dj_ralph napisał(a):
Dzwonilem pare godzin temu do serwisu, ktory polecil mi Hoody.
Porozmawialem sobie z gosciem parenascie ladnych minut i powiedzial mi tak:
Nie ma zadnej plagi jesli chodzi o te multitronic'i. Porownywalnie tyle samo w roku naprawiaja multi co tip'ow jak i manualne.
Takze Panowie nie ma co. Moze akurat mam pecha i trafilem na egzemplarz ktoremu zaczyna psuc sie multi, ale rownie dobrze moglbym miec TipTronic i tez moglby sie zaczac sypac. Pech to pech. Tak jak napisalem wczesniej, nawet jakbym mial zregenerowac ta skrzynie i zaplacic 5900PLNow to i tak autko wyjdzie mnie sporo mniej niz podobne w tym roczniku na polskim rynku.
Jednak zanim zdecyduje sie na tak drastyczny zabieg posprawdzam wszystkie inne rzeczy, ktore ewentualnie moga wyc przyczyna tego chwilowego pulsowania (trudno na dana chwile nazwac to szarpaniem, bo jest to bardzo delikatne)
Pozdrawiam
Rafal
Nie jestes wyjatkiem. Internet jest pelen forum o zepsutych Multitronikach. Nie wszystko oczywiscie jest w jezyku polskim. Strasznie dlugi i smutny temat.
Nie wiem co Ci pracownik serwisu naopowiadal. Ja gadalem z Ingolstadt. U nich jakos ten problem jest znany. - A w polskim sewisie NIE??? Dziwne..
Pozatym ile osob w polsce kupilo sobie Multitronik??? 1%-2%??? Polacy nie lubia Automatykow, wiec kupuja Manuale. A jak cos sie zepsuje to i tak nie naprawiaja tego w serwisie tylko garazu za rogiem gdyz wiekszosc mechanikow do skrzyn automatycznych sie nie dotyka, a co dopiero do takiej nowosci jak Multitronik (chyba ze maja jeszcze gwarancje to Serwis)
AUTOBILD niemiecki odpowiednik Auto swiata, napisal wiele artykulow na temat klopotow Multitronika. Jak juz pisalem szkody pojawiaja sie juz przy 30 tkm.
Problemem Multitronika jest jego sprzeglo. Na poczatku zaczyna szarpac, zaczynaja sie problemy przy cofaniu (bo nie jedzie, az nagle wyrywa), itp.
Multitronik jest krzynia CVT (lub cos takiego), ktora byla juz stosowana w latach 50-ych. Podobno dobrze sie nadaje, do pojazdow lekkich z nieduza sila napedu. Audi pomysl ten troche przerobilo, aby moc zamontowac go do swoich pojazdow i wymyslil jakies inne sprzeglo, ktore niestety sie i tak sypalo.
Ja mam za soba swierza sprawe- ok. 4 tygodniowa!!
Pojazd Audi A6 2.0:
Sprawa zakonczyla sie nastepujaco:
-Koszt naprawy 25.000 zl!!!!
-Polowe pokryje AUDI pozostaje 13.000 zl
Tak wiec nie wiem, gdzie ty mozesz zregenerowac skrzynie, bo Audi tego nie robi- Wymienia odrazu cala skrzynie.
Od roku 2004 Audi zmienil konstrukcje Multitronika, co mialo zapewnic jego niezawodnosc. Jak to sie skonczylo - nie wiem. Faktem jest, ze problem ucichl.
Ale czy istnieje wogole jeszcze Multitronik??? Jest produkowany??
Swoja droga bardzo mi smutno, ze pomysl Multitronika sie nie udal, gdyz byl to najbardziej komfortowy sposob jazdy- poprostu marzenie