.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:35:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 09:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Lotus napisał(a):
Ten znów zaczyna :)

A będziesz łaskaw nam wyjawić tę tajemnicę skąd to niby wiedziałeś o tym że jest ATDC lub BTDC :)

Ciekaw jestem logiki uzasadnienia bo uważam że sugerowałeś się tolerancją nie wnikając w resztę...



Lotus,

to, że kąt jest po stronie ATDC wynika z 000.2BS oraz 004.3sN, pomimo że log nagłówka zapisał się jako BTDC [ale to już nie bug VCom'a, a raczej ograniczenie wynikające z samej filozofii zapisywania danych do arkusza].
kąt w 000.2BS mieści się w przedziale 50-65, lecz o tym już pisałem.
również nie bardzo możliwe byłoby jednoczesne ustawienie się 004.3sN na 1.6*ATDC. to jest jednak ocena poszlakowa, lecz najczęściej skuteczna.
powyższe napisałem dlatego, że użytkownik Piotruś nie odpowie na Twoje pytanie.


Przemek napisał(a):
meszrum napisał(a):
kąt zadany zależny jest od kilku czyników [od temperatury po prawidłowe napięcie paska VP44]

zadany (chciany przez ECU) kat wtrysku podczas normalnej jazdy (chyba, ze dla wolnych obrotow wyglada logika kompletnie inaczej - ale watpie) nie zalezy ani od naciagu paska ani od cisnienia w lewym tylnik kole. Wynika on z mapy gdzie osie parametrow to koks i obroty (dla wolnych moga to byc inne oczywiscie parametry)
Obrazek
Koks i kat wtrysku dzielimy przez 100 i mamy wartosci z 004 i 008
Widac jak byk, ze dane z mapy wpasowuja sie w log 004 tego watku. Drobne roznice wynikaja z zaokraglen protokolu, ktorego uzywa vagcom
Pozdrawiam,
Przemek


Przemku,

tak, oczywiście.
...z tym, że wszystko co napisałem w tym topiku odnoszę do biegu jałowego - a ten zależny jest czynników, o których napisałem.



Piotruś napisał(a):
Nie uważam żebym się w czymkolwiek zakręcił i w całości podtrzymuję wszystko co dotychczas napisałem zupełnie dystansując się od wypowiedzi Twoich i meszruma.
Serdecznie proszę też innych AKPowiczów aby nigdy mnie nie identyfikowali z wwym. internautami - ani w tym ani w żadnym innym topiku
.


ojej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 13:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jako że sprawa się wyjaśniła definitywnie gdzie ATDC i BTDC są na swoim miejscu to mam pytanie z innej beczki..

Jak rozumieć to:


Piotruś napisał(a):
[b]
Serdecznie proszę też innych AKPowiczów aby nigdy mnie nie identyfikowali z wwym. internautami - ani w tym ani w żadnym innym topiku [/b].


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2009 21:44:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2008 13:31:30
Posty: 20
Moim zdaniem tu jest jednak ustawiony źle kat wtrysku,bo przy takim ustawieniu miałem wysterowanie na około 75%.

Obrazek

Tutaj inny przypadek wysterowanie na 65% a wartosci sie nie pokrywaja.
Ustawione na 1,8 ATDC
Zerknijcie panowie na to:


Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 21:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2010 21:42:30
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5 2.5 DTI BDG]
Witam, podjąłem próbę zrobienia logów, sprubuję je zamiescić, proszę o ocnę co można z nich wywnioskować?


Group A: '001 Group B: '003 Group C: '004
Engine speed Injected quantity Qty adj valve Coolant temp Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle Engine speed Spec. start Actual start Cold start valve
TIME 740-840 rpm 3.0-8.0 act. time 15-25*Ck 85-105*C TIME 740-840 180-270 mg/H 160-290 mg/H 40-75% TIME 3800-4200 rpm 10-14 *BTDC 8-16 *BTDC
STAMP /min mg/R CF °C STAMP /min mg/R mg/R % STAMP /min °ATDC °ATDC %
0.80 742 4.4 25.2 89.1 0.01 742 286.5 412.1 88.4 0.40 742 2.2 2.4 81.3
2.05 742 4.4 25.2 89.1 1.23 742 286.5 412.1 88.4 1.65 742 2.4 2.4 81.7
3.26 742 4.4 25.8 89.1 2.46 742 286.5 412.1 88.4 2.86 742 2.4 2.2 79.7
4.46 742 4.1 25.2 89.1 3.66 742 286.5 404.3 88.4 4.06 742 2.4 2.2 79.7
5.68 742 4.1 25.2 89.1 4.86 742 286.5 404.3 88.4 5.26 742 2.4 2.4 80.5
6.90 742 4.4 25.8 89.1 6.08 742 286.5 412.1 88.4 6.48 742 2.4 2.4 77.7
8.18 742 4.1 25.2 89.1 7.32 742 286.5 412.1 88.4 7.77 742 2.4 2.4 79.3
9.40 742 4.1 25.2 89.1 8.58 742 286.5 412.1 88.4 8.98 742 2.4 2.2 81.7
10.60 742 4.1 25.2 89.1 9.80 742 286.5 416.1 88.4 10.20 742 2.4 2.2 81.3
11.82 742 4.1 25.2 89.1 11.00 742 286.5 412.1 88.4 11.40 742 2.4 2.4 81.7
13.06 742 4.1 25.2 89.1 12.22 742 286.5 416.1 88.4 12.62 742 2.4 2.2 80.5
14.32 742 4.1 25.8 89.1 13.49 742 286.5 408.2 88.4 13.93 742 2.4 2.4 78.9
15.54 742 4.1 25.2 89.1 14.74 742 286.5 408.2 88.4 15.14 742 2.4 2.4 81.3
16.76 766 4.1 25.2 89.1 15.94 742 286.5 408.2 88.4 16.34 742 2.4 2.2 80.5
17.98 742 4.1 25.2 89.1 17.18 742 286.5 404.3 88.4 17.58 742 2.4 2.4 79.7
19.25 742 4.4 25.2 89.1 18.40 742 286.5 412.1 88.4 18.82 742 2.4 2.6 76.9
20.52 742 4.4 25.2 89.1 19.69 742 286.5 412.1 88.4 20.11 742 2.2 2.2 81.7
21.76 742 4.4 25.2 89.1 20.92 742 286.5 412.1 88.4 21.34 742 2.2 2.4 80.1
22.96 742 4.1 25.2 89.1 22.16 742 286.5 408.2 88.4 22.56 742 2.4 2.4 82.5
24.18 742 4.1 25.2 89.1 23.36 742 286.5 404.3 88.4 23.76 742 2.4 2.2 78.5
25.43 742 4.1 25.2 89.1 24.58 742 286.5 412.1 88.4 24.99 742 2.2 2.4 80.1
26.68 742 4.1 25.2 89.1 25.87 742 286.5 408.2 88.4 26.26 742 2.4 2.4 80.9
27.90 742 4.4 25.8 89.1 27.08 742 286.5 416.1 88.4 27.48 742 2.4 2.4 80.5
29.12 742 4.1 25.2 89.1 28.30 742 286.5 412.1 88.4 28.70 742 2.2 2.4 78.9
30.34 742 4.1 25.2 89.1 29.54 742 286.5 420.0 88.4 29.94 742 2.4 2.4 81.3
31.65 742 4.1 25.2 89.1 30.76 742 286.5 412.1 88.4 31.21 742 2.4 2.2 79.7
32.90 742 4.1 25.2 89.1 32.07 742 286.5 416.1 88.4 32.48 742 2.2 2.6 81.7
34.12 742 4.1 25.2 89.1 33.30 742 286.5 404.3 88.4 33.70 742 2.4 2.4 82.5
35.34 742 4.1 25.2 89.1 34.54 742 286.5 416.1 88.4 34.94 742 2.4 2.4 82.1
36.58 742 4.1 25.8 89.1 35.76 742 286.5 412.1 88.4 36.18 742 2.4 2.0 82.1
37.85 742 4.4 25.2 89.1 36.99 742 286.5 412.1 88.4 37.43 742 2.4 2.6 76.9
39.06 742 4.1 25.2 89.1 38.26 742 286.5 404.3 88.4 38.66 742 2.4 2.4 78.1
40.30 742 4.1 25.2 89.1 39.48 742 286.5 416.1 88.4 39.90 742 2.2 2.6 83.2
41.52 742 4.1 25.2 89.1 40.70 742 286.5 416.1 88.4 41.12 742 2.4 2.4 81.3
42.74 742 4.4 25.8 89.1 41.92 742 286.5 408.2 88.4 42.34 742 2.4 2.4 79.3
44.04 742 4.1 25.8 89.1 43.17 742 286.5 408.2 88.4 43.61 742 2.4 2.2 80.9
45.26 742 4.4 25.2 89.1 44.44 742 286.5 416.1 88.4 44.84 742 2.4 2.8 80.5
46.48 742 4.1 25.2 89.1 45.66 742 286.5 416.1 88.4 46.06 742 2.4 2.4 80.5
47.70 742 4.4 25.2 89.1 46.90 742 286.5 412.1 88.4 47.30 742 2.2 2.4 80.5
48.95 742 4.4 25.2 89.1 48.12 742 286.5 412.1 88.4 48.54 742 2.4 2.2 82.1
50.20 742 4.4 25.2 89.1 49.37 742 286.5 416.1 88.4 49.79 742 2.4 2.4 78.5
51.44 742 4.1 25.8 89.1 50.62 742 286.5 408.2 88.4 51.04 742 2.4 2.4 79.7
52.66 742 4.1 25.2 89.1 51.84 742 286.5 408.2 88.4 52.26 742 2.4 2.6 80.1
53.90 742 4.4 25.2 89.1 53.06 742 286.5 416.1 88.4 53.48 742 2.4 2.4 80.1
55.15 742 4.1 25.2 89.1 54.30 742 286.5 412.1 88.4 54.70 742 2.4 2.4 81.7
56.42 742 4.1 25.2 89.1 55.59 742 286.5 412.1 88.4 56.02 742 2.4 2.4 82.5
57.66 742 4.4 25.2 89.1 56.84 742 286.5 412.1 88.4 57.26 742 2.4 2.2 82.1
58.88 766 3.8 25.2 89.1 58.06 742 286.5 412.1 88.4 58.48 742 2.4 2.2 80.5
60.08 742 4.1 25.2 89.1 59.28 742 286.5 412.1 88.4 59.68 742 2.4 2.4 79.7
61.35 742 4.4 25.2 89.1 60.48 742 286.5 412.1 88.4 60.90 742 2.2 2.4 80.9
62.60 742 4.1 25.2 89.1 61.79 742 286.5 412.1 88.4 62.20 742 2.4 2.2 79.7
63.84 742 4.1 25.2 89.1 63.00 742 286.5 412.1 88.4 63.42 742 2.4 2.4 81.7
65.06 742 4.1 25.2 89.1 64.26 742 286.5 412.1 88.4 64.66 742 2.4 2.0 81.3
66.26 742 4.1 25.2 89.1 65.46 742 286.5 412.1 88.4 65.86 742 2.4 2.2 80.1
67.50 742 4.1 25.2 89.1 66.66 742 286.5 404.3 88.4 67.07 742 2.4 2.2 82.1
68.76 742 4.4 25.2 89.1 67.94 742 286.5 408.2 88.4 68.34 742 2.4 2.4 78.5
69.96 742 4.1 25.2 89.1 69.16 742 286.5 412.1 88.4 69.56 742 2.4 2.2 82.1
71.18 742 4.1 25.8 89.1 70.36 742 286.5 412.1 88.4 70.76 742 2.4 2.2 77.7
72.38 742 4.1 25.2 89.1 71.58 742 286.5 408.2 88.4 71.98 766 2.2 2.6 76.9
73.62 742 4.4 25.2 89.1 72.78 742 286.5 412.1 88.4 73.20 742 2.4 2.4 81.7
74.82 742 4.1 25.2 89.1 74.02 742 286.5 408.2 88.4 74.42 742 2.4 2.2 83.2
76.02 742 4.1 25.2 89.1 75.22 742 286.5 420.0 88.4 75.62 742 2.2 2.0 79.7
77.22 742 4.1 25.2 89.1 76.42 742 286.5 412.1 88.4 76.82 742 2.4 2.6 78.9
78.42 742 4.4 25.2 89.1 77.62 742 286.5 416.1 88.4 78.02 742 2.4 2.4 81.7
79.63 742 4.1 25.2 89.1 78.82 742 286.5 412.1 88.4 79.22 742 2.4 2.2 80.9
80.84 742 4.1 25.2 89.1 80.04 742 286.5 416.1 88.4 80.44 742 2.2 2.2 81.7
82.04 742 4.1 25.2 89.1 81.24 742 286.5 412.1 88.4 81.64 742 2.4 2.4 79.7
83.24 742 4.1 25.2 89.1 82.44 742 286.5 416.1 88.4 82.84 742 2.4 2.4 80.1
84.44 742 4.4 25.2 89.1 83.64 742 286.5 408.2 88.4 84.04 742 2.4 2.4 78.1
85.65 742 4.1 25.2 89.1 84.84 742 286.5 408.2 88.4 85.24 742 2.4 2.2 79.3
86.86 742 4.4 25.2 89.1 86.05 742 286.5 408.2 88.4 86.46 742 2.2 2.2 80.1
88.06 742 4.1 25.2 89.1 87.26 742 286.5 416.1 88.4 87.66 742 2.4 2.4 78.1
89.26 742 4.1 25.2 89.1 88.46 742 286.5 408.2 88.4 88.86 742 2.4 2.4 81.7
90.46 742 4.4 25.2 89.1 89.66 742 286.5 416.1 88.4 90.06 742 2.4 2.4 81.3
91.71 742 4.1 25.8 89.1 90.86 742 286.5 416.1 88.4 91.28 742 2.4 2.2 80.9
92.92 742 4.1 25.2 89.1 92.12 742 286.5 412.1 88.4 92.52 742 2.4 2.6 75.8
94.12 742 4.4 25.2 89.1 93.32 742 286.5 412.1 88.4 93.72 742 2.4 2.4 82.5
97.77 742 4.4 25.2 89.1 98.18 742 286.5 416.1 88.4 97.34 742 2.4 2.4 78.1
98.98 742 4.1 25.2 89.1 99.38 742 286.5 408.2 88.4 98.58 742 2.4 2.4 80.1
100.18 742 4.1 25.2 89.1 100.58 742 286.5 408.2 88.4 99.78 742 2.4 2.4 78.1

_________________
A6 C5 2.5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 21:53:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zrób poprawnie wszystkie logi, które powinieneś zrobić i załóż nowy temat.

z tego, co zamieściłeś można powiedzieć, że auto może mieć mniejszą moc niż powinno.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 21:57:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mozna z nich wywnioskowac, ze:
1) jeszcze nie umiesz do konca robic logow
2) patrzac slepo na log 001.. wynika z niego, ze pompa ma stan emerytalny (objawy organoleptyczne: troche slabawe jak na moc w papierach)
3) masz poprawnie ustawiony kat wtrysku (prawdopodobnie - poniewaz nie zrobiles 004BS - czyli punkt 1 - domyslam sie, ze jest poprawny)


Ad 1)
nie zrobiles logow porzadnie ale cos tam pologowales na chybil trafil. Druga sprawa to widzac nawet w tym watku jak zamieszcza sie logi na forum .. jako tekst zamieszczone i na dodatek 3 logi jednoczesnie - nieczytelnie

Ad 2)
jezeli otworzysz w excelu log 001 (uwaga: nad plikiem CSV popracowac moze bedziesz musial by excel to na kolumny rozbil) to zobaczysz ze w naglowku kolumny gdzie wartosci masz 25.2-25.8 wyraznie napisane jest, ze zakres wartosci akceptowalnych konczy sie na 25 - wiele BDG ma wlasnie takie objawy padaki pompy ale czy to oznacza, ze te pompy padaja czy tylko, ze to taka kosmetyczna anomalia i niczym nie ma co sie przejmowac - nie wiem (pytales sie co wynika z logow to napisalem)

Ad 3)
wynika to z rownosci kata zadanego i aktualnego w logu 004
Pozdrawiam i powodzenia przy nastepnym podejsciu do logowania,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 22:23:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2010 21:42:30
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję za zainteresowanie, to prawda że dopiero uczę się robić logi, którego programu najlepiej użyć - posiadam VAGCOM-A81, polski vag 4,9 oraz vag-com 311-2. Jak najlepiej umieścić je na forum? Czy można również zrobić logi multitronica?
POZDRAWIAM

_________________
A6 C5 2.5 TDI BDG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2010 22:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
VC 311.2.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2011 10:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 19:27:25
Posty: 12
trochę czasu minęło od ostatniego posta, więc troszkę odświeżę ;)

Auto pojechało na sprawdzenie rozrządu i mechanik zapewnił mnie, że wszystko jest jak najbardziej OK. Dodatkowo wyczyściłem przepływomierz i EGR.
Oczywiście wszystkie filtry wymienione na nowe. W związku z tym ponowiłem logi, tym razem udało mi się zrobić je na IV biegu:

Basic Settings

Log (000)
Log (003)
Log (004)
Log (011)

Statyczne

Log (000)
Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (007)
Log (013)
Log (014)
Log (018)

Dynamiczne

Log (000)
Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (008)
Log (010)
Log (011)


Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: