.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 14:34:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 23:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
statyczny jest nieistotny - używamy go tylko do kontroli wysterowania VP44 na 004.4.
ECU ustawia sobie statyczny wedle potrzeb - inny jest na jałowym, a inny na jałowym po przegazówce. ma być tylko podobny do siebie.

najważniejszy jest 004BS - 2*ATDC @Late.



drogi Carl,

uważam, że wyjście poza zakres tak, że będzie miało to wpływ na dynamikę uniemożliwi rozruch auta.
:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 10:39:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Drogi Meszrumie, zbyt bardzo Cię cenię i szanuję, aby ciągnąć ten temat dalej :)
Pozostaję jednak przy swoim zdaniu... Jest demokracja ;)
VP37 ma zakres działania 18* - jak znajdę gdzieś potwierdzone info o zakresie działania VP44 to tutaj wkleję ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 13:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

oj proszę, pociągnijmy temat... :d
spójrz, mam nadal na myśli sytuację, gdy kąt wychodzi 1-2* poza zakres tolerancji. jak wąski musiałby być zakres pracy nastawnika, by wpływało to dynamikę? 14*?
wg mnie jest większy.

:piwo:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 14:57:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

oj proszę, pociągnijmy temat... :d
spójrz, mam nadal na myśli sytuację, gdy kąt wychodzi 1-2* poza zakres tolerancji. jak wąski musiałby być zakres pracy nastawnika, by wpływało to dynamikę? 14*?
wg mnie jest większy.

:piwo:


Pociągnę dalej ten temat jak się trochę dokształcę :)
Na razie brakuje mi wiedzy na temat ile stopni realnie wynosi ten zakres dla VP44... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2007 15:36:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
Carl,

oj proszę, pociągnijmy temat... :d
spójrz, mam nadal na myśli sytuację, gdy kąt wychodzi 1-2* poza zakres tolerancji. jak wąski musiałby być zakres pracy nastawnika, by wpływało to dynamikę? 14*?
wg mnie jest większy.

:piwo:


Pociągnę dalej ten temat jak się trochę dokształcę :)
Na razie brakuje mi wiedzy na temat ile stopni realnie wynosi ten zakres dla VP44... ;)


Carl,

zrobimy latem spot i rozkręcimy Twoje AFB kręcąc kołem pompy niczym śmigłem :): ...
okaże się jak duży jest zakres.

:517:

[+]
proponuję także, byśmy poluzowali śrubę nr2 na pompie i zrobili konkurs [przy rybce i schłodzonym]: kto pierwszy bez stołu probierczego przywróci BS pompie VP44.

mam nadzieję, że się zgodzisz.
[przyjadę pociągiem, żebyśmy nie pomylili Twojego AFB z moim]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 20:06:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
SebMis napisał(a):
statyczny jest gitarka :), choć wysterowanie powinno być ok. 80% a jest 60% można lekko poprawić.


jak ją wysterować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 20:40:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
tak jak piszą koledzy, ustawić tak żeby było 2ATDC na Late w BS

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 21:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Wielkie dzięki....jesteścy WIELCY :piwo:

Zagadnienie kąta wtrysku i jego przestawienia jest dla mnie jasny i czytelny, a to tylko dzięki Wam.

Jedyny problem który spędza mi sen z powiek to pomiar Lmm
Mój log ze statycznego jest gdzies wcześniej, ale mimo to dziś po długiej trasie po powrocie szybko podłączyłem vaga i ponownie chciałem sprawdzić jeszcze raz no i tak
Teperatura płynu to 83*C
Wartość zadana przez mapę to 200 a rzeczywiste 360
zawór EGR na 15% czyli wyjsciowa tak jak na zimnym silniku.Ku mojemu zdziwieniu( bo wczesniej było inaczej) przygazowałem troche pare razy i wartości po chwili zmieniły się odpowiednio na te z mojego logu o którym pisałem wczesniej czyli:
zadana 427
rzeczywista 427
zawór EGR 44
wydaje się chyba dużo za dużo :?:

Dziwi mnie jeszcze to że pod pozycjami w blokach jest napisane w nawiasie 190-270 dla tych własnie wartości. czy ma to jakies znaczenie?
Można coś wywnioskować z logu statycznego bo na dynamiczny nie mam na tą chwilę kompetentnej osoby


P.S.
Drogi Meszrumie..
Własnie przeglądam Else i mam pytanie: czy zakładając topik o diagnostyce bazowałeś własnie na tym programie?? Niemyśl sobie że podważam twoją wiarygodność...przypadkowo szukając innych zagadnień natknołem się np: na wartosci bloków które opisałeś w swoim opisie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2007 22:08:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,


co do EGR - jego sprawność [jak również N18] oceniamypo grupie 003BS. sama 003 zachwouje się na jałowym dosyć dowolnie po upływie 2 minut.
przed logowaniem statycznego 003 należy zrobić przegazówkę, gdyż po 2 minutach na jałowym ECU zamyka EGR.

co do ELSA'y - jakie wartości podawałem w moim topiku poza kątem wtrysku? :d opisałem jedynie procedury, których nie opisano nigdzie indziej.
poczytaj ją dokładnie, a zrozumiesz, że mój topik przewyższa ją merytorycznie, w zakresie diagnostyki, o 3 klasy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 19:13:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
carlnova napisał(a):
meszrum napisał(a):
Carl,

oj proszę, pociągnijmy temat... :d
spójrz, mam nadal na myśli sytuację, gdy kąt wychodzi 1-2* poza zakres tolerancji. jak wąski musiałby być zakres pracy nastawnika, by wpływało to dynamikę? 14*?
wg mnie jest większy.

:piwo:


Pociągnę dalej ten temat jak się trochę dokształcę :)
Na razie brakuje mi wiedzy na temat ile stopni realnie wynosi ten zakres dla VP44... ;)


Carl,

zrobimy latem spot i rozkręcimy Twoje AFB kręcąc kołem pompy niczym śmigłem :): ...
okaże się jak duży jest zakres.

:517:

[+]
proponuję także, byśmy poluzowali śrubę nr2 na pompie i zrobili konkurs [przy rybce i schłodzonym]: kto pierwszy bez stołu probierczego przywróci BS pompie VP44.

mam nadzieję, że się zgodzisz.
[przyjadę pociągiem, żebyśmy nie pomylili Twojego AFB z moim]


Myśląc o utrudnieniu i zróżnicowaniu współzawodnictwa - wprowadziłbym jeszcze pomiary alkomatem - nie podchodzimy do kąta wtrysku, bez osiągnięcia minimum 2 promili :) :D
Nie przyjeżdzaj pociągiem, bo Cię okradną :): :peace:
Przyrzekam nie dotknąć Twojego AFB :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2007 20:08:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
Carl,

oj proszę, pociągnijmy temat... :d
spójrz, mam nadal na myśli sytuację, gdy kąt wychodzi 1-2* poza zakres tolerancji. jak wąski musiałby być zakres pracy nastawnika, by wpływało to dynamikę? 14*?
wg mnie jest większy.

:piwo:


Nawiązując do tematu:

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopi ... 4618#34618

Jest to 14 stopni i ma zdecydowany wpływ na spalanie i dynamikę.

Pozdrawiam, Meszrumiku :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: