teodor2424 napisał(a):
po założeniu kpl sprzęgła wszystko było ok jakieś (kurcze niepamiętam) ale chyba przez 2 miesiące.
Potem zaczęło się trząść autko na piątym biegu przy tych obrotach 1800-2000 za jakiś czas pojawiło się to tez na czwórce, i tak jest do dziś.
Nie wiem czemu tak zawziecie dyskutujecie na ten temat. Jesli po wymianie bylo dobrze przez 2 miesiace to teraz sa dwa warianty:
1. Soft przesadzony , tudziez turbina robi problemy (czesto sie zdarza)
2. Kiepski DMF.
Ad 1
Rob wie co tam wgral i jak to jezdzilo. Nie jest nowicjuszem i raczej wie co robi. Co do turbiny to jesli soft jest na granicy "trzepania" DMF to jesli np turbina lekko sie przytrze to w dole bedzie przeladowywalo. Oczywiscie w dieslu moc sie bierze z paliwa a nie powietrza ale jednak turbina ma tu swoje do powiedzenia. Mialem takie przypadek w UK ze przyjechal AVF na drgania. Wsiadam i rzeczywiscie trzepie miedzy 1800-2200.
Podpinam VCDS a tu turbina wali 2.95(!!!) bar. Po ustawieniu ciegna (ktos sobie "regulowal") Wszystko wrocilo do normy.
Ad 2
Jechac na hamownie i zrobic pomiar. Z tego co wyjdzie bedzie mozna wywnioskowac co wini. Jesli parametry w granicach rozsadku to DMF do reklamacji. Jesli duzo ponad norme to szukac przyczyny...
Ja u siebie wymienialem caly komplet (DMF+sprzeglo+docisk+lozysko) Sachs'a rok temu i mialem niemila niespodzianke kiedy zaczelo sie slizgac zaraz po wymianie. Z DMF nic sie nie dzieje ale sprzeglo wlasnie mi sie konczy. Dodam ze na poprzednim sprzegle nie slizgalo sie nic a bylo cieniutkie juz ale stary DMF sie odzywal.
Kiblowate czesci niestety sa w obiegu...