.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 02:06:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.8 AAH Avant QUATTRO] Temperatura!
PostNapisane: 11.gru.2009 10:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
Witam, jestem świeżo po wymianie termostatu i płynu chłodniczego. Po jakim czasie na trasie silnik powinien osiągnąć 90C? po 15 km trasy mam 80C, a w mieście doszła do 95C. przy wymianie termostat normalnie otwiera duży obieg, wentylatory się załączają. Generalnie nic się nie zmieniło po wymianie termostatu, na trasie nie dogrzany w mieście temp dochodzi do 95, 100C :| Czy to może jakiś czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2009 14:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2007 19:04:09
Posty: 123
Lokalizacja: podlaskie
Ja bym obstawial termostat trefny.

_________________
A4 1.9TDi 130km 2002r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2009 17:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
jakiej marki masz założony termostat, czytałem że nawet WAHLER nie dogaduje się z AAH i lepiej założyć oryginała, nie jest nawet dużo droższy, tylko, że teraz znowu trzeba ściągać wszystko aby go założyć.

Jeszcze jedna sprawa, układ odpowietrzony?

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2009 17:44:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
sebos17 napisał(a):
jakiej marki masz założony termostat, czytałem że nawet WAHLER nie dogaduje się z AAH i lepiej założyć oryginała, nie jest nawet dużo droższy, tylko, że teraz znowu trzeba ściągać wszystko aby go założyć.

Jeszcze jedna sprawa, układ odpowietrzony?


nie pamiętam firmy, sprawdzę opakowanie to napiszę, układ odpowietrzony, Podpiąłem się do Vag'a czy pierwsza pozycja pokazuje temp płynu chłodniczego? Uczę się dopiero obsługi tego sprzętu

Obrazek

Jeśli tak to na Vagu pokazuje 90C, a na wskaźniku w kabinie 75C :>

termostat to Vernet, poprzedni był Wahler


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2009 21:14:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
Ze sie wtrace... grzeje Ci sie auto? jesli nie to po co robisz panike ?
Niektórzy narzekają ze im auto sie gotuje, ty marudzisz ze sie nie gotuje, źle ?
Dopóki motor ładnie gra, nie przegrzewa sie, nie ma błedów to nie ma co paniować. Płynu nie wywala? Wiatraki działają? jesli tak to jest OK.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 01:09:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.cze.2009 06:24:53
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław AUDI WACZZZ-ADU
Podjedź do ASO na zakupki i zmień termostat na oryginalny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 08:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
Barcik napisał(a):
Ze sie wtrace... grzeje Ci sie auto? jesli nie to po co robisz panike ?
Niektórzy narzekają ze im auto sie gotuje, ty marudzisz ze sie nie gotuje, źle ?
Dopóki motor ładnie gra, nie przegrzewa sie, nie ma błedów to nie ma co paniować. Płynu nie wywala? Wiatraki działają? jesli tak to jest OK.


płynu nie wywala, wiatraki się załączają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2009 10:04:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Zdecydowanie sprawdź vag'iem jeżeli ma normalną temperaturę 85-95st to nic nie wymieniaj, chyba że wskaźnik temperatury w liczniku. Niestety dość często uszkadza się sam wskaźnik po kilkunastu latach użytkowania. Wówczas działa troszkę losowo raz dobrze a raz źle, najczęściej problemy potęgują się jak w kabinie jest zimno.

Zbyt niska temperatura to też problem bo wówczas silnik zużywa się nadmiernie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 20:47:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
[url]http://img709.imageshack.us/img709/27/vagp.jpg[/URL]

2 raz wymieniłem termostat(tym razem jest z ASO) i teraz jest minimalna poprawa, na trasie na vagu łapie temp po 2,3 km na 90-92 C, a na wskaźniku jest max 80C, w mieście natomiast wygląda to tak jak na zdjęciu, na klimie na kanale 51 trzyma 90C, czujnik płynu g12 wymieniony na ORI używkę, do głowy przychodzi mi zakamieniona chłodnica...czy tu szukać problemu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2010 21:18:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zakladajac ze masz te pomiary wykonane przyzadami laboratoryjnymi to faktycznie cos jest nietak. Bo wykonujac te pomiary wskaznikami i czujnikami ktore maja tylko pogladowy charakter swojej pracy mozna przyjac ze jest OK a jedynie ktorys z czujnikow lub wskaznikow ma odchyl w ktoras strone bardziej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2010 11:53:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
wiatraki poszły przy 98 C na zegarze, a 114 C na vagu, czy wiatraki powinny sie wyłączać po zgaszeniu silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 14:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 12:05:00
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Witam!
Ja mam podobny problem tylko, że w 2.6 [ABC]. Jeżdżąc na trasie temperatura na wskaźniku dochodzi do 80* i nie chce iść wyżej. Jeżdżąc po mieście dochodzi momentami do 100* na wskaźniku i dopiero załączają się wentylatory. Ostatnio jednak zgasiłem silnik przy 95* na wskaźniku, kręciłem się jeszcze chwilę przy aucie, już miałem odchodzić ale zobaczyłem wydobywającą się parę spod maski. Machę podniosłem a tam płyn chłodniczy wywalało spod korka zbiornika wyrównawczego. Czy wskaźnik temperatury na desce jest walnięty? Nie chce ugotować auta a wychodzi na to, że płyn w układzie ma ponad 100*. Termostat nowy, pompa wody nowa. Nie mam dostępu do VAG'a.

_________________
Allroad Quattro 2.7 BT A/T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 15:06:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zostaw tak jak jest , ja miałem taką samą sytuację w swoim byłym AAH dokładnie z Wahler'em.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 17:11:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 12:05:00
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Ok, to co wskaźnik pokazuje przeboleje. Czemu się jednak gotuje?

_________________
Allroad Quattro 2.7 BT A/T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 17:14:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Muniek - nie wiem jak jest w ABC - może zakamieniona chłodnica.

Mój post był odpowiedzią dla Mastacrx

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 21:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2006 12:05:00
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Przed chwilą wyłączyłem silnik przy ok 92-93* na wskaźniku. Od razu maska w górę i obserwuję co się dzieje... a tu słysze bulgotanie, łapie za węża, który doprowadza płyn do chłodnicy a on gorący (prawie parzy) i czuć jak się płyn w nim przelewa. Spod korka zbiornika wyrównawczego syczy i lekko sie wylewa. Trwa to wszystko chwilę i się uspokaja. Jak silnik pracuje to nie ma tego problemu. Chłopaki tu na forum piszą, że im do 100* temperatura na wskaźniku dochodzi i nic sie nie gotuje a ja ledwo 90* przekrocze, silnik zgaszę i już bulgota.
O co chodzi?

_________________
Allroad Quattro 2.7 BT A/T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2010 22:14:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Obstawiam zakamienioną chłodnicę bądź zapowietrzony układ .

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2010 05:55:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
po wymianie czujnika g62 na trasie trzyma 90C, w mieście potrafi dojść do 100, 105, w sobotę wymieniam sensor temp, czujnik włączania wentylatorów i zakładam nową chłodnicę, jak to nie pomoże to już nie wiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2010 18:34:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.paź.2009 14:21:24
Posty: 208
Lokalizacja: Wrocław/ Gniechowice/ Worthing UK
wszystkie czujniki nowe, chłodnica, termostat i dalej to samo, górny wąż gorący, dolny ledwo ciepły, chłodnica na górze gorąca, na dole zimna, objawy po wyciągnięciu termostatu takie same, nie puszcza wentylatorów, dopiero przy włączeniu klimatyzacji, ale jak chłodnica jest zimna u doły, a tam jest czujnik to jak ma się włączyć dobrze myślę? podejrzenie pana na pompę wody bo już nic innego chyba nie zostaje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2010 23:00:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2010 23:36:17
Posty: 257
Lokalizacja: Sokolniki Las/ Ozorków
masz gaz? u mnie winowajca niedobrzewania auto jest wlasnie parownik tak samo jak stoje to auto niedogrzewa mi sie w srodku a jak jade to grzeje normalnie. moze ty inaczej ew gdzie indziej masz go

_________________
jezeli robie jakies bledy w pismie to napisz pw poprawie post.
[Mazda 323f BG creon 1.6 Sohc benzyna]bylo
[Audi 100 c4 2.0e AAD klimatronik]bylo
[Audi a6 c4 2.6 abc klimatronik]jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron