.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 23:48:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 11:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Cytuj:
Dobra... zanim cokolwiek będziesz sprawdzał to rzuć okiem na wkrętki gazowe zamontowane w kolektorze - nie ma prawa być luzy. Takie wibracje jak opisujesz to już poważniejsza sprawa.
W bloku 058 w masz wysterowanie poduszek silnika - zaobserwuj czy dodając gazu w 3 i 4 polu zmienia się wartość i czy odczuwasz to na "dooopie" OK ?


ok to dzisiaj sprawdzę, trzesie tylko na wolnych obrotach, w czasie jazdy nic nie czuć

Cytuj:
VR6 ma tego samego motronica ME7.1.1 co AQJ/ANK
Jak ogarniasz język z wysp to może pomoże :
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -converter


czy to też nie jest przypadkiem instrukcja do readiness? tam wszystkie mam passed


Cytuj:
Na podstawie powyższych proponuję sprawdzić też sprawność czujników stukowych (napięcia są w blokach pomiarowych) w pełnym zakresie obrotów oraz kąty cofania zapłonu na poszczególnych cylindrach pod obciążeniem na wysokich obrotach.
Jeżeli masz gdzieś nieszczelność w dolocie / zaworach / padnięte wałki czy wywalone napinacze to po części wyjdzie po takich pomiarach.


czyli przelogować dynamicznie grupy 020-029? po tych logach też wyjdą nieszczelności w dolocie / zaworach / padnięte wałki czy wywalone napinacze?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 14:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Aby w readiness było wszystko OK sterownik silnika musi sam sobie podczas jazdy zrobić te testy na swój sposób.
Jeżeli w readines masz same passed to problem masz w mechanice silnika a nie w elektronice - najmniejsze nawet uchybienia są powodem aby passed nie było ;)
Sprawdź te szczelności, sprawdź kabelki / wtyczki od fazatorów / wtrysków / cewek. Wszelkie podciśnienia, masę silnika, masę ECU, napięcie na ECU (miernikiem). Sprawdź czy nie masz zaśniedziałych gniazd przekaźników przy ECU pod maską i w kabinie pod konsolą - są dwa rzędy, ECU wpięty jest w ten głębiej.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 14:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
czyli nieostrożnie wnioskuje że jednak wtryski?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 18:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Duża szansa...
No i ten wpięty u Ciebie na przodzie kolektora wężyk (gdzie normalnie jest zaślepka) możesz odczepić i wpiąć vacuometr. Powinno być nie mniej niż 0,4 bara podciśnienia na jałowym przy 760rpm - wówczas możemy pogadać o szczelności dolotu ;)
Skąd wiem, że masz tam wężyk... nie pytaj ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 18:07:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Hehe. Zakladam ze moja eska juz byla u Ciebie na ogledzinach? Ok 20% obciazenie na wolnych na poduszkach. Roznicy nie czuc. Przy depnieciu przestawiaja sie na on. Oczywiscie bujnie buda ale nie trzacha. No i co mnie zasmucilo w readiness znalazlem sai na failed or incomplete. A czy slaby aku moze byc winny? W sensie slaba iskra?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 19:16:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zmierz ile faktycznie masz na ako na odpalonym silniku bo wskazówka na liczniku może źle pokazywać.
ECU zawsze wie jakie jest napięcie w instalacji i na tej podstawie ustawia odpowiednio wcześnie ładowanie cewek by zachować prawidłową siłę iskry - czym niższe napięcie tym dłuższy czas ładowania cewki. Nawet przy 8v na instalacji silnik powinien pracować prawidłowo.
Tak samo jest z wtryskami - niższe napięcie, korekta czasu i gra :)

Sprawdź też najlepiej oscyloskopem co podaje alternator po regulatorze - czasami regulator ma spore skoki napięcia których miernikiem nie złapiesz.

Jeżeli nie zaliczyło SAI to w pierwszej kolejności sprawdzasz :
- przekaźnik pompy - jest przy ECU (wysteruj output test na ECU to powinna się uruchomić)
- sprawdzić bezpiecznik pompy SAI
- sprawdzić wtyczkę / instalację do pompy
- podciśnienia (zaworek / wężyki do zaworka i wężyki do kombi-zaworów)
- sprawdzić szczelność kombi-zaworów
- samą pompę - podpinasz na krótko i zatykasz odpięty od magistrali SAI wąż - powinno dmuchać jak z odkurzacza :)

Sprawność SAI określana jest na podstawie odczytu z MAP (większy pobór powietrza na starcie jak pompa działa) oraz na podstawie składu mieszanki na I i II sondzie. ECU wie czy w katy dmucha czysty tlen i ile go podaje pompa by się katy nie utopiły w PB. Zakładam, że po nocy zawsze odpala na benie ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 19:30:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Akumulator masz dwu-letni więc na niego bym raczej nie stawiał, chyba, że coś z ładowaniem się stało.
Zresztą pojemność akumulatora EN zmierzy ci każdy elektryk samochodowy posiadający taki tester.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 19:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pojemność wyliczy jak zmierzy napięcie i prąd rozruchu. Żeby było ciekawie - dziś bawiłem się takim urządzeniem z radiatorem na grzbiecie. Kupowałem na swoim podwórku w GRENE 2 ako do sygnalizacji świetlnych przenośnych i znajomy sprzedawca pożyczył mi na chwilę maszynkę bym sprawdził pozostałe chyba z 16 akumulatorów w swoim magazynie. Miała elektroniczny wyświetlacz pokazujący napięcie z i bez obciążenia, dwa pokrętła + spust jak pistolet. Jak Sena napisał - każdy majster od elektryki samochodowej pewnie taką maszynkę ma :)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 20:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Taka maszynka mi kumpel elektryk aku badal i wyszlo ze jest weak. Niestety zaraz bedzie do wymiany bo kwas dalej cieknie :-( auto zawsze rano na benzynie startuje. Jutro pokminie i sprobuje porobic testy jezeli pogoda dopisze.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: