.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:19:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 13:36:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
przemekk74 napisał(a):
zawsze mozesz wypiexxxxx to co pod maska masz i wstawic tanszy w naprawach, ekonomiczniejszy, cichszy 1,9 wraz ze skrzynia (tylko a6q raczej dynamiczna nie bedzie...ale do sklepu po piwo da sie pojechac)

taa cichszy na pewno ale od Zetora
Skrzynie to niby od czego ma wsadzić od Passata?
Szkoda, że przygoda z Audi quattro zaczęła się od 2.5TDI v6, wystarczyło kupić Pb i było by tak pięknie.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 13:47:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Przemku,

błądzisz.
tylko pasek? a rolki [są nawet ważniejsze niż paski, gdyż 90% usterek zaczyna się od nich]? nawet nołnejmowe zestawy w IC/Focie składają się z pasków i rolek.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 17:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
emge napisał(a):
Skrzynie to niby od czego ma wsadzić od Passata?
Szkoda, że przygoda z Audi quattro zaczęła się od 2.5TDI v6, wystarczyło kupić Pb i było by tak pięknie.

tak, np skrzynie FCP montowana w passatach, a4 i a6
Jezeli chcesz przekazac swoje wieloletnie doswiadczenia w uzytkowaniu 2.5V6tdi to polecam dzial "Kupujemy Audi", jezeli w zyciu nie miales 2.5V6 to nic nie moge Ci polecic.

Meszrum napisał(a):
tylko pasek?

nie sadze ze po 70 tys oryginalne czesci zalozone przez autoryzowany serwis, przewidziane na 120tys wymagaly niezwlocznej wymiany.
Pytanie czy
- to auto nie ma skreconych np 50tys (kiedy koncza sie wpisy w ksiazce i czy ostani wpis jest w "komputerze w ASO" - inaczej... jest ryzyko...a okazaj jest bo calosc bedzie rozbebeszana przeciez)
- co bylo wymieniane przy rozrzadzie (czy pasek czy pasek i cala rolkologia - to jest "w komputerze w ASO")

Pasek tylko dlatego ze nie sadze ze sciaganie i zakladanie go dobrze mu sluzy
Stan rolek mozna jakos ocenic np sprawdzajac czy nie sa uciapane wyciekajacym przez simernigi smarem.
Pytanie tez kiedy tez rozrzad byl wymieniany (czasowo) bo jezeli 6 lat temu to trzeba wymienic niezaleznie od przebiegu (bo jest okazja!)
Czyu auto watku chce pojezdzic z max 2 lata i zrobic max 20 tys czy planuje nabic ze 100tys
Meszrum napisał(a):
nawet nołnejmowe zestawy w IC/Focie składają się z pasków i rolek

jedna czesc to jedna czesc a zestaw to wiele czesci wiec nie wiem o co Tobie chodzi.

Dorosli ludzie rozumieja co to rozrzad, ile kosztuje jego wymiana, czym grozi zerwanie - kazdy sam strategie obiera, nie ma co pouczac (napisalem co ja bym zrobil a nie co ma zrobic autor watku)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 18:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
no cóż, walę w ciemno i wymieniam wszystko po kolei - wałki, hydraulikę, paski z rolkami i pompą wody, paski wielorowkowe z rolkami, wtryskiwacz sterujący, odmę + olej i filtr.
Autem pojeżdżę z rok góra dwa czyli zrobię max 40-50 kkm . Co do paska rozrządu to był wymieniany przy 109kkm w 2005 roku wg wlepki na masce.
A jak po w/w wymianach zacznie się coś sypać to od razu idzie na sprzedaż i pewnie na forum to ogłoszę więc może znajdzie się chętny, który będzie miał zrobione grubsze rzeczy na kolejne 60-80kkm.


pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2010 19:46:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No 2005r rozrządu więc nie ma co dumać. Powodzenia w pracach :)
przemekk74 swojego nie miałem, ale za dużo wokół mnie na kołkach stanęło z powodu zaniedbań hydrauliki :):

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 09:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
Koledzy,

proszę o pomoc:

czy wtryskiwacz sterujący od motoru AKN będzie pasował do AKE?


pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 10:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
Zrób te logi, o które Cię wszyscy proszą bo czytam od początku twój post i nie wierzę w to co czytam. Gdzie mieszkasz może ktoś z Wawy podjedzie i Ci pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 10:25:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
logi zrobię w weekend - dzisiaj dostałem magiczny kabelek :)
mieszkam pod wawą w wołominie ale nie sądzę żeby ktoś się fatygował



pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 10:45:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
wuadeczek napisał(a):
mieszkam pod wawą w wołominie ale nie sądzę żeby ktoś się fatygował

a ja bym się nie zakładał

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 10:49:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
ja również nie będę, bo zauważyłem już po kilku dniach na forum że użytkownicy to przemili i bardzo uczynni ludzie i starają się pomóc jak tyko mogą ale nie zawsze oczekujący pomocy "współpracują" :)
no ale gdyby ktoś chętny był i chciał zerknąć na moje szczęście/nieszczęście to ja bardzo chętnie skorzystam a i nawet podjadę gdziekolwiek (w rozsądnej odległości) coby z pomocy skorzystać


pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 11:32:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
WS od AKN będzie pasować AKE [pomimo różnicy numerów]. może wystąpić różnica wtyczek [związana z FL], lecz wówczas należy przełożyć wtyczki tak, by pasowały.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 11:41:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli to auto jezdzi (klekocze, telepie ale jezdzi i da sie eksploatowac) a moze wyjsc (po diagnostyce - tym razem prawdziwej), ze szacowany koszt naprawy, rozrzadu itp bedzie oscylowal w okolicy np 7+ kola naprawde moze byc nieglupie zlanie naprawy tego silnika tylko na spokojnie wyszukanie innego (jezeli 1.9tdi to tylko w manualu inaczej to bedzie taczka), swap a stare graty pofotografowac i od 1pln na allegro.
Swap na manuala to jednak moze sie wiazac z koniecznoscia wymiany polosiek, moze lap itp - temat musisz dobrze rozpoznac porownujac kody czesci w ETCE (sam musisz nad tym przysiasc) + musialbys miec kumatego mechanika do tego
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 11:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
niestety, ten wariant odpada - po to kupiłem 2,5 żeby mieć przyjemność z jazdy i nie zastanawiać się podczas wyprzedzania czy starczy momentu czy czas na modlitwę :).
Poza tym nie wiadomo czy szukając innego motoru nie trafię na szrot i będę musiał wpompować podobną kasę na remont :(
A tak po zrobieniu tego co mam będę miał święty spokój (mam nadzieję) na te 2 latka.


pozdr,
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 11:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
ps. auto nie jest w złym stanie - jedyny mankament to głośno pracujący silnik (pracuje jak stary diesel z passata z 85 r.) - ma moc, nie kopci, nie przepala i nie bierze oleju, zawiecha OK, skrzynia również, jedyny mankament to wyświetlacz FIS do naprawy a poza tym nie ma naprawdę się do czego przyczepić - także nie rozważałem nawet SWAPu motoru na inny - poza tym jeśli już to pewnie BAU ale to też w zakupie trzeba liczyć w dobrym stanie 6 tysi + przekładka i wymiany płynów a nie ma gwarancji że nie wysypie się po paru kilometrach


pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 13:40:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
wuadeczek napisał(a):
ps. auto nie jest w złym stanie - jedyny mankament to głośno pracujący silnik (pracuje jak stary diesel z passata z 85 r.) - ma moc, nie kopci, nie przepala i nie bierze oleju, zawiecha OK, skrzynia również, jedyny mankament to wyświetlacz FIS do naprawy a poza tym nie ma naprawdę się do czego przyczepić - także nie rozważałem nawet SWAPu motoru na inny - poza tym jeśli już to pewnie BAU ale to też w zakupie trzeba liczyć w dobrym stanie 6 tysi + przekładka i wymiany płynów a nie ma gwarancji że nie wysypie się po paru kilometrach


pozdr
darek


Jesli wiesz, ze motorek jest ok... to zdiagnozuj za 150-250 pln stan wałków, ale przede wszystkim stan poychaczy dzwigienek podkładek. Jezeli tu tkwi glosna praca ala Zetor, lub Ursus 330 za 1,5 tpl masz latania i latania...(mozliwe, ze klepie Ci jakaś główka, lub pogubiles "pieski") przebieg 180tkm to książkowe zjawisko po Helmutowej exploatacji na LongLive (wymiany oleju co 30) Pamietaj, ze jeseli slyszysz walenie, nie lekot zdrowej hydrauliki rozpad popychacza spowoduje wybuch w glowicy.

Zrobisz swap'a na BAU jest 50% ze trafisz Ok, 50% ze bedziesz tesknil za swoim ;) (koszty pozniejsze).

Sprawa pomp VP44 jest naprawde do zniesienia, jezeli silnik (rozrzad I vp44) byl ustawiany zgodnie ze sztuka. Nie widze jakis duzych rozbierznosci padu jak w innych dieslach...
Pomysl ze swapem na PD, bym sobie darowal.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 11.cze.2010 13:51:53 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 13:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
klamka zapadła i części już zamówiłem - tak czy inaczej muszę wymienić paski, otworzyć silnik żeby zobaczyć wałki więc nie ma znaczenia czy wymienię samą hydraulikę czy z wałkami - i tak zostaną mi wałki - jeśli nowe to je szybciej opchnę na aukcji jeśli zużyte to dam do regeneracji u świątka i opchnę na aukcji więc jakieś koszty się zwrócą.Mimo wszystko dzięki za wszelkie rady


pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 13:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
klamka zapadła i części już zamówiłem - tak czy inaczej muszę wymienić paski, otworzyć silnik żeby zobaczyć wałki więc nie ma znaczenia czy wymienię samą hydraulikę czy z wałkami - i tak zostaną mi wałki - jeśli nowe to je szybciej opchnę na aukcji jeśli zużyte to dam do regeneracji u świątka i opchnę na aukcji więc jakieś koszty się zwrócą.Mimo wszystko dzięki za wszelkie rady


pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 13:56:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
zamowileś ORYG? czy jakies koldbershmity. Ogladalem wałek z ASO i nie mial on znaczka audi.

wudeczek ja osobiście polecam walki Świątka w zestawie hydraulika INA (allegro). Tylko, ze jezeli masz walki swoje w "miarowym" stanie wżery mniejsze >0,5mm musisz zdać swoje walki Świątkowi, wówczas on gazowane z pieca wyśle Ci za 1,4tpln. Trwa to szybciej do 3 dni. :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 14:31:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2010 23:24:39
Posty: 28
Lokalizacja: WWL
grejf,
gadałem ze świątkiem - mają nawał roboty - na wałki czeka sie teraz 3 tygodnie + czas przesyłki wyjdzie ponad miesiąc;
zamówiłem wałki kolbenschmidta + hydraulika ina - 24 m-ce gwarancji na podstawie rachunku z warsztatu który zamontuje podzespoły :)
z tego co mogę zobaczyć przez otwór wlewu oleju to na tej krzywce którą widać jest wyżłobienie o szer. ok. 3-5 mm na głębokość ok. 1 mm - to mi wystarcza w zupełności żeby wymieniać wałki.
A gość z allegro od którego kupuję wałki ma również wałki regenerowane od świątka i sam poleca KS - a różnica w cenie tylko 140 zł (droższe)

pozdr
darek

_________________
Pierwsza przygoda z quattro
A6 C5 Avant Quattro Tiptronic AKE 180 KM
+18" 225x45 s-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 14:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
wuadeczek napisał(a):
grejf,
gadałem ze świątkiem - mają nawał roboty - na wałki czeka sie teraz 3 tygodnie + czas przesyłki wyjdzie ponad miesiąc;
zamówiłem wałki kolbenschmidta + hydraulika ina - 24 m-ce gwarancji na podstawie rachunku z warsztatu który zamontuje podzespoły :)
z tego co mogę zobaczyć przez otwór wlewu oleju to na tej krzywce którą widać jest wyżłobienie o szer. ok. 3-5 mm na głębokość ok. 1 mm - to mi wystarcza w zupełności żeby wymieniać wałki.
A gość z allegro od którego kupuję wałki ma również wałki regenerowane od świątka i sam poleca KS - a różnica w cenie tylko 140 zł (droższe)

pozdr
darek


Jeżeli widzisz taki stan wałków, to oczywiscie juz znamy przyczyne. Co do wałków KS są miekksze od Światka, ale masz gwarancje. Wymiany oliwy 5w40 co 10tkm i latasz.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: