.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:42:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To nie jest sprawa dbania tylko robiena z igły widły jak ze wszystkiego . Zastanawianie sie czy przejscie z przejscia w przejscie nie spowoduje odejscia.. Przeciez to absurdalne stary,.

Trzeba sie kierowac zdrowa llogiką to znaczy korzystac z katlogów i nie komplikowac sobie zycia. Nie wiem czy Mobil czy ulubiony przez was ostatnio Liqui ma senspowny katalog . Wiem że jest katalog Castrola i tam trzeba zajrzec marka , model , silnik , olej ... Zalewacie zalecanym z pewnego zrodla olejem według katalogu i obsersujecie ... Pierwsze tysiace oznaczaja ze silnik zuzyty bo spala olej , przechodzisz na olej gestszy lub naprawiasz silnik .. To takie proste przeciez i nazywa sie mam i dbam bez wydziwiania ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Lotus, po kiego grzyba mam patrzeć akurat do Castrola ? Bo VAG bierze od nich olej ? Patrzysz na normy, od tego one są, a nie przypisywanie marki oleju do marki samochodu, czy koncernu.
Nie rozumiem tego wszechobecnego wychwalania Castrola. Olej jak olej. Wcale nie lepszy od np. Mobila. Jak ktoś leje syf z lewej rozlewni to później narzeka.
W Polsce i nie tylko od cholery jest podrób, ale na tym forum jakas mania prześladowcza panuje.
Chcecie pewny olej - lejcie Lotosa. 99% Was i tak nie zauważy róznicy pomiedzy nim, a Castrolem, czy Motulem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Chłopie ale dla mnie mozesz nalac słonecznikowy jak chcesz i nie musi to byc Castrol istota rzeczy jest tresc tego co napisalem a nie marka oleju . Czytac ze zrozumieniem i korzystac z katalogow , a wlewac mozesz co chcesz.. Chcesz liqui moly to wlewaj stary dobrze dobrany z katalogu w odniesieniu do tematu tego postu. A to ze nie bedziesz mial gdzie kupic na dolewke bo na zadnej stacjio tego niema to juz inna sprawa. Konec konców V8 benzyny z liqui moly w misce po 7000 maja tylko naklejke lub przywieszke z logo tego producenta.

Tak czy tak tematem rozmowy jest przejscie z przejscia wprzejscie czyli zmiana z oleju polsyntetycznego na pelno.. Powtarzam dbac = korzytsac z katalogu !!!


Ostatnio edytowano 05.paź.2010 19:23:17 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:22:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Żal za pupę ściska jak widzę że taki "mechanior" zapomina że w temp roboczej OBA są "prawie" tak samo rzadkie...dziwne te Twoje wypowiedzi, bo nie wiadomo o co Ci biega. NIE BÓJCIE się zmiany z półsyntetyka na syntetyk (pod warunkiem, że jak piszą wcześniej, silnik nie bierze Wam oleju), bo TYLKO o to w tym poście chodzi.
Cytuj:
Powtarzam dbac = korzytsac z katalogu

a to już jest śmieszne , bo ważne (w książce serwisowej i TO jest jedyne pewne źródło informacji) są SPECYFIKACJE SAE a nie "katalog". ech...

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 05.paź.2010 19:26:17 przez makaon, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
panowie, szkoda mi silnika w niezłym stanie zalaneg minerałem castrola.
Mam C3 2.3 NF.
Jaki polecacie półsyntetyk (a moze pozniej full) do tego motoru uwzgledniajac wytyczne producenta?
Nie bierze ni grama oleju. Autko w niezłym stanie.
przebieg 185kkm - wiem, niewiarygodne, ale prawdziwe! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No własnie nie masz stary racji wcale poniewaz sa samochody ktore nie moga jezdzic na niektorych olejach i sa to auta ktore nawet na korkach maja lekosc oleju. Nie spottyka sie tego w Audi na szczescie ale ogolnie zmierzamy do tego ze nie przechodzimy gdzie chcemy i jak chcemy tylko baza jest dla nas to co mowi katalog. Nie przywierszka , nie relacja poprzedika ale katalog i na podtsawie tego co mowi klatalog oleju oraz oceny zuzycia oleju oceniamy stan silnika i wtedy schodzimy do oleju gestszego. Tylko ja wiem to zbyt skomplikowane , wiec trzbe to zbojkotowac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:32:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dajcie Pany spokój z tymi katalogami, według valvoline powinienem do 16V lać 0w30 albo 5w30, skoro np Basket pisze, że przeszedł na 5w50 we wszystkich swoich klekotach i na dobre im wyszło to żaden katalog mnie nie przekona bardziej niż opinia kogoś kto sprawdził, ja bynajmniej z 10w40 nie przejde na 0w30 według katalogu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 19:36:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Moze ja czasem zapominam ze niektore z tych aut maja wiecej lat niz ja , a ich włąscilele nierzadko o połowie mnie niż ich samochody ... Ok bo strata czasu bo faktycznie do 16 V to już można nalać wszystkiego ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 20:14:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Lotus upuść trochę ciśnienia, nie zabieraj zabawek a wytłumacz nam. Jesteśmy na forum Audi, o Audi piszemy i NIE OBCHODZĄ nas inne marki. Sensu przechodzenia na "gęstszy olej" ZUPEŁNIE nie widzę, bo W TEMPERATURZE ROBOCZEJ SILNIKA WSZYSTKIE są "prawie" tak samo gęste, więc co da olej "gęstszy" na zimno??? Inna sprawa to zestaw uszlachetniaczy.
Ja mam 3 razy tyle co moje auto ;)
Moje auto odwdzięczyło mi się po przejściu na syntetyk:
1.mniej go pije(z 0,5 l na 10kkm do 100-200ml)
2.silnik pracuje O WIELE bardziej miękko
3.olej przy wymianie WRESZCIE jest smolisto czarny, bo taki ma być, kiedy dobrze płucze silnik.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 20:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
pawelec napisał(a):
panowie, szkoda mi silnika w niezłym stanie zalaneg minerałem castrola.
Mam C3 2.3 NF.
Jaki polecacie półsyntetyk (a moze pozniej full) do tego motoru uwzgledniajac wytyczne producenta?
Nie bierze ni grama oleju. Autko w niezłym stanie.
przebieg 185kkm - wiem, niewiarygodne, ale prawdziwe! :D


to co mozecie mi zaproponowac?

nie kloccie sie! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 20:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
Lotus napisał(a):
Chłopie ale dla mnie mozesz nalac słonecznikowy jak chcesz i nie musi to byc Castrol istota rzeczy jest tresc tego co napisalem a nie marka oleju . Czytac ze zrozumieniem i korzystac z katalogow , a wlewac mozesz co chcesz.. Chcesz liqui moly to wlewaj stary dobrze dobrany z katalogu w odniesieniu do tematu tego postu. A to ze nie bedziesz mial gdzie kupic na dolewke bo na zadnej stacjio tego niema to juz inna sprawa. Konec konców V8 benzyny z liqui moly w misce po 7000 maja tylko naklejke lub przywieszke z logo tego producenta.

Ale co Ty z tymi katalogami ? Katalog Castrola jest bogiem wśród katalogów, czy co ? Bo nie rozumiem.. Nie leje LM, leje do V8 Mobila syntetyka. Żreć żre - niech mu idzie na zdrowie ;) Mam co dolewać. Poza tym nawet jak zaleje syntetykiem Mobila, to moge mu dolać te 100-300ml Castrola, Lotosa czy innego syntetyka, więc po kiego miałbym latać za identycznym olejem ? Zmieni to coś ? Nie. Jakbyś wypił piwo Warki i dolał do siebie Żywca. Organizmowi to zwisa i powiewa i tak samo jest z silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 20:53:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
qww napisał(a):
Poza tym nawet jak zaleje syntetykiem Mobila, to moge mu dolać te 100-300ml Castrola, Lotosa czy innego syntetyka, więc po kiego miałbym latać za identycznym olejem ? Zmieni to coś ? Nie. Jakbyś wypił piwo Warki i dolał do siebie Żywca. Organizmowi to zwisa i powiewa i tak samo jest z silnikiem.
:peace:
trafne porównanie :)
ważne aby nie mieszać norm tak jak nie mieszać piwa ciemnego z jasnym ;)

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 04:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Proponuję zamknąć temat.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 07:31:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Lotus ma wiele racji, nie wiem tylko dlaczego się tak zapienił. Widać uświadamianie forumowej braci podnosi mu ciśnienie. :):

Ja leję taki olej jaki każe instrukcja do a2 5w30 a do a4 5w50.

Pytanie było czy można przejść z oleju półsyntetycznego na syntetyczny. Odpowiedź padła już dawno, tymczasem temat dryfuje w bliżej nieokreślonym kierunku wzajemnego pomawiania się.

PS. A propos katalogów: katalog Catrola i Mobila zaleca zmianę oleju w moim parchu co 7500 km co mam głęboko... w poważaniu. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 08:05:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):
A ja wam coś powiem i jak zawsze wprowadzę troche zamieszania kilkoma pytaniami :)

Czy macie świadomośc tego że nigdy nie wiadomo na jakich olejach jeżdziło auto ?

Czy macie świadomość że mamy tak dużo olejów podrabianych na rynku i tak dużo amatorów niskiej ceny że silniki pracują na byle czym ?

Czy macie świadomość że bardzo czesto silniki przejeżdzją wiecej niż powinny na danym oleju ?

Czy macie świadomosć że powszechnie przyjęte stosowanie filtrów oleju innych niż markowe to gorsze skutki niż jakość oleju ?

Tak więc gdy czytam o przejściach z nie syn na synnn... to zastanaiwam się czy nie jesteście aby z innej planety i gdzie sie podziewa kontakt z rzecywistosćia. Chyba że chodzi tylko o samo swiadomość i auto sugestie tyle że to już bardziej psychologia niż motoryzacja :)

Skoro quiz jest dla wszystkich - czemu nie ... ;)
Jedziemy:

1) Nie, bo co to ma do rzeczy w TDI`kach. Kupując auto zapoznaję się przez chwil kilka z jego stanem a w międzyczasie widzę ile auto konsumuje oleju.

Teraz zagwozdka: Audi chleje od 1 do 1,5 litra od wymiany do wymiany co 10 kkm. Styl jazdy - po mojemu czyli 0-1. Motor po mocnym koksie. Po zmianie z (chyba) półsyntetyka na 5W50 pije tyle samo oleju co przez zmianą. Pracuje ciszej, kręci się > 5000 rpm , turbo wytrzymało 350 kkm i zostało przerobione na hybrydkę z ARL`em jako dawcą wirnika.
Tak auto przejeździło prawie 100 kkm. Nic się nie dzieje, jest ok.
Caddy: od urodzenia lano w niego Valvoline 10W40 i wszystko jest odnotowane w knidze.
Chwilę czasu lałem Mobil1 z pewnego źródła w bańce do czasu jak i Caddy dostał koks + hybrydkę ...
Oleju prawie nie brał (motor miał w chwili kupna tylko 185 kkm) , teraz bierze ciut więcej (max 1l. /10 kkm). Styl jazdy ... cóż 0-1, tyle że buda stawia opór i v-max to niestety jedyne 180 km/h ... :D Oczywiście w tej chwili jeździ na Mobil1 5W50.
Golf ... to ciekawostka. Parch kupiony na tyranie na dojazdach. W/g mnie motor w nim jest ok, chyba najsłabszy z całej trójki, ale ... grama oleju nie bierze. 10W40 Valvoline.
W najbliższym czasie przed zimą dostanie 5W40 z racji tego iż silnik jest seryjny i taki pozostanie.

2) Mamy świadomość podrabianych olejów, dlatego kupuję tylko w opakowaniach z pewnego źródła płacąc jak za "zboże".

3) Moje silniki jeżdzą max 10 kkm. Później olej z filtrem jest wymieniany. Istnieje coś takiego jak inspekcja olejowa i możliwość jej ustawienia. Przestrzegam tego bezwzględnie.

4) Tak mam świadomość i dlatego tylko Mann lub Knecht.

@Sebolec ... a wiesz że niezależne badania pokazały iż większość olejów po 7 tys km nadaje się do zlania w kanał ? ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 08:41:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Nie wierzę w niezależność takich badań. :):

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 14:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
Baskecior napisał(a):
.. a wiesz że niezależne badania pokazały iż większość olejów po 7 tys km nadaje się do zlania w kanał ? ;)


syntetycznych ?
ten z automatu tez ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 15:23:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kkarol napisał(a):
Baskecior napisał(a):
.. a wiesz że niezależne badania pokazały iż większość olejów po 7 tys km nadaje się do zlania w kanał ? ;)


syntetycznych ?
ten z automatu tez ? ;)

Mowa oczywiscie o olejach silnikowych. Jak znajde linke to podrzuce :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 16:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Hi,
auto nie tylko bierze olej ale tez paliwem czestuje olej (odkrecmy wlew oleju, zatkajmy odme i bedzie dmuchac jak cholera - to nieszczelnisc z pierscieni!) - jezeli wchodzi go duzo w olej to moze byc nad-mega-syntetyczny i i tak z niego zrobi sie szczoch po n tys
Jezeli jakis piernik mial powiedziane w dokumentacji 15 lat temu ze wymaga sie oleju np o lepkosci sratata i klasie oleju jakiej dzis juz nawet niespotykamy w lotos city mineralnym i bylo powiedziane, ze olej zmienia sie co 10tys - oczywiscie, ze wlewajac olej 3 klasy lepszy spokojnie (pod warunkiem ze paliwem po miesiacu olej nie capi:) )mozna wieksze przebiegi robic
Dzisiejsze wozki maja wymiany olejow co np 30tys - roznica jest taka wzgledem piernikow, ze o ile w pierniki wg producenta mozna lac wszystko co np spelnia norme vw505.00 to w nowe te wymagania sa postawione wyzej...
To ze do auta mozna lac np lotosa 10w40 za 85zyla/4l i mobila 0w40 za ponad 2xtyle nie oznacza, ze dla silnika nie ma znaczenia ktory wlejemy ("nachlac" sie mozna tanim piwem z plusa albo markowym - ja wole tym drugim)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 11:31:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Moj znajomy taxi, ktory jest starym mechanikiem [oldschool] od 25lat leje DELVAC Mobil mineral do ciezarowych, nawet teraz w b5 AFN :d

Jego teoria jest nastepujaca, gestrzy olej jest lepszy sie wolniej zuzywa ;) poza tym nie dudni silnik...
Spokojnie tlumaczac mu, ze ma silnik juz nie z epoki kamienia np. 124 2,5D wolnossaka, specyfikacja oleju dla jego silnika wymaga oleju 100% syntetycznego... 505.00 VAG.
Na co ja jakies 2 mc wczesniej jak byly upaly jak robilismy aftomata wiazke i sterownik [co wyszlo nas czas i 78zl] i skrzynia funguje :). Dobra wracajac do upalnego poranka odpalajac jego b5 AFN sugeruje mu chyba straszny stan popychaczy (praca silnika twarda mlockarnia max) Pytam a kiedy wymieniales oliwe i jaka? a on odp. patrzylem jest czysty ;) heheh... Ale zadal pytanie wlasnie meritum topicku, czy jak przejdzie na full syntetyk czy mu nie wyplucze motoru przelot 370tkm. Mowie tak napewno ale z syfu... i praca bedzie miekksza i smarowanie.
Ok przelamal sie, jest zadowolony az byl zdziwiony... na dolewki ma ewent. Po 4tkm olej byl black tak go przeczyscil, mowiee nie zaluj i kup next banke lotosa i zalej 1x wyplukaj.
A co do kwesji Baceta, ze olej traci 70% lepkosci po ok 7tkm to prawda... nie wazne w jakim i za ile. Dlatego jak sie zyje dla motoru na lata wymienia sie co 10tkm. Frytki ze swiezego i dobrego oleju smakuja lepiej, a nizeli z mc donalda po 3,580 razy przegrzanego po 180C...
Zamknijcie ten emat polemik.
Cze.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: