.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:07:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2010 12:58:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Jest sposób żeby to zdiagnozować samemu ? czy trzeba jechać do mechanika. Coś tam macałem pod silnikiem ale nie wiem jak dokładnie zdiagnozować uszkodzoną poduchę. Dziękuje za pomoc,

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 12:25:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
Witam, mam podobny problem i będę niedługo próbował go rozwiązać, mianowicie na 4 i 5 biegu przy dodawaniu gazu gdy pojazd się rozpędza czuje wyraźne bujanie budą lewo prawo i lekkie stukanie w podłogę, nie jest to metaliczne bicie lecz przumulone stukanie. Myślałem że zawieszenie, wymieniłem tuleje na tylnej belce oraz gumy na wachaczach bo były porwane ale wciąż buja. Podejrzewam poduchę pod silnikiem, jak wsadzę rękę to jedna jest okrągła a z drugiej strony jakby zgnieciona. Bujanie występuje szczególnie przy przyspieszaniu pod górkę jak silnik jest bardziej obciążony. Czy poduchy mogą być przyczyną ?

Pozdrawiam.

Michał/


Zrobiles juz to auto? Ja tez jak jade na 4 i 5 biegu pod gorke czuc to bardziej.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 13:38:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Wiecie co u mnie powoduje drgania auta w podobnych predkosciach? Tj. 100-130? Otóż przejezdzajac przez mocno zasniezona droge (10-15cm sniegu) snieg dostaje sie do wewnetrznej czesci kola, osadza na feldze i w przypadku jak jest mróz zamarza tam po dluzszym postoju auta...i co? I pozniej jak sie jedzie nawet szybciej, ten zamarznięty snieg nie opada z felg i jedzie sie na dosłownie mocno niewyważonych kołach i auto całe drży i wibruje :)
Otrzepcie porządnie koła ze śniegu i zróbcie 'próbę drogową' na czystych kołach :peace:

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 16:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
dejf napisał(a):
Wiecie co u mnie powoduje drgania auta w podobnych predkosciach? Tj. 100-130? Otóż przejezdzajac przez mocno zasniezona droge (10-15cm sniegu) snieg dostaje sie do wewnetrznej czesci kola, osadza na feldze i w przypadku jak jest mróz zamarza tam po dluzszym postoju auta...i co? I pozniej jak sie jedzie nawet szybciej, ten zamarznięty snieg nie opada z felg i jedzie sie na dosłownie mocno niewyważonych kołach i auto całe drży i wibruje :)
Otrzepcie porządnie koła ze śniegu i zróbcie 'próbę drogową' na czystych kołach :peace:


Dejf my mówimy tutaj o drganiach podczas przyspieszania. Mi np. kierownica w ogóle nie drży a powinna jeżeli byłaby to kwestia zaśniezonych felg. Zresztą to się dzieje równierz przy niższych prędkościach, podczas większego obciążenia dla silnika.

PS. jeszcze nie zrobiłem. Jak zrobi się cieplej sprawdze poduchy.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 17:28:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
Czy auto słabnie podczas tych drgań?

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 21:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
dejf napisał(a):
Czy auto słabnie podczas tych drgań?


NIE NIE SLABNIE AUTO.LOGICZNE ZE POD GORKE Z 4 BIEGU PRZY MALEJ PREDKOSCI,BEDZIE MU CIEZE I WTEDY DOBRZE JEST CZUC TE DRGANIA.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 21:06:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
dejf napisał(a):
Wiecie co u mnie powoduje drgania auta w podobnych predkosciach? Tj. 100-130? Otóż przejezdzajac przez mocno zasniezona droge (10-15cm sniegu) snieg dostaje sie do wewnetrznej czesci kola, osadza na feldze i w przypadku jak jest mróz zamarza tam po dluzszym postoju auta...i co? I pozniej jak sie jedzie nawet szybciej, ten zamarznięty snieg nie opada z felg i jedzie sie na dosłownie mocno niewyważonych kołach i auto całe drży i wibruje :)
Otrzepcie porządnie koła ze śniegu i zróbcie 'próbę drogową' na czystych kołach :peace:


Dejf my mówimy tutaj o drganiach podczas przyspieszania. Mi np. kierownica w ogóle nie drży a powinna jeżeli byłaby to kwestia zaśniezonych felg. Zresztą to się dzieje równierz przy niższych prędkościach, podczas większego obciążenia dla silnika.

PS. jeszcze nie zrobiłem. Jak zrobi się cieplej sprawdze poduchy.


suchyy3 JAK DOJDZIESZ JUZ CO JEST U CIEBIE TO DAJ ZNAC.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2010 21:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Ok.

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 01:18:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
No to teraz wysyp kledzy tego problemu z tymi drganiami na magicznych biegach 4i 5 przy obrotach 1700 do 2000 ja mam to samo w silnik 1,9tdi 130km AWX juz problem opisywany ale jeszcze nie rozwiązany.
Kurcze jak coś wyszperam to dam znac a wy równeiz pochwalcie się wynikami i obserwacjami.
Dziwne że to w taką pogodę wychodzi u większości.

Ach te zdrania!!!!!! nie wypada aby CCCO drżało

_________________
A6 C5 1,9 TDI AVANT `04 + Wirusik----------obecnie zajeżdżam
A6 C5 V6 2,5TDI Sedan `98 -------było, nie ma, zostało wspomnienie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 01:27:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
U mnie tez jest ten dzwiek buczaca-pierdzacy przy duzym obciazeniu silnika na biegach 3,4,5 w zakresie 1750-2000obr. Moj ojciec tez ma awx`a - u niego ten sam objaw. Jak kupilem moje auto - 140tys.km bank oryginalnego juz to bylo, potem doszedl nowy soft do ecu, sprzeglo dalo o sobie nzac, zalozylem nowy komplet + dwumas, nic sie nie zmienilo.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2010 21:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
Jest sposób żeby to zdiagnozować samemu ? czy trzeba jechać do mechanika. Coś tam macałem pod silnikiem ale nie wiem jak dokładnie zdiagnozować uszkodzoną poduchę. Dziękuje za pomoc,

Pozdrawiam.


Suchyy ja dzis wyciałem wszystki 3 poduszki.I napoduszce od strony rozrządu oddzielika sie guma od metalu i jedna czes wychodzi,a tak nie może być. Poduszka od strony skrzyni też już się rozchodzi i nadaję się do wymiany. A ta trzecia od tyłu silnika jest Ok. Poduszka od strony rozrządu z LEMFORDERA kosztuje 200 zł w hurtowni Harta a chiński produkt 132 zł.Natomiast poduszja od strony skrzyni polskiego producenta INTERGUM kosztuje 173 zł a chińska kosztuje 88 zł. Tyle,że tych chińskich nie ma co zakładać i oszczedzać pare złotych. wWymienie je w poniedziałek i napisze czy diagnoza była poprawna i czy jest poprawa.Jeżeli wam to coś pomoże. Bez wyciągnięcia nic nie widać,wtedy wygląda na dobrą.



EDIT By Baskecior:

Przeedytuj proszę tego posta. Pisanie z włączonym CAPS LOCKIEM jest niezgodne z netykietą.
Brak reakcji spowoduje reakcję zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2010 12:48:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
dejf napisał(a):
Wiecie co u mnie powoduje drgania auta w podobnych predkosciach? Tj. 100-130? Otóż przejezdzajac przez mocno zasniezona droge (10-15cm sniegu) snieg dostaje sie do wewnetrznej czesci kola, osadza na feldze i w przypadku jak jest mróz zamarza tam po dluzszym postoju auta...i co? I pozniej jak sie jedzie nawet szybciej, ten zamarznięty snieg nie opada z felg i jedzie sie na dosłownie mocno niewyważonych kołach i auto całe drży i wibruje :)
Otrzepcie porządnie koła ze śniegu i zróbcie 'próbę drogową' na czystych kołach :peace:


Dejf my mówimy tutaj o drganiach podczas przyspieszania. Mi np. kierownica w ogóle nie drży a powinna jeżeli byłaby to kwestia zaśniezonych felg. Zresztą to się dzieje równierz przy niższych prędkościach, podczas większego obciążenia dla silnika.

PS. jeszcze nie zrobiłem. Jak zrobi się cieplej sprawdze poduchy.



Wymieniłem te dwie poduszki od zawieszenia silnika i nadal jest to samo.Nie wiem jak jest z poloska bo jej nie wyciagalem.Moze mi ktos napisze jak zrobic logi i ktorych blokow by sprawdzic wtryski i to co podejrzewacie.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 22:29:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
Jest sposób żeby to zdiagnozować samemu ? czy trzeba jechać do mechanika. Coś tam macałem pod silnikiem ale nie wiem jak dokładnie zdiagnozować uszkodzoną poduchę. Dziękuje za pomoc,

Pozdrawiam.



Miałes ostatnio wymieniany rozrzad?

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 22:38:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Tak, ale przed wymianą było to samo.

Zauważyłem że teraz jakby ustało troche... ogólnie to mam powietrze w przewodzie paliwowym, Myślałem, że się go pozbyłem ale mam chyba trefny filtr. Nie wiem czy to mogłoby powodować poprzeczne drgania budy. Silnik pali od strzała i nie szarpie.

Bujało nim tylko jak przyspieszałem dość dynamicznie na 4 i 5 biegu i lekko waliło głucho w nogi (w podłogę).

Nie wiem gdzie szukać , na razie nie mam funduszy na wymienianie na ślepo (poduchy silnika) więc muszę się porządnie zastanowić co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 23:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
Tak, ale przed wymianą było to samo.

Zauważyłem że teraz jakby ustało troche... ogólnie to mam powietrze w przewodzie paliwowym, Myślałem, że się go pozbyłem ale mam chyba trefny filtr. Nie wiem czy to mogłoby powodować poprzeczne drgania budy. Silnik pali od strzała i nie szarpie.

Bujało nim tylko jak przyspieszałem dość dynamicznie na 4 i 5 biegu i lekko waliło głucho w nogi (w podłogę).

Nie wiem gdzie szukać , na razie nie mam funduszy na wymienianie na ślepo (poduchy silnika) więc muszę się porządnie zastanowić co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam.
Ahh te fundusze.Jak u wiekszosci kiepsko. Jak wymieniales rozrzad to nalezy robic korekte zapłonu. A bardzo glosno chodzi czy praca normalna?

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2010 10:47:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Po wymienie rozrządu utawiałem kąt pompy wtryskowej pali od strzała, wydaje mi sie że chodzi normalnie, tylko troche klekocze jakby rolka albo coś się metalicznie obijało. Nie są to szklanki chociaż dźwięk podobny.

PS jak się robi korektę zapłonu ?

Czy tobie chodziło na pewno o zapłon ? przecież to TDI...

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2010 18:14:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2010 21:25:45
Posty: 54
Lokalizacja: PŁAWNO
suchyy3 napisał(a):
Po wymienie rozrządu utawiałem kąt pompy wtryskowej pali od strzała, wydaje mi sie że chodzi normalnie, tylko troche klekocze jakby rolka albo coś się metalicznie obijało. Nie są to szklanki chociaż dźwięk podobny.

PS jak się robi korektę zapłonu ?

Czy tobie chodziło na pewno o zapłon ? przecież to TDI...
Tak chodziło mi o zapłon.Co do korekty to szukasz znaku na skrzyni po wyjęciu zaślepki pozniej blokujesz rozrzad np kluczem imbusowym 7 mm pasuje idealnie. odkręcasz 3 śruby od górnego koła tam gdzie blokujesz i zrobisz drobna korekte zgodnie z kreceniem się rozrządu opóżnisz go na przeciwnie przyspieszysz. Odwrotnie jak w benzynie.Jak napisałem coś żle niech mnie ktoś poprawi.Ja tez mam takie guche stukanie,ale tak jak w Twoim przypadku nie wyglada to na szklanki. Patryzyłem tez koła na wale korbowym,ale tu chodzi wszystko równo nie ma zadnego bicia. Natomisat przykładając suwmiarke do półosi raz dotyka a raz nie.Ale musze ją wyjąć i sprawdzić na dobrej tokarce.Jak sprawdze to dam znać.Moze tez być sprzęgło powodem tego rezonansu,ale z tego co mi wiadomo,to na biegu jałowym bardzo by szarpało,a tu mam spokój.Pozdrawiam.

_________________
Audi A3 1,9 TDI 110 km AHF 2000 r.+ witaminka 140 km/295 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 12:22:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam odgrzewam kotleta :) moja półoś z lewej strony dała o sobie znać, na początku myślałem że to łożysko w prawym kole ale po odwiedzinach u mechanika okazało się że lewa półoś ma luz i że tak bije. Szczerze mówiąc nie wiedziałem że półoś może wydawać takie dźwięki jak zacierające się łożysko. Mam więc nadzieję że to ona jest między innymi przyczyną drgań podczas przyspieszania. Za tydzień jadę na wymianę, opiszę co się zmieniło.

Pozdrawiam suchyy3.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 15:51:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ja mam to samo

u mnie prawdopodobnie przegub wewnętrzny

Objawy to drgania/rezonans lewego koła - tak jakby lewe przejeżdżało przez żwirek, tak jakby było na białym pasie chropowatym przy zjeździe z pasu - przy dużym obciążeniu (np. pod górę gaz w podłogę przy 50km/h)

Dodam, że jak trzymam np. przy jednej stałej prędkości 25km/h 2biegiem to tak jakby ktoś pchną/szarpnął auto ale tez z naciskiem na lewą stronę

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 18:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2009 23:18:07
Posty: 104
Lokalizacja: Wielka Brytania / Chelmsford
Witam odgrzewam kotleta, byłem u 2 mechaników bo zacząłem słyszeć nierówne bicie-szum tak jak łożysko by się kończyło. Jeden mechanik stwierdził półoś a drugi mówi że to łożysko. Chcę uniknąć sytuacji kiedy wymienię łożysko a okaże się że problem wciąż występuje.

Dodam tylko, że w czasie jazdy słyszę "bicie" wow... wow... wow... i w tym samym tempie czuje lekkie bicie w nogach oraz minimalnie w kierownicy.

Załączam film który nakręciłem podczas oględzin lewego koła oraz przegubów.
Czy taki luz na przegubach jest dopuszczalny i czy on mógłby powodować wyżej wymienione problemu ?

http://www.youtube.com/watch?v=4gCSm_0BFNE

Czy to może być opona ?

Za pomoc z góry dziękuję.

Pozdrawiam.
Michał.

_________________
------------------------------------------------------------
A3 1.9 TDI SE [8L ALH]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: