Witam,
W jednym z postów przewinął mi się warsztat autowaw.pl w Warszawie. Poczytałem opinie i nie było źle to pojechałem tam.
Podzielę się efektami może komuś w przyszłości się przyda.
Najpierw samochód:
Audi A4 "B6" 2002 rok, model 2003, 3.0 benzyna (silnik GBH) quattro automat Tiptronic z instalacja gazową montowaną zanim auto trafiło do Polski z Niemiec. Na liczniku 255000km (ile w rzeczywistości...trudno powiedzieć). Miał być do wymiany rozrząd
tylko
Ale nie urodziłem się wczoraj
Test na VAG wykazał błędy związane z rozrządem. Wychodziło na ustawienie rozrządu albo jego wymianę. Auto drżało gdy stało na hamulcu w pozycji "D", falowanie obrotów na zimnym silniku (na gazie mocne, czasem gasł), podczas jazdy powyżej 110-120km uczucie jak by jechał po drobnej tarce. Na kierownicy i listwie nad schowkiem przed pasażerem usunięte emblematy S4 (lol!, myślałem, że ten rocznik S4 był tylko z silnikiem 4,2 albo 4,7 litra, nie pamietam który a nie chce mi się sprawdzać po nocy:). Ogólnie auto zadbane, nie bite...o dziwo, zawieszenie oprócz tej "malutkiej tarki" nie stukało jakoś koszmarnie.
A samochód taki zawsze chciałem mieć więc kupiłem. Pojeździłem 2-3 dni, żeby wiedzieć czego się czepiać zanim pojadę do warsztatu z nim. Zaczął się wyświetlać komunikat "oldruck", ale nie cały czas. Jak rozgrzał się silnik, stał w korku albo został mocniej pogoniony. Tak się pojawiał i znikał.
Ok, czas na warsztat.
Zameldowałem się we wtorek 16.09 w warsztacie autowaw.pl godzina 7a. I wyciągnąłem listę życzeń (aż przyjmjącemu kopara opadła:D ) Ale założenie było, robimy co się da, trzeba lub musi być zrobione bo nie chcę się zastanawiać czy gdzieś po drodze stanę
Lista życzeń:
- Oldruck (oczywiście o co biega?)
-Wymiana wszystkich możliwych płynów, fitrów, itp
-Klima, pełne odgrzybiania z ozonowaniem i uzupełnieniem i kontrolą szczelności
-Sprawdzenie kół, opon, wyważenie
-wymiana świec i kabli (jeśli będzie taka potrzeba)
-Regulacja ewentualnie wymiana kompletnego rozrządu
-Sprawdzenie kompletne zawieszenia
-sprawdzenie klocków i tarcz (wymiana w razie potrzeby)
-Montaż do radia urządzonka Viaken (Cyfrowy emulator zmieniarki MP3/SD/USB/AUX SKODA SEAT AUDI VW 8 pin) - działa zaje... znaczy się rewelacyjnie i rozwiązuje problem ze zmieniarkami
), jak by ktoś chciał:
http://viaken.pl/pl/cyfrowy-emulator-zm ... 8-pin.htmlPoprosiłem jednocześnie o demontaż nawigacji Bosch a raczej tego co zostało, okablowanie i jednostki centralnej zamocowanej w bagażniku (bo ktoś zdjął ekran z podstawką z przodu a zapomniał o jednostce centralnej
)
Drugiego dnia dzwonią do mnie i doprowadzają do śmiechu
Rozrząd ktoś ustawiał na farbki zamiast blokady w dodatku założony pasek odwrotnie (lol!), pompa wody cieknie - decyzja. Wymieniamy.
Poniżej lista wykonanych prac i wymienionych części wraz z podsumowaniem.
Razem wyszło:
robocizna 2 360pln
części 3 562pln
W sumie: 5 922pln
Nie koniec. Okazało się, że ktoś majstrował... Przerabiany był czujnik ciśnienia paliwa i cieknie pompa oleju, żle wyregulowany gaz albo uszkodzona instalacja gazowa... Po zamontowaniu nowego czujnika oleju oldruck zaczął się pojawiać dużo częściej i na dłużej.
Panowie z autowaw.pl oświecili nie, że przez pompę olej nie ma odpowiedniego ciśnienia w silniku, w dodatku jak przełącza się na gaz to od razu wywala 8-10 błędów. Mapy na benzynie i gazie rozjechane są koszmarnie.
Dlatego też auto wraca na warsztat autowaw.pl 22.09 na wymianę pompy oleju a w między czasie trafi na regulację gazu lub jego naprawę. Niestety okazało się, że olej w skrzyni jest w tragicznym stanie (pełno opiłków). Skrzynia działa bez zarzutów ale oleju pewnie nie wymieniano w tym samochodzie od momentu wyjechania tego samochodu z fabryki
Powiedziano mi, że w tej chwili jak olej zostanie wymieniony na świerzy to się może skrzynia posypać lub... nie. Na dwoje babka wróżyła.
Czy drogo za dotychczasową naprawę? Być może. Czy jestem zadowolony, jak na razie jak najbardziej. Liczyłem się z kosztami. Ten samochód w tym modelu nie należy ani do najoszczędniejszych ani najtańszych tak w eksploatacji jak i serwisowaniu
No i kontakt z panami z warsztatu autowaw.pl rewelacyjny. Dzwonią, mówią co i jak i sugerują rozwiązanie dzięki czemu człowiek może podjąć decyzje.
Po dotychczasowych naprawach, samochód pracuje ciszej, prowadzi się pewniej i wyeliminowano jazdę po "mini tarce"
Jak na razie 5+ ! Trafiła do nich na razie Micra z 1999 roku, 1,0 na lewy przegub, sprzęgło i maglownice
(tak a propos oszczędnych aut
I tu pytanie do Was
Potrzebuje polecany zakład gazowniczy i speców od automatycznych skrzyń biegów.
Jeśli chodzi o gaz wstępnie wybrałem te dwa:
Zakład gazowniczy Wawa ul. Chełmżyńska 1 tel. 879 73 16.
Czakram na ul. Maciejki. tel. 868 48 99.
Jeśli zaś chodzi o automatyczne skrzynie to te cztery:
PHU Auto-Transmisja
ul. Aleja Krakowska 18, Warszawa - Janki
tel./fax (22) 720-27-91
tel.kom. 0-501-222-404
Warszawa Funcar Automatyczne skrzynie 664-479-888
Moto Reno. Automatyczna skrzynia biegów
Heroldów 9 Warszawa
22 864 93 69
Samko P.U.H.
ul. Połczyńska 112a
01-304 Warszawa
biuro: +48 22 636 69 88/89
fax: +48 22 838 88 36
serwis: +48 22 666 40 09
serwis@samko.plCzy ktoś z Was korzystał z usług tych firm? Jeśli tak to prosiłbym o jakąś konkretną opinię!
I jak to pewien prawie poliglota rzekł thanks from the montain czyli dziękuję z góry
:D:D:D
IR