.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:56:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2009 17:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Czyli reasumujac Lmm do wymiany.
Bledy ktore ostatnio wywalil to 2x 553(zwarcie i nieprawidlowy sygnal) i 0523(czujnik temp. powietrza zasysanego)

Teraz przypomnialo mi sie ze jakis czas temu jak i dzis wywalil jeszcze blad 575 czyli (Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej)
cos o nie osiagnietym cisnieniu
z czym mam to powiazac ten blad? czy to wlasnie przez nieszczelosc przy EGR?

obiecane zdjecia sztangi T
http://images41.fotosik.pl/171/7aa8b23c8aa935a3med.jpg
http://images39.fotosik.pl/171/5872185e917e4146med.jpg
http://images47.fotosik.pl/175/c8f777379e321226med.jpg
http://images40.fotosik.pl/171/49e71c02495cac69med.jpg

no i 03BS.
http://images41.fotosik.pl/171/4191c6d7bb92e714med.jpg

Dzieki za wszystko...Dzis moze znajde chwile i poszukam przyczyny, chyba ze jest nia usterka ktora Vag wskazuje jako 575

brak cisnienia spedza mi sen spowiek i jak szybko tego nie zrobie to rozwod murowany :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2009 22:48:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
błąd 00575 Intake Manifold Pressure 11-10 Control Limit Not Reached oznacza nie przyczynę, lecz jest jedynie stwierdzeniem tego, że w Twoim silniku nie ma prawidłowego ciśnienia doładowania [u Ciebie akurat jest zbyt późne].

możliwe przyczyny opisałem wcześniej.

00553 oznacza fizyczne uszkodzenie lmm bądź wtyczki/wiązki.


regulacja T jest nieruszana, zatem to wyluczamy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 20:34:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
W zwiazku iz problem z doladowaniem nie daje mi spokoju, dzis poraz kolejny popoludnie spedzilem w garazu. Znalazlem cos co moze podwazyc wszelkie teorie...
mianowicie..
Pisales ze nieszczelnosc za czujnikiem na IC powodowalo by podwyzszone kopcenie, a u mnie nic nie kopci.. Dzis znalazlem (zaznaczam chyba, bo sam stwierdzisz na fotce ponizej) nieszczelnosc (jakas przyklejona łatke na rurze za czujnikem na IC) Pierwszy zakret na gumowym wezu za IC. Chyba nie tak powinien wygladac sprawny wąż..moze sie myle, Ty tez tak masz?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 643aa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 431c9.html

zdjecia wykonane przez prawa kratke w zderzaku

tu dokladnie widac gdzie ta rzekoma nieszczelnosc
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 61eb4.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 22:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, u mnie nie ma takiego [tak wyglądającego] elementu.

teoretycznie jest możliwe, by przez rozszczelnienie za IC [a nie przez dziurę] pojawiał się problem z doładowaniem bez efektu dymu, niemniej jednak jest to dosyć rzadkie zjawisko.
[ciśnienie przy lżejszym parciu spalin na turbinę zwyczajnie ucieka przez rozszczelnienie, co powoduje zbyt małe ciśnienie doładowania do 2600-2700 rpm - zapewne jest odrobina dymu na samym początku, a potem wyrównuje się do tego stopnia, że jest bezdymny - robi się przeciąg i tym samym czujnik mierzy mniej i nie powstaje dym. z kolei gdy osiągnie już zadane to nie dymi...]

masz co robić - sprawdź, czy pod tym czymś jest nieszczelność. jeżeli tak, to może być to przyczyną.


oczywiście usuń nieszczelność jeżeli będzie oraz zrób porządek z plecionką przy EGRze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 22:16:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dzisiaj zrobilem przeglad, a zarazem wyciagajac wszystko az od turbiny do IC nie napotkalem nic co moglo by byc podejrzane.. Jutro biore sie za wszystko po 'prawej stronie', choc powoli trace nadzieje ze znajde przyczyne bo dzis ogladalem rury na necie ktore sa za IC i wszystkie maja taka łatke na zakrecie..
http://www.allegro.pl/item685509533_rur ... 97_01.html
http://www.allegro.pl/item706030361_waz ... 45737.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 09:09:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Podekscytowany wczorajszymi bojami wzialem sie dzis za przeglad wyciagajac rure na odcinku IC>Kolektor z nadzieja ze łatka ktora wczesniej widzialem jest ów przyczyna..
Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, i mozna to zrobic bez sciagania zderzaka..Mylilem sie, jest to poprosu kawalek rury nasunietej na zakret chyba w celu wzmocnienia.. Jedyne co pozostalo to prawdopodobienstwo dziurawego IC albo nieszczelnosci na samym czujniku...ale jest jeszcze cos co mnie zaniepokoilo, mianowicie znikome ilosci oleju w rurze na tym wlasnie odcinku..moze jakis stary byl bo bardzo brudny.. Nagle po chwili namyslu i zastanowienia doszedlem do pewnej diagnozy..
Zwazywszy ze chydraulika w moim aucie nie jest juz pierwszej mlodosci (czasami ja slychac) moze tak byc ze z jednej strony tłoczy turbina powietrze w caly uklad dolotowy, a z drugiej strony przez nie domkniete zawory, tloki tlocza powietrze w kolektor ssacy? To by wyjasnialo mgielke olejowa w rurach ssacych i tak rozne i pozne cisnienia doladowania ktore widziales w logach...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 11:54:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,


stan hydrauliki nie ma żadnego wpływu na ciśnienie doładowania w niskim zakresie obrotów.
bardzo zły stan hydrauliki jest widoczny w logach lecz w nieco innym miejscu.
olej w dolocie [w ilościach niewielkich naturalnie] znajdziesz także w dwuletnim samochodzie. to normalne.
gdyby IC był dziurawy, to słyszałbyś to... wystarczy podnieść maskę i zrobić przygazówkę.


jeżeli nie znajdziesz nieszczelności, to kolejnym etapem będzie:
- odpięcie wydechu przed katalizatorem i wykonanie próby dynamicznej, na 3cim biegu, grupy 011 [1500rpm-4000rpm] na odpiętym wydechu przed katalizatorem [będzie głośno]. to wykluczy niedrożny katalizator. nie wycinaj go, lecz tylko odepnij - jest bardzo dobre dojście.
w Twoim przypadku może być to wina katalizatora - tłumaczyłoby to niską masę powietrza na nowym lmm. skoro silnik nie może skutecznie pozbyć się spalin, to nie zasysa też takiej ilości powietrza jaką powinien;

jeżeli to nie będzie źródłem, to

- podmiana zaworu N75 - tylko przypadkiem nie kupuj nowego, a znajdź jedynie kogokolwiek z AFB, kto użyczy Ci takowy zawór [jeżeli nie znajdziesz, to PW - wyślę Ci mój] - po podmianie logujesz dynamicznie na 3jce 011 [1500rpm-4000rpm];


zdaję sobie sprawę, że jest to wszystko mozolne i długotrwałe, lecz chodzi mi to, by uchronić Cię przed zupełnie zbytecznymi kosztami wymiany rzeczy, które nie są odpowiedzialne za problem [a co zdarza się niestety nagminnie]. innymi słowy, chodzi o to, byś bezkosztowo ustalił przyczynę.
cierpliwości, a sam ją znajdziesz.


z racji braku czasu odwiedzam AKP tylko 1 raz dziennie - zatem odpiszę, ale pewnie wieczorem/jutro.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 13:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dziekuje.. za wszystko..bardzo mi pomogles. Mam nadzieje ze z Twoja pomocą znajde przyczyne..

Po Twoim ostatnim poscie duzo pytan zaroilo sie w mojej glowie..

1. co jest charakterystyczne w przypadku dziurawego IC? U mnie dosc slyszalny jest gwizd pod obciazeniem...ale chyba gdyby byl dziurawy IC to chyba Lmm by prawidlowo mierzyl? dobrze kombinuje? ale z drugiej strony T jest napedzane spalinami.. wiec kolo sie zamyka..
Druga sprawa to dosc spory swist pod obciazenem jak i po spuszczeni pedalu przyspieszenia. Wydaje mi sie ze wczesniej nie byl tak slyszalny jak przed rozruszaniem sztangi T

2. czy niedroznosc katalizatora moze miec wplyw na (w moim przypadku) pozno osiagane cisnienie doladowania? juz wiem ze na Lmm ma wplyw.
W poniedzialek auto idzie na warsztat to moze odrazu wyciac katalizator profilaktycznie. W przypadku kiedy faktycznie okaze sie ze katalizator zapchany, to chyba nie ma koniecznosci zakladania nowego? tylko odrazu do wycinki?

3. Zawor N75 to ten na grodzi? A ten czujnik na IC (pod przednim kloszem) moze byc uwalony i zle mierzyc cisnienie?
Nikogo z AFB nie mam w poblizu, wiec w Tobie moja nadzieja i chyba poprosze Cie o pożyczenie swojego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2009 20:12:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,


1. gdy IC jest dziurawy, to przede wszystkim występuje problem z osiągnięciem ciśnienia doładowania i spada masa mierzona przez lmm. ponadto słychać szum/świst [nie gwizd] z okolic samej nieszczelności.
dziura w IC to bardzo rzadkie zjawisko, które powinieneś zostawić na sam koniec.

2. niedrożny katalizator powoduje zarówno problem w osiągnięciu ciśnienia doładowania [nie mają gdzie ujść spaliny, więc słabiej prą na turbinę] jak i masę powietrza zasysaną przez silnik [czyli mierzoną przez lmm].
nie wycinaj katalizatora, a jedynie go odepnij i zrób próbę z odpiętym, o której napisałem. łatwiej jest odkręcić śruby, niż wyrżnąć wydech...
katalizator pełni funkcję w samochodzie i gdyby był zbyteczny, to producent nie umieszczałby go w układzie wydechowym.
jeżeli okaże się niedrożny, to możesz:
- kupić nowy [zalecane] i wymienić;
- wyciąć stary i jeździć bez [AFB nie zauważy jego braku - silnik może być odrobinę głośniejszy, może minimalnie dymić na jałowym, pojawi się gryzący zapach spalin].

3. zawór N75 to jeden z dwóch zaworów na podszybiu - drugi to N18.
N75 steruje podciśnieniowo pracą T, N18 steruje podciśnieniowo pracą EGR. połączone są razem w układzie podciśnienia.



zaczynasz od odpięcia [nie wycięcia!] wydechu przed katalizatorem i logowania 010dN oraz 011dN [dwie próby].
jeżeli powyższa próba nie wskaże źródła usterki, a warsztat, w którym będziesz jest co nieco kumaty, to poproś by napompowali dolot [np. 3bar] i sprawdzili, czy utrzymuje ciśnienie - jeżeli nie będą wiedzieć o czym mówisz, to zostaw temat.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 20:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dziekuje..poraz kolejny... jestes niezastapiony..
Jutro sądny dzien dla mego AFB-eka. Zdam relacje jak tylko cos konktretnego sie dowiem..

Powiedz prosze jeszcze na jakim odcinku pompowac dolot? domyslam sie ze zdemontowac obydwie rury z obydwu stron(Od strony T i od kolektora) zaslepic z jednej ze stron i wtedy pompowac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 20:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, szczelność sprawdzasz ciśnieniem dokładnie na tym odcinku.
manometr podłączasz na rurze dolotowej po prawej stronie [jest śruba na rurze po wykręceniu której wkręcasz manometr - nr 14 na schemacie układu dolotowego].

po napompowaniu odczekajcie 20-30 min - nie powinno zejść absolutnie nic.
[ongiś napompowałem w moim AFB 3bar i przez 7h zeszło 2-3% - u Ciebie, jeżeli układ jest szczelny, powinno być tak samo]


czekam jutro na sprawozdanie ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 21:31:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
jest jeszcze jadna sprawa ktora mnie meczy od kiedy znalazlem nieszczelnosc przy plecionce EGR na kolektorze ssacym (zerwany gwint)..mowiles ze to nie ma nic wspolnego ale, czy nieszczelnosc w tamtym miejscu naprawde nie ma wplywu na moj brak cisnienia a raczej jego duze opoznienie? przeciez uklad dolotowy chyba tam jest otwarty i tamtedy tez moze uciekac trud wlozony przez T..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2009 22:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
EGR przy pedale gazu wciśniętym w 100% zamyka dopływ spalin do silnika, a zatem tamtędy nie przemieszcza się jakakolwiek masa gazów w chwili przyspieszania.

teoretycznie rzecz ujmując - nie ma to wpływu.

niemniej, powinieneś tę nieszczelność usunąć jak najszybciej, choćby dla przekonania się.



wpadła mi do głowy jeszcze jedna myśl. gdy będziesz jutro robić próby z odpiętym wydechem, to w przypadku gdy nie przyniosą one odpowiedzi, zaślepcie EGR [blaszką na połączeniu przed plecionką] i zrób 010 oraz 011 dynamicznie - to wyeliminuje EGR jako powód.
czynność zupełnie nieszkodliwa i nieinwazyjna.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 20:35:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Drogi meszrumie...
Twoja wiedza jest nieoceniona, lecz warsztat do ktorego sie udalem wogole nie chcial z niej skorzystac.. Nie moglem byc caly dzien z moim cackiem, ale wylozylem im wszystko na tacy.. Nie zrobili kompletnie nic, jedyne za co mozna ich pochwalic to że przez 6-godzin podwiazali sztange T drutem i nie swiadomy tego kazali mi sie nim przejechac..oczywiscie bez rezultatow..Przeciez widzielismy w 11BS ze roznica wynosi jakies 0.070bara
czyli sztanga pracuje jak sie nalezy
Powiedz mi prosze czy na podstawie moich logow wykluczyles juz wszystko, co moze byc przyczyna? cos gadali ze jakas mebranka kierunkowa jest uwalona ktora wcieta jest na przewodach podcisnienia na samym srodku grodzi stojac na wprost silnika.. a co do odpiecia wydechu, to wogole nie brali pod uwage takiej opcji twierdzac ze gdyby katalizator byl uwalony to by tez wywalal bledy..jakos nie chce mi sie w to wierzyc..Boli mnie to ze chyba z lenistwa nawet nie sprobowali , idac w zaparte w swoje zagmatwane zreszta teorie.. Chyba nie wiedzieli jak to ugrysc, bo jak im zadawalem lawine pytan, to zgubili sie w zeznaniach i wpadli jak sliwka w kompot..Chcieli byc cwani i podczas podpietego kompa kazali sie przejechac zebym sie przekonal ze wszystko z autem jest OK i nawet bym uwierzyl gdyby nie fakt ze podczas proby zapomnieli wsadzic podcisnienie do sztangi a komp wykazal wlasnie 2mbar przy 2000rmp.. jakim cudem? prawda?
zalaczyli mi wartosci zadane i chcieli przycwaniakowac, a ze do domku niedaleko wiec szybko po swoj sprzet, no i poleczka im opadla..chcieli jakos z tego wybrnac, ale slabo im to wyszlo.. pokazalem im logi..Twoje i moje....Podrapali sie po glowie i powiedzieli "to przyjedz jutro"
ale jakos mi sie juz nie chce.. Podjade tylko by ich zmusic do odpiecia wydechu..tego mi nie moga odmowic..klient nasz pan...
Przeplywkwe zareklamowali bo chyba co do niej to nie masz watpliwosci ze jest uszkodzona? w sumie to nie wiemy bo gamonie nie odpieli wydechu...
Dam im jutro szanse, ostatnia bo to koledzy..jakos wiedze moze i maja tylko lenia w tylku..Mam nadzieje ze beda chcieli zrekompensowac dzisiejsza porazke, bo to wstyd zebym to ja im mowil co maja robic...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 23:53:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,


katalizator w silnikach z tego okresu nie jest diagnozowalny przez OBD [to nie benzyna].

wiesz jak powinny wyglądać logi i wiesz jak wyglądają Twoje. to co masz zrobić, to:
- wydech;
- zaślepienie EGR;
- sprawdzenie membrany w T - ale to zrób w zakładzie w którym regenerują turbosprężarki;
- sprawdzenie N75.

po każdej próbie logujesz 010dN i 011dN [oddzielnie].

sam widzisz, że panowie z warsztatu nie są w stanie Ci pomóc.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 15:32:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Szukalem innego warsztatu, ale bez rezultatu.. kazdy ma swoja teorie i zaczyna od rzeczy ktore juz przerabialem.. wiec dzis biore sie sam...
i tak...

1. domyslam sie ze wydech odpinam zaraz za turbo? jezeli tak, to czy nie ma ryzyka ze sie cos zapali pod maską?
2. EGR... w ktorym miejscu zaslepiam? moze byc na laczeniu z kolektorem ssacym?
3. co masz na mysli piszac...sprawdzenie mebrany. Wydawalo mi sie ze juz ja sprawdzilismy... chodzi mebrane sztangi? czy jakas jeszcze inna?
4. jezeli wszystko bedzie OK, to mam nadzieje ze pozyczysz mi swoj ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 18:20:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. odkręcasz wydech razem z katalizatorem. nic się nie stanie - robiłem to u siebie, robił to również Lukmat77 i kilku kolegów na forum. po odkręceniu próba 010 i 011dN [oddzielnie].
Obrazek

2. zaślepiasz blaszką np. od puszki z ulubionym napojem [odradzam metodę alternatywną polegającą na zapychaniu glutami przewodów podciśnienia]. po zaślepieniu próba 010 i 011dN [oddzielnie].
Obrazek

3. w gruszce od T jest membrana - czasem ulega ona uszkodzeniu i może powodować problemy z osiągnięciem ciśnienia. membranę powinien ocenić ktoś, kto ma pojęcie o Garrettach [najlepiej serwis T]
Obrazek
Obrazek

4. przecież sam zaproponowałem ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 21:16:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
wiec tak... po dzisiejszych probach nie ustalilem przyczyny poznego doladowania..

Pierwsze co zrobilem to zaslepilem EGR w miejscu, w ktorym sie laczy z kolektorem..
Jedyny efekt byl taki ze na biegu jalowym pobor powietrza mierzonego przez Lmm byl podwyzszony( rzecz chyba normalna)

drugi etapem bylo odpiecie wydechu.. powiem szczeze ze sie balem i dlugo wachalem..po pierwsze z racji nasilonego halasu,
gdyz mieszkam w miejscu malo odpowiednim do takich prob a po drugie jak to jeden mechanik okreslil..."motor sie panu zapali"
ale przelamalem sie i sprobowalem..moze nie do konca zrobilem tak jak chciales ale na wiecej nie moglem sobie pozwolic..
mianowicie popuscilem trzy sruby mocujace rure z Turbo na okolo 0,5 cm.. na biegu jalowym byl lekki mruk, ale za to pod obciazeniem byl slyszalny
dosc donosny swist, szum...nie wiem jak to okreslic..po probach dynamicznych z tak odpietym wydechem nic sie nie zmienilo..(dotyczy cisnienia doladowania
jak i pomiaru Lmm) Czy mozna w ten sposob
juz wykluczyc niedrozny katalizator jako przyczyne slabego doladowania i pomiarow Lmm,
czy trzeba calkiem zwiesic wydech? jezeli tak, narzedzia w torbe i ustronne miejsce wskazne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 10:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, to co opisałeś odnośnie EGR, to prawidłowość.

z kolei odpięcie wydechu powinieneś ocenić już sam - rzecz w tym, że jeżeli spaliny miały ujście [choćby nie do końca swobodne] przed katalizatorem, to próba była poprawna [a katalizator dobry].

jeżeli dystans był faktycznie ok. 0.5 cm [czyli taka była przestrzeń ujścia], to katalizator można wykluczyć. gdyby to on był problemem, to nawet przy mniejszym ujściu różnica w 011 byłaby widoczna.

zatem teraz musisz zaatakować gruchę i membranę w jej wnętrzu - ale to niech obejrzy ktoś, kto nie będzie się obawiać pożaru... :):

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 17:23:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dla pewnosci dzis odepne wydech troszke bardziej..
A co do gruchy i samej membrany.. Sugerujesz ze moze byc uszkodzona?
jak dobrze pamietam 11-styBS pokazal wrecz odwrotnie..Myslisz ze mimo tego moga lopatki nie otwierac sie do konca?.. Pamietasz jak pisalem wczesniej ze gamonie z pewnego warszatu podciagneli ja mechanicznie na sile skrecajac drutem i kazali sie przejechac...nie bylo roznicy...a to chyba powinno wykluczyc jej uszkodzenie...prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: