.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:41:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 11:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
przemik napisał(a):
- czujnik cisnienia doladowania w przypadku silnika 1Z znajduje sie w ECU
- LMM - to przeplywomierz - element ktory opisales z napisem Pierburg
- zaslepiony EGR oznacza ze silnik pracuje tylko na powietrzu a nie na przemian na powietrzu lub na mieszance powietrza i spalin - generalnie moze tak byc chodz zdania na temat zaslepiania EGR a są podzielone
- w/g mnie turbo w Twoim samochodzie jest zdrowe

Pozdr


ok, obecnie sytuacja coraz bardziej się klaruje. To co wiem teraz wyjaśnię.
1. Wąż od turbo do intercoolera jest pęknięty i dlatego prawdopodobnie turbo nie pracuje i kopci (wymiana chyba w poniedziałek, bo został nowy wąż zamówiony i czas oczekiwania to 4dni)
2. prawdopodobnie z przyczyny w pkt1 pokazuje się ten błąd doładowania, który zalogowałem - to się okaże po wymianie na nowy
3. Wcześniej jak byłem z autem u jednego z mechaników w Warszawie, to właśnie on pierwszy mówił, że turbo wygląda jak od TD, a nie TDi (natomiast dziś potwierdził, że jeśli jest sprawne, to nie powinno być żadnej różnicy). I powiedział, że prawdopodobnie też klapka upustowa od turbo jest zapieczona (to sprawdzi ten mechanik u którego stoi auto jak zdejmie turbinę). Dodatkowo właśnie Baskecior potwierdził, że ta turbina u mnie na 100% nie jest od 1z, co by się zgadzało z tym co mówił ten kolega w Warszawie
4. problem z AirBagiem - nie mogłem wkleić błędu, bo nie wiedziałem, że loguje się go w innej kategorii (a logowałem tylko w kategorii silnika-teraz już WIEM!!!). Jak dostane auto, to zaloguje i spróbuję usunąć błąd. Kolega z Warszawy natomiast mówił, że usuwał błąd, ale natychmiast powracał, co mogłoby wskazywać na zapieczone styki w poduszce i że może być konieczne rozebranie poduszki powietrznej...Czy możecie dobrego fachowca polecić?

jak się dowiem czegoś więcej, to dokleję do wątku.

Chciałbym na razie podziękować wszystkim, którzy pomagali mi w ocenie stanu silnika. Bardzo mi pomogliście, a teraz wszystko w rękach tego mechanika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 13:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mlubinski napisał(a):

no i gdybyś pomógł w lokalizacji tego czujnika ciśnienia doładowania oraz wężyka ciśnieniowego do ECU (ECU to komputer, tak?)



ECU jest w kabinie nad nogami pasazera ,przy scianie grodziowej a weżyk cisnieniowy powininie odchodzic od IC [intercooler]

mlubinski napisał(a):
Kolega z Warszawy natomiast mówił, że usuwał błąd, ale natychmiast powracał, co mogłoby wskazywać na zapieczone styki w poduszce i że może być konieczne rozebranie poduszki powietrznej...


moze byc jeszcze inne rozwiazanie ... już nie masz poduszki ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 13:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
możliwe, może Ty znasz kogoś (nawet w Warszawie), kto w razie co byłby w stanie sprawdzić co jest z tą poduszką? I ew ile by mnie taka przyjemność mogła kosztować (mniej więcej)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 13:21:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
mlubinski napisał(a):
możliwe, może Ty znasz kogoś (nawet w Warszawie), kto w razie co byłby w stanie sprawdzić co jest z tą poduszką? I ew ile by mnie taka przyjemność mogła kosztować (mniej więcej)?


przydalo by sie zapiac Vag'a i odczytac bład jaśka [to akurat moge zrobic ;) - ale Ty chyba tez masz fejs] oraz zobaczyc jak wyglada kiera ... czy przypadkiem nie masz zaslepki zamiast jaśka ... [zrob zdjecie kiery i wstaw moze uda sie cos wywnioskowac]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 14:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
tak, błąd zczytam jak się dostanę do auta (jutro/pojutrze). Teraz już wiem jak, więc go zczytam i podam.
Zdjęcie kierownicy, masz na myśli normalne zdjęcie aparatem kierownicy, czy chodzi o sam mechanizm (po zdjęciu kierownicy)? Bo nie wiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 11:53:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
nie jest dobrze, przez to, że jest tam turbina od TD, nie pasuje kuźwa oryginalny wąż od TDi->IC, więc gościu będzie mi musiał dosztukować, co mi się bardzo nie widzi :(
No ale już planuję wymianę turbiny na turbo od TDi, więc wtedy nie powinno być kłopotu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 17:10:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2008 09:13:48
Posty: 12
hej mam taką audi jak ty i też mi szarpie ale z tym niedziałajacym turbem to ci chyba pomoge jesli ciagnie normalnie i odlacza sie przy jakiejs predkosci to sprobuj wymienic nie wiem jak to sie nazywa ale znajduje sie z przodu silnika po lewej stronie przykrecone do plastikowej rury od torba wchodza tam trzy wezyki i wtyczka u kolesia to wymienilismy i bylo ok. a ztym szarpaniem zrobiles to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 18:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
pawel23l napisał(a):
hej mam taką audi jak ty i też mi szarpie ale z tym niedziałajacym turbem to ci chyba pomoge jesli ciagnie normalnie i odlacza sie przy jakiejs predkosci to sprobuj wymienic nie wiem jak to sie nazywa ale znajduje sie z przodu silnika po lewej stronie przykrecone do plastikowej rury od torba wchodza tam trzy wezyki i wtyczka u kolesia to wymienilismy i bylo ok. a ztym szarpaniem zrobiles to?


nie no spoko, zaworek N75 jak to określiłeś został wymieniony. Rzecz w tym, że turbosprężarka w moim aucie jest założona od silnika TD, a nie od TDi, dlatego nie mogę spasować rur od IC->Turbo. Obecnie koleś mi dosztukuje przedłużkę do kolanka, a w październiku kupię turbosprężarkę od silnika TDi i wtedy wszystko będzie pasowało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: