.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 05:03:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 23:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
Bociek - cieszę się ze szczęśliwego finału :D i mam nadzieję, że to koniec kłopotów :P :D . No ale nie bądź taki tajemniczy :galy: :): i napisz skąd pochodziły śmieci w suszarce :!: :?: :?:


Piotruś , śmieć który narobił tyle bałaganu pochodził z turbiny nr.1
Była to najprawdopodobniej łopatka wirnika części goracej /tak po oględzinach stwierdzili fachowcy/, która fruwała sobie w kolektorze wydechowym i pieprznęła w kierownicę turbiny nr.2 , po czym najpewniej wrócila do kolektora i zaczaiła sie na turbinę nr.3
W tej utkwiła /"na szczęście"/ w kierownicach tak "niefortunnie" , że nie zdołała wpaść z powrotem i bystry mechanik wypierd.... ścierwo na śmietnik.
Turbinkę serwis oczyścił i na 200km było cacy !!!
Strzał w kierownice pozostawił chyba trwalsze uszkodzenie turbiny , bo po tym dystansie zmieniła się akustycznie praca silnika.
Przy schodzeniu silnika z obrotów słyszę głośne podciśnienie , takie podssysanie w filtrze powietrza , tak jakby turbina z przerwami zaciagała powietrze .
Może przycięte kierownice z przerwami hamują wirnik turbiny.
Jutro jadę na diagnozę tego efektu z powrotem do serwisu.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 09:28:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Strzał w kierownice pozostawił chyba trwalsze uszkodzenie turbiny , bo po tym dystansie zmieniła się akustycznie praca silnika.
Przy schodzeniu silnika z obrotów słyszę głośne podciśnienie , takie podssysanie w filtrze powietrza , tak jakby turbina z przerwami zaciagała powietrze .
Może przycięte kierownice z przerwami hamują wirnik turbiny.
Jutro jadę na diagnozę tego efektu z powrotem do serwisu.


No to "piękna" :/ :< lekcja "pokory" Cię spotkała :< . Jeśli znajdziesz siły - napisz coś (proszę) po wizycie w serwisie. Trzymam kciuki za pomyślny finał :!: :!: :!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 09:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Już są pierwsze wyniki diagnozy i zagłębiania się w temat "zaśmiecania" turbiny. :peace:

Narazie nie będę opisywał o czym od razu po osłuchaniu pracy silnika pomysleli i do czego dokopali się fachowcy.

Niech to pozostanie małą tajemnicą :diabel: do czasu mojej wizyty i oględzin tego co spowodowało tyle "lekcji pokory".

Powiem tyle - NIE DO WIARY !!! :galy: :galy: :galy:

Sił starczy mi napewno , aby podzielić się z Wami owym "znaleziskiem" :!: :!: :!:

Dołączę fotki , jak dowiem się jak to zrobić .

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 10:06:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bociek napisał(a):
Dołączę fotki , jak dowiem się jak to zrobić .


zrob zdjecie, a nastepnie umiesc je tutaj: http://imageshack.us/ .
czekamy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 10:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
Trzymam kciuki za pomyślny finał :!: :!: :!:


Dzięki Piotr za dobre słowo. :580:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 10:31:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
zrob zdjecie, a nastepnie umiesc je tutaj: http://imageshack.us/ .
czekamy.


Ok . :D
Jak tylko będę w posiadaniu to tak zrobię.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 13:05:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 22:46:44
Posty: 55
Lokalizacja: Trzebnica
mój kolega mial; podobne problemy z turbina w A 6 1999 r zapytam go jaka była u niego przyczyna

_________________
Audi B 4 2,3 NG obniżona /warcząca burgundowa laska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 00:02:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
bociek napisał(a):
Turbinkę serwis oczyścił i na 200km było cacy !!!
Strzał w kierownice pozostawił chyba trwalsze uszkodzenie turbiny , bo po tym dystansie zmieniła się akustycznie praca silnika.
Przy schodzeniu silnika z obrotów słyszę głośne podciśnienie , takie podssysanie w filtrze powietrza , tak jakby turbina z przerwami zaciagała powietrze .
Może przycięte kierownice z przerwami hamują wirnik turbiny.
Jutro jadę na diagnozę tego efektu z powrotem do serwisu.


Bociek wymien na wszelki wypadek ten zawor elektromagnetyczny od sterowania. To ze na testach pracuje poprawnie nie znaczy ze czasem nie lubi sie przyciac.
Popros serwis by wytlumaczyl co to znaczy chip do wypinanania...bo mi to na BOXA wyglada a w Twoim przypadku jakakolwiek ingerencja w dawki jest bezsensowna i nierosadna. Tylko seria powinna zostac i wtedy sprawdzac.

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 13:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
rob555 napisał(a):
Bociek wymien na wszelki wypadek ten zawor elektromagnetyczny od sterowania. To ze na testach pracuje poprawnie nie znaczy ze czasem nie lubi sie przyciac..


Witaj rob555
Dzięki za kolejne wskazówki , każda rada w moim przypadku to cenna rzecz.

Jak pamietam na ścianie grodziowej , są dwa zawory elektomagnetyczne .Jeden z nich steruje gruchą kierownic spalin,a drugi jak mnie pamięć nie myli podłączony jest do zaworu EGR.

Czy masz na myśli konkretnie jeden z nich,czy może oba dla pewności wymienić ?

rob555 napisał(a):
Popros serwis by wytlumaczyl co to znaczy chip do wypinanania...bo mi to na BOXA wyglada a w Twoim przypadku jakakolwiek ingerencja w dawki jest bezsensowna i nierosadna. Tylko seria powinna zostac i wtedy sprawdzac.


Widziałem płytę sterownika tuż przed montażem .
Wyglądało to tak - na niej wlutowana była podstawka , w którą "wpięto" kość , po mojemu wyglądającą na SCALAK - taka stonoga /choć nie jestem elektronikiem /.
Przywrócono serię i auto tak jak pisałem jechało zajefajnie tylko ,że trochę krótko.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 14:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rob555 mial na mysli zawor elektromagnetyczny szary [po prawej, LDR N75].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 15:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
rob555 napisał(a):
Bociek wymien na wszelki wypadek ten zawor elektromagnetyczny od sterowania. To ze na testach pracuje poprawnie nie znaczy ze czasem nie lubi sie przyciac.



Podstawiłem wczoraj zaworek , o którym wspominałeś od kolegi z takiej samej A6 AKE i nic on nie zmienił.
Podejrzewam , że to "pochrumkiwanie" przy zejsciu obrotów i przy redukcji biegu to jednak efekt uszkodzenia turbiny , a konkretniej kierownicy spalin.

Mam już zrobione zdjęcia tajemniczej części , która tak upokorzyła mnie , moje finanse i kilku mechaników.
Jeśli czas pozwoli , wieczorem planuję je zamieścić i zapraszam do zapoznania się z nimi wszystkich zainteresowanych.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 16:19:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Mam już zrobione zdjęcia tajemniczej części , która tak upokorzyła mnie , moje finanse i kilku mechaników.
Jeśli czas pozwoli , wieczorem planuję je zamieścić i zapraszam do zapoznania się z nimi wszystkich zainteresowanych.


Chłopie - nie znęcaj się dłużej nad nami :galy: :!!: :!!: :!!:
Dawaj kurtkafelek te foty bo mnie z ciekawości aż skręca :!!: :!!: :!!:
Nic mnie nie obchodzi Twój brak czasu :): :peace: - ja też nie mam go w nadmiarze ale na odkrycie tajemnicy czekam już ileś dni :!: :!: :!:
POWODZENIA :D :!:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 19:28:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
Chłopie - nie znęcaj się dłużej nad nami :galy: :!!: :!!: :!!:
Dawaj kurtkafelek te foty bo mnie z ciekawości aż skręca :!!: :!!: :!!:
Nic mnie nie obchodzi Twój brak czasu :): :peace: - ja też nie mam go w nadmiarze ale na odkrycie tajemnicy czekam już ileś dni :!: :!: :!:


Oto pierwsza odsłona. :619:

I zarazem zagadka dla Was - CO TO JEST I SKĄD POCHODZI TEN PAPROCH ??? :galy: :galy: :galy:


Dodam dla ułatwienia jest to metalowy fragment czegoś ...

Zwycięzca lub zwycięzcy konkursu nagrodzeni zostaną zaproszeniem na pobyt w nadmorskiej miejscowości połączonym z degustacja zimnego piwa :piwo: / mam na myśli okres wakacji /
http://bociek-ndg.fotosik.pl/albumy/115702.html

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:39:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
I zarazem zagadka dla Was - CO TO JEST I SKĄD POCHODZI TEN PAPROCH ??? :galy: :galy: :galy:


Wygląda jak kawałek "siedzenia" z układu wydechowego (za kolektorem wydechowym) :galy: .

PS: Chodzi mi jeszcze po głowie jakiś "odłamek" z zaworu recyrkulacji spalin - tylko kształtem nie pasuje... .

Gadaj w końcu, bo tracę cierpliwość :diabel: :P :diabel: :D :P :diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 23:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Piotruś napisał(a):
Wygląda jak kawałek "siedzenia" z układu wydechowego (za kolektorem wydechowym) :galy:
Gadaj w końcu, bo tracę cierpliwość :diabel: :P :diabel: :D :P :diabel: :peace:


Brawo Piotr !!!
Jesteś wielki i czuj się zaproszony na "bankiet piwny" nad morzem w wakacje 2007.
To NIE DO WIARY faktycznie jak może rozpadać się kolektor wydechowy ,ktoś by pomyślał ??? - a jednak !!!

Ponizej daję link do reszty zdjęć , które ukazują zniszczenia w połaczeniu kolektora z łacznikem turbiny.
http://bociek-ndg.fotosik.pl/albumy/115888.html

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 23:31:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...efekty mocnych programow...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 23:49:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bociek napisał(a):
Brawo Piotr !!!
Jesteś wielki


Raczej pierdoln...ty i to mocno :/ :(: :zly: :| :< :/ :!: :!:
Mam do siebie żal - duuuży i większy niż Ci się może wydawać :/ :< :( :/ .
Nigdy sobie nie daruję tego, że natychmiast po Twoim pierwszym poście - nie przyszło mi to od razu na myśl :< . Przecież ja ten "temat" już kiedyś ćwiczyłem :/ . Fakt, że nie w CCCO, a w T4 2.5TDi (silnik R5) i tam nie ma możliwości "zassania" odłamków tego pierścienia do turbiny ale wystarczyło, żebym sobie odtworzył w pamięci jak wygląda wydech w C5 i .... . Eeeehhh :((.
Jestem na siebie wściekły i przepraszam Cię za taaakie zamroczenie.

bociek napisał(a):
i czuj się zaproszony na "bankiet piwny" nad morzem w wakacje 2007.


Mam się spalić ze wstydu do reszty :?: :!: Oczywiście - Twoje zaproszenie jest niezwykle miłe (DZIĘKI !!!), a ja jestem towarzyski :P i jak najbardziej chętny do integracji :peace: ale to raczej ja Ciebie zapraszam w góry - w ramach rekompensaty :galy: :D . Niemniej - nad PL-morzem byłem wieki temu i czekam na okazję choćby krótkiego wyjazdu na kilkudniowy wypad z Żonką i Synkiem - wtedy chętnie chlapnę piwko w Twoim towarzystwie :diabel: . Chyba, że prowadzisz jakiś hotelik/pensjonacik/podobne ( :?: ) - wówczas zarezerwuję pokoik na kilka dni :D .

bociek napisał(a):
To NIE DO WIARY faktycznie jak może rozpadać się kolektor wydechowy ,ktoś by pomyślał ??? - a jednak !!!


No niestety ... .

PRZEPRASZAM CIĘ SZCZERZE JESZCZE RAZ (ale wstyd ... ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 23:54:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
...efekty mocnych programow...


Nie Meszrumie - to nie są efekty mocnych programów, a zdarzająca się sporadycznie przypadłość tych modeli. Już teraz zaczynam rozumieć dlaczego porządne serwisy CCCO zalecają wymianę kolektorów podczas wymiany głowic na typ BAU/BDG. Oni poprostu ten problem znają, a Bociek nie jest pierwszy ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 23:56:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bociek napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Chłopie - nie znęcaj się dłużej nad nami :galy: :!!: :!!: :!!:
Dawaj kurtkafelek te foty bo mnie z ciekawości aż skręca :!!: :!!: :!!:
Nic mnie nie obchodzi Twój brak czasu :): :peace: - ja też nie mam go w nadmiarze ale na odkrycie tajemnicy czekam już ileś dni :!: :!: :!:


Oto pierwsza odsłona. :619:

I zarazem zagadka dla Was - CO TO JEST I SKĄD POCHODZI TEN PAPROCH ??? :galy: :galy: :galy:


Dodam dla ułatwienia jest to metalowy fragment czegoś ...

Zwycięzca lub zwycięzcy konkursu nagrodzeni zostaną zaproszeniem na pobyt w nadmorskiej miejscowości połączonym z degustacja zimnego piwa :piwo: / mam na myśli okres wakacji /
http://bociek-ndg.fotosik.pl/albumy/115702.html

:galy:
Bez komentarza ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 00:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
...efekty mocnych programow...


Fakt , to może wynikać z "mocnego" programu , pytanie tylko dlaczego jeden kolektor i jedna rura ?

Wada może leżeć po stronie samego montażu w fabryce tej strony wydechu / lewy kolektor - ten gorszy do demontażu / i być może tylko w moim egzemplarzu.
Mechanik montujący nowy komplet kolektor-łącznik zauważył zbyt ciasne pasowanie łącznika do turbiny.
Tak więc bebechy tych dwuch części mogły posypać się w wyniku naprężeń powstałych pod wpływem wysokiej temperatury.
Dmuchakąc na zimne , a chcąc wykluczyć ewentualność powstania takiej sytuacji postanowiono splanować o 1,5mm flansze przekręcaną do turbiny.

Finał finałów ???
Nie , jeszcze nie !!!
Pozostaje "pochrapywanie" w dolocie !!!.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: