Samochód przejechał prawie 100 km i to dynamicznie. Do 81 stopni nagrzał się po 25km. Wąż od termostatu letni, nagrzał się od silnika więc nie przepuszcza. Dogrzewanie płynu do około 20 stopni sprawne. Jak temperatury bliższe zeru to jest jeszcze gorzej. Termostat z ASO. Czujnik temperatury z ASO. Krociec termostatu z ASO. Temperatury dodatkowo mierzone termometrem w zbiorniku - pokrywają się z czujnikami. Gdzie szukać? Nie dogrzewa się. Szkoda mi silnika bez temperatury roboczej chyba że można tak jeździć i się nie przejmować. W lecie jest ok. Silnik się nie przegrzewa.
Znajomy ma taki sam motor i jemu temperatury łapie po 10km
Innemu już po 8km
Więc to nie jest normalne..
Może termostat gdzieś lekko przepuszcza i ciężko to wykryć..
Ale.. Byłem w ASO i kupiłem drugi termostat z uszczelką.
Kierownik części zamiennych stwierdził że to dziwne że się tak długo nagrzewa bo "Te termostaty z ASO się nie psują i nie mają być prawa wadliwe - nie spotkałem się jeszcze z reklamacją.." Trochę mnie to.. podbudowało

No nic pozostaje mi tylko raz jeszcze zamontować nowy termostat z ASO jak chirurg i liczyć że teraz już będzie ok.
A wygląda tak..
http://imgur.com/a/Lv84rByłem w trakcie wymiany - termostat siedział ale tak jakby na dole lekko uciekał płyn.. może po prostu opadł po otwarciu..
Było trochę rdzy - oczyściłem..
http://imgur.com/a/P8KLYPoskładałem wszystko pięknie ładnie..
Odpowietrzyłem układ.
Po przejechaniu 20km dosyć dynamicznie silnik nie trzyma temperatury roboczej co za tym idzie nie jest to wina termostatu tj. temperatura 76 stopni C.
Wąż od termostatu jest zimny więc nie otworzył się układ. Więc nadal brak wody w wężu. Po takiej przejażdżce każdy silnik złapałby temperaturę roboczą

Nie wiem albo w tym motorze była jakaś rzeźba albo nic już więcej nie wymyślę..
Jedyną rzecz którą zauważyłem i rozkminiam - fajki od świec są urwane więc odpala na dwóch świecach ale motor ma moc i nic nie szarpie.
http://imgur.com/a/oJuqBWięc pomyślałem że przez słabszą moc nie generuje odpowiedniego ciepła ale to chyba odpada.
I nie jest to normalne bo inne silniki ATD nagrzewają się normalnie.
Macie jakieś pomysły?