.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 16:57:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 BAU] kontrolka swiec zarowych miga.
PostNapisane: 25.sty.2010 21:14:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Dzisiaj podczas jazdy zaczela migac kontrolka swiec zarowych. Po Vagowaniu wyskoczyl taki bład:
00542 needle lift sensor (g80)
30-10 open or short to plus intermittent
oraz
00741 - break pedal monitornig
27-00 implausible signal
Wykasowac bledu sie nie da.
Jak rozwiazac ten problem??
Bląd wyskoczyl po umyciu auta ale nie wiem czy ma to znaczenie.
Wczesniej dzisiaj takie bledy wyskoczyly.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 96#1350596

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:22:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Błąd wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Autko powinno stracić moc. Jeśli błąd dał się usunąć - być może zalało złącze. Jeśli błąd nie daje się usunąć a tuto nie ma mocy - szukaj problemu w złączce, być może jest pęknięty przewód lub w ostateczności wtrysk rzucił robotę (tego nie życzę).
2) Czujnik pedału stopu. Jeśli błąd wraca - wymienić czujnik zlokalizowany nad pedałem hamulca nożnego.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Baskecior napisał(a):
1) Błąd wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Autko powinno stracić moc. Jeśli błąd dał się usunąć - być może zalało złącze. Jeśli błąd nie daje się usunąć a tuto nie ma mocy - szukaj problemu w złączce, być może jest pęknięty przewód lub w ostateczności wtrysk rzucił robotę (tego nie życzę).
2) Czujnik pedału stopu. Jeśli błąd wraca - wymienić czujnik zlokalizowany nad pedałem hamulca nożnego.

Nie odczulem braku mocy. To jest jeden z wtryskow paliwa ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:37:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 19:49:47
Posty: 199
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Tak jak kolega Baskecior napisał ,, wtrysk sterujący" który z tego co wiem jest trochę kosztuje

_________________
Audi A4 1.8 1996r
Ford mondeo 1.8TD 1996r
Vauxhall omega 2.0 1998r
A6 2.5 TDI AKE 2000r Quattro
Jest A6 1.9 TDI AVF 2004r multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Krysti napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1) Błąd wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Autko powinno stracić moc. Jeśli błąd dał się usunąć - być może zalało złącze. Jeśli błąd nie daje się usunąć a tuto nie ma mocy - szukaj problemu w złączce, być może jest pęknięty przewód lub w ostateczności wtrysk rzucił robotę (tego nie życzę).
2) Czujnik pedału stopu. Jeśli błąd wraca - wymienić czujnik zlokalizowany nad pedałem hamulca nożnego.

Nie odczulem braku mocy. To jest jeden z wtryskow paliwa ??

BYć może błąd jest sporadyczny. Jeśli wraca po skasowaniu - musi spaść moc i autko jedzie na mapie awaryjnej.
Wtrysk sterujący to ten najwyższy z przewodzikiem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:51:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Baskecior napisał(a):
Krysti napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1) Błąd wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Autko powinno stracić moc. Jeśli błąd dał się usunąć - być może zalało złącze. Jeśli błąd nie daje się usunąć a tuto nie ma mocy - szukaj problemu w złączce, być może jest pęknięty przewód lub w ostateczności wtrysk rzucił robotę (tego nie życzę).
2) Czujnik pedału stopu. Jeśli błąd wraca - wymienić czujnik zlokalizowany nad pedałem hamulca nożnego.

Nie odczulem braku mocy. To jest jeden z wtryskow paliwa ??

BYć może błąd jest sporadyczny. Jeśli wraca po skasowaniu - musi spaść moc i autko jedzie na mapie awaryjnej.
Wtrysk sterujący to ten najwyższy z przewodzikiem.

Mozesz podać mi nr tej cześci.
Trzeba wymienic caly wtrysk czy caly mozna tylko sam czujnik??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 21:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Przerabisłem te tematy wprawdzie w "protoplaście" tdi q czyli AEL, ale jestem przekonany że musisz kupić kompletny wtryskiwacz. Jeśli przy wymianie włącznika świateł stop omyłkowo wykręcisz czujnik czy jak mu tam tempomatu, to błąd też może nie dać się skasować.
PS. Cena wtryskiwacza może zaboleć...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 22:22:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
adiaudi napisał(a):
Przerabisłem te tematy wprawdzie w "protoplaście" tdi q czyli AEL, ale jestem przekonany że musisz kupić kompletny wtryskiwacz. Jeśli przy wymianie włącznika świateł stop omyłkowo wykręcisz czujnik czy jak mu tam tempomatu, to błąd też może nie dać się skasować.
PS. Cena wtryskiwacza może zaboleć...

A wtryskiwacz nowy kupic czy polowac na uzywke ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2010 22:35:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Krysti napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Krysti napisał(a):
Baskecior napisał(a):
1) Błąd wtrysku sterującego (czujnik wzniosu iglicy). Autko powinno stracić moc. Jeśli błąd dał się usunąć - być może zalało złącze. Jeśli błąd nie daje się usunąć a tuto nie ma mocy - szukaj problemu w złączce, być może jest pęknięty przewód lub w ostateczności wtrysk rzucił robotę (tego nie życzę).
2) Czujnik pedału stopu. Jeśli błąd wraca - wymienić czujnik zlokalizowany nad pedałem hamulca nożnego.

Nie odczulem braku mocy. To jest jeden z wtryskow paliwa ??

BYć może błąd jest sporadyczny. Jeśli wraca po skasowaniu - musi spaść moc i autko jedzie na mapie awaryjnej.
Wtrysk sterujący to ten najwyższy z przewodzikiem.

Mozesz podać mi nr tej cześci.
Trzeba wymienic caly wtrysk czy caly mozna tylko sam czujnik??

Jeśli wykluczysz awarię połaczeń elektrycznych - czeka Cię wymiana całego wtryskiwacza. Cena nowego w ASO ok 1400 PLN. Można szukać używki, ale to loteria. Efekty zobaczysz dopiero w czasie jazdy i po analizie 01/013 i 01/014.
Zacznij od elektryki ... dobrze radzę ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 00:29:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
podobno pasuje od skody , cena 900 zł z ASO ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 10:12:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Efekty zobaczysz dopiero w czasie jazdy i po analizie 01/013 i 01/014 ...


Małe sprostowanie... efekty poczuje w czasie jazdy - ale zobaczy w 004 stat , 004 dyn i 004 Basic Settings...

A tak w ogole chcialbym zobaczyc logi powyzszych grup z tego samochodu.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 10:21:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
z mojej strony jedynie dodam, że uszkodzony WS nie zawsze będzie powodować w V6 zmniejszenie mocy [a przynajmniej odczuwalne] - inaczej natomiast będzie się kształtować przebieg momentu obrotowego [co chyba jest oczywiste], który zaczyna być dostępny, niczym w wysokoobrotowych japońskich silnikach, bardzo wysoko. automaty czasem reagują bardziej histerycznie mając problem z przełączaniem biegów [choć te starsze np. już nie].

czego by nie napisać - kontrolka migała od błędu pedału hamulca - powinna była zniknąć po jego wciśnięciu.
90% tego usterek można naprawić poprzez przeczyszczenie czujnika pod pedałem hamulca.

a logi, statyczne, również bardzo chciałbym zobaczyć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2010 10:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
meszrum napisał(a):
z mojej strony jedynie dodam, że uszkodzony WS nie zawsze będzie powodować w V6 zmniejszenie mocy [a przynajmniej odczuwalne] - inaczej natomiast będzie się kształtować przebieg momentu obrotowego [co chyba jest oczywiste], który zaczyna być dostępny, niczym w wysokoobrotowych japońskich silnikach, bardzo wysoko. automaty czasem reagują bardziej histerycznie mając problem z przełączaniem biegów [choć te starsze np. już nie].

czego by nie napisać - kontrolka migała od błędu pedału hamulca - powinna była zniknąć po jego wciśnięciu.
90% tego usterek można naprawić poprzez przeczyszczenie czujnika pod pedałem hamulca.

a logi, statyczne, również bardzo chciałbym zobaczyć.

dzisiaj jade do mechanika zeby sprawdzic mi ten czujnik pod pedalem hamulca.
Zrobie dzisiaj logi statyczne i wrzuce na forum

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 21:53:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Krysti napisał(a):
meszrum napisał(a):
z mojej strony jedynie dodam, że uszkodzony WS nie zawsze będzie powodować w V6 zmniejszenie mocy [a przynajmniej odczuwalne] - inaczej natomiast będzie się kształtować przebieg momentu obrotowego [co chyba jest oczywiste], który zaczyna być dostępny, niczym w wysokoobrotowych japońskich silnikach, bardzo wysoko. automaty czasem reagują bardziej histerycznie mając problem z przełączaniem biegów [choć te starsze np. już nie].

czego by nie napisać - kontrolka migała od błędu pedału hamulca - powinna była zniknąć po jego wciśnięciu.
90% tego usterek można naprawić poprzez przeczyszczenie czujnika pod pedałem hamulca.

a logi, statyczne, również bardzo chciałbym zobaczyć.

dzisiaj jade do mechanika zeby sprawdzic mi ten czujnik pod pedalem hamulca.
Zrobie dzisiaj logi statyczne i wrzuce na forum

http://www.flickr.com/photos/78046631@N ... 363979557/
Prosze o pomoc w ocenie wtryskiwacza sterujacacego
Porownywalem logi z przed okolo roku i po zobaczeniu bledu sa duze roznice, ale nie potrafie interpretowac wartosci. Dodam że auto normalnie jezdzi
logi tak jak obiecalem

Prosze o pomoc

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2010 20:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Prosze o pomoc :( bo nie wiem co jest z tym wtryskiwaczem

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 16:42:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest popsuty.
przed wymianą należy sprawdzić jeszcze, czy przypadkiem nie ma problemu z kostką na podszybiu i połączeniami elektrycznymi WS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 14:42:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
meszrum napisał(a):
jest popsuty.
przed wymianą należy sprawdzić jeszcze, czy przypadkiem nie ma problemu z kostką na podszybiu i połączeniami elektrycznymi WS.

Dzieki za pomoc :)
Bylem sprawdzic i mechanik powiedzial wlasnie ze moze byc problem z polaczeniem elektrycznym bo gdzies jest przerwa. Powiedzie za czujnik moze byc dobry tylko opornosc dosc wysoka bo az 550 ohm :/

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 19:23:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przy tego rodzaju błędzie [open/short] masz 70 do 30, że jest uszkodzony. dlatego zanim kupisz nowy WS musisz być pewien, że problem nie leży w połączeniach elektrycznych [najlepiej podmienić bez kupowania].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 20:10:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
meszrum napisał(a):
przy tego rodzaju błędzie [open/short] masz 70 do 30, że jest uszkodzony. dlatego zanim kupisz nowy WS musisz być pewien, że problem nie leży w połączeniach elektrycznych [najlepiej podmienić bez kupowania].

Co do podmiany to super pomysl ale nie mam drugiego na podmiane.
Na allegro jest wtrysk sterujacy za 880 nowy ale ma inna koncowe elektryczna oraz oznaczenie 059130202 059130202X.
Do mojego auta idzie wtrysk o oznaczeniu 202 F wg etki. Czy ww. wtrysk podejdzie do mojego auta :?:

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 20:29:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to jest wtryskiwacz przeznaczony dla AFB, czyli teoretycznie nie.

praktycznie - kostkę można wymienić [nawet we własnym zakresie] i wówczas będzie on działać.
w AYM [moim] zamontowałem ten wtryskiwacz i działa OK. układ wtryskowy AYM i BAU jest niemalże identyczny, zatem też będzie działać.
jedynie trudno określić, czy nie odbierze Ci kilku PS...


naprawdę nie ma nikogo w Twoim mieście, kto nie miałby na stanie jakiegokolwiek WS?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: