.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:48:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 21:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Sprinter, Rogal nie robil softu (zrobi, ale dopiero po rozrzadzie).

Na bazie informacji, ktore mam - jest to seria (ktos wczesniej sugerowal grzebanie w sofcie).

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Ostatnio edytowano 26.wrz.2007 21:59:42 przez Flyer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2007 21:55:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Myślałem, że już Ci pisał ten soft... Trochę czasu minęło...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 08:59:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Carl - i po co ten "wysiłek". Popełniłeś ewidentny plagiat :/ . Na AKP jest rewelacyjny topik wyczerpujący temat LMM od a do z, czyli jak widać - wszystko już kiedyś : :bylo: ... . :):

Link do wwym. topiku: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 3w#1074785


To żaden plagiat, Piotruś - bo własny i osobisty, poczyniony także w dobrej wierze, aby nieść pomoc... :)
Dziękuję szczerze za szpileczkę... :):

Piotruś napisał(a):

PS: Tak na serio nie licytuję kto ma więcej racji - tego będziemy się dowiadywać na bieżąco od "zainteresowanego" Flyer'a. Poprostu jestem zdziwiony, bo rocznik "świeży", przebieg który nie powinien poczynić szkód na przepływce nowego typu, z tego co wiem - auto z udokumentowaną historią serwisową i podobno "do końca" obsługiwane tylko w ASO, a tu takie kfffiatki ... .


Ja też się z Tobą nie licytuję, ani nie zwalczam Twoich teorii - po prostu napisałem swoje zdanie na ten temat...

Piotruś napisał(a):

:giveup: .. :?: :?:

:diabel: :peace:


Propozycja przyjęta... :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 10:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
carlnova napisał(a):
Propozycja przyjęta... :peace:


Nie no chłopaki, nie idźcie za szybko na kompromis.
Wasza polemika jest bardzo ciekawa :D :D

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 11:04:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Rzecz sprowadza się do tego, że Robokop stworzył mega-profi tutorial nt. LMM i "głupimi żartami" :peace: nie powinno się zaciemniać wymowy fanstastycznie wykonanej roboty (to tak na serio, moim skromnym zdaniem).
Ponieważ jednak nigdy nie "walczymy" ze sobą "z potrzeby serca", a wyłącznie dla żartów - nie ma obaw - ogólna "forma dyskusji" nie ulegnie diametralnej zmianie :): :diabel: . Chodzi tylko o to, zeby utrzymać w granicach dobrego smaku ton wypowiedzi, które dla "niewtajemniczonych" odbiorców (bądź co bądź jest to Forum ogólnodostępne) mogłyby przysłonić "istotną treść" ciekawych topików. Prawda Carl ;) ??

:): :): :d :peace: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 11:10:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Piotruś napisał(a):
Rzecz sprowadza się do tego, że Robokop stworzył mega-profi tutorial nt. LMM i "głupimi żartami" :peace: nie powinno się zaciemniać wymowy fanstastycznie wykonanej roboty (to tak na serio, moim skromnym zdaniem).
Ponieważ jednak nigdy nie "walczymy" ze sobą "z potrzeby serca", a wyłącznie dla żartów - nie ma obaw - ogólna "forma dyskusji" nie ulegnie diametralnej zmianie :): :diabel: . Chodzi tylko o to, zeby utrzymać w granicach dobrego smaku ton wypowiedzi, które dla "niewtajemniczonych" odbiorców (bądź co bądź jest to Forum ogólnodostępne) mogłyby przysłonić "istotną treść" ciekawych topików. Prawda Carl ;) ??

:): :): :d :peace: :peace:


Szczera prawda, Piotruś... :peace:
Duszę rzeczywiście masz i to iście artystyczną... :smokingdevil:
Serdecznie pozdrawiam :angel2:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 11:25:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Wiem o co chodzi Piotruś.
Rzeczywiście dla ludzi, którzy są na forum kilka dni ta dyskusja mogłaby dziwnie zostać odebrana :064: :064:

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
ja w kwestii merytorycznej ;)
w 004 BS jest ATDT sam sprawdzałem i mówiłem to flyerowi że moim zdaniem coś dziwny ten kąt wtrysku na 100% wysterowania
druga rzecz, 011:
zróbcie logi 011 dynamiczne na 4biegu, wtedy OB będzie dużo "krótszy" i szybciej wróci do zadanego ciśnienia, porównując manuale do tipów robione na 3 biegu są spore różnice jeśli chodzi o zależności ciśnienie/rpm

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
SebMis napisał(a):
ja w kwestii merytorycznej ;)
w 004 BS jest ATDT sam sprawdzałem i mówiłem to flyerowi że moim zdaniem coś dziwny ten kąt wtrysku na 100% wysterowania
druga rzecz, 011:
zróbcie logi 011 dynamiczne na 4biegu, wtedy OB będzie dużo "krótszy" i szybciej wróci do zadanego ciśnienia, porównując manuale do tipów robione na 3 biegu są spore różnice jeśli chodzi o zależności ciśnienie/rpm


Sebek zrobimy z Flyerem jeszcze raz całą 011 i zobaczymy co i jak.
A w 004 BS zaobserwuję jak to się zmienia.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:16:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Ja mam podejrzenia co do tego kąta.
Na LATE w nagłówku powinno być ATDC - tutaj jest BTDC, czyli taki jak nie powinien być...
Obserwujcie dokładnie, jak to się zmienia podczas 004BS

Seba, mówisz, że tam jest ATDC - no to znowu cholerny artefakt VAG-Coma... :/
Nie moge tego zrozumieć.
Log 004 BS zaczyna się w momencie LATE (późny) a wyświetla odwrotnie... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Ostatnio edytowano 27.wrz.2007 12:19:30 przez carlnova, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
carlnova napisał(a):
Ja mam podejrzenia co do tego kąta.
Na LATE w nagłówku powinno być ATDC - tutaj jest BTDC, czyli taki jak nie powinien być...
Obserwujcie dokładnie, jak to się zmienia podczas 004BS


Dobra damy radę :)
Jak tylko uda nam się spotkać to zalogujemy to.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:22:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
carlnova napisał(a):
Seba, mówisz, że tam jest ATDC - no to znowu cholerny artefakt VAG-Coma... :/
Nie moge tego zrozumieć.
Log 004 BS zaczyna się w momencie LATE (późny) a wyświetla odwrotnie... :/

a ja chyba go rozkminiłem :diabel:
VC zapisuje nagłówek w momencie wciśnięcia klawisza "Log" a nie "start", dopiero po kliknięciu start zaczyna zapisywać dane i wtedy może być Late ale wciskająć Log było Early, przetestujcie sobie :peace:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:45:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
SebMis napisał(a):
carlnova napisał(a):
Seba, mówisz, że tam jest ATDC - no to znowu cholerny artefakt VAG-Coma... :/
Nie moge tego zrozumieć.
Log 004 BS zaczyna się w momencie LATE (późny) a wyświetla odwrotnie... :/

a ja chyba go rozkminiłem :diabel:
VC zapisuje nagłówek w momencie wciśnięcia klawisza "Log" a nie "start", dopiero po kliknięciu start zaczyna zapisywać dane i wtedy może być Late ale wciskająć Log było Early, przetestujcie sobie :peace:


Sprawdzę... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:46:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
SebMis napisał(a):
carlnova napisał(a):
a ja chyba go rozkminiłem :diabel:
VC zapisuje nagłówek w momencie wciśnięcia klawisza "Log" a nie "start", dopiero po kliknięciu start zaczyna zapisywać dane i wtedy może być Late ale wciskająć Log było Early, przetestujcie sobie :peace:


Spróbuję włączyć po prostu BS i zaobserwować co się dzieje.
Spiszę najwyżej kilka wartości, bo one przecież nie zmieniają się tak jak w dynamicznych.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 12:50:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli to co mówi Seba okaże się prawdą, musimy sie umówić, że klawisz LOG naciskamy w 004BS w momencie przestawienia nastawnika VP44 w pozycję LATE, nie EARLY...
Myślę, że warto byłoby dopisać to do topiku Zielonej Paproci :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 2.5 TDI AKE] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 29.wrz.2007 13:50:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Witam

Zrobiliśmy dzisiaj z Flyerem wymianę: filtra oleju, powietrza, kabiny.
Zmieniliśmy olej na Motul 8100 X-CESS.
Przeczyściliśmy przepływkę, ale druciki już zmieniły w niektórych miejscach kolor na srebrny więc pewnie będzie przepływka do wymiany.

Nie wymieniliśmy filtra paliwa, bo bałem się zapowietrzenia układu, ale zostanie to zrobione w tym tygodniu.

Logi zrobiliśmy tego co było potrzebne:

004 STAT NOWE

http://images12.fotosik.pl/114/3fa7c83fb5916dc1.jpg

011 STAT NOWE

http://images27.fotosik.pl/90/8fc8a8f41a98f9f0.jpg

003 BS NOWE

http://images13.fotosik.pl/116/71618ec62aaa6abf.jpg

004 BS NOWE

http://images12.fotosik.pl/114/414ecbc54bd8fe2f.jpg

011 BS NOWE

http://images27.fotosik.pl/90/80a85d9beefe2412.jpg


Zaobserwowałem w 004 to co chcieliście, czyli kiedy zmienia się z ATDC na BTDC. Zaznaczone jest to na screenie z loga 004. Wcisnąłem LOG w momencie LATE.

Niestety z powodu awarii baterii laptopa nie mogliśmy zrobić dynamicznych 003, 004 oraz 011.

Wydaje mi się, że jednak nie pomogło przeczyszczenie przepływki i dalej są problemy co widać po 003. Może EGR jest do wymiany lub naprawdę zatkany, ale nie widziałem nic tam - wiem gdzie on jest w 2.5 TDI, ale nie wiem jak sprawdzić te zaślepienie go.

Na 011 BS widać, że nie ma raczej problemów z N75 i kierownicami w turbo.
Tylko jakiś dziwiny dźwięk wydobywa się z okolic turbinki na biegu jałowym.

Rzućcie okiem na to co jest.
Może coś Wam przyjdzie na myśl :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Ostatnio edytowano 29.wrz.2007 13:58:43 przez lukaszr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 2.5 TDI AKE] Proszę o analizę logów
PostNapisane: 29.wrz.2007 13:58:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
lukaszr napisał(a):
Tylko jakiś dziwiny dźwięk wydobywa się z okolic turbinki na biegu jałowym.


Uściślając - przerywane syczenie (cyk cyk cyk :): ), ale mam wrazenie, ze moze jestesmy przewrazliwieni :D

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 14:40:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak wcześniej zauważyłem, EGR jest zaślepiony [metalową blaszką bądź na przewodzie tzw. gilem :): ]. należy go odblokować, co spowoduje inną pracę silnika [bardziej miekką] i prawidłowy obieg gazów.
nie jest do wymiany :) .

kąt wtrysku ustawiony wzorowo.
[004 - VP44 na 100% - nie ma znaczenia]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:02:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
jak wcześniej zauważyłem, EGR jest zaślepiony [metalową blaszką bądź na przewodzie tzw. gilem :): ]. należy go odblokować, co spowoduje inną pracę silnika [bardziej miekką] i prawidłowy obieg gazów.
nie jest do wymiany :) .


Fajnie, a dokładnie z której strony i gdzie ??.
Zdejmowałem na chwilę przewód ten z góry co dochodzi do kopułki i jest lekko mokry w środku.
Myślisz, że on jest jakoś w środku zaślepiony ??

Obrazek

Cytuj:
kąt wtrysku ustawiony wzorowo.
[004 - VP44 na 100% - nie ma znaczenia]


Super.

A co myślisz o przepływce ??

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
najczęściej zaślepia się w miejscu 4.
tzw. gil umieszcza się wężyku 15 prowadzącym do N18 [AGR].


lmm?
nic nie widzę, gdyż nie ma logów dynamicznych 008 i 010.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: