.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 16:51:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 17:19:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2010 13:02:04
Posty: 113
Po zakupie (i nastukaniu odpowiedniej liczby km) zmieniałem olej z 15w40 na półsynt. 10w40... Opinie w warsztacie były różne - jedni mówili żeby nie ryzykować 'płukania' silnika, inni żeby śmiało zalewać i jak nie będzie ubywać to się cieszyć...

Od wymiany ładnych kilka kkm minęło i żadnych negatywnych skutków nie odczuwam. Podejrzewam, że komuś nie chciało się myśleć o usunięciu źródeł 'pocenia' miski/pokrywy zaworów... W każdym razie oleju nie ubywa, a i zimą lepiej...

_________________
kiedyś...Audi A6 C4 1.9TDI 1Z '96
teraz...Audi A6 C5 Avant 2,4 V6 ARJ '99
Renault Clio II '03 1.2i D7F '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2010 17:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jaceqp napisał(a):
Po zakupie (i nastukaniu odpowiedniej liczby km) zmieniałem olej z 15w40 na półsynt. 10w40... Opinie w warsztacie były różne - jedni mówili żeby nie ryzykować 'płukania' silnika, inni żeby śmiało zalewać i jak nie będzie ubywać to się cieszyć...

Od wymiany ładnych kilka kkm minęło i żadnych negatywnych skutków nie odczuwam. Podejrzewam, że komuś nie chciało się myśleć o usunięciu źródeł 'pocenia' miski/pokrywy zaworów... W każdym razie oleju nie ubywa, a i zimą lepiej...


taka zmiana to normalna sprawa, półsyntetyk to praktycznie mineralny z dodatkami więc sie nie ma co szczypać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 07:52:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
To ja wrzucam coś do poczytania

http://www.mobil-1.pl/cms/Fakty_i_mity.aspx

Artykuł sponsorowany, ale myślę, że dotyczy to wszystkich olei syntetycznych. Jak dla mnie wynika z niego jasno,że nie ważne czy stary czy nowy silnik ,nie ważne na czym jeździł, jeśli sprawny to zalewać syntetykiem.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 11:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
I filmik obala mit komunistycznego taksówkarza.. Jak pisałem zajrzeć do katalogu , wybrać olej , kupic go nie na Allegro czy na straganie i obserwować jak się zahcowuje silnik..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2010 13:20:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Biedron napisał(a):
Artykuł sponsorowany, ale myślę, że dotyczy to wszystkich olei syntetycznych. Jak dla mnie wynika z niego jasno,że nie ważne czy stary czy nowy silnik ,nie ważne na czym jeździł, jeśli sprawny to zalewać syntetykiem.

nie do konca to prawda
- do aut zabytkowych np nie lejemy olejkow syntetycznych w zadnym wypadku niezaleznie co McDonald powiedzial...
- niekiedy producenci nie daja swobody w wyborze co do lepkosci tylko jasno wskazuja lepkosc (a znajdz np syntetyczny 10w40 - powodzenia:) - taki o ile pamietam toyota wskazywala w "instrukcji obslugi" do celici V 2.0 16v gti )
- do np hond s2000 (2 litrowy wolnossacy silnik 240 konny - "wiertarka" hondy z wyzej polki technologocznej - zaden prymitywny rupiec) leja ludzie oleje 5w20 (i mimo, ze to nie syntetyk to jest drogi...)

A gdy jest swoboda (znaczy sie "klasa oleju niegorsza niz + klasyfikacja api dla klimatu" albo "norma szmelcwagena XXXX") lejemy syntetyk (spelniajacy wymagania formalne)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 15:10:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Jutro wlewam 5W40 lotosa. To cholerstwo wcale nie jest takie tanie, w stosunku do półsyntetyka oczywiście ;) Wcześniej wlewałem 10W40 mobila i castrola (bez dolewek). Dam znać czy auto jeszcze jeździ po tym eksperymencie.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 15:14:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kosma_sz napisał(a):
Jutro wlewam 5W40 lotosa. To cholerstwo wcale nie jest takie tanie, w stosunku do półsyntetyka oczywiście ;) Wcześniej wlewałem 10W40 mobila i castrola (bez dolewek). Dam znać czy auto jeszcze jeździ po tym eksperymencie.


chodzi o auto z podpisu? ja przy następnej zmianie przechodze z 10w40 na 5w50


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2010 16:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
hubos21 napisał(a):
kosma_sz napisał(a):
Jutro wlewam 5W40 lotosa. To cholerstwo wcale nie jest takie tanie, w stosunku do półsyntetyka oczywiście ;) Wcześniej wlewałem 10W40 mobila i castrola (bez dolewek). Dam znać czy auto jeszcze jeździ po tym eksperymencie.


chodzi o auto z podpisu? ja przy następnej zmianie przechodze z 10w40 na 5w50


Tak to auto. 356 tys na liczniku. Chciałem kupić 10W50 lotosa. Pojechałem dzisiaj na stację lotosu i ceny mają obłędnie zaporowe. 230 zł za 4 litry to lekka przesada. Wziąłem więc 5W40 za 125 zł/4 litry w norauto. W sieci jest jeszcze taniej.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2010 12:24:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Olej zalany przy 359 tys. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to jednak 'eksperyment' ;)

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 10:25:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
303000km Auto pierwsze 230tkm zrobiło na pełnym syntetyku Shella, kolejne na półsyntetyku - była to niepotrzebna zmiana. Wczoraj wlałem Shell 5W40 VW502.00, 503.01, 505.00 filtr jak zawsze Manna . Wymiana zawsze co 10000km I zobaczymy.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 10:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie wiem jak inni sadza ale moim zdaniem watek o przejsciu na olej syntetyczny nalezy przeniesc a nawet podpiac w dziale EKSTREMALNY TUNING MECHANICZNY - PROJEKTY :peace:

Sorki za zarcik... ale zawsze to forum podobalo mi sie, ze tematy nie byly jak z "autoswiat przyjaciel kierowcy...." (chyba wszystko co mozna bylo powiedziec z wtm temacie zostalo powiedziane)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2010 15:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Na razie wygląda na to, że zmiana na syntetyk była jak najbardziej ok. Olej nie znika, nic nie cieknie, nie kopci na niebiesko. Kulturalniej chodzi na zimnym silniku. Liczba zasadowa i własności myjące Lotosa syntetycznego są podobne do tych z półsyntetyków. Nic się nie powinno dziać i nie jest to żaden ekstremalny tuning mechaniczny.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 17:46:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
kosma_sz napisał(a):
Na razie wygląda na to, że zmiana na syntetyk była jak najbardziej ok. Olej nie znika, nic nie cieknie, nie kopci na niebiesko.

mogę napisać dokładnie to samo :peace:

dodam, że spodziewałem się, że nowo wlany olej zrobi się czarny jak smoła, ale tak się nie stało, co prawda wymieniłem stary olej, który był już czarny jak wspomniana smoła bez użycia Motul ENGINE CLEAN'a i teraz jak sprawdzam poziom oleju to jego kolor prawie jak oryginał :):

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 23:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak tam po eksperymentach, auta nadal jeżdżą? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 09:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2009 19:46:11
Posty: 117
Lokalizacja: PL/EL
hubos21 napisał(a):
jak tam po eksperymentach, auta nadal jeżdżą? :)

u mnie wszystko ok, poziom oleju nie zmienił się, a audi odpala lepiej (z półobrotu ::peace: ) niż na wcześniejszym oleju.

_________________
A6 C5 Quattro 2.5 TDI AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 09:26:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tak pytam bo musze olej na dniach zmienić i sie zastanawiam czy dalej 10w40 mobila czy wlać 5w50 mobila


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 10:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
U mnie w AEl-u po zmianie z 10w40 na 5w30 po 3 tys km wziął pół miarki, czyli pewnie 500ml. Zobaczymy co będzie później może dojdzie do normy i nie będzie brał. Ale zapalanie o wiele łatwiejsze. :)

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 10:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
o to zapalanie najbardziej chodzi, jak znowu ma być przeszło -20, chociaż w zeszłym roku odpalał to czemu teraz by nie miał :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 11:29:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Moje doświadczenia są podobne do Basketa, dodatkowo mogę potwierdzić spadek zużycia paliwa (głównie dojazdy do pracy ~6km w jedną stronę) dla A6 AEL Quattro latem 0.5L/100km zimą ~1L/100km. Podobne efekty w Passacie żony AFN. Co ciekawe jeździłem na Lotosie 5w40 i przeszedłem na 0w40 ze względu na eksploatację na krótkich odcinkach w mieście.
AEL miał nalatane 230000 km (na liczniku) jak go kupiłem i od razu dostał 0w40 Lotosa, teraz przeszedłem na Castrol edge sport 0w40 /bo Lotos przestał produkować olej 0w40/.
W tej chwili wymiany co 15 000km i pomimo ciągłej jazdy w mieście 0-1 zwykle wystarcza od max. do min. między wymianami - czasem dolewka 0.5L.
Przy -10 stC silnik reaguje na gaz jak ciepły zamiast dopiero po 1km.

Są też informacje o efektach fatalnych, na szczęście nie w moich autkach:
1. Silnik Fiata 126p na hamowni silnikowej po wielu godzinach pracy na zalecanym przez producenta oleju mineralnym został wykorzystany do testów oleju Lotos półsyntetyk. 2x utracił ciśnie nie oleju na skutek zatkania "smoka" pompy oleju tym czymś co dobry olej wymył ze starego silnika (po użytkowaniu oleju kiepskiego). Później już było dobrze :)
2. VW Vento zalewany regularnie olejem Mobil1 zaczął brać olej więc właściciel przeszedł na Mobil półsyntetyczny (oszczędność kasy). Po przejechaniu ~300km stracił ciśnienie oleju - przyczyną było zatkanie smoka pompy tym co półsyntetyk wypłukał z silnika - prawdopodobnie Mobil1 był notorycznie podrabiany i był to najtańszy kiepski minerał.
3. W niektórych silnikach wyczynowych (oraz w kosiarkach :) ) wymaga się by olej nie był zbyt małej lepkości na zimno gdyż mają ogromne luzy w złożeniu tłok/cylinder dopóki się nie rozgrzeją przez co na rzadkim oleju stukają i biorą więcej oleju.
4. W wielu nowoczesnych silnikach pompa oleju ma zapas wydajności co pozwala na stosowanie olejów "30" które zmniejszają opory pracy na ciepło. Dodatkowo wiemy że stosowanie olejów o większej lepkości na gorąco przyspiesza zużycie napędu pompy oleju (np 2.0TDI :) ).
5. Badania bodajże Kawasaki udowodniły że najnowocześniejszy olej połączony z bardzo wytrzymałymi materiałami cylindra/pierścieni tłokowych, dawało niemożliwość dotarcia silnika i zwiększone zużycie oleju. Ostatecznie fabryka zalewała silnik wysokogatunkowym mineralnym. Pierwsza wymiana na półsyntetyk i dopiero druga na syntetyk. Silniki przestały pożerać olej.
6. Niektóre silniki mają "sztuczki" w postaci rozmaitych napędów hydraulicznych np do zaworów (np. FIAT multiAir) Okazuje się że niekiedy zastosowanie oleju teoretycznie lepszego całkowicie zakłóca pracę układu szczególnie przy zimnych rozruchach i nagrzewaniu (inne przepływy przez zaworki sterujące i przecieki układu).

Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 13:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
pawelec napisał(a):
panowie, szkoda mi silnika w niezłym stanie zalaneg minerałem castrola.
Mam C3 2.3 NF.
Jaki polecacie półsyntetyk (a moze pozniej full) do tego motoru uwzgledniajac wytyczne producenta?
Nie bierze ni grama oleju. Autko w niezłym stanie.
przebieg 185kkm - wiem, niewiarygodne, ale prawdziwe! :D

czy taki olej: Liqui Moly z MoS2 10w-40, bedzie ok jesli chce zalac polsyntetyk do silnika gdzie jest 15W40 castrola ?
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron