.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:03:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:13:34 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Jak to kogoś interesuje to kiedyś sprawdzałem.
Przy delikatnej jeździe, po przejechaniu 2 zbirników paliwa (czyli około 1100 km) zużycie wynosiło około 200 setek oleju - ciężko to precyzyjnie wskazać bo to mała ilość.
Mozna przyjąc że przy spokojnej jeździe, tak do 3000 RPM i nie uzywaniu kick-down za często mamy zużycie: 150-250 ml/1000 km i spalanie rzędu 11.5-12.5 średnie
Przy jeździe normalnej, takiej jak zawsze (u mnie 80% tras i prędkości najczęsciej do 130-140 km/h, większosć czasu jazda 100-120)
300-350 ml/1000 km - spalanie 13.5-15
A przy jeździe z butem, ostrym katowaniu zucycie to 500-700 ml/1000 km. Spalanie 16-20
Generalnie między wymianami (10-12 tys km) dolewam jedną bańkę Mobila 5w50 - 4litry. Do silnika wchodzi 7.5 litra, więc ponad połowa się wymienia w międzyczasie
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:15:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
MorgothV8 napisał(a):
Jak to kogoś interesuje to kiedyś sprawdzałem.
Przy delikatnej jeździe, po przejechaniu 2 zbirników paliwa (czyli około 1100 km) zużycie wynosiło około 200 setek oleju - ciężko to precyzyjnie wskazać bo to mała ilość.
Mozna przyjąc że przy spokojnej jeździe, tak do 3000 RPM i nie uzywaniu kick-down za często mamy zużycie: 150-250 ml/1000 km i spalanie rzędu 11.5-12.5 średnie
Przy jeździe normalnej, takiej jak zawsze (u mnie 80% tras i prędkości najczęsciej do 130-140 km/h, większosć czasu jazda 100-120)
300-350 ml/1000 km - spalanie 13.5-15
A przy jeździe z butem, ostrym katowaniu zucycie to 500-700 ml/1000 km. Spalanie 16-20
Generalnie między wymianami (10-12 tys km) dolewam jedną bańkę Mobila 5w50 - 4litry. Do silnika wchodzi 7.5 litra, więc ponad połowa się wymienia w międzyczasie
:peace:


o kurfa .... i to ma byc naturalne w tym silniku .... ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:17:09 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
2 suw :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:21:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
MorgothV8 napisał(a):
2 suw :peace:


dokladnie ... [napisalem wczesniej ale skasowalem] ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 12:26:53 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Z tego co się orientuję to to jest normalne w tym motorze..... prawie każdy tak ma, oczywiście są odchylenia typu 200ml/1000km albo 1l/1000km.... i duuuzo zalezy od stylu jazdy, a dokładniej powiedziałbym że jest to zalezność typu
proporcjonalne do kwadratu średnich obrotów
czyli jakby średnie obroty wynosiły np 2500 RPM (z 1000 km) to zużycie byłoby np 300 ml, a jak średnie byłyby 5000 RPM to zużycie ponad litr....
Tak to widze po ponad 2 latach użytkowania....
PS: silnik suchy, wycieków brak, dymienia na niebiesko nie ma....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 13:35:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
A jaki masz silnik dokładnie ( kod ) i na jakim oleju jeździsz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 13:38:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
MorgothV8 ma silnik ABZ i leje Mobil 5w50 :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 14:16:06 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dokładnie, rocznik 94, nalatane 341000, przebieg prawie na pewno prawdziwy

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 14:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Z zaciekawieniem śledzę ten wątek i chętnie sobie potestuje swojego olejożerce.
Tylko czy miarodajny będzie wynik jak te 1000km przejadę po mieście ze średnią prędkością (załóżmy) 50km/h bo 120 będzie ciężko i zapalając auto około 10 razy dziennie. Przy takiej jeździe muszę dolać 200ml do 500ml LiquiMoly 5W40.
W przyszłości postaram się z ciekawości zrobić te 1000km gdzieś na trasie z prędkością 120km/h. Tylko nie wiem czy będę mieć tyle cierpliwości jak jakiś plankton będzie mnie objeżdżać.
Kurde tylko co zrobię jak się okaże że mam zepsuty silnik? :peace:
Wczoraj zagadałem znajomego który przyjechał A8 z 2008 roku, dolewa około 2,5l na 15tys.km. Inny pomyka VW Touareq`iem z silnikiem 5,0TDI i też dolewa 2l. Jak narazie z mojego sondażu wśród znajomych wynika że większość ma zepsute silniki, co gorsza nawet w nowych autach.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 16:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 19:18:31
Posty: 54
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: UrQuattro
Proszę o radę:

Mam A8 4.2 AQF z 1999 roku. Przebieg 244kkm.
Od nowości auto jeździło na oleju Castrol 10W40 - półsyntetyk.

Bierze około 1 litra oleju na 1800km.

Wy w większości piszecie o olejach syntetycznych.
Czy powinienem zmienić na syntetyk?

Dzięki.

_________________
2015 A8L 4.0 TFSI CEU + chip
1989 B3 Coupe 2.0 NM 20V Quattro
1983 Coupe 2.1T WR UrQuattro
ex 1999 A8 4.2 AQF
ex 2007 C6 Allroad 4.2 BAR + chip
Tel. 668 459 362, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 17:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Leszek-Q napisał(a):
Proszę o radę:

Mam A8 4.2 AQF z 1999 roku. Przebieg 244kkm.
Od nowości auto jeździło na oleju Castrol 10W40 - półsyntetyk.

Bierze około 1 litra oleju na 1800km.

Wy w większości piszecie o olejach syntetycznych.
Czy powinienem zmienić na syntetyk?

Dzięki.

Napewno od nowości nie jezdziło na półsyntetyku :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 18:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Baron napisał(a):
Z zaciekawieniem śledzę ten wątek i chętnie sobie potestuje swojego olejożerce.
Tylko czy miarodajny będzie wynik jak te 1000km przejadę po mieście ze średnią prędkością (załóżmy) 50km/h bo 120 będzie ciężko i zapalając auto około 10 razy dziennie. Przy takiej jeździe muszę dolać 200ml do 500ml LiquiMoly 5W40.
W przyszłości postaram się z ciekawości zrobić te 1000km gdzieś na trasie z prędkością 120km/h. Tylko nie wiem czy będę mieć tyle cierpliwości jak jakiś plankton będzie mnie objeżdżać.
Kurde tylko co zrobię jak się okaże że mam zepsuty silnik? :peace:
Wczoraj zagadałem znajomego który przyjechał A8 z 2008 roku, dolewa około 2,5l na 15tys.km. Inny pomyka VW Touareq`iem z silnikiem 5,0TDI i też dolewa 2l. Jak narazie z mojego sondażu wśród znajomych wynika że większość ma zepsute silniki, co gorsza nawet w nowych autach.


Mhmmmm ale zróciłeś uwagę że Twoi znajomi dolewają od 2 do 2.5 na zmianę przy czym Twój wynik Baronie to ponad 5 litrów. Poza tym nie wiemy na czym jeżdza Twoi znajomi :)

rafala6 napisał(a):
Leszek-Q napisał(a):
Proszę o radę:

Mam A8 4.2 AQF z 1999 roku. Przebieg 244kkm.
Od nowości auto jeździło na oleju Castrol 10W40 - półsyntetyk.

Bierze około 1 litra oleju na 1800km.

Wy w większości piszecie o olejach syntetycznych.
Czy powinienem zmienić na syntetyk?

Dzięki.

Napewno od nowości nie jezdziło na półsyntetyku :D



Takie silniki jak Twój mają częste problemy z prowadnicami zaworowymi i uszczelniaczami. Moim zdaniem powinieneś zacząć od marki oleju który kupisz wiaryrgrrodym miejscu. Zminić i spradzić ponownie , najelpeij jest zalać takim olejem jak sugeruje producent. Jeśli okaże sie że spala możesz szukać przyczyny w powyższym opisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 20:03:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Fakt też słyszałem, że te silniki mają czasem problemy z prowadnicami zaworowymi i uszczelniaczami, ale dopiero przy przebiegach 500-600tkm, jestes pewien przebiegu?? 250tkm to dopiero rozgrzewka dla tego silnika, ledow co się dotarł... :peace:

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 20:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Lotusie moi znajomi leją to co im naleją w ASO.
Jak pisałem moje spalanie oleju to dość agresywna :P jazda prawie tylko w mieście i częsty rozruch. Stąd chyba takie spalanie. Po trasie 500km i bardzo szybkiej i dynamicznej jeździe spalił mi około 100ml. Poprzedni właściciel twierdził że spalał mu 100ml/1000km przy normalnej jeździe. Biorąc moje 100ml po 500km jestem w stanie mu uwierzyć.
Prawdopodobnie ciężko mi będzie przejechać te 1000km spokojnie żeby przeprowadzić test na olejożerność mojego AQH.
Co do spalania oleju przy miejskiej jeździe to podobnie było z moim A6 2.4 PB. Przy miejskiej jeździe potrafił wypić 300ml/1000km a w trasie prawie nic.
W każdym bądź razie bez względu na spalanie oleju zanim mój motor tak rwie się do jazdy nie mam zamiaru nic w nim grzebać.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 21:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 12:41:38
Posty: 91
:D hehe panowie widze ze moj temat ostro sie rozkrecil:) nie sadzilem ze tak bedzie i nawet tu nie zagladalem :) no prosze powiem wam teraz co bylo powodem rzekomego spalania oleju w tym aucie ktore jednak zakupilem i jest bardzo zadowolony - okazalo sie ze olej wyciekal spod filtra oleju na poczatku bardzo zmartwil mnie fakt plam pod samochodem o srednicy 2 cm moze 3 cm po postoju kilku godzinnym. potem jednak raczej zaczalem sie z tego cieszyc bo przeciez nawet jesli spala olej to pewnie gdzies ucieka i polowe ze "spalanego" poprstu gubi- jednak mialem smierc w oczach z mysla ze moze ucieka w miescu ktore moze przyrawic o ciarki niejednego (np spod uszczelki pod glowica - wiem ze to malo prawdopodobne bo auto chodzi jak malina ale w takich sytuacjach zaklada sie najgorsze). Zatem pojechalem na wymianie oleju (na mobli 10 w 40 taki dolewal poprzedni wlasciciel) gostek rozebral pokrywe cala od oleju spojrzal tylko na filtr i uznal ze ktos zle go skrecil albo nie dokrecil i olej praktycznie w ciagu jazdy caly czas ubywal a na postoju sobie skapywal. Nie oznacza to jednak ze auto oleju palic nie bedzie bo prawdopodobnie i tak bedzie ale mysle imam nadzieje ze mkniej wiecej polowe mniej. Zgadzam sie z wypowiedziami kolegow ze a8 pala olej jedne wiecej drugie mniej po czesci zgadzam sie tez z Lotusem ze wlasciwie 1 l/3 tys to duzo- ale to faktycznie zalezy od buta od stylu jazdy miasto czy trasa od silnika bo zaden silnik mimo ze tego samego porducenta nie ma takich samych parametrow zalezy od 1 wlasciciela jak "nauczyl" ten motor, dodam ze nie obserwuje zadnego spadku mocy pomio 240 tys przbeigu juz zrobilem nim 1500 km narazie nie widze ubytku czy tez spalania oleju ale podejrzewam ze pewnie troche bedzie lykal proponuje tez odstapic od nazywania A8 zepsutymi z racji lykania oleju - faktem jest ze jest ich duzo wiekszosc ma duze przebiegi nowe tez pala olej ale przeciez to jest 4,2 motor wcale nie wysilony dla niego 500 tys nie jest problemem tym bardziej jak znam 1,9 tdi co ma 670 tys i nie robill nawet turbiny, to jest sprawa indywidualna kazdy z nas ma po troche racji ale ocenianie auta jako zepsute to troche za daleko posunieta opinia ja nie mowie ze mojego ale innych palacy olej - dodam ze do tej pory tez nie spotkalem sie z autami co pala olej" bo tak ma byc" to prawda ( mialem civica co palila olej no ale to byl szrot i to nie bylo normalne hehe zrobilem remont przestala palic i zaczela powiedzmy jezdzic jakos - silnik 1,5 przebieg 300 tys) Acha no i aproppo jednego z przedmowcow ze luxus za 20 tys tu troche umniejszyles kolego tanie mieso przy jedza jak moi porzekadlo ja za tyle ni kupilbym takiego auta bo nie sztuka kupic tylko utrzymac z tym jest duzo wiekszy problem keidy sam rorzad z wymiana to koszt 2500 - 3000 tys zl - he he za tylel kupuje sie przeciez golfa II turbodiesla - uwazam ze nad zakupem auta takiego jak w temacie trzeba sie mocno zastanowic bo moze to byc jedna z najlepszych jak i nagorszych decyzjji swojego zycia a to uzaleznia sie od sytuacji materialnej nowego nabywcy.

pozdrawiam sznownych kolegow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 22:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
2rafal7 napisał(a):
Fakt też słyszałem, że te silniki mają czasem problemy z prowadnicami zaworowymi i uszczelniaczami, ale dopiero przy przebiegach 500-600tkm, jestes pewien przebiegu?? 250tkm to dopiero rozgrzewka dla tego silnika, ledow co się dotarł... :peace:


Dla siilnika to rozgrzewka , dla prowadnic już nie bardzo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 22:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 12:41:38
Posty: 91
to chyba nie byla odpowiedz na moj post bo nic nie rozumiem :/ pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 10:27:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Limbo napisał(a):
keidy sam rorzad z wymiana to koszt 2500 - 3000 tys zl - he he


no wlasnie hehe...
gdzie Wy te rozrzady zmieniacie ? w ASO ?
1300zl... z gratami w zeszlym roku w maju...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 13:08:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 19:18:31
Posty: 54
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: UrQuattro
2rafal7 napisał(a):
Fakt też słyszałem, że te silniki mają czasem problemy z prowadnicami zaworowymi i uszczelniaczami, ale dopiero przy przebiegach 500-600tkm, jestes pewien przebiegu?? 250tkm to dopiero rozgrzewka dla tego silnika, ledow co się dotarł... :peace:


Samochód jest z pewnego źródła. Przebieg pewny. Czasem silnik dostaje w kość i kręcę go do czerwonego pola do prędkości 200km/h.

Ale nie zgadzam się z Tobą w tym tekście o rozgrzewce. Mam też Acurę CL type S 3.2 SOHC VTEC z przebiegiem około 65 kkm. Jeżdżę nią okazjonalnie.
Od nowości na syntetycznym Mobil 1. Honda niby robi perfekcyjne silniki - prawda? Ten silnik też bierze olej - litr na 3000 km.

Dlatego nie kupuję tych tekstów o rozgrzewce 250kkm i silniku "ledwo na dotarciu'. To normalne, że silnik bierze olej, szczególnie jeśli pracuje "czasem" ;) na wysokich obrotach.

_________________
2015 A8L 4.0 TFSI CEU + chip
1989 B3 Coupe 2.0 NM 20V Quattro
1983 Coupe 2.1T WR UrQuattro
ex 1999 A8 4.2 AQF
ex 2007 C6 Allroad 4.2 BAR + chip
Tel. 668 459 362, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 13:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 19:18:31
Posty: 54
Lokalizacja: Wa-wa
Auto: UrQuattro
rafala6 napisał(a):
Leszek-Q napisał(a):
Proszę o radę:

Mam A8 4.2 AQF z 1999 roku. Przebieg 244kkm.
Od nowości auto jeździło na oleju Castrol 10W40 - półsyntetyk.

Bierze około 1 litra oleju na 1800km.

Wy w większości piszecie o olejach syntetycznych.
Czy powinienem zmienić na syntetyk?

Dzięki.

Napewno od nowości nie jezdziło na półsyntetyku :D


To jaki olej był zalecany przez Audi?

_________________
2015 A8L 4.0 TFSI CEU + chip
1989 B3 Coupe 2.0 NM 20V Quattro
1983 Coupe 2.1T WR UrQuattro
ex 1999 A8 4.2 AQF
ex 2007 C6 Allroad 4.2 BAR + chip
Tel. 668 459 362, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: