.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:21:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jest mój mentor ... To dobrze :)


Jeszcze tylko nieśmiało wspomnę że Twój odczyt Paweł na poziomie 53 jest poza wykresem co oznacza niestety że jest źle :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 21:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Po co te spory, przynajmniej czegoś ciekawego się i ja dowiem i inni o ile admin za totalny offtopic wcześniej wątku nie zablokuje :)

To już jutro z tymi wskazaniami posprawdzam - wymienię też te szczotki za 4pln - po co się gimnastykować i główkować jak czasem można coś w ciemno, przy okazji wtyki i konektory posprawdzam czy nie zaśniedziałe ze starości i może problem zniknie.
Nadal jednak nie wiem co ma wspólnego ten błąd z zawieszeniem silnika, rozrusznikiem i czy kolektor od góry dam radę zdemontować do czyszczenia bo dostęp kiepski chyba do śrubek będzie.

Lotus - o jakieś 1,5 za dużo (przy wahnięciu do 53), przeliczając na stopnie to pewnie drugie miejsce po przecinku a to już aptekarska dokładność.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:09:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Co ty gadasz stary :)

Jak masz 53 a powinieś mieć 39 to jakie 1.5 to podstawa do regulacji :) Przy innych temperaturach wychodzisz poza za kres jeszcze bardziej , po to jest właśnie wykres żeby nastawy były po srodku a nie poza ponieważ wtedy tylko masz dobre rozpoczecie wtrysku w całym przedziale temperatur.

Aaaaaa aptekarska dokładość to klucz do sukcesu :) Jak nie wierzysz to porównaj Fiata 125 P z 1985 roku i Jette tez z 1985 ... Jak dostrzegasz róznice to ustawisze na tyyyyyyle ile pisaaaaaałem ;)


Spory są super bo obnażają wiedzę i nie wiedzę , a co najważniejsze uczą .. Po to są spory ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:22:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
A ja sobie myślałem, że te linie uwzględniają zmianę kąta w zależności od temp. paliwa i jak temp paliwa wzrośnie to ten kąt nieco spadnie znajdując się w tej samej odległości od linii ?

Poza tym przy tych ustawieniach palenie mam najlepsze a norma co prawda na górnej granicy ale jednak spełniona. Nie ma to raczej związku ani z błędem ani z nierówną pracą na wolnych.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 22:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No pewnie nie ma , ale chciałeś wiedzieć na temat rozpoczecia wtrysku to ci odpowiedziałem co o tym mysłe :)

Silnik pracuje nierówno bo są nierówne dawki na cylidnrach lub ciśnienia spręzania. Ale to sobie sprawdzisz w 08/13 i 14

Chyba że masz zapchany filtr paliwa , albo słabą pompę albo albo albo ...

Musisz podiagnozować nie zapominajac o aptekarskiej dokładności naturalnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 23:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):

Silnik pracuje nierówno bo są nierówne dawki na cylindrach lub ciśnienia spręzania. Ale to sobie sprawdzisz w 08/13 i 14


Gwoli ścisłości aptekarskiej ... 08/01/13 i 14 ...

Dalej ... pan Lotos zapomniał po co i jak działa tzw idle regulation i co zeń wynika.
Gdyby nierówna praca wynikała z braku możliwości doregulowania prędkości obrotowych poszczególnych układów korbowych na poszczególnych cylindrach jednostka poddałaby się przy +/- 3.1 mg/suw.
Idę o zakład iż w 08/01/ 13 i 14 będzie ok , a winnym okaże się syf zgromadzony na nastawniku dawki paliwa. Czekam na logi ...

Nierówna praca na wolnych obrotach oczywiście nie ma związku z tym co zobaczysz w grupie 013 i 014. To mechanizm który z problemem z którym boryka się założyciel tematu nie ma wiele wspólnego.

Reszta na forum, choć zaraz znów usłyszę o próbie wynalezienia koła od nowa oraz o tym iż falowanie ma związek ze źle (prawidłowo) ustawionym statycznym kącie wtrysku ...

Ile czasu jeszcze będziesz chłopu wciskał iż ma źle wyregulowany kąt mimo że fura pali idealnie przy -20 st C ? Po to żeby wpadł do warsztatu i zostawił czapkę siana niepotrzebnie ?
Oczywiście idąc dalej - chłop pisze że furmanka pali idealnie w ciężki mróz a tutaj czytam o źle ustawionym kącie wtrysku, nierównej kompresji, wtryskach , pompie ...
Wnioski do wyciągnięcia we własnym zakresie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2010 23:58:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
:) Czemu mnie to nie dziwi że ...................................... jakiś chłoposzek z laptopem na kolanach przesladuje mnie od roku albo dłużej i chcę być mądrzejszy od wszystkich nie mając żadnych doświaedczeń i mierzy się z ludzmi którzy mają ponad 2000 aut w ciągłej obsłudze. Czy to jest normalne ?

Nie jest , a czy ja jestem normalny że mając na tapecie euro normę piątą wdaje się w dyskusje na temat zaślepiania EGR-ów . Nie jestem normalny :)

Ja tak myślę że przycupnę sobie gdzieś w koncie i poczekam aż nasz mentor a mój przesladowca dobrnie przynajmniej do tej czwartej euro normy i zacznie się zastanawiać co zaślepić , może to będzie rura wydechowa , może filtr powietrza , a może inna dziura któą sobie upatrzy..

Póki co udam się pogadac o jakimś 3.0 TDi a może 4.2 zobaczymy co tam forum przyniesie byle bym miał troche spokoju od mojego mentora..

Co miałem napisać napisałem , kto chce niech korzysta , kto nie chce niech wsadzi to między inne bajki ..
D
O
B
R
A
N
O
C

:)


Ostatnio edytowano 06.lip.2010 00:16:13 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 00:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
http://www.youtube.com/watch?v=XQ4TUg1Zors

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 06.lip.2010 15:49:48 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 08:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
W takim razie, które logi są w stanie pokazać ewentualną przyczynę wibracji (nie jest to falowanie obrotów - są stałe +- kilka a ewidentnie słychać i czuć jak by co któryś suw nie był odpalany i trzęsie przez to nieprzyjemnie całym samochodem).

Co do syfu w pompie - filtr paliwa wymieniam co 7-10 tys, zawsze markowy knecht, bosch, hengst...paliwo niemal wyłącznie shell z pewnych stacji, skąd miały by się wziąć te zanieczyszczenia - chyba, że jakieś pozostałości po zużywających się elementach pompy.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 11:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Psssssssssssyt :) żeby Bascecior nie słyszał .

Zrób na poczatek test biegu jałowego na kanale 13 i 14 przy temperaturze minimum 80 stopni, sprawdz jakie są odchyłki pomiędzy cylindrami . Potem pomysłimy co dalej .. znikam bo mnie zamęczy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 12:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Dobry top o EGR'ze :peace: . Chciał bym zobaczyc logi po ustawieniu kąta. Jak bedzie telepal dalej. Weź kolego tego sprzęta i zrób porzadny proces czyszczenia i płukania układu olejowego :peace: i bedziesz miał z czapki... pa

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:35:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
I wcale nie jest powiedziane że płukanie nie rozwiąze problemu , być może to też przyczyna :)

P.S

A przy okazji Grejf czytaj całość jak już chcesz dorzucić trzy groszę bo rozmowe zaczeliśmy od EGR , przez rozpoczecie wtrysku aż do nierównej pracy. Trochę skakania z tematu na temat , a gdy nie czyta się całosci to właśnie tak wychodzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:51:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Czytalem od poczatku ;) Lotus b.ciekawy topik. Sporny, ale wowczas sie mowi wiecej i wiecej korzysta :D

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 15:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Oraz niekiedy zbiera się ostrzezenia lub dostaje się bananana :) Czego Lotus już doświadczył ale odradza sie jak feniks z popiołów i powraca niczym bumerang nie strudzony lotem :) I tak już nie bedę gadał o EGR -ach , OGR-ach i SHRE-kach ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 17:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Płukanie czego ? - olej wymieniany regularnie co rok i ~ 7-10 tys (tyle tylko robię rocznie tym samochodem), przeważnie fullsyntetyk (z wyjątkiem przedostatniej wymiany - pólsyntetyk mobila, też niezły) zmiana filtra oleju przy każdej wymianie - wyłącznie knecht. Silnik podejrzewam u mnie tak czyściutki jak nigdy przed sprowadzeniem z rajchu nie był. Pykał na wolnych jak zegarek tak może do zeszłego miesiąca.

Na razie środek do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego K2 wlany - zobaczymy czy to coś pomoże. Potem spróbuje jeszcze ligui moly - przeglądając fora czasem ludziom pomógł na podobne objawy.
Różne przyczyny takiego zachowania znalazłem w necie, często niesprawne lub zasyfione wtryski, niedomykające sie od nagaru zawory (stąd również pomysł zaślepiania EGR), wykończona pompa...

Co do regulatora - sprawia wrażenie sprawnego, jest oryginalny bosch, szczotki są ok, zaśniedziały i luźny wtyk od komputera poprawiony, idę sprawdzić co vag na to.



PS - na razie błąd po wykasowaniu się nie pojawił (pokazywał się niemal natychmiast po skasowaniu)

Logi MB 013 wklejam poniżej (mam problem z importem pliku do OOfice-a więc będzie w nieco innej niż zwykle formie mam nadzieję wystarczająco czytelnej. w 014 nie mam odczytów żadnych (widać tak w tym sterowniku jest).


4A0 907 401 E 2.5l R5/2VT EDC HS D02

TIME
STAMP mg/R mg/R mg/R mg/R
0.01 1.96 1.25 1.10 1.57
1.20 1.96 1.29 1.10 1.61
2.35 2.00 1.29 1.10 1.65
3.58 1.96 1.33 1.14 1.69
4.73 2.04 1.37 1.18 1.69
5.88 2.12 1.37 1.22 1.73
7.10 2.12 1.45 1.18 1.65
8.20 2.20 1.41 1.10 1.61
9.47 2.12 1.33 1.18 1.73
10.56 2.08 1.45 1.22 1.84
11.76 2.08 1.45 1.18 1.69
12.88 2.12 1.45 1.10 1.61
14.16 2.12 1.33 0.98 1.57
15.26 2.08 1.33 0.98 1.65
16.48 2.08 1.37 0.90 1.61
17.64 2.00 1.29 0.82 1.61
18.76 2.00 1.33 0.90 1.76
20.01 1.96 1.37 0.98 1.80
21.07 1.96 1.33 0.98 1.76
22.31 1.88 1.33 1.06 1.76
23.39 1.96 1.41 1.14 1.84
24.52 2.04 1.33 1.02 1.80
25.75 2.00 1.37 1.10 1.96
26.83 2.08 1.45 1.18 2.00
28.10 2.16 1.45 1.22 2.12
29.21 2.20 1.61 1.22 2.00
30.41 2.16 1.53 1.18 2.04
31.54 2.20 1.49 1.29 2.00
32.79 2.20 1.49 1.22 1.96
33.90 2.16 1.53 1.22 1.96
35.11 2.27 1.57 1.29 2.08
36.28 2.24 1.65 1.29 2.08
37.42 2.35 1.61 1.29 2.00
38.66 2.27 1.65 1.29 2.04
39.78 2.27 1.53 1.10 1.65
41.01 2.24 1.45 1.14 1.69
42.10 2.24 1.49 1.14 1.80
43.35 2.31 1.45 1.10 1.76
44.42 2.24 1.53 1.06 1.76
45.69 2.24 1.45 1.14 1.73
46.82 2.27 1.49 1.22 1.76
48.01 2.31 1.57 1.22 1.92
49.21 2.39 1.61 1.25 1.88
50.47 2.35 1.65 1.25 1.84
51.59 2.35 1.65 1.18 1.80
52.80 2.43 1.69 1.10 1.73
53.99 2.43 1.65 1.10 1.76
55.12 2.43 1.57 1.02 1.69
56.34 2.39 1.53 0.98 1.76
57.46 2.43 1.49 1.02 1.76
58.66 2.43 1.49 1.06 1.92
59.76 2.39 1.57 1.14 1.76
61.03 2.35 1.53 1.06 1.84
62.11 2.35 1.61 1.10 1.92
63.36 2.39 1.53 1.14 1.84
64.51 2.39 1.57 1.18 1.84
65.71 2.43 1.57 1.25 2.00
66.85 2.39 1.61 1.25 1.96
67.97 2.43 1.53 1.18 1.92
69.22 2.31 1.57 1.25 1.96
70.29 2.31 1.57 1.25 2.04
71.52 2.31 1.61 1.29 1.96
72.62 2.39 1.65 1.37 1.92
73.79 2.39 1.65 1.33 1.88
74.98 2.39 1.65 1.29 1.84
76.13 2.35 1.61 1.33 1.84
77.33 2.39 1.61 1.33 1.84
78.45 2.39 1.61 1.37 1.76
79.68 2.39 1.65 1.37 1.80
80.74 2.43 1.61 1.41 1.80
82.03 2.35 1.65 1.45 1.80

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 20:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
I widzisz jakie to proste , jak byś słuchał Lotusa od początku to już dawno było by po sprawie :)

Trochę zbałaganiony ten Twój zestaw odczytów , a czy były zrobione przy wyłączonej klimatyzacji , wyłączonych światłach i silnik był rozgrzany do 80 stopni ?

Słuchaj zamień teraz 1 wtryskiwacz z piątym albo drugim i zrób te same odczyty ... Tak naprawdę to przydało by się zmierzyć ciśnienie sprężania ale nie masz pewnie czym więc ograniczymy się do partyzantki ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 20:40:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lezy odpowietrzenie komory korbowej lub wtryskiwacze.
Po 400 kkm przzebiegu wtryski maja prawo tak sie zachowywac.
Co do falowania - nadal podtrzymuje problemy z nastawnikiem. Problemy z kompresja oczywiscie eliminuje skoro fura pali na dotyk przy - 20 st C. Proponuje zmierzyc cisnienie pod czapeczka ... Ale nie zalozycielowi tematu ...

Najpierw podmien szpryce od sprawnej furmanki. Dodam tylko iz prawie identyczne wyniki mialem u siebie ... (+ 1.0 do +1.8) Po zmianie szpryc najgorszy wynik oscyluje w granicach -0,4 do + 0,4 mg/suw.
Czekam na wyniki.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2010 20:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Baskecior napisał(a):
Lotus napisał(a):

Silnik pracuje nierówno bo są nierówne dawki na cylindrach lub ciśnienia spręzania. Ale to sobie sprawdzisz w 08/13 i 14


Gwoli ścisłości aptekarskiej ... 08/01/13 i 14 ...

Dalej ... pan Lotos zapomniał po co i jak działa tzw idle regulation i co zeń wynika.
Gdyby nierówna praca wynikała z braku możliwości doregulowania prędkości obrotowych poszczególnych układów korbowych na poszczególnych cylindrach jednostka poddałaby się przy +/- 3.1 mg/suw.
Idę o zakład iż w 08/01/ 13 i 14 będzie ok , a winnym okaże się syf zgromadzony na nastawniku dawki paliwa. Czekam na logi ...

Nierówna praca na wolnych obrotach oczywiście nie ma związku z tym co zobaczysz w grupie 013 i 014. To mechanizm który z problemem z którym boryka się założyciel tematu nie ma wiele wspólnego.

Reszta na forum, choć zaraz znów usłyszę o próbie wynalezienia koła od nowa oraz o tym iż falowanie ma związek ze źle (prawidłowo) ustawionym statycznym kącie wtrysku ...

Ile czasu jeszcze będziesz chłopu wciskał iż ma źle wyregulowany kąt mimo że fura pali idealnie przy -20 st C ? Po to żeby wpadł do warsztatu i zostawił czapkę siana niepotrzebnie ?
Oczywiście idąc dalej - chłop pisze że furmanka pali idealnie w ciężki mróz a tutaj czytam o źle ustawionym kącie wtrysku, nierównej kompresji, wtryskach , pompie ...
Wnioski do wyciągnięcia we własnym zakresie ...






Takie fury palą na dotyk z kompresją 16 bar a pracują jak niemieckie młockarnie z 39 roku .. Bezpośredni wtrysk im pozwala na zapalanie bez ciśnienia , ale nie dają rady z głądkością pracy. Póki co nie przeszkadzaj Bascet bo znów opóźnisz finał naprawy tymi wywodami a ja jestem ciekaw co będzie po zamianie wtryskiwaczy :) Bo czy to nieu ty chłoposzku pisałęś do Lotosa na temat kanału 13 i 14 , aptrz czerwone literki w swojej wypowiedzi


Paweł zamieniamy wtryuskiwacze 1 z 2 albo 5 obojętnie i robimy test jeszcze raz ale bez włączonej klimy o ile ja masz i bez swiateł i przy temp. 80 stopni minimum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 02:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Czy zamiana wtrysków miejscami to sposób na usterkę czy wyłącznie metoda zdiagnozowania co jest niesprawne.

Roboty troche z tym jest i ryzyko nieszczelności pomiędzy wtryskami a głowicą również więc jeżeli to tylko w celach diagnostycznych to chyba się wstrzymam licząc, że czyszczenie wtryskiwaczy coś pomoże.

Innych wtrysków nie mam skąd wziąć, w grę wchodzi regeneracja na tanich zamiennikach.

Co do kompresji - usterka powstała nagle, pewnego dnia po odpaleniu poczułem wzmożone wibracje - co mogło by być przyczyną nagłej utraty kompresji. Uszkodzony lub niedomykający się zawór ? Wibracje czasem są większe czasem niemal ustają.

Jakie w tym logu prawidłowo powinny być wyniki - testy robione z wyłączoną klimą i światłami itp. Wolne obroty mam nieco wyzsze od standardowych - 810, temp. oleju byłą 90 st. Dla czego w kanale 014 nic nie mam ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 06:49:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Czy zamiana wtrysków miejscami to sposób na usterkę czy wyłącznie metoda zdiagnozowania co jest niesprawne.

Roboty troche z tym jest i ryzyko nieszczelności pomiędzy wtryskami a głowicą również więc jeżeli to tylko w celach diagnostycznych to chyba się wstrzymam licząc, że czyszczenie wtryskiwaczy coś pomoże.

Innych wtrysków nie mam skąd wziąć, w grę wchodzi regeneracja na tanich zamiennikach.

Co do kompresji - usterka powstała nagle, pewnego dnia po odpaleniu poczułem wzmożone wibracje - co mogło by być przyczyną nagłej utraty kompresji. Uszkodzony lub niedomykający się zawór ? Wibracje czasem są większe czasem niemal ustają.

Jakie w tym logu prawidłowo powinny być wyniki - testy robione z wyłączoną klimą i światłami itp. Wolne obroty mam nieco wyzsze od standardowych - 810, temp. oleju byłą 90 st. Dla czego w kanale 014 nic nie mam ?

Pawełb: o skuteczności cudownych wynalazków do czyszczenia wtrysków przekonasz się na własnej skórze ... nie licz na nic.
Co do wyników w 013 napisałem Ci już powyżej. Idealne silniki z fabryki mają wyniki w okolicach 0.2 do -0.2 a średnia arytmetyczna tych wyników na idealnym silniku wynosi 0.
To jest mechanizm stabilizacji obrotów biegu jałowego. W twoim przypadku daje znać o sobie awaria wtrysku na ostatnim cylindrze , stąd na kolejnych czterech próba kompensacji złego zjawiska. Mocne korekcje w plusie świadczą o tym.
W kanale 014 nie masz nic , bo twój sterownik po prostu nie obsługuje tej funkcji. Dopiero silniki z końca lat 90-tych pokażą wskazania ze wszystkich cylindrów.

Metodą zamiany wtrysków wyklucza się awarię wtrysku. Jeśli po zamianie okaże się , że wtrysk którego korekcji nie widzimy (w twoim przypadku piąty) wylądowawszy na pierwszym cylindrze pokaże korekcję mocno w minusie - masz usterkę na tacy.

OT: funkcja "ignore" aktywowana w stosunku do nieumiejących czytać ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: