.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 20:57:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
najczęściej zaślepia się w miejscu 4.
tzw. gil umieszcza się wężyku 15 prowadzącym do N18 [AGR].


Kurde, czy to jest takie jakby zgrubienie w weżu z otoczką drucianą ??
Bo u Flyera wygląda to jakby wąż połknął mysz :) - na fotce to zgrubienie jest zaznaczone czerwoną kropką:

Obrazek

Cytuj:
lmm?
nic nie widzę, gdyż nie ma logów dynamicznych 008 i 010.


Nie zrobiliśmy dynamicznych teraz po tych zmianach, bo laptop się wysypał.
Zrobimy we wtorek te 008 i 010 DYN i wrzucę tutaj.

Ale powiedz mi Meszrum dlaczego tutaj w 003 STAT:

http://images28.fotosik.pl/88/3bca69062dafef8a.jpg

jest tak, że ECU zadaje niecałe 200, a wartość rzeczywista jest ponad 400.
To wina tego zaślepionego EGR ?????

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 17:43:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, ECU chce 200 mg/R powietrza, a do silnika dostaje się >400 mg/R, gdyż EGR jest fizycznie zablokowany i zamiast spalin trafia powietrze.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 18:05:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
tak, ECU chce 200 mg/R powietrza, a do silnika dostaje się >400 mg/R, gdyż EGR jest fizycznie zablokowany i zamiast spalin trafia powietrze.


To w takim razie będziemy próbować go odblokować.
Ciekawe czy ta czerwona kropka w postaci wybrzuszenia to rzeczywiście coś włożone przez kogoś do środka tylko po to żeby go zablokować.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 18:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
najczęstszą metodą zaślepiania jest umieszczenie blaszki [np. kawałek puszki po napoju] w pkt. 4 pomiędzy EGR a rurą.
...ale oczywiście fantazja mechaników nie ma granic...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 19:22:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
najczęstszą metodą zaślepiania jest umieszczenie blaszki [np. kawałek puszki po napoju] w pkt. 4 pomiędzy EGR a rurą.
...ale oczywiście fantazja mechaników nie ma granic...


Dobra, trzeba to będzie rozkręcić i tyle.
Pewnie fantazja mechanika wyjdzie w praniu :)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 13:22:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
lukaszr napisał(a):
meszrum napisał(a):
najczęściej zaślepia się w miejscu 4.
tzw. gil umieszcza się wężyku 15 prowadzącym do N18 [AGR].


Kurde, czy to jest takie jakby zgrubienie w weżu z otoczką drucianą ??
Bo u Flyera wygląda to jakby wąż połknął mysz :) - na fotce to zgrubienie jest zaznaczone czerwoną kropką:

Obrazek



To normalne fabryczne zgrubienie na tym przewodzie.
EGR może być również zaślepiony w miejscu uszczelki 5 lub np. kuleczką, czy inną "blokadą" w przewodzie podciśnieniowym N18 -> EGR (tak było w moim przypadku).

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 13:42:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
najczęstszą metodą zaślepiania jest umieszczenie blaszki [np. kawałek puszki po napoju] w pkt. 4 pomiędzy EGR a rurą.
...ale oczywiście fantazja mechaników nie ma granic...


Meszrum, na rysunku są 2 miejsca nr 4: te do rurki umieszczonej z boku EGR i tej od dołu - do tej od dołu gorzej się dostać :)

Jak myślisz, w które miejsce mogło to zostać umieszczone ??

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 13:47:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Z boku EGR.
Uszczelka 4 przy przewodzie 8

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 14:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
carlnova napisał(a):
Z boku EGR.
Uszczelka 4 przy przewodzie 8


Dzięki Carl ;)

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 14:22:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Panowie,

Jak jest z ta blokada na pompie w AKE? Pytam oczywiscie pod katem modyfikacji programu, ktora jest w planach. Po lekturze forum ciezko o jednoznaczna odpowiedz.

Skrzynia to manual, produkcja 04/2003, czyli rocznik modelowy 2003.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 14:39:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Flyer napisał(a):
Panowie,

Jak jest z ta blokada na pompie w AKE? Pytam oczywiscie pod katem modyfikacji programu, ktora jest w planach. Po lekturze forum ciezko o jednoznaczna odpowiedz.

Skrzynia to manual, produkcja 04/2003, czyli rocznik modelowy 2003.


problem polega na tym ze starsze pompy VP-44 posiadaja własny sterownik [Eprom który w nim jest blokuje to co wysyła sterownik silnika].. stad takie małe przyrosty podczac ciptjuningu

jak narazie nadworni tunerzy jeszcze nie opanowali tematu [ale ponoc pracuja nad tym].... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 01.paź.2007 14:44:04 przez spanky, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 14:41:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Kazda VP44 niezaleznie od auta (rocznika, skrzyni, silnika) ma ten "gratis" ?

O to własnie pytam ;)

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 15:11:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Flyer napisał(a):
Kazda VP44 niezaleznie od auta (rocznika, skrzyni, silnika) ma ten "gratis" ?

O to własnie pytam ;)


Nie.
150 konne AFB i AKN-y są wolne... :)
180 konne AKE i BAU mają zabezpieczone przez tuningiem pompy VP44.
Taka polityka grupy VAG.
Niestety Twoja też pewnie jest z pasem cnoty... :/

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... +sterownik

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Cześć

Wracamy do tematu:

Co do EGR to jak nie rozbierzemy tych rurek to nic nie zdziałamy.
Także robota na weekend, bo tak na szybko nie dało się tego zrobić niestety :)

meszrum napisał(a):
lmm?
nic nie widzę, gdyż nie ma logów dynamicznych 008 i 010.


Co do lmm: Meszrum proszę bardzo oto logi, które zrobiliśmy dzisiaj (przy okazji była wymiana filtra paliwa):

008 DYN NOWE

http://images24.fotosik.pl/93/bd5597492b9e233a.jpg

010 DYN NOWE

http://images24.fotosik.pl/93/7411a966b9902201.jpg

011 DYN NOWE

http://images26.fotosik.pl/93/564ad352f5986bb9.jpg

i jeszcze raz:

011 BS NOWE

http://images11.fotosik.pl/85/28f5b08ba14c41f8.jpg

Wydaje mi się, że przepływka trochę odżyła po tej wymianie filtra powietrza i po jej wyczyszczeniu, aczkolwiek sami oceńcie.

Trochę słychać już było przy robieniu logów świst turbinki przy wyższych obrotach.

A to jej wykresik - tak jak widać to samo falowanie:

Obrazek

Pozdrowionka

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Ostatnio edytowano 02.paź.2007 22:18:08 przez lukaszr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
no i ślicznie :d .
lmm jak nowe.



Piotr miał rację.
[a kiedy jej nie ma? ;) ]


teraz tylko odblokujcie ten nieszczęsny EGR i będzie OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:24:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
meszrum napisał(a):
no i ślicznie :d .
lmm jak nowe.


Dobry ten środek CRC do czyszczenia lmm'ów.
Całe 15 zł, a wyczyścił nawet wewnętrzne ścianki :)

Cytuj:
Piotr miał rację.
[a kiedy jej nie ma? ;) ]


Cóż, trudno się nie zgodzić :D :D


Cytuj:
teraz tylko odblokujcie ten nieszczęsny EGR i będzie OK.


Zgadza się - ale z tym będziemy pewnie walczyć jakoś niedługo.
Trzeba to zrobić do końca.

Poza tym tylko ten świst turbinki - po 200 tys ma prawo już przedmuchiwać coś mi sie zdaje :)

Jakby coś się działo to będziemy aktualizowali wątek.

Dziękuję wszystkim za pomocną dłoń - chłopaki jesteście the best :596: :596:

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 22:35:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
1. Hipoteza - po odblokowaniu EGR nadmierny (?) świst turbinki być może zaniknie. Wszak silnik pracuje z zaburzoną dynamiką gazów, a zaślepiony EGR to szczyt druciarstwa (porządni tunerzy dostosowują/przyspieszają pracę EGR a nie eliminują tego elementu z gry) ... . Tak se gdybam ... :-) :P .

2. ... miło mi, nawet nie przypuszczacie jak bardzo ale ... :oops: :oops: :oops: .

:d :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 23:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
Piotruś napisał(a):
1. Hipoteza - po odblokowaniu EGR nadmierny (?) świst turbinki być może zaniknie. Wszak silnik pracuje z zaburzoną dynamiką gazów, a zaślepiony EGR to szczyt druciarstwa (porządni tunerzy dostosowują/przyspieszają pracę EGR a nie eliminują tego elementu z gry) ... . Tak se gdybam ... :-) :P .


Może i tak, kto wie - odblokujemy to będziemy wiedzieć :)

Cytuj:
2. ... miło mi, nawet nie przypuszczacie jak bardzo ale ... :oops: :oops: :oops: .
:d :peace:


Ale żeś się zaczerwienił Piotruniu ulalalala, bardziej niż ramki na tym forum :D :D

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 00:10:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym podziękować wszystkim, którzy podzielili sie swoją wiedzą w tym topiku :) Jestem niesamowicie zadowolony z Waszej bezinteresownej pomocy :diabel:

Oczywiście specjalnie podziękowania dla lukasza za logi oraz pomoc przy reszcie :peace:

Poki co pozostała nam do rozwikłania sprawa EGR, jestem ciekaw jak wpłynie to na kulturę pracy mojej V6 w połączeniu z niedawno zalanym Motulem...

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 09:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.lip.2007 21:38:18
Posty: 156
A jeszcze mam pytanie o te OB w 011 DYN: jak myśłicie czym to może być spowodowane ?? Czyżby ktoś grzebał w sofcie ??? A może co innego być powodem, bo naprawdę to trochę dziwnie wygląda - tym bardziej, że był słyszalny świst turbinki przy robieniu logów dynamicznych.

_________________
... NARESZCIE A4 TEAM ...

Najgorsze co może być to robić najlepiej to, co wcale nie musi być zrobione ...

Im więcej wiesz, tym ... dłużej będziesz zeznawał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: