maxtdi napisał(a):
Nie wiem czemu większość jest w przekonaniu że 2.5 to delikatny silnik, i że nie lubi ostrego traktowania. (mocnego chip tuningu).
Przypuszczam, że są to opinie intensywnie propagowane przez firmy tuningowe (nawet te renomowane), którym "rozgryzienie" V6-tki zajmuje więcej czasu niż prostszych konstrukcji. Jak do tego dołożyć "zablokowane" VP44 i nie aż tak wielki popyt na chipowanie - sprawa poprostu rozciąga się w czasie, a przed bardziej "namolnymi"
klientami trzeba się jednak jakoś (o)bronić
.
Najłatwiej "winę" przerzucić na "czynniki obiektywne"
.
maxtdi napisał(a):
Ja w tej chwili mam w AKN skopiowane mapy doładowania z AKE ładuje 1.5 bara na turbinie AKN (AKE niewiele pomaga) Generalnie da się więcej ale ograniczeniem jest słaba wydajność turbin we wszystkich 2.5 tdi i w niektórych rocznikach sterownik na pompie. Właśnie jestem w trakcie rozgryzania setupu na 240/ 250ps ale to się wiąże ze zmianą części osprzętu którego jeszcze nie posiadam.
Czy "wyciągniesz" aż tyle - czas pokaże
. Myślę, że (pod pewnymi warunkami
) - dasz radę
. Ja od bardzo niedawna próbuję "okiełznać"
V6-tkę o mocy >215PS (i równiutkich 450Nm osiąganych już od bardzo niziutkich obrotów
).
Co najwazniejsze - uzyskane parametry mojego auta nie pochodzą od jakiegoś "hardcorowego" chipa, a są własnie wynikiem starannej konfiguracji (seryjnego ) osprzętu (mechanicznego i elektroniki) oraz starannie dopasowanego (do tej konfiguracji) softu.
PS: Jeśli to nie tajemnica - z jakiego rejonu PL "nadajesz" ?