazaniu problemu z trzecim cilindrem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: