.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 18:57:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 quattro '89] Problem z zapłonem
PostNapisane: 02.mar.2010 20:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2010 14:04:46
Posty: 3
Lokalizacja: Opole
Mam problemy z zapłonem.

Auto dosyć długo stało, około miesiąca, po tym jak strzeliła mi linka gazu.
Niedawno je odpaliłem po naprawie (wymieniona linka gazu) i są problemy. Czasami zapali za pierwszym razem, ale często rozrusznik kręci silnikiem ale nie zapala, jedyna wtedy rada to na pych (wtedy odpala zawsze).

Przy okazji naprawy zdjąłem przewody zapłonowe i popryskałem takim sprayem poprawiającym przewodzenie, sporo brudu wtedy wypłynęło, zrobiłem to przed pierwszym odpaleniem po naprawie, końcówki były strasznie zaśniedziałe po stronie kopułki, podczas gdy od strony świec są niemal idealne.

Rozrusznik chyba jest OK skoro kręci silnikiem ale powoli kończą mi się pomysły co może być, a do mechanika jeszcze nie jechałem, bo jeszcze skasuje mnie za nie wiadomo co.
Jeszcze pomysł jest taki, że pada mi moduł HALLa i czas na niego.

Jakieś porady nim zacznę portfel opróżniać i akumulator zajadę? Dodam tylko, że przed awarią linki działał bez żadnego zarzutu.

_________________
100 C3 quattro '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 quattro '89] Problem z zapłonem
PostNapisane: 03.mar.2010 13:55:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Wymień przewody zapłonowe. Sprawdź kopułkę i palec rozdzielacza - może je także wypadałoby wymienić.
Sprawdź, czy konektorki przewodów doprowadzonych do cewki nie są zaśniedziałe (możesz też jeśli masz możliwość zmierzyć napięcie na cewce przy włączonym zapłonie - nie powinno być mniej jak 12,5 V).
Na pych zapala prawdopodobnie dlatego, że nie masz spadku napięcia jaki występuje podczas pracy rozrusznika :!!:
Hall odpada - nie odpaliłbys go na pych...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 14:51:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Sprawdź wtyczki na czujniku 4-pinowym, na wtryskiwaczu rozruchowym. Sprawdź też położenie mikrowyłącznika na przepustnicy.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 14:54:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Na początek zdejmij kopułkę i ją dobrze wyczyść od spodu. Możesz nawet wziąć nożyk i zeskrobać nagar, jaki się tworzy od wewnętrznej strony (na korpusie kopułki).
Styki drobnym papierem ściernym, to samo z palcem (elementy miedziane). Często jest tak, że po pewnym okresie nieeksploatowania wewnątrz kopułki zasycha nagar wilgoci pomieszanej z filmem olejowym, który powoduje że prąd zamiast przeskakiwać z palca do przewodów tańczy sobie po całej kopułce.

Edit: Oczywiście sprawdź też to, o czym mówi Rodzynek.. I jeszcze jedno - zatankuj go do pełna świeżym paliwem ;)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 15:46:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
wordeck napisał(a):
Na początek zdejmij kopułkę i ją dobrze wyczyść od spodu. Możesz nawet wziąć nożyk i zeskrobać nagar, jaki się tworzy od wewnętrznej strony (na korpusie kopułki).


Nie drapałbym niczym twardym - rysy spowodują uciekanie iskry właśnie tymi miejscami.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2010 19:06:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.maja.2009 19:41:44
Posty: 140
Lokalizacja: Chorzów
najlepiej wyczyść cały ukłąd zapłonowy - kopułka, świece, itp...


też inna sprawa - raz się spotkałem :) - aku masz dobry? Bo może napięcie tak siada że nie daje dobrej iskry? skoro mówisz że na pych zapala ok , a jak kręci to nie chce.. ?!

_________________
A6 C5 2.7 biT 300 HP+
S6 C5 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2010 18:56:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
rodzynek napisał(a):
wordeck napisał(a):
Na początek zdejmij kopułkę i ją dobrze wyczyść od spodu. Możesz nawet wziąć nożyk i zeskrobać nagar, jaki się tworzy od wewnętrznej strony (na korpusie kopułki).


Nie drapałbym niczym twardym - rysy spowodują uciekanie iskry właśnie tymi miejscami.


Rodzynek, przecież kopułka jest WYKONANA z izolatora a nie pokryta izolatorem ;). A sposób naprawdę działa.....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: