.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:23:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 19:35:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,


wszędzie jest chyba dopóki się czegoś prawidłowo nie sprawdzi.
jeżeli pytasz mnie o zdanie - tak, sprawdziłbym stan membrany i poprosił o ocenę ustawienia śruby na sztandze przez kogoś, kto zna Garretty [serwis turbopsrężarek].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 22:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
W nadchadzacym tygodniu zajme sie membrana i ustawianiem sztangi.. Wogole podjade na serwis gwizdawek i niech ja obejza..

zanim to zrobie chce abys obejzal i ocenil logi po odpieciu/poluzowniu wydechu(0,5-1cm)
http://images40.fotosik.pl/176/626815f6c3252a67.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 00:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wygląda na to, że to nie katalizator.


możesz już reklamować lmm.
mierzy na 100% nieprawidłowo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 10:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
A czy sama mebrana jak i ustawienie sztangi nie wplywu na pomiar Lmm?
bo tak myslalem do tej pory..Moze pierw zajade do serwisu T a potem zareklamuje Lmm.

Wiem, wiem...masz juz mnie dosyc ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 11:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli T pompuje powyżej 3000rpm na poziomie 2126mbar, to wówczas masa powietrza zasysanego powinna być >750mg.

innej możliwości nie ma.
dlatego źle mierzy.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 12:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
No tak... przeciez to logiczne..Ach, juz zmeczony jestem tym wszystkim..
Ale i tak nie odpuszcze :)
Zapewne jak podjade do serwisu T, to sprawdza mi tam uklad podcisnienia, dolotowy jak i same T, ale czy zanim to zrobie jest sens zamiany zaworów na podszybiu, czy zostawic to fachowca?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 19:28:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dzis po wizycie w warsztacie specjalizujacego sie w regeneracji Turbawek nic niepokojacego nie stwierdzili. Turbo ładnie pracuje, podcisnienie tez, katalizator drozny, dolot szczelny..nic nie mowili o N75 i o sztandze..jutro zadzwonie i sie upewnie..generalnie same superatywy w kierunku T :) Jedyne o czym mowili i co tez wiem to przeplywka która generuje za maly przeplyw powietrza, co moze powodowac zaburzenia pracy silnika.. Generalnie roznice przy optymalnych obrotach silnika sa 0,1-0,2mbara miedzy wartascia zadana a rzeczywista... Jest jeszcze jedna nowa teoria o ktorej mowili gdyby po wymianie przeplywki nic sie nie zmienilo..
jedyna rzecza ktora moze byc uszkodzona i miec wplyw na cisnienie doladowania to nadpalone lopatki po stronie spalin.. czy jest mozliwe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 01:55:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Witam,
Żebyście nie zdominowali zupełnie tematu, wtrące swoje trzy grosze w wasz dialog ;) - od razu przyznaję, że TDI to nie moja działka, bo takowego nie posiadam, ale lubię czasami poanalizować te Wasze logi, bo te w wolnossącej benzynce to mało ciekawe takie :D . Moje pytanko - czemu wyniki przedstawione przez kolegę pabloniss zawarte w grupie 11 z logu z odpiętym wydechem, przedstawione tutaj są niby złe :?: (nikt tak nie stwierdził - ale też nie napisał/potwierdził, że są dobre)
Porównując je z wzorcowymi logami kolegi meszrum'a przedstawionymi tutaj to AFB pabloniss'a osiąga ciśnienie nawet wcześniej, niż meszrum'a :?: .
Mówię tylko o pierwszej części logów pabloniss'a, bo tylko tam gaz był wciśnięty już przy około 1100RPM i w interesującym nas obszarze początku pomiaru, czyli 1500RPM, żądanie mapy było wysokie i turbo wysterowane - czyli tak jak w logu meszrum'a.
Późniejsze dwa podejścia pabloniss'a to gaz w podłogę przy około 1600-1700RPM, czyli później chcesz - później masz :peace:

Co się dzieje dalej, to już nie wnikam - czy lepsze sterowanie z przeładowaniem, czy łagodniejsze dojście - teoretycznie błędy sterowania są wieksze w logu meszruma'a, ale więcej powietrza to i żaru można podrzucić więcej :diabel:

Patrząc na wysterowanie N75 w obu przypadkach, to wydaje się jakby pabloniss'owe AFB wcale tego powietrza więcej nie chciało, bo szybciej przymyka zaworek. Ale to może wina innego biegu wykonywania logowania, odpiętego wydechu, uszkodzonego LMM :?:

Jako laik specyfiki zachowania AFB, a znający się tylko nieco na sterowaniu, podzieliłbym zdanie speca od turbawek - wygląda, że z T wszystko jest OK ;)

Pozdrawiam

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 15:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
doładowanie pablonissa pracuje nieprawidłowo z tego powodu, że overboost [OB] pojawia się zbyt późno - powinien być w okolicach. 2100 rpm, a jest przy 2500 rpm, skutkiem czego jest zbyt duża bezwładność T, by po korekcji N75 utrzymać ciśnienie na równym poziomie.

kończy się to dziurą w doładowaniu.


co do samej teorii nadpalonych łopatek,
czyste sci-fi.
byłoby słychać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 18:35:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dzis po rozmowie telefonicznej z warsztatem ktorym probowal cokolwiek zrobic w moim AFB i zapytajac o sztange wlacznie zaworem, uslyszalem ze zawor pracuje dobrze a ze sztangą T jest OK i ze w zadnym wypadku niemozna ruszac regulacji na niej.. Domniewam wiec że do sprawdzenia samej mebranki i zaworu bylo im daleko :/ i tu stracili moja wiarygodnosc...Widze ze kazdy warsztat bagatelizuje moj problem twierdzac ze to blachostka i roznica rzedu 0,2mbar nie stanowi zadnego problemu, albo inaczej..pojawiajace optymalne cisnienie przy 2500rmp anizeli przy 2100rmp jest malo istotną usterką...A ja jestem uparty i albo ktos mi to zrobi i podejmie sie wyzwania albo sam sie wezme. Ja chce miec taki log jak Mesz.... ;) Tylko czy bede wiedzial na co patrzec po rozebraniu gruchy?... jedyna rzecza ktora napawa mnie nadzieja ze kucykow troche odzyskam to wymiana/reklamacja przeplywki i podmianka zaworu N75 ktory żle koryguje cisnienie....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 21:00:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Dzis po pracy, a raczej w jej trakcie przyszedl mi genialny :D pomysl jak sprawdzic czy membrana jak i zawor poprawnie pracuja...tzn. czy sa przyczyną poznego doladowania...Jak to zrobilem? usmiejecie sie..pisalem wczesniej o tym jak pewni fachowcy podwiazali sztange drutem i kazali sie przejechac..tylko ze wtedy nie mialem mozliwosci logowania... dzis to zrobilem i mysle ze po wielu bojach i pomocy mesza jestem coraz blizej...

log z podwiazana gruszka..
http://images49.fotosik.pl/184/d9fc5ef6b4a86466.jpg
mowilem ze bede mial taki jak mesz :D


Log krecilem tylko do 3200rmp, ale powinno wystarczyc.. robilem go sam i to na 4-tym biegu i jakby malo tego bylo to jeszcze w miescie..ale jak widac jestem caly i zdrow ;) Widac ze powyzej 3000rmp zaczyna juz mocno pompowac i gdyby nie fakt ze trzeba bylo hamowac to pewnie rozerwalo by rury :)
Jedyne co mnie zastanawia to to, ze mimo iz zacząl mocne pompowac w dolot powietrze to byl bardziej mulasty anizeli bez podwiazanej gruszki..bardzo dlugo wchodzil na obroty...dziwne?? ja to sobie tak tlumacze...duzo powietrza(N75 nie koryguje z podwiazana gruszka), malo paliwa(zasrane Lmm) zapowietrzyl sie ze az mu bokiem wychodzilo :) dobrze kombinuje Mesz :?:

tu macie log..normalny, bez zadnych dutow pod maska :) tez 4-ty bieg..
http://images47.fotosik.pl/184/bb198a45d9260c42.jpg

tu zawor ma pelna wladze nad sztanga i wczesniej zaczyna korygowac...i stad mniejsze cisnienie

co o tym wszystkim myslisz meszrum... czy jest kolosalna roznica aby ingerowac w membranke lub zawor, czy dac sobie spokoj :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 18:47:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
musisz wiedzieć, że podwiązywanie sterowania T jest dosyć niebezpieczne z uwagi na silne przeładowanie, co może się skończyć notlaufem [i chwilowym strachem].

kombinujesz nieźle...
...ale odpodziałbym Ci jeżeli miałbyś log 011dN ze zdrutowaną gruszką na 3cim biegu w zakresie 1300 - 2700 rpm.

moim zdaniem - nie rób więcej takich prób. nie ma na trójce - trudno.


pozostały 2 przyczyny, moim zdaniem:
1. gruszka;
2. N75.

poza dyskusją jest źle mierzący lmm.

możesz jeszcze zamienić miejscami N75 z N18 [czarny z szarym] i zalogować 011dN na trójce w zakresie 1500-4000rpm. będzie nieco wolniejszy, ale zobaczymy przynajmniej jak N18 będzie sterować T [czy będzie dziura].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 20:20:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Na trzecim biegu bylo wrecz identycznie..zamiescilem log z 4-ego biegu zeby byl bardziej czytelny..

A gdybym powiedzial odrazu ze to 3-ci bieg..to co wtedy bys powiedzial/napisal? Hmm...

Lmm - nowe w poniedzialek :D

Mam nadzieje ze po podmiance bedziesz mogl stwierdzic czy to gruszka czy tez N75

Log zrobie jutro i mam nadzieje ze cos bedzie mozna juz stwierdzic...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2009 13:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Wiec tak..juz jestem po logach.. nie podmianialem miejscami zaworow lecz tylko podmienilem kostki i wezyki z EGR do T, a od T do EGR..

Po podmianie auto nie bylo duzo wolniejsze..przynajmniej nie odczulem tego..ale po logach widac wyraznie ze inaczej steruje T i koryguje cisnienie..ale ostateczna diagnoze co sprawnosci do N75 zostawie Tobie Mesz ;)

Log 11bS po podmianie zaworow N18 -> N75 i Vice versa
Obrazek

Log 11dN tez po podmiance
Obrazek

W drodze powrotnej przelozylem wszystko tak jak było domyslnie i oto
Log 11bS i oczywiscie tez na trojce

Obrazek

Log 11dN
Obrazek

i drugi log 11 dN
Obrazek

Widac ze roznica w sterowaniu jest ogromna, nie wiem jak mam to rozumiec. czekam na Twoja interpretacje Mesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 19:09:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich po dłuższej przerwie...
Wszyscy Ci, którzy śledzili mój topik, wiedzą ile mnie kosztowało pracy, energii, poświecenia, samozaparcia w dążeniu do doskonałości.
Od mojego ostatniego posta upłynelo sporo czasu, ale nie myślcie sobie że leżalem na laurach. Cały czas walczylem..
Nie jestem wstanie juz zliczyć, ile kilometrów zrobiłem w aucie z kompem na kolanach, ile logów wykonanych i smutnych powrotów
do domu..Ale warto było...
Powiem szczeże ze zjeździłem wiele warsztatów, wiele poszukiwań na znalezienie tego jednego..
Jedynego, który był by wstanie mi pomóc..Niestety..bez skutku..
Do wszystkiego musiałem dochodzić sam.. no może nie do końca sam..
I tutaj wielki ukłon dla Ciebie meszrum :peace: Czas spędzony ze słuchawka przy uchu uznaje jako najbardziej przyjemny

Mam nadziej ze mój topik przyda sie wszystkim tym, którzy swoja przygode z brakiem ciśnienia doładowania własnie zaczynaja..
Mam nadzieje że wiedza którą wchłonąłem przyda sie w przyszłości. Tak jak i mi bezinteresownie pomagano tak i ja mam nadzie że będe mógł komuś pomóc..
Dzieki Konradzie!!!! :peace:


Jak dobrze wiecie mój problem utknal w martwym punkcie jakiś czas temu, nic nie pisałem na temat postepów, bo tak naprawde ich nie było...
do czasu.. kiedy ponownie coś mnie ruszyło aby odpiąć wydech zaraz za T..i to był przełom..Wielu z Was pamieta że to też przerabiałem..
Widocznie wtedy za mało odsunałem wydech od T, inaczej nie można... jak tylko odsunąć wydech.. Można bylo jeszcze zrzucić wydech z gumowych
wieszaków i wtedy zdjąć całkiem wydech, lecz ja nie mialem takiej możliwości/warunków..

Zdjecie poniżej przedstawia jak mocno odsunalem wydech od T...

Obrazek
Obrazek




W brew pozorom jest to bardzo dużo, do tego stopnia że po tym zabiegu,
końcówka wydechu oparła się o zderzak..ale to wystarczyło by postawić diagnoze...Zapchany katalizator...
Nie pozostało nic innego jak go wyciąć..
Dziś auto jeździ jak nigdy dotąd.. Kiedyś ktoś napisał i to prawda, że nawet sprawnym AFB jazda przynosi frajde i duzo emocji..
Logi mówią same za siebie..Zobaczcie moje wcześniejsze
Obrazek
Obrazek

Moja rada...Wiekszość naszych C5-ek ma przebiegi rzedu 200-300 tysiecy km. i wiecej... Katalizator w tych autach zapewne i tak nie spełnia juz swojej funkcji a do tego jeszcze pogarsza dynamike..
Nie bójcie sie odpinać wydechu za T!!! Sprawdzcie sami!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: