.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 16:45:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 12:35:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
przemekk74 napisał(a):
pytanie czy Ty widziales kilkunastoletni silnik przed i po "plukaniu" "od srodka" czy tylko wierzysz, ze to cokolwiek zmienia poza samopoczuyciem?
Pozdrawiam,
Przemek


Widziałem, taki bez tego zabiegu (po ok 100k km), a potem ten sam płukany co 3 zmiany oleju (za mniej więcej kolejne 120k km). Używany ten sam olej, 1.8T 180 km. W przewodach olejowych ani śladu syfu, czego nie można było powiedzieć przy wcześniejszych oględzinach...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 13:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dobra...
CO MOWI instrukcja obslugi do tego dziadkowatego juz auta do ktorego jak widze nalezy wlewac super oleje mimo, ze ma moc z litra mniejsza niz polonez caro 1.4
klasyfikacja lepkosciowa ???
klasafikacja jakosciowa ???
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 14:25:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Nie mam pojęcia co mówi bo mnie to nigdy nie interesowało gdyż to nie moje auto. Zresztą, są tacy którzy wcale nie zmieniają oleju i też jeżdżą więc absolutnie nie mam zamiaru Cię do takich czy innych rozwiązań przekonywać. Każdy ma swój rozum ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Ostatnio edytowano 25.lis.2011 14:35:43 przez martab99, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 14:28:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przemekk74 napisał(a):
Leo napisał(a):
płukanie robi się dla nagarów a nie żeby pozbyć się resztek oleju.
Jeśli zmieniasz olej na inny, na inną klasę oleju, to polecam wypłukać.

hmm.... tyle, ze ten 15w40 co byl tam wlany zaloze sie, ze to jedna z wyzszych klas.... wiec po czym ma byc ten nagar wymagajacy plukania? no chyba, ze ktos lal przez ostatnie 5 lat olej zlewany z ursusa...
Pozdrawiam,
Przemek


Mi np. ucichły popychacze po płukaniu silnika, dokładnie w trakcie płukania ucichły, a po zmianie oleju nastąpiła poprawa w trzymaniu ciśnienia oleju, ale to ze względu na to że przeszedłem z 15w40 potem na 10w40 i płukanie po tym, i przejście na 10w60.
Nie wmawiaj mi ,że wlanie lepszego oleju niczemu nie służy bo SŁUŻY SILNIKOWI, co widać na powyższych przykładach.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 14:42:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Leo napisał(a):

ze względu na to że przeszedłem z 15w40 potem na 10w40 i płukanie po tym, i przejście na 10w60.
Nie wmawiaj mi ,że wlanie lepszego oleju niczemu nie służy bo SŁUŻY SILNIKOWI, co widać na powyższych przykładach.

przyjmij do wiadomosci ze xWy to klasyfikacja lepkosciowa i nie ma bezposredniego zwiazku z klasyfikacja jakosciowa ani tez TNB (jezeli nie wiesz co to jest a nie chcesz by ktos ci stawial pytania to uzyj googli)
Mialem n diesli i aut benzynowych - i nie raz "przechodzilem" z roznych klasyfikacji lepkosciowych nigdy nie robiac zadnego plukania.... plukania byly zalecane wrecz w latach 70tych - dzis wiekszosc olejkow nawet mineralnych ma klase SJ wiec to szukanie problemu na sile
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 14:47:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Poczyściłem co nieco...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 17:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemekk74 napisał(a):
jezeli producent przewidzial dobor lepkosci oleju wg tabelki a nie wskazal okreslona np 10w40 to 15w40 jest wystarczajaco dobra lepkoscia na nasz klimat
Osobiscie wolalbym zalac lotosa 10w40 niz zachodniego 15w40 minerala...
Pozdrawiam,
Przemek


to jest prawidlowe rozumienie oleii, a czy czyscic czy nie? Mozna, ale nie po takiej zmianie polsyntetyk-syntetyk, zwiazki czyszczacre sa ostre, ale i tez smarne wiec slychac ze - ''o jest lepiej'' to naturalne...

a wyczytalem, ze valvoline np. maxlife fullsyntetyk to polsyntetyk tylko ''sie boja przyznac'', mozliwe ale baza zwiazkow chemicznych jest zachowana, to jak w przypadku motula specyfic'a, ktory jest fullsyntetykiem, lecz przewidziany dla uzytku w silnikach o specyfikacji 505.01 / polsyntetycznej. Piszac prosto spelnia wymagania do obu grup silnikow i specyfikacji...
jesli jest napisane, full to full, jesli full i za razem pol to ma oba.
W golfie bralo mi ok 250ml od wwymiany do wymiany... modyfikator+ przejechalem nim ok 50tkm i nie bierze nadal. Tyle na ten temat, wychodzi na to jak bym kupil royal za 100zl /1L tylko d.tanszymi kosztami...
do A4 tez zalalem bez jakich kolwiek oporow i konwenansow na jego temat.

pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 21:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
wg castrola zalecany olej to 5w40 a dobry 10w40
Obrazek
Tyle mowi producent oleju
Ciekawy jestm co mowi producent auta...
Dla porownania identyczne zalecenia sa dla wysmianego tutaj przez kogos lanosa 1,6i
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4, ACK] - zmiana oleju 10W40 na 15W40
PostNapisane: 16.lis.2012 12:36:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Podłączę się pod temat coby nie rozpoczynać nowego...Jeśli ktoś sugeruje inny porządek - dostosuję się :)
Choci mi również o silnik 2.8 ACK - silnik od prawie 2 lat jeżdżący na Valvo Maxlife 10W40, silnik tydzien temu kompletnie uszczelniony - odmy, ezektor, uszczelki, simeringi - również te pod rozrządem. Przyszedl przy tej okazji czas na olej - czy i co da mi przejscie na tego samego max-life'a Valvo, tyle że 5W40 a nie jak dotychczas 10W? Producent oleju na www sugeruje 5W40, a od lat jeżdzone jest 10W. Co radzicie? Przebieg 250tkm

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4, ACK] - zmiana oleju 10W40 na 15W40
PostNapisane: 20.lis.2012 09:36:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Podbiję

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4, ACK] - zmiana oleju 10W40 na 15W40
PostNapisane: 20.lis.2012 10:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
czekereke napisał(a):
Podbiję

Lej 5w, to tylko lepiej dla silnika.
Ja do swojego (prawie 260k) leję 5w30.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4, ACK] - zmiana oleju 10W40 na 15W40
PostNapisane: 29.gru.2012 16:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Zagor napisał(a):
Lej 5w, to tylko lepiej dla silnika.
Ja do swojego (prawie 260k) leję 5w30.


i prawidłowo, wszelkie bajki o rozszczelnianiu silników należy sobie o tam wsadzić :)
ja leję 5W40 , mam 300kkm na blacie i silnik chodzi idealnie. Poprzedni właściciel lał minerał kiepskiej jakości, od razu zmieniłem (dwie płukanki po 15kkm).
Gdzie minerał do Vki? Oszaleli :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4, ACK] - zmiana oleju 10W40 na 15W40
PostNapisane: 29.gru.2012 16:56:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
Miałem 'jakiś' super minerał elfa w A8
Przeszedłem na 10W40 castrola magnateca.
Żadnych większych wycieków niż standardowe przepalone ochlej morda V8 :)
Ale na zimnym i po pałowaniu chodzi "spokojniej".

Różnice zrobiło mi przejście w golfie z mineralnego elfa i potem na castrola magnateca i teraz od dwóch zmian 10W40 Liqui Moly z MOSem- Wszystkie zmiany odczułem na + i póki co dalej nie idę, bo wg mnie to najlepsze co można lać do pałowania w tym silniku. Wymiany co 8-10 tys

pasek B4 1Z ojca odrzył po zmianie z mobila na valvolina max life'a i nadal taki tam będzie.

Co silnik, to inna historia.
Ale nigdy bym nie zmienił na minerał "bo mi cieknie".
Jeździjcie golfami jak zagęszczacie olej zamiast wymienić co cieknie.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 149 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: