.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:35:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 23.gru.2012 16:55:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
G71 i G72 masz zintegrowany w jednej obudowie - znajduje się on w rurze rozgałęźnej - o ile masz starszy model (do 1998).
Na priv pisałem Ci abyś zrobił z nim porządek bo ECU nie ma z tym nic wspólnego.
Poza tym, cytuję za mądrzejszymi ode mnie "sygnał czujnika temperatury służy jako wartość korekcyjna do obliczenia niezbędnego ciśnienia doładowania. W ten sposób uwzględniony zostaje wpływ zmiany gęstości powietrza od jego temperatury.
Wpływ braku sygnału:
W przypadku braku sygnału moduł sterujący używa wartości stałej. Wówczas dochodzi do obniżenia mocy silnika"
Tak czy srak (czy masz go zintegrowanego w jednej obudowie czy nie) jest on niezwykle istotny.
ECU było sprawne i pisałem Ci o tym że bezsensem jest jego wymiana. Ale uczymy się na własnych błędach...

Tyle ode mnie.

PS: używanie google`a nie boli...
PS2: kiedyś paru mechaników walczyło z AFV`em. Chcieli wymienić pół silnika bo 010 pokazywało non-stop 1,5 bara. Po zmianie owego czujnika fura odżyła i żyje do dziś. Diagnosta po prostu nie potrafił zinterpretować wyników pomiaru. Później zostałem poproszony i w asyście google`a wpadłem na trop usterki.
PS3: pisałem Ci również o możliwych problemach okołoelektrycznych (neolowizm na potrzeby tematu). Chodziło mi o połączenia wokół czujnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 23.gru.2012 18:53:23 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Panowie przesyłam dzisiejsze logi:

Statyczne:
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 011)


Dynamiczne:
Log (0 - 000)
Log (1 - 001)
Log (2 - 003)
Log (3 - 008)
Log (4 - 010)
Log (5 - 011)
Log (6 - 004)

I ponowne dynamicz:
1. grupa 11 z pedałem na 3/4 w podłodze
Log (0 - 011)

I tutaj auto odżyło, więc zrobiłem jeszcze raz 011 z butem w podłodze (z tym że kolega zapomniał wyłączyć logowania i zapisał się też powrót pod dom :) )

Log (0 - 011)

Teraz kilka słów wyjaśnień:
Basket, ja nie miałem gdzieś tego co mówiłeś o ECU, ale jak rozmawialiśmy ja byłem przekonany, że G71 znajduje się w dolocie. Potem dowiedziałem się że G71 znajduje się u mnie w ECU (mam auto z 1997 roku), z google też korzystałem :
http://www.ebay.pl/itm/NEU-Drucksensor- ... 609wt_1186

to jest czujnik G71, który jest u mnie w ECU, i byłem przekonany że ten czujnik jest walnięty i że trzeba go zreperować/wymienić. Z uwagi na to, że nie można go dostać na rynku po rozsądnej cenie (cena 1000 PLN odstrasza) kupiłem całe ECU za 200 zł i podmieniłem całe ECU. Cała poprzednia podstrona tematu o tym mówi i nikt nie pisał że źle robię, to myślałem że się rozumiemy. Żeby było jasne JA NIE MAM DO NIKOGO pretensji czy żalu o to że kupiłem ECU i nie działa, trudno, będe miał 2 ECU :)
Zależy mi tylko i wyłącznie na rozwiązaniu mojego problemu, zatem proszę Was chłopaki o pomoc.
Proszę wyjaśnij mi Basket o jakim ty mówisz czujniku bo się już pogubiłem. Czy ten czujnik
http://www.ebay.pl/itm/NEU-Drucksensor- ... 609wt_1186

to nie jest czujnik g71 ?
G71 i G72 znajdują się gdzie dokładnie? w dolocie widziałem tylko czujnik temp. pow.

Dzięki za wszelką pomoc.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 23.gru.2012 20:33:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
nawet kiedy auto odzyło turbina dalej faluje i nie trzyma zadanego cisnienia

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 23.gru.2012 20:49:54 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
To widzę po logach grupy 11. Pytanie, dlaczego?

EDIT: Basket, to mam jeszcze raz looknąć na czujnik G72 (temp. pow.)? Wygląda on u mnie tak:
Obrazek

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 04:08:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czytałem również że podejrzewa się czujnik ciśnienia atmosferycznego, który akurat u Ciebie działał i działa wzorowo ;)
Pisałem Ci również że możliwym jest brak styku na wtyczce - ruszyłeś i błąd nie wrócił?
Popatrz teraz na 010 i 011 - widać że regulacja ciśnienia doładowania LEŻY!
Prawdopodobne przyczyny:
- żaluzje nie działają (wżery - kierowniczki do wymiany)
- leży podciśnienie (szukać dziury w całym)
- leży N75 (lub jego sterowanie - elektryka)
- zgniła gruszka (nieczęsto ale zdarza się)

Zrób testy w 011 BS i twoim oczom ukaże się brak jakiegokolwiek ruchu sztangi.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 08:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
po wymiane kompa czujnik cisnienia atmosferycznego dziala prawidłowo - wczesniejh nie dzialal jak powinien wiec wymiana ECU dala porzadany efekt.

zostaw w spokoju reszte czujników [tym bardziej czujnik ciśnienia doładowania znajdujacy sie w ECU ;)] bo nic tam ciekawego nie znajdziesz ...

teraz czas zając sie uregulowaniem cisnienia doladowania ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 08:58:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Przy tescie 11 BS sztanga chodziła.
Gruszka raczej nie zgnita bo wymieniana na nową póltora roku temu.
Zostaje N75 i żaluzje w turbinie.
Jak sprawdzić N75 czy działa poprawnie ?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 10:03:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Zarathustra napisał(a):
Przy tescie 11 BS sztanga chodziła.
Gruszka raczej nie zgnita bo wymieniana na nową póltora roku temu.
Zostaje N75 i żaluzje w turbinie.
Jak sprawdzić N75 czy działa poprawnie ?


podmien N75 z N18 [ten co steruje EGR-em] ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 11:48:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Dzieki Spanky, Basket, a czy Ty wymieniałeś u siebie kierownice spalin w turbinie na nowe? Dawało to trwalszy skutek ? Znajomy mechanik mówił mi kiedyś o wtryskach, że jak są już stare i zasyfiałe to skład spalin już jest nie taki jak powinien i że to jest przyczyną osadzania się nagaru na kierownicach. Prawda to czy baśnie rodem z Narni ?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 13:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
prawda

mozesz wymienic lub wyczyscić kierownice w turbinie , jesli to zrobisz dobrze bedzie git jak zrobisz zle to nie bedzie , ja swoja wytargałem , wyczyściłem i zle złozyłem i nie było dobrze - przeładowywała - teraz kupiłem druga i jest dobrze

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 24.gru.2012 15:15:03 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
hmm to się zastanawiam, czy jak wymienię zmienną geometrię i nie wymienię wtrysków to czy problem nie powróci skoro przyczyną mogą być wtryski. Co myślicie chłopaki?

Oczywiście to są moje dywagacje, sprawdze jeszcze ten zawór n75.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 25.gru.2012 00:11:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bardzo podoba mi się ten wątek.
Wymieniles ECU i czujnik cisnienia atmo wrocil do swiata zywych bo działał ewidentnie źle.
Regulacja cisnienia doladowania lezy albowiem masz zapieczone kierownice spalin... i bez wymontowania sprezarki i jej wyczyszczenia się nie obejdzie.
Oczywiscie zaworki mozesz podmienic ale to tak dla formalnosci i spokoju sumienia.

Osobiscie nie trafia do mnie teoria, ze uwalone wtryskiwacze mogą powodowac zapiekanie się kierownic... oczywiscie ta teoria nie jest pozobawiona sensu, ale zeby mogla się sprawdzic to taki AFN musialby dymic jak stara lokomotywa i miec 800 tys - 1 mln przebiegu.
Ale - minimalnie nieszczelny dolot moze prokurowac nadmierne osadzanie się sadzy w mechanizmie VTG.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 25.gru.2012 14:26:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zarathustra napisał(a):
Dzieki Spanky, Basket, a czy Ty wymieniałeś u siebie kierownice spalin w turbinie na nowe? Dawało to trwalszy skutek ? Znajomy mechanik mówił mi kiedyś o wtryskach, że jak są już stare i zasyfiałe to skład spalin już jest nie taki jak powinien i że to jest przyczyną osadzania się nagaru na kierownicach. Prawda to czy baśnie rodem z Narni ?

Tak, przy wymianie wirnika w ex granatowej człek od turbin zalecił wymianę mechanizmu na nowy. Ostatnio jeździłem moją ex i okazuje się że turbullum i regulacja działa perfekcyjnie - po praktycznie 4 latach od ingerencji. Sadza w spalinach do spóły z wilgocią powodują korozję elementu i wyżeranie dziur - nic rewelacyjnego i każde vnt prędzej czy później to czeka.
Co do wtrysków - zrób statycznego loga z 013 na rozgrzanym motorze i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu.
Podejrzewam że są w doskonałym stanie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 25.gru.2012 20:18:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Dzięki za opdowiedzi, bo świętach będe działał. Przemik może warto podwiesić ten temat bo dużo rzeczy zostało tu poruszonych związanych z częstą przypadłością turbin VNT

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 26.gru.2012 13:49:08 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Czy na rynku można dostać nowy pierścień ze zmienną geometrią do turbo Garrett ? Kiedyś natknąłem się na jakiś sklep z takimi częściami a teraz nie mogę znaleść.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 26.gru.2012 14:03:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A po kiego Ci pierscien... masz przeciez swoj....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 26.gru.2012 15:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zarathustra napisał(a):
Czy na rynku można dostać nowy pierścień ze zmienną geometrią do turbo Garrett ? Kiedyś natknąłem się na jakiś sklep z takimi częściami a teraz nie mogę znaleść.

Gdzieś na wschodzie - BIałystok, Biała Podlaska lub coś w tym stylu - kiedyś tam nawet dzwoniłem ws nowej turbiny bo ceny mają bardzo dobre.
Poszukaj.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 26.gru.2012 16:04:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
przemik napisał(a):
A po kiego Ci pierscien... masz przeciez swoj....


Chce wymienić zmienna geometrię na nową.

EDIT:
znalazłem coś takiego
http://www.opturbo.pl/katalog.pdf

Sklep jest ze Zgierza, Basket może coś wiesz o nich?

EDIT:
Znalazłem przez przypadek takie cudo jeszcze :
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7TWMfQx9AE
http://autolech.net/Start.asp?WCU=~TUozMTk=

Chyba po czyszczeniu się skuszę na to cudo i prewencyjnie będę stosował.
Co o tym myślicie ?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 26.gru.2012 19:07:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mysle, ze to niezly pomysl.... na wywalenie pięniędzy w błoto...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4, 1.9 TDI AFN 110 km, 1997] Traci moc
PostNapisane: 28.gru.2012 22:42:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Chłopaki a co myślicie o przeprowadzeniu pewnych zabiegów wpływających na obniżenie zasyfienia turbiny:
1. Wycięcie katalizatora (bo szczerze nie wiem czy jest u mnie wycięty czy nie)
2. Zaślepienie EGR (patrz wyżej :) )

Czy to wg was coś pomoże?

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 198 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: