.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 00:07:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 18:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Mam to w nosie. Moj silnik ma 160 przebiegu. Nie wiem jaki był olej. Raczej połsyntetyk. Teraz zmieniam. I nie mam zamiaru lac mineralnego tylko dlatego ze nie wiem jaki był lany do tej pory. Wlewam połsyntetyk. Co ma byc to bedzie ;)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 18:42:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Nosb napisał(a):
Mam to w nosie. Moj silnik ma 160 przebiegu. Nie wiem jaki był olej. Raczej połsyntetyk. Teraz zmieniam. I nie mam zamiaru lac mineralnego tylko dlatego ze nie wiem jaki był lany do tej pory. Wlewam połsyntetyk. Co ma byc to bedzie ;)


Słusznie.
Zalej 5/50 np. Orlen PLATINIUN.... i będzie git. Nie ma co przepłacać

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 19:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
Myslałem raczej o 10/40 Orlen Semisynthetic :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 20:33:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Nie patrz na pierwszy parametr ale na drugi.

Olej z grupy "50" ma większą lepkość niż ten z grupy "40"... a dodatkowo w zimie łatwiej zapalisz silnik i krócej bedzie pracować "na sucho".

Najczęściej jest na nim opis "sportowy" lub coś takiego... ale z tej przyczyny, że zaleca się je do silników "wysoko kręconych"... aby przy wysokiej temperaturze trzymał jeszcze swoje właściwości.

Przy "nisko kręconych" daje to... ze silniki z większymi przebiegami biorą mniej oleju. Olej lepiej uszczelnia silnik.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 21:08:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
No dobra. Ale 5/50 to pełny syntetyk :|

Zadam pytanko :

Nie wiem na jakim oleju jezdziła mi niunia do tej pory . Zakładam najgorsza opcje ze na mineralnym. Chce wlac teraz połsyntetyk. Mysle ze nie powino byc zadnych "scen". Mysle standardowo nad jakims 10/40. Piszesz Orlen Platinum. Ten co widziałem w sklepie to był Orlen Semisynthetic. Szukac Platinum ? Lepszy jest wnioskuje ?

Nie bede ryzykował z tym 5/50 chyba. Wole pewniej 10/40 :)

Chociaz przyznam ze laik jestem w tym temacie ale nie chciałbym zeby mi sprzedali jakis olej w sklepie ze niby zajebisty a to bedzie szajs :/ Dlatego chce sie zorientowac w temacie :)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 21:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Tak... bo to ma byc pełny syntetyk a nie jakaś lipa czy półśrodek.

Jedno masz pewne (a jak nie to pisz do Hans'a na wszelki wypadek) że silnik jest przystosowany do oleju syntetycznego i pracy na nim.
To, że przejdziesz z minerała nie powinno miec większego znaczenia. Przebieg 160k to nie jest jakiś szokujący przebieg.... Nawet jeżeli na dobrym minerale zrobił troche km to nie zaszkodziło mu to.

Nie proponuje oleju 5/40 bo może się okazać, że silnik zacznie go brać... z 5/50 ryzyko to zmniejsza się znacznie....

Zrobisz jak uważasz...

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2006 21:54:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
oj jak namawiasz mnei do złego to cie przeklne :D

jutro wpdane do sklepu i zobaczy sie co wybiore. Skoro mowisz ze silnik ma pracowac według fabryki na syntetyku to bedzie na nim pracował :) Jutro bedzie chwila prawdy ;)

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 07:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dlatego właśnie latam na 10w-60. Oleju fura nie łyka, a po pałowaniu mam eleganckie ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2006 14:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:35:57
Posty: 512
Lokalizacja: Kielce i Skarzysko
U mnie wyladuje na razie Orlen platinum 10W40. Nie jest drogi i zobacze co sie bedzie działo. Najwyzej potem przeskocze na 10w50 albo 10w60 :)

Z syntetyka na razie rezygnuje. Za duze ryzyko.

Ps: Ile wchodzi oleju do AAH ?

_________________
Audi A4 B6 Quattro 2,7 T z RS4 + B3 1,8 Gaznik Mamci i astra kombi do tyrania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 23:17:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
Dzis wymiienialem olej w swoim aucie,najwieksze klopoty mialem z okdreceniem filtra,zeszlo nad tym z 3h,nawet udalo mi sie popsuc lancuch do odkrecania filtrow.Mam silnik ABC 2.6 V6 poprzedni wlasciciel uzywal jakiegos taniego oileju mineralnego.Jak go spuscilem (olej nie wlasciciela) to plynela czarna zupa :/ po wymianie filtra nalalem Castrol Magnatec 10w/40 taki jak przewiduje producent w swojej specyfikacji,olej ten to pol syntetyk.Weszlo mi ok 5.5 litra bagnet pokazal Max.Za jakis czas sprawdze czy mi go silnik nie bierze.Przejechalem na nim tylko 10 mil dzis,ale silnik pracuje o niebo lepiej,stal sie mniej nerwowy i wrazenie mam ze odzyl.

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 18:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Kłopot z odkręceniem filtra zawsze eliminuję wbijając w niego duzy, ostry śrubokręt. Potem wystarczy tylko przekręcić i czas skraca się do kilku minut.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2007 22:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Filtr mozna bezproblemu sciagnac takze packiem klinowym i kawalkiem preta, paskiem owijamy filtr,w konce (oczka) wkladamy pret i im mocniej pociagniemy, tym mocniej pasek sie zacisnie i nie ma bata zeby filterek nie puscil. Z dziurawieniem filtra to jest troche brudna robota bo zawsze troche starego oleju przez dziory wycieknie.

Co do przejscia z minerala na polsyntetyk, to u mnie po wlaniu polsyntetyka olej zaczol znikac, coprawda miescil sie w normach( 0,5l/1000km), ale wrocilem do minerala po 2 tys km i juz nie ubywa oleju w zastraszajacym tepie.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 08:16:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2007 09:27:19
Posty: 200
Lokalizacja: Lódź
Auto: Audi A6 C6 3.0 Tdi Q
Najpierw kluczem z lancuchem probowalem odkrecic filtr ale slizgal sie lancuch a pozniej sie zerwal z rekojsci.Pozostalo wllasnie zrobienie dziur w filtrze i odkrecenie go metoda na chama.Poszedl z mrugnieciem oka,oleju troche wycieklo :):

_________________
Audi A6 V6 2.4 SE jest
Audi A6 V6 2.6 SE bylo
Audi A6 Follow your own rules
Audi A6 V6 3.0 Tdi Q jest.


Ostatnio edytowano 09.maja.2008 12:05:00 przez DrMaksiu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2008 09:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
witam
mam pytanie czy do swojej a6 c4 1.9 tdi 90ps 94 rok mogę wlać mobila 15w-40 wcześniej był wlany mineralny elf nie pamiętam dokładnie symbolu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2008 17:07:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Cześć Koledzy jutro jade po Audi 100 C3 2.3 samochód jeździ na minerale LOTOSA od jakiegos roku czyli była w nim jedna wymiana i szykuje sie druga o co mi chodzi o to czy moge zalac półsyntetyk VAVOLINe mam na myśli czy zostac przy jakims mineralu co mam robic bo jestem w kropce i nie wiem co działac ?

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron