.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 23:32:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 17:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
kolego Zegar Nie będę sie wymądrzal bo sam mam niewiele wiedzy na temat 2,5 v6 ale wiem bo jestem świeżo po tych czynnościach, otóż wymianie wałkow, pelnej hydrauliki i rozrządu. bo wedługo osoby ktora dla mnie to robila mimo że rozrząd miał nakulane dopiero 37 tys nalezy powinno sie wymienić calość,ale to kwestia sporna oczywiście. A wiec jeśli nie ma za wiele z walków i szykujesz sie do ich wymiany zrób to czyem przędzej tym bardziej jeśli nie masz dźwigienek u góry. Po calej wymianie dopiero poczujesz co to v6 w 2,5 tdi wierzmi, zarówno mocy jak i kultury jazdy przybędzie. I jeśli z wałkami to prawda co piszesz to dopiero poczujesz co to reakcja diesla v6 na wciskanie gazu. A teraz mniej przyjemna inf jesli wymienisz wszystko jak ja i okaze sie ze do wymiany będziesz miał np również taki duży aluminiowy element (nie wiem jak on sie nazywa), na który przychodzi wisko (sam jego koszt w aso to okolo 800 u mnie był troche mniejszy bo mam 15% rabatu), to uszykuj sporą gotówkę! Oczywiście mówimy o oryginalnych częściach a wałki powiedzmy regeneracja u świątka. Powiem tobie tylko ze wałki hydraulika plus rozrząd i oczywiście termostat pompa wody płyn hlodniczy olej w silniku filtr powietrza paliwa itp, itd plus robocizna jesli masz spoko mechanika któremu mozesz zaufac to 7 tys moze niestarczyc i mówie tobie to wpelni poważenie. Na logach sie nie znam wiec sie nie wypowiem, i poczekam na ocene meszruma ale jeśli wałki i hydraulika w tak kiepskim stanie to logi będą tragiczne napewno. I tak od siebie spuśc olej zdejmij miskę olejową i poszukaj tego co brakuje na górze przy hydraulice to może zrobić niezłe spustoszenie w silniku!!!Generalnie auto powinno znalezc sie u mnechanika czem prędzej i wiem to z własnego doświadczenia.!!!!! to moje zdanie ale oczywiście nie eksperta mam nadzieje ze meszrum zabierze głos w tej sprawie. Pozdrawiam.

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 17:40:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum:

co do kata wtrysku, roznie byl zmieniany, ale na obecnym powiem szczerze jest chyba najlpeiiej odpalic, to moze z nim sie wstrzymam.

co do dawki startowej, podpowiedz mi, poniewaz nie robilem tego jeszcze,
po zalogowaniu 05 pokaza mi sie jakies wartosci tak? i jaka wartosc mam zmienic?

tak, dzis auto w nocy bedzie mialo krotki postoj, wiec wstrzymam sie do pojutrza, jak odstoi cala noc wtedy zaloguje przy rozruchu.

zaraz po zrobieniu logow "na zimno" zamieszcze na forum.



Piotr198608:

zdaje sobie sprawe z tego, ze musze to w miare szybko zrobic, poki jeszcze nic sie nie posypalo w silniku, walki rzeczywiscie sa wytarte, na jednym nawet jakies "rowki" wyzebione, wiec to mnie nie ominie. co do rozrzadu nie wiem co myslec, byl wyminiony jakies 30 moze 40 tys temu. nie musze nic szukac w silniku, podejrzewam, bo nie wiem napewno, iz poprzedni wlasciel musial ta usterke znalesc, (moze cos stukalo w silniku) i posprzatal to co sie urwalo, szkoda tylko ze nie zalozyl nowej dzwigienki, ale pomijam juz ten fakt,
nie mialem nigdy okazji przejechac sie zdrowym V6 wiec nie mam porowniania, ale zapewne po malym remoncie moze poczuje ze moje V6 odzylo, albo i nie....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 18:00:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
wierz mi, że poczujesz, ponieważ miałem ten sam problem, co ty! Też poprzedni właściciel posprzątał bałagan a mi zostawil naprawę:-) ale teraz wiem czym jeżdżę i to cenie. Co do rozrządu to faktycznie mechanik oceni sądzę u mnie była ta sama sytuacja tez około 40 tys i miałem nadzieje, że jeszcze przynajmniej te 20 może 30 tys zrobię a tu klops. W każdym razie wiem ze jazda po remoncie to frajda ale remont to bolący wydatek naprawde!!!W każdym razie życzę powodzenia a gdy będziesz po zmianach daj znać jakie wrażenia z jazdy:-)

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 18:09:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
remont walkow i hydrauliki planuje tak na poczatek lutego, teraz troszke pracy mam i autko potrzebne. ale nie omieszkam sie pochwalic jak po wyminie bedzie jezdzic :)
poki co do tego czasu, mam nadzieje, ze po porannych logach meszrum cos wymysli i zacznie odpalac po nocy. jesli nie to przy wyminaie walkow, przestawei kat wtrysku na 2.0 i zobaczymy co dalej.

Ciesze sie razem z Toba, ze jestes zadowolony ze swojego V6, jak mam nadzieje powiem tak niedlugo o swoim :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 18:16:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
Hm owszem jestem zadowolony. Tylko mam nadzieje że ten rozruch też poprawie przy pomocy logo i życzliwych osob tutaj. Ja na wiosne okolo kwietnia zmiana olwju w skrzyni i filtra i będe musiał zajrzeć do listwy wspomagania bo gdzieś delkatnie puszcza plyn a nie lubie wyciekow.
Ale to wszystko z czasem póki co jestem bardzo zadowolony z kultury pracy i samej jazdy:-)

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 18:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegar,


...maksymalną jaką przyjmie.

jak to zrobić:
0. silnik wyłączony, włączony jedynie zapłon;
1. po wejściu w adaptację, powinno być tak, że widzisz pole numeru kanału [05], a pod nim pole do wpisania nowej wartości [New Value];
2. wpisujesz zatem wartość 50000 [domyślnie zobaczysz 32768] w pole New Value i naciskasz Test - wówczas sterownik wyświetli maksymalną dopuszczalną dawkę;
3. następnie naciskasz Save, a potem Done, Go Back;
4. zamykasz VC;
5. wyłączasz zapłon;
6. czekasz ok. 1 minuty;
7. uruchamiasz silnik i sprawdzasz, czy nowa wartość została zapisana;
8. rano uruchamiasz w nadziei, że cokolwiek pomogło.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2010 18:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum,

a powiedz mi, czy Ty nie powinienes wydac wlasne ksiazki pt "napraw swoje audi" :peace:

jutro po powrocie z pracy sproboje zmienic dawke startowa, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dziekuje :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 11:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Oto logi po rozruchu oraz kanał 01:


http://s630.chomikuj.pl/File.aspx?id=220389873&vid=220389873&tk=1565946&t=633994931395878286&d=70&k=1359747&name=LOG-01-001-002-004zimnystart.csv
Foto:
http://chomikuj.pl/specpc/Audi/kana*c5*8201Adapt.jpg

Obrazek

Kod pasujący: 26261 rok produkcji 03.1999

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 12:20:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SpecPC napisał(a):



ok.
z tego, co widzę to nie robiłeś jeszcze pełnych logów. zrób proszę pełne statyczne oraz BS. jeżeli masz warunki, to zrób także dynamiczne.
dawkę masz seryjną, ale nie wiem jakie są inne parametry, stąd prośba o logi.
jeżeli zrobisz logi, to załóż nowy topik - w przeciwnym razie zrobi się bałagan.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 16:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Kolego Meszrum, moze nie zakladajmy nowego topika, ciagnimy ten jeden dalej, poniewaz kolega i tak nie bedzie mial jeszcze VC przez tydzien wiec temat umrze, a my ze SpecPC zamiescimy o co prosisz.

wiec tak,
dawka startowa juz zmieniona, standardowo bylo jak napisalem, a udalo sie zminic na 33768, nie wiem czy to dobrze czy zle, ocen sam.

zamieszczam rowniez Screeny z K01 i K05
tak jak prosiles, pasuje kod 26261 auto to 12.2001 wedlog win juz model 02

http://zegar.eu.interii.pl/01.jpg
http://zegar.eu.interii.pl/05.jpg

aha co do lohow 001 002 i 004 zaraz po rozruchu, nie wiem czy je zrobic, poniewaz u mnie temperatura podskoczyla do -5'C wiec nie mam trudnosci z odpalaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2010 23:52:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegar,

wstrzymajmy się zatem do większych mrozów.
w międzyczasie wrzuć log 001sN/004sN nagrzanego silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 15:09:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum,

po przestawieniu dawki paliwa, auto zaczelo odpalac jak nalezy!!
raz zakreci, a za drugim juz ladnie na wszystkie cylindry pracuje.

na dworze bylo -9'C poranny rozruch i odpalil, pozniej 10 godzin postoju na parkingu przy pracy, rowniez ta sama temperatura, rowniez bez najmniejszego problemu.

przed zmiana krecil ze 4-5 razy pozniej gaz w podloge i zaczal zalapywac z kazda chwila na wiecej cylindrow,

nie chce wpadac w zachwyt zbyt wczesniej, ale nie zdarzylo sie zeby odpalil za drugim razem i od razu na wszystkie cylindry.

zamieszczam logi o ktore prosiles.
http://zegar.eu.interii.pl/N1.jpg
http://zegar.eu.interii.pl/N4.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 17:10:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ok, wszystko już teraz wiadomo.

problemem jest pompa wtryskowa, co wynika z logu 001sN oraz z faktu, że po podniesieniu dawki poprawił się rozruch.
przez podniesienie dawki nie usunąłeś problemu, lecz go zatuszowałeś.
ELSA zakłada, że log 001sN powinien wyglądać tak:
Obrazek

jak widać u Ciebie, parametr CF [oznacza wysterowanie zaworu dawki - im wyższe, tym większa dawka jest serwowana] przekracza dopuszczalne maksimum, a dawka pomimo maksymalnego żądania [CF] jest mniejsza, niż zazwyczaj [4.4mg przy normalnej dawce 5-6mg].
ELSA w takim przypadku zaleca wymianę pompy.

co bym zrobił?
- jeździłbym na podwyższonej dawce rozruchowej - może wystarczyć na zawsze, a może na krócej. teraz na pewno nie ma sensu wydawać pieniędzy. jeżeli któregoś dnia pompa popsuje się na dobre, to ją wymienisz. na dzień dzisiejszy zapomnij, że miałeś jakikolwiek problem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2010 17:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Dziekuje Meszrum !

zaskoczyles mnie troszke swoja wypoiwedzia.
co do rozruchu, jestem zadowolony, jesli tylko tak bedzie palil na mrozie, to moze byc.
nie wiem co zrobic z ta pompa, generalnie nie lubie jezdzic ze swiadomoscia, ze cos w aucie kuleje i w najbardziej nieoczekwanym momencie moze odmowic poszluszensta.

bardzo Ci dziekuje za bezinteresowna pomoc, poki co temat zostal "rozwiaznay"

Pozdrawiam,
zegar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 12:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
Witam ponownie podnoszę temat poniewąz w końcu po długich oczekiwaniach udało mi sie uzyskac interfejs. Jednak mam pewien problem. komunikacja przebiega poprawnie . interfejśc z wagiem wspólpracują nawet na viście. jednak gdy próbuję zalogować grupę 004 bs w celu sprawdzenie kąta wtrysku pojawia się mi komunikat o potrzebie zarejestrowania programu vag com i vykupienia licencja. maszrumie czy może coś podpowiedzieć w tej sprawie?????

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 14:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
zostaw mi maila swojego na pw to Ci pomoge z Vagiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 14:20:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
witaj meszrumie. A wiec zalogowałem i sprawdzilem kąt wtrysku porównałem z tym co na poczatku dyskusji przesłałeś mi w linku na forum a wiec na late przy 100,2 wysterowaniu o ile rozumiem dobrze wartość w polu adtc jest 2.0 w niektórych 2,2 wiec chyba dobrze:-) mam tylko pytanie może mi ktoś podpowiedzieć co i jak w którą po kolei zakładkę wejśc żeby zwiększyć dawkę startyową???? Będę wdzięczny za pomoc.

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 20:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
Witam serdecznie. Mam pytanie wlaściwie skierowane do ciebie meszrumie czy jest to możliwe, że żaden z podanych przez ciebie logow do vaga nie dziala. mam audiczke jak w podpisie. rok 2000 z listopadadodam ze uzywam waga 409-1usna vwindows vista. i raczej ona nie jest problemem ponieważ kąt wtrysku na kanale 04 bs sprawdziłem bezproblemowo. prosze o pomoc. dodam ze podczas podawania logu i kliknięcia do it vag zaczyna wczytywac dan a po chwili w prawym gornym narozniku pojawia sie ze logi spowodował utratę sesji...

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 20:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zrób to samo poprawnie aktywowaną wersją VC 311.2. powinno działać prawidłowo. ponadto, zanim zaczniesz zmieniać dawkę, zaloguj poprawnie grupy 004 oraz 004BS.

[aktywacja VC 409.1 jest możliwa tylko wówczas, gdy ręcznie stworzysz .bat, który będzie non stop nadpisywać pliki aktywujące...]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2010 20:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2009 22:21:02
Posty: 56
Lokalizacja: Śrem
sądze ze tak wlasnie zrobilem. mam na myśli vaga 409 uzyłem programu xStarter który z częstotliwościa co 5 sekund napisuje pliki. a w okienku about jak najbardzie jest informacja actived. Po za tym zainstalowalem vaga 311-2 również aktywowalem za pomocą keygena i to samo również wciąż wyświetla mi sie informacja o zgubionej sesji przez program. coś moglem zchrzanić???

_________________
Piotr-A4 S-line 2,5Tdi-Q-tip 2000r po lifcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: