.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 00:11:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2004 01:34:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Przy okazji mi sie ten watek otworzył to skrobnełem :D

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2004 08:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
Lepiej późno niż wcale :diabel:

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2004 23:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
No to dołączam do klubu niedogrzanych silników ....

Od niedawna śmigam B4 1.9 TDI z '93r. Wskazania temp też są niskie dochodzi max do 70st. Raz miałem 90st (5 osób na pokładzie, pełen bagażnik i 200km trasy z gazem w podłodze).

Przymierzałem się do zmiany termostatu, ale skoro mówicie, że wskazania mogą byc nieprawidłowe, to się powstrzymam. Jeszcze nie miałem okazji podłączać się pod kompa pokładowego w tym autku - na pewno to zrobię - musze poszukać interfejsu i softu.

Na teraz mam nieco inny pomysł - dysponuję czujnikiem cyfrowym (jak komus coś mówi, to chodzi o DS1820) i mogę zbadać bardzo dokładnie np. temeraturę płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym - tylko powstaje pytanie - czy ta temp. powinna być taka sama jak wskazanie czujnika prezentowane na zegarach?

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2004 00:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Nie będzie taka sama bo czujnik jest przy głowicy a nie w zbiorniczku. Ale zrób to badanie może coś podpowie...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2004 10:27:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
ja niedawno wymienilem termostat( jakies 1.5 miecha temu) bo caly czas trzymal mi temp. ok 68-70C a w trasie jak go mocniej pogonilem to temp rosla do 84 max no wiec wymienilem termostat za 35zł (jakis niemiecki) i teraz jest wszystko ok.Moj 1Z-cik trzyma teraz termo 85-88 C ( tak mniej wiecej jest na wskazniku ) i nie ma roznicy czy jade szyko czy wolno aha zaznaczam tez ze duuuzo szybciej dochodzi do temp 85C po wlaczeniu silnika np.po nocy,wiec nie wiem jak to u was ale u mnie wymiana terostatu pomogła i to bardzo\. Jeszcze jedno nie wymienialem plynu chłodniczego na nowy! :)

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2004 10:36:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Może to coś jeszcze wyjasni.
Ostatnio wymieniłem płyn chłodniczny na Petrygo.
Przed wymianą 80 st na budziku graniczyło z cudem, teraz 80-82 non-stop. Moze to niewiele ale zawsze coś więcej.
Kupiłem również nowy czujnik (niebieski z 4 pinami) bo wskazania na VAGu nie mieszczą się w VAG`owskiej normie.
Jak zmienię czujnik to dam znać, ale chyba równiez zmienie los termostatos na taki, który później się otwiera. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dopiero co przeczytalem...
PostNapisane: 23.gru.2004 09:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Mam silniczek ABT, mialem ten sam problem, po wymianie na nieorginalny spadalo w czasie jazdy do 75. Pewnie zaraz bedzie lawina tekstow o glupotach ktore pisze. Powiem tylko tyle, ostatnio pekl mi trojnik plastikowy, obudowa czujnikow, po wymianie musialem odpowietrzyc silnik. Odpowietrznikiem sie nie dalo do konca, wpadlem na magiczny pomysl nalania plynu od strony chlodnicy, odkrecilem gorny przewod ood strony chlodnicy (powrotny-ta rura czuniki - chlodnica), odkrecilem odpowietrznik i powoli nalewalem plyn, wylalo mi sie odpowietrznikiem i od tamtej pory (ostatnio w Olsztynie byly 10 stopniowe mrozy) nawet na trasie normalnie mialem 90, bez zadnych problemow, bez zadnej zmiany termostatu itp. Jak sie chyba okazuje mialem zle odpowietrzony silnik...ot co. A przeciez zeby zmienic termostat spuszczacie caly plyn przez pompe wodna. Pozdrawiam. Zycze dobrych rad pod choinka.

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 19:34:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2004 21:15:09
Posty: 56
Lokalizacja: Szczecin
ja mialem w B4 specjalny plasticzek za grillem (niby wersja na skandynawie) tak powiedzieli w serwisie a potem serwisant mi to tak zdjal ze nie da sie tego juz uzyc ponownie. Zwykle wskazania osiagaly 90 niezaleznie od pory roku.

W A4 mam natomiast 60 caly czas nawet jak przejade 30-40 km. Czasem normalnie pokazuje 90 tyle ile powinno byc ale cos czuje ze wskaznik mam walniety bo termo wymienialem.

A4ka nowsza grzeje sie wlasciwie do 90 ciu i wcale nie potrzeba dlugiego dystansu zeby miec okolo 90st.

pzdr/Dzik

_________________
Audi A4 1.9 Tdi 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 14:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2004 16:09:29
Posty: 367
Skoro wskaźnik w desce zaniża temperature to mi się chyba cały czas motor przegrzewa :) bo wskaźnik w desce pokazuje równiutkie 90 stopni. Jak sa cieplejsze dni to dochodzi chwilowo 95 a potem spada od 90.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 17:06:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ostatnio pogonilem troche na autostradzie 190 km/h i po chwili bylo rowne 90 deg C :P
moze PSJ jest przyczyna niedogrzewania? ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2005 20:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.gru.2004 22:20:02
Posty: 14
Lokalizacja: Wołów
Panowie !!!
Jeździci brykami za ponad 20 koła a kupujecie termostat za 25zł i macie nadzieje że bedzie działał bez zarzutu - litości ! Pomyśleliście co będzie jak taki terostat za 25zyla zamknie na amen . Nie można oszczędzac na takich cześciach które mogą zaszkodzic silnikowi lub jego włascicielowi. Byle jakie to można sobie kupić kołpaki albo pokrowce czy chodniki .
Czy ktoś się ze mną zgadza ?

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro 140 KM
Opel Omega 2.5 TD 131 KM
Audi A6 C4 2.5 TDI 115 KM
Audi 80 B4 1.9 TD 75 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 15:48:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Ja. Ale wiesz jacy sa polacy, lubią ruiny klepać a nie lalke za 2000-3000zł więcej z niemiec ściągnąć. Tak samo z częściami i cenami usług...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 17:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2004 20:01:28
Posty: 105
Lokalizacja: radom
stawsz napisał(a):
ja niedawno wymienilem termostat( jakies 1.5 miecha temu) bo caly czas trzymal mi temp. ok 68-70C a w trasie jak go mocniej pogonilem to temp rosla do 84 max no wiec wymienilem termostat za 35zł (jakis niemiecki) i teraz jest wszystko ok.Moj 1Z-cik trzyma teraz termo 85-88 C ( tak mniej wiecej jest na wskazniku ) i nie ma roznicy czy jade szyko czy wolno aha zaznaczam tez ze duuuzo szybciej dochodzi do temp 85C po wlaczeniu silnika np.po nocy,wiec nie wiem jak to u was ale u mnie wymiana terostatu pomogła i to bardzo\. Jeszcze jedno nie wymienialem plynu chłodniczego na nowy! :)

a ja mam wiekszy problem czyna starym czy na nowym termostacie, plyn w zbiorniczku wyrownawczym ma temperature ledwo pokojaow :) spokojnie mozna palca wsadzic i nawet nie poczuje sie ciepla. nie wiem co sie dzieje. na wskazniku max. 70 stopni moze cos doardzicie

_________________
NIUNIA b4 1,9tdi 93` dobre zwierze pociagowe
NIUNIA a6 c4 2,5tdi ael 95' bardzo dobre zwierze pociagowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 17:55:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
konrad napisał(a):
stawsz napisał(a):
ja niedawno wymienilem termostat( jakies 1.5 miecha temu) bo caly czas trzymal mi temp. ok 68-70C a w trasie jak go mocniej pogonilem to temp rosla do 84 max no wiec wymienilem termostat za 35zł (jakis niemiecki) i teraz jest wszystko ok.Moj 1Z-cik trzyma teraz termo 85-88 C ( tak mniej wiecej jest na wskazniku ) i nie ma roznicy czy jade szyko czy wolno aha zaznaczam tez ze duuuzo szybciej dochodzi do temp 85C po wlaczeniu silnika np.po nocy,wiec nie wiem jak to u was ale u mnie wymiana terostatu pomogła i to bardzo\. Jeszcze jedno nie wymienialem plynu chłodniczego na nowy! :)

a ja mam wiekszy problem czyna starym czy na nowym termostacie, plyn w zbiorniczku wyrownawczym ma temperature ledwo pokojaow :) spokojnie mozna palca wsadzic i nawet nie poczuje sie ciepla. nie wiem co sie dzieje. na wskazniku max. 70 stopni moze cos doardzicie

caly ten watek tyczy sie wlasnie takiego problemu.
zmien termostat - najlepiej na taki drogi z ASO i najlepiej niech tam wymienia ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 19:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2004 20:01:28
Posty: 105
Lokalizacja: radom
Bilu napisał(a):
konrad napisał(a):
stawsz napisał(a):
ja niedawno wymienilem termostat( jakies 1.5 miecha temu) bo caly czas trzymal mi temp. ok 68-70C a w trasie jak go mocniej pogonilem to temp rosla do 84 max no wiec wymienilem termostat za 35zł (jakis niemiecki) i teraz jest wszystko ok.Moj 1Z-cik trzyma teraz termo 85-88 C ( tak mniej wiecej jest na wskazniku ) i nie ma roznicy czy jade szyko czy wolno aha zaznaczam tez ze duuuzo szybciej dochodzi do temp 85C po wlaczeniu silnika np.po nocy,wiec nie wiem jak to u was ale u mnie wymiana terostatu pomogła i to bardzo\. Jeszcze jedno nie wymienialem plynu chłodniczego na nowy! :)

a ja mam wiekszy problem czyna starym czy na nowym termostacie, plyn w zbiorniczku wyrownawczym ma temperature ledwo pokojaow :) spokojnie mozna palca wsadzic i nawet nie poczuje sie ciepla. nie wiem co sie dzieje. na wskazniku max. 70 stopni moze cos doardzicie

caly ten watek tyczy sie wlasnie takiego problemu.
zmien termostat - najlepiej na taki drogi z ASO i najlepiej niech tam wymienia ;-)

zalozylem oryginalny z ASO dalem 90 zlotych. :(

_________________
NIUNIA b4 1,9tdi 93` dobre zwierze pociagowe
NIUNIA a6 c4 2,5tdi ael 95' bardzo dobre zwierze pociagowe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 22:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
przeczytałeem cały wątek jaki opisywaliście i jako posiadacz niuni także muszę stwierdzić pewne problemy a'la "termostat". Jakiś czas temu miałem podobne problem tzn. podczas normalnej jazdy nieważne czy na długim czy na krótkim dystansie temperaturka na wskaźniku nigdy nieprzekraczała 70 stopni. Więc co zrobiłem - wymieniłem termostat. :D
odpowietrzyłem układ i......... dalej 70 stopni. Zacząłem ruszać wtyczką od czyjnika tego 3 pinowego. Wskaźnik dygnął i wskoczył na 90. Myślę sobie kabelki przy wtyczce pourywane, ale były ok. Styki czyste. Pościskałem lekko bolce we wtyczce i....... na wskaźniku 90. Wtyczka łączyła się z czyjnikiem ale gdzieś tam w środku brakowało styku. Teraz tylko przy temperaturze zewnetrznej -15 niedochodzi do 90 tylko tak 87-88 stopni trzyma. A termostat mam made in germany ale nie z ASO.
Pzdr.

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 22:58:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
masz na mysli czujnik nr 12 - nr czesci 053919501A ???
http://etka.auto2.ru/au/A80/1994/150/57/1619432/

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2005 23:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
tak raczej to ten bo jest 3 pinowy i to on odpowiada z wskazania temperatury. W moim autku (silnik 1Z) znajduje się on troszkę w innym miejscu - koło filtra paliwa.

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 00:05:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Rafał.W napisał(a):
W moim autku (silnik 1Z) znajduje się on troszkę w innym miejscu - koło filtra paliwa.

przeciez filtr paliwa w 1Z jest przy grodzi a czujnik przeciez ma odczytywac temperature plynu chlodzacego w silniku...
powyzszy schemat tyczy sie R4 wiec 1Z rowniez.
jutro musze zlokalizowac go u siebie i pozaciskam co sie da na nim ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2005 16:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
bilu zgadza się tylko troche zmylił mnie rysunek na którym owy czujnik wchodził do trójnika plastikowego. U mnie w tym trójniku jest czujnik temp. ale 2 pinowy, natomiast 3 pinowy jest w silniku. Miałem gdzieś bardziej sczegółowe fotki ale jakos niemoge ich znaleźć. Jak wcześniej opisałem niezawsze poprawnie włożona wtyczka zapewnia dobry styk. MOże u niektórych z was jest podobnie.

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: