.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:48:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2010 20:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Dziś kolejny dzień zmagań. Problem kolejny wystąpił: mój sprzęt garażowy nie podołał ściągnięciu z wałka starej bieżni wewntętrznej łożyska oraz pierścienia po którym chodzą obok siebie 2 simeringi. Pojeździłem trochę - ok 10 warsztatów zwykłych i specjalistycznych aby mi to ściągneli bez podrapania i zniszczeń - po głowach się drapali a jeden co wiedział o co chodzi, za ściągnięcie tego (fachowiec to on jest) krzyknął 100zł! Lekko wie wku...łem i jak mam 100zł wydać to wolę kupić sobie dobry ściągacz z wąskimi łapkami i sam powalczyć.

Ostatecznie nie kupiłem ściągacza, lecz zrobiłem tak:
Ten pierscien na wałku od blokady łożyska(tak mi się wydaje) i pracy z simeringami, podgrzałem opalarka elektryczną do temp 200-400st. C Natychmiast wałek zmroziłem wodą w naczyniu i rozgrzany pierścień został elegancko zbity - EASY!!! (no i stófffka w kieszeni hehe) reszta poszła standardowo - szlifirka kontowa i po starym łożysku zostały wspomnienia. Koszt nowych 2 łożysk (bardzo dobrych) oraz podwójnego simeringa to 150zł

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 18:03:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Poskładane wkońcu!

Jest jednak PROBLEM

Dyferencjal dziala okey. Auto jezdzi. Natomiast jest taki bol ze nie przerzuca biegow :/ Jest wsteczny i pierwszy bieg na kazdym przelozeniu D 1 2. Nie daje na kolejne biegi.

Przed skreceniem czesci automatycznej z dyfrem wyplukalem benzyna a potem kilka razy ATFem ta czesc od strony mechaniki bez odkrecania miski )wiem ze zaraz mi sie oberwie, ale lepiej powiedzcie co robic.

:029:

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 19:20:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
A i jeszcze jedno: Miałem problem z podkładka ktora znalazlem po rozpołowieniu skrzyni: pasował mi jedynie średnicą na walek od rony automatycznej. Czyli dokładnie podkładkę zmontowałem na wałku między częścią automatyczną a częścią dyferencjału (nigdzie indziej mi nie pasowała a średnicą tylko w to miejsce). Może to jest problem? To była taka podkładka o grubości ok 1-2mm bardzo podobna do tych co były zamontowane pod łożyska na wałku głównym dyferencjału (tam pod każdym łożyskiem podkładka była) A tej znalezionej nie dało rady nigdzie wiecej przypasować. Co ciekawe na 2 rożnych schematach wystepuje lub nie w tym miejscu gdzie założyłem.

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 18:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
lx2005 napisał(a):
Poskładane wkońcu!

Jest jednak PROBLEM

Dyferencjal dziala okey. Auto jezdzi. Natomiast jest taki bol ze nie przerzuca biegow :/ Jest wsteczny i pierwszy bieg na kazdym przelozeniu D 1 2. Nie daje na kolejne biegi.

Przed skreceniem czesci automatycznej z dyfrem wyplukalem benzyna a potem kilka razy ATFem ta czesc od strony mechaniki bez odkrecania miski )wiem ze zaraz mi sie oberwie, ale lepiej powiedzcie co robic.

:029:

Pisałeś: ....- jest jeszcze z boku skrzyni taki dekiel okrągły o śr. ok 6-8cm przymocowany na 2 śruby na jego obwodu. Pod tym deklem jest jakaś ośka z trybem skośnym wchodzącym do środka skrzyni - krótkie to jest i nie dotyka mi już do mech różnicowego - ruszać to czy lepiej nie?........

Ja odpisałem:
Pod tym deklem jest qovernor (regulator odśrodkowy) odpowiedzialny za zmianę biegów. Wyjmij go, przemyj benzyną, dobrze przedmuchaj sprężonym powietrzem i włóż, smarując go olejem ATF. Przed założeniem dekielka przesmaruj o-ring gumowy oliwką.
Na końcu regulatora jest mosiężna zębatka, ma być równa, nie może być w środkowej części "łódkowata".

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2010 21:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):
lx2005 napisał(a):
Poskładane wkońcu!

Jest jednak PROBLEM

Dyferencjal dziala okey. Auto jezdzi. Natomiast jest taki bol ze nie przerzuca biegow :/ Jest wsteczny i pierwszy bieg na kazdym przelozeniu D 1 2. Nie daje na kolejne biegi.

Przed skreceniem czesci automatycznej z dyfrem wyplukalem benzyna a potem kilka razy ATFem ta czesc od strony mechaniki bez odkrecania miski )wiem ze zaraz mi sie oberwie, ale lepiej powiedzcie co robic.

:029:

Pisałeś: ....- jest jeszcze z boku skrzyni taki dekiel okrągły o śr. ok 6-8cm przymocowany na 2 śruby na jego obwodu. Pod tym deklem jest jakaś ośka z trybem skośnym wchodzącym do środka skrzyni - krótkie to jest i nie dotyka mi już do mech różnicowego - ruszać to czy lepiej nie?........

Ja odpisałem:
Pod tym deklem jest qovernor (regulator odśrodkowy) odpowiedzialny za zmianę biegów. Wyjmij go, przemyj benzyną, dobrze przedmuchaj sprężonym powietrzem i włóż, smarując go olejem ATF. Przed założeniem dekielka przesmaruj o-ring gumowy oliwką.
Na końcu regulatora jest mosiężna zębatka, ma być równa, nie może być w środkowej części "łódkowata".


Przepr. Pisze z telefonu.

Zastosowalem sie w 100proc do Twoich wskazowek. Dzis czyscilem plytę ster. Bylo troche w niej piachu. Ale to nie pomoglo. Natomiast przy montazu plyty sterujacej chyba znalazlem przyczynę niezmieniania biegow . Przez otwor w cz. Automatycznej widzialem dyfer i przerwana uszcz papierowa miedz dwoma zespolami. Musiala sie powwac jak skrecalem automat z dyfrem - widac ze uszcz. Nie jest na swoim miejscu. Wiec ten reg.odsrodkowy nie ma cisnienia atf i nie zmienia. Dobrze kminie? Cz testowo mozna dac zamiast tej uszczelkiten lepki sylikon o ktorym mi pisales na priv?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 05:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 21:18:44
Posty: 22
Lokalizacja: Otwock / mazowieckie
Moim zdaniem nie ma sensu bawić się w sylikon . Ta uszczelka kosztuje chyba 3-5 zł . Od razu kup 2 sztuki i wymień i tę drugą .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 08:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
1. Ok, a mozesz powiedziec kotra "druga" usczelke masz na mysli ? Ta po obwodzie gumowa? Czy sa dwie jednakowe papierowe tych samych kształtów z tym ze jednak jest głębiej w automacie? Na schemacie tego nie widac


2. I jeszce jedno pytanie: Przy sciaganiu płyty sterujacej (na kanale) byl pod nia taki maly prostokatny filterek z jednym zaokraglonym bokiem? Do czego on jest i gdzie sie go umieszcza - troche sie naglowiłem aby go gdziekolwiek przy montazu plyty sterujacej dopasowac. Gdzies go tam wsunalem przy tylnej krawedzi plyty (nad nia obok pionowych kanałow atfu idacych do chlodniczki)) lecz do konca mi to nie pasiii

3. Ostatnie pytanko do kolegi Wiesław: Czy jest realna szansa aby te uszczelki wymienić bez wyciagania calej skrzyni? Odkrecibym lapy i czesc automatyczna (demontaz prosty). Natomiast zastanawia mnie Czy da rade to spowrotem spasowac, czy wałki nie poprzesuwają się w strone konwertera?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 08:45:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
lx2005 napisał(a):
1. Ok, a mozesz powiedziec kotra "druga" usczelke masz na mysli ? Ta po obwodzie gumowa? Czy sa dwie jednakowe papierowe tych samych kształtów z tym ze jednak jest głębiej w automacie? Na schemacie tego nie widac


2. I jeszce jedno pytanie: Przy sciaganiu płyty sterujacej (na kanale) byl pod nia taki maly prostokatny filterek z jednym zaokraglonym bokiem? Do czego on jest i gdzie sie go umieszcza - troche sie naglowiłem aby go gdziekolwiek przy montazu plyty sterujacej dopasowac. Gdzies go tam wsunalem przy tylnej krawedzi plyty (nad nia obok pionowych kanałow atfu idacych do chlodniczki)) lecz do konca mi to nie pasiii

3. Ostatnie pytanko do kolegi Wiesław: Czy jest realna szansa aby te uszczelki wymienić bez wyciagania calej skrzyni? Odkrecibym lapy i czesc automatyczna (demontaz prosty). Natomiast zastanawia mnie Czy da rade to spowrotem spasowac, czy wałki nie poprzesuwają się w strone konwertera?


Odp. 1
Uszczelka po obwodzie to oring gumowy, załóż nowy. Uszczelki papierowe są dwie, pod blachą, którą przykręcamy śrubką na śrubokręt płaski i na blasze.

Odp. 2
Filtr, o którym piszesz umiejscowiony jest w prostokątnym kanale w bloku skrzyni. Jeżeli nie masz pewności gdzie go umiejscowić spójrz na blachę separacyjną płyty sterującej a będzie widać jego odcisk (późniejsze wersje skrzyń nie miały tych filterków).

Odp. 3
Całej skrzyni nie musisz wyciągać, jedynie część automatyczną. Uszczelkę papierową "nasącz" smarem aby przykleiła się do blachy, tą pod blachą nie musisz. Wałki przy montażu (pręt napędu pompy i wałek zdawczy) powinny być wsunięte do konwertera, prawidłowy i łatwiejszy montaż.
Uszczelki są po 6 zł. a o-ring gumowy po 9 zł.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 16:24:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
1. To jeszcze podpytam o akumulator cisnienia (chyba tak sie nazywa) ktory jest nad płytą sterującą. Ten plastykowy kubek:) z uszczelką. Lużno tamsiedzi, wydaje mi się że ta uszczelka nie trzyma prawidłowo styku z tuleją. Wymienić? A jaki byłby objaw gdyby ta uszceleczka akumulatora puszczała?

2. Co bedzie jak całkiem wywale ten filterek? Wielki ból?

PS. Podsumowując dodam że osoby naprawiające automaty zawodowo mają nieprzeciętną wiedze. Szacuneczek. Myślałem że jeśli od 15 lat grzebie przy autach z powodzeniem, to "co tam dla mnie taki automat" - myliłem się. To była moja pierwsza i ostatnia naprawa automatu bo można więcej popsuć jak naprawić jeśli niema się kompletnej wiedzy. Taki wniosek mi nasunął się :)


:piwo: :piwo: :piwo:

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 17:16:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
lx2005 napisał(a):
1. To jeszcze podpytam o akumulator cisnienia (chyba tak sie nazywa) ktory jest nad płytą sterującą. Ten plastykowy kubek:) z uszczelką. Lużno tamsiedzi, wydaje mi się że ta uszczelka nie trzyma prawidłowo styku z tuleją. Wymienić? A jaki byłby objaw gdyby ta uszceleczka akumulatora puszczała?

2. Co bedzie jak całkiem wywale ten filterek? Wielki ból?

PS. Podsumowując dodam że osoby naprawiające automaty zawodowo mają nieprzeciętną wiedze. Szacuneczek. Myślałem że jeśli od 15 lat grzebie przy autach z powodzeniem, to "co tam dla mnie taki automat" - myliłem się. To była moja pierwsza i ostatnia naprawa automatu bo można więcej popsuć jak naprawić jeśli niema się kompletnej wiedzy. Taki wniosek mi nasunął się :)


:piwo: :piwo: :piwo:


Odp. 1
Tak, jest to akumulator ciśnienia oleju. Jeżeli uszczelniacz gumowy ma miękką wargę spokojnie można ponownie założyć. To że się wysuwa jest normalne, ponieważ warga uszczelki jest "odwrócona" i nie trzyma tłoka. Objawem "nie trzymania" ciśnienia (częściej pęka sprężyna) będą szarpnięcia (uderzenia) przy zmianie biegów.

Odp. 2
Jak usuniesz filterek nic się nie stanie.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 21:43:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):
Objawem "nie trzymania" ciśnienia (częściej pęka sprężyna) będą szarpnięcia (uderzenia) przy zmianie biegów.


A czy objaw szarpnięcia / uderzenia na ciepłym silniku przy włączeniu wstrecznego to jest to? Na zimnym R jest okey, do przodu tez bylo okey przed awaria dyfra


Poza tym jakby było mało problemów ze skrzynka, to wczoraj pojechałem na próbę po wyczyszczeniu dokładnym płyty sterującej z minimalna objetościa ATF lub nawet mniej- objaw taki że ATF sie zjarał - cuchnie spalonym olejem ehhh (jak to mówią śpiesz się powoli). Na tym ATF z tego co zauważyłem nie jedzie już nawet auto, więc jutro po zmianie uszczelek nie nada mi ten ATF nawet na próbę pojechac i zobaczyc czy przrzuca te biegi? Musze koniecznie kupić nowy? - już 3 porcję.

ps. Zaczyna mnie irytować ten projekt z ASB bo auto stoi już 4 tygodnie a potrzebne jest do zarabiania pieniędzy, a narazie pochłania mój cały czas i kase ... - taka mała chwila załamania po kolejnej potyczce :)

Chciałbym jutro spróbować na tych nowych uszzelkach i starym ATFie - da rade ten olej?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 23:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Teraz to musisz skrzynkę po zdemontowaniu rozebrać, masz spalone tarczki. Ponownie nie stosuj "spalonego" oleju. Do skrzynki wlewamy ATF II, nie jest drogi.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 00:22:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Mój błąd ... :banghead: To raczej koniec reanimacji mojej ASB :504: Zbyt duży koszt i zero gwarancji że będzie bezawaryjnie działać - robie duże trasy, a ewentualne lawety to spory koszt.

Na koniec: Piękne dzieki dla kolegów za pomoc i poświęcony czas. Powyższa wiedza napewno przyda się komuś innemu.

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 21:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):
Teraz to musisz skrzynkę po zdemontowaniu rozebrać, masz spalone tarczki. Ponownie nie stosuj "spalonego" oleju. Do skrzynki wlewamy ATF II, nie jest drogi.


Odswiezam temat zdecydowanie

Uzbieralem kilka zlotych wiec zabieram sie za audiczke po 4 miesiacach przerwy.

Wiec tak: Kupiłem na probe 5L ATF II z Lotosa. Zalalem powachlowalem dzwignia zmiany biegow podczas zalewania i automat załapał. Wszystko smiga jak nalezy - nie jezdzilem daleko tylko po podworku z 40minu tyl, przod, dookoła, mocne zrywy, stanie/toczenie ruszanie pod stroma gorke i nic nie slizga sie (wiadomo ze wzgledu na przyszczypnieta papierowa uszczelke nadal nie zmiania biegow)! Poza tym skrzynia dziala normalnie.
Moje pytanie: czy mogl sie 4 miesiace temu jak pisałem powyżej spalic tylko stary brudny płyn atf nie naruszajac tarczek? Przypomne ze auto nie ruszalo na centymetr? Czy jesli jednak spalone bylyby tarczki, to czy ruszalby z piskiem opon z betonowego podjazdu, moze jednak przy ich spaleniu bylby poslizg? Z miejsca nie ruszalem zrywnie tylko jak juz zaczal sie troche toczyc kolami i wtedy mocno mu wcisnalem - zaczal przenoscic caly moment z silnika na kola. Sie rozumie ze tak nie jezdze na codzien (zal babcie katowac), ale probnie stwierdzilem "woz albo przewoz", ja ma cos pasc to podczas testow a nie jak znowu poswiece wiele godzin pracy

Prosze o konkretna odpowiedz, bo widze nadzieje w moim projekcie :)

_________________
Audi 100 C3


Ostatnio edytowano 22.lis.2010 11:27:18 przez lx2005, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 01:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Nikt nie podpowie?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 12:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2009 14:17:11
Posty: 68
Lokalizacja: Łódź
Spalony olej bezlitośnie świadczy o przypaleniu tarczek. Nie mówię że są starte do zera ale na pewno przypalone. Auto będzie jeździło, ale licz się z tym że te tarczki wreszcie się skończą. Ile km uda ci się zrobić do tego czasu? Tego nie wiem...

_________________
V8 4.2 ABH 1992
100 c3 2.2 Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 14:29:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
a czy sa wczesniej jakies oznaki ich konca? Czy poprostu auto staje na drodze odrazu? Gdzies cos czytalem ze kotos mial do wymiany te teraczki bo auto mu przestalo przyspieszac "efekt skonczonego sprzegla w manualu" ale nie pisal jak dlugo tak jezdzil.

Pytam, bo chce troche pojezdzic narazie bez wymiany tarczek (oczywiscie jesli istanieje taka szansa), a potem dac skrzynie do warsztatu na ich wymiane- bo sam moze znowu cos spiepssssze wymieniajac je. Chce tez sprawdzic jak bedzie sie zachowywal dyferencjal ktory naprawialem i wyglada okej, ale jesli sie schrzani po 1000km to szkoda bedzie tych ewentualnych nowych tarczek. Mam zbyt mala praktyke z automatami (tylko ten przypadek) aby cos sensownie zadecydowac.

Dlatego prosze kolegow i pomoc w podjeciu decyzji - co wy byscie zrobili?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 19:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Odświeżam temat. Zbliza sie weekend wiec zabralbym sie za moje autko - iiii troche mnie pili :)

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 15:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Aby wymienić uszczelki na blasze separacyjnej musisz zdemontować część automatyczną. Zerknij do automatu i sprawdź tarczki, przecież masz dokumentację z Elektroda.pl, którą notabene sam tam wkopiowałem.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2010 21:48:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Minelo 6 miesiacy od awarii ...

Skrzynia uszczelniona i złożona. Biegi zaczela zmeiniac :) Dziala plynnie i bez szarpniec. Atf jest nowy x2, jednym przeplukalem sklrzynie (przebieg 30km) i zalalem swierzy atf.

Dzieki za pomoc. Potestuje kilka dni i zobacze co i jak

Do tarczek nie zagladalem - chcialem wkoncu zobaczyc czy ta skrzynia bedzie zyla.

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: