witam wszystkich , po długiej nieobecności , planuję przekazać bratu moje audi a3 2,0 TDI BMM 2007 r , byłem w tym wątku w 2012 r i powracam bo planukę kupić audi a 3 lub a4 2,0 TDI już common rail i na początku wątku ludzie pisali ,że napęd pompy w tych nowych silnikach nie siada , a jednak okazuje się .że dużo się nie zmieniło , coś cieńcy są ci inżynierowie vw gena , albo księgowi im tak nakazują , kończę pytaniem czy jest silnik 2,0 TDI CR co nie ma problemu z napędem pompy oleju ? Czy dalej jezdić moim 2,0 TDI BMM czyli tzw rozwierconym 1,9 TDI , a może po prostu kupić inną markę . Pozdrawiam kolegów
przemik Tytuł: PostNapisane: 31.sty.2011 09:51:07 Moderator Avatar użytkownika
Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37 Posty: 7455 Lokalizacja: W-wa/Końskie Auto: C4/B3 Zaczerpniete z innego forum Kilka slow o 2.0 TDI - 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF, - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych, - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BPW) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju, - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających, - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz). Generalnie najmniej awaryjny jest BMM, najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
A jesli celujesz w calkiem nowe auto to podobno silniki oparte o technologie CR (a takie juz tylko VAG robi) są poprawione. Przynajmniej jesli chodzi o nieszczesny imbusik napedzajacy pompe oleju.
IMO - jesli mialbym kupic sobie dzis nowe A4 - to albo 3.0 Tdi albo 2.0 TFSI benzyna.
Pozdrawiam
_________________ był citroen AX 1,4D oszczędny mało awaryjny najechane 200tkm Peugot 206 1,4 HDI b. oszczędny troszkę więcej awaryjny najechane 190tkm jest audi a3 2,0TDI BMM 2008. 01 kupione 2011.08 150tkm zobaczymy jak będzie mam nadzieję ,że nie gorzej
|