.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:47:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ C-3. 2.3 NF ] Temperatura a wentylator
PostNapisane: 28.maja.2010 18:08:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witam !
Zauwazyłem, ze wentylator chłodnicy pracuje mi w aucie coraz częściej, mimo iz temperatura na blacie nie przekracza 90 st. ( nagrzewa się dość szybko i cały czas oscyluje w granicach 90 st. )
Co ciekawe wentylator włącza się tez podczas jazdy :?:
Nie mam bocznej osłony chłodnicy, oddzielającej chłodnice od komory silnika ale czy to ma az taki wpływ na chłodzenie i to podczas jazdy ?
Co chłopaki sugerujecie ?
Ps.
Moze ktoś z Was ma tą boczną osłonę albo wie, gdzie i u kogo taka się wala po kątach - chętnie odkupię.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2010 19:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2007 19:17:54
Posty: 23
Lokalizacja: Pułtusk / Jabłonna
u mnie jest osłona. pierwszy bieg wentylatora załącza się przy przy 93 st. jak wymieniałem chłodnice i kupiłem trochę większą (od 2.2 turbo) i przez jakiś czas śmigałem bez osłony to faktycznie wentylator częściej chodził....

_________________
Audi 100 C3 2.3E avant NF
Daewoo Lanos 1.6 16v A16DMS
Nissan 100nx Gti SR20DE
Audi 100 C4 2.3E sedan AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 16:49:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Ja też mam osłonę ale jak jest ciepło to podczas jazdy też się wentylator włącza.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 21:18:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Slawek A4 napisał(a):
Ja też mam osłonę ale jak jest ciepło to podczas jazdy też się wentylator włącza.
Czyli co ? tak ma być, czy tez masz coś z chłodzeniem ? :D
Miałem parę lat temu C-3, 1983 r 1.9 WH, tam nigdy nie było potrzeby zeby się wentylator włączył.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 22:57:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Miałem 2,3 NF z osłonami i wiatrak w lecie pracował niemal non stop, nawet w trasie mu się zdarzało.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 23:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2007 19:17:54
Posty: 23
Lokalizacja: Pułtusk / Jabłonna
ja jednak myślę, ze osłona napewno zredukuje czestotliwość działania wentylatora podczas jazdy, a podczas postoju to i tak bez znaczenia. a na obudowie wentylatora masz takie plastikowe klapki. jak mi kiedyś jedna wypadła to wentylator częściej chodził i trudniej miał zbic temperaturę.

_________________
Audi 100 C3 2.3E avant NF
Daewoo Lanos 1.6 16v A16DMS
Nissan 100nx Gti SR20DE
Audi 100 C4 2.3E sedan AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 10:40:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
ZiPi napisał(a):
Slawek A4 napisał(a):
Ja też mam osłonę ale jak jest ciepło to podczas jazdy też się wentylator włącza.
Czyli co ? tak ma być, czy tez masz coś z chłodzeniem ? :D
Miałem parę lat temu C-3, 1983 r 1.9 WH, tam nigdy nie było potrzeby zeby się wentylator włączył.


Powiem ci że nigdy z chłodzeniem nie miałem problemu. Silnik osiąga swoją normalną temperaturę i tak trzyma.

W lecie natomiast jak jest ciepło to wentylator dosyć często się włącza nawet podczas jazdy. Nie sądzę, że jest to jakiś problem. Z jakieś trzy lata temu wymieniłem chłodnice bo była już taka nie za specjalna. Wentylator dostał trochę luzu, ale tylko trochę dalej się włącza.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 19:09:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
jacors4 napisał(a):
a na obudowie wentylatora masz takie plastikowe klapki. jak mi kiedyś jedna wypadła to wentylator częściej chodził i trudniej miał zbic temperaturę.

Właśnie się zastanawiałem po cholerę one tam są ? Na chłopski rozum ograniczają przepływ powietrza przez chlodnicę, chciałem je teraz zdjąć i zobaczyć jak będzie, ale po Twojej wypowiedzi raczej je zostawie :D
Dzięki chłopaki, uspokoiliście mnie trochę .

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 21:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
Witam jestem nowy na forum i miałem podobne obawy co do układu chłodzenia w moim cygarze 2.3NF. Nie żeby od razu siągać osłone bo wiedziałem do czego służy, ale podczas jazdy a szczególnie mulącej silnik łapie mi 105 stopni i wentylator szumi, temperatura spada trochę(102) i znowu to samo. Ale wystarczy że jadę więcej niż 60km/H na 4tym biegu i już spada do 95. Z tego powodu wymieniłem chłodnice, włącznik wentylatora, i nagrzewnice . Po za tym że już nie ubywa mi płynu i nie kapie mi na buty to nic się nie zmieniło. Jutro będę "uwalniał odme" i sprawdze czy faktycznie to ma wpływ na rozgrzanie silnika bo na forum Audi 80 o tym czytałem. A pytanie to Czy mój układ chodzenia działa prawidłowo czy coś się wali. Spalanie gazu 14litrów nie ważne czy oszczędnie czy mocno z resztą oszczędnie nie potrafię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 23:11:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
No to do kompletu został Ci jeszcze do wymiany termostat.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 10:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
No widzisz zapomniałem o termostacie znaczy się dopisać go do listy wymienionych rzeczy. Założyłem Wahlera w sumie termostat poszedł na pierwszy ogień. Znaczy coś z układem chłodzenia jest nie tak?? Czy jest to normalne. Mój znajomy też ma cygaro tyle że z silnikiem KU w sumie to samo co NF tyle że bez sondy i nastawnika przy wadze a temperatura zachowuje się podobnie.. Pozdro dla Pucka i fabryki AMEX.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 10:34:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Podczas postoju auta z zapalonym silnikiem gdy wentylator pracuje i masz te 105 stopni na zegarach to czy płyn sie gotuje ? Słychać bulgotanie ?
Jeśli nie, to moze tylko zegar przekłamywać, w końcu to nie jest termometr.
To, ze temperatura spada podczas jazdy, to jest normalne w końcu po to jest chłodnica, tyle ze nie powinna spadać zbyt nisko. Jak są duze wahania temperatury między postojem a jazdą, to nie jest zbyt dobrze dla silnika - byc moze stąd masz takie spalanie ( powinien spalać trochę mniej ) winny temu jest termostat.
Cytuj:
Pozdro dla Pucka i fabryki AMEX.
Thenx :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 10:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
Termostat nowy jest zmieniałem z dwa tygodnie temu. Spalanie myśle że norma pod moją nogą bo w Hondzie Civic 1.3 16v utrzymywało mi się na poziomie 12L.Ale nie o spalaniu tu mowa. Jeśli nie włącza mi się pierwszy bieg (tak myśle) to jak jest przyczyna. Woda nie bulgocze na pewno powiem więcej że mogę po woli odkręcić korek w zbiorniku i nic nie pryśnie mimo tego że węże mają te swoje 1,5 bara. Poziom płynu może podskoczyć z 1.5cm ale żadne bańki nie lecą po prostu zjawisko rozszerzalności temperaturowej.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2010 11:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2007 19:17:54
Posty: 23
Lokalizacja: Pułtusk / Jabłonna
jak kupiłem audi kilka dobrych lat temu to też byłem przerażony wysoką temperaturą cieczy, mechanik powiedział mi wtedy, że one tak mają i lubią wysoką temperaturę he he... ale wysoka temperatura i ciśnienie jej towarzyszące robi swoje z przewodami, nagrzewnicą i chłodnicą... po wymianie tych elementów postanowiłem cały układ zalać płynem o wysokiej temperaturze wrzenia 134st. PRESTONE i jestem zadowolony polecam ten płyn

klapki na obudowie wentylatora podczas jazdy powodują swobodny przepływ powietrza przez chłodnice, a gdy wentylator się włączy klapki opadają i wentylator sprawnie wciąga powietrze przez chłodnice...
niemcy nie są głupki i nie wsadzają niepotrzebnych rzeczy pod maskę....

_________________
Audi 100 C3 2.3E avant NF
Daewoo Lanos 1.6 16v A16DMS
Nissan 100nx Gti SR20DE
Audi 100 C4 2.3E sedan AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 08:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
No to na to wygląda że mi zegar trochę dodaje. A z tymi klapkami to prawda święta prawda. Jak kupiłem swojego smoka to klapki były podwieszone na drutach . A teraz już jestem spokojny bo po wymianie chłodnicy i nagrzewnicy musiałem uzupełnić układ wodą tak że temperaturę zamarzania mam koło 18 stopni i nic się nie gotuje.Czyli jak mówił kolega ten typ tak ma . Podczas ustabilizowanej jazdy powinno być chyba 90 a ja mam 95.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 11:23:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Uruchom zimny (chłodny) silnik i niech się nagrzewa. Co jakiś czas sprawdzaj temperaturę węży wodnych - jak dolny zrobi się równie gorący jak górny, to znaczy, że termostat zaczął się otwierać. Czyli zegar ma pokazać ok. 90 (a dokładniej: 87 st).

Będzie wiadomo, czy zegar pokazuje dobrze (przy założeniu, że termostat jest dobry).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2010 23:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2010 21:12:58
Posty: 18
Lokalizacja: Sierakowo
No widzisz kiedyś mi to po głowie chodziło ale jakoś zaniechałem ten patent. Jutro tak zrobię. Bo wydaje mi się trochę dziwne że w zimny wieczór temperatura po trasie przy jeździe 100km/h(mam mało gazu normalnie jest 140)
trzyma się 95.

Aktualizacja posta. Sprawdzone, termostat puścił płyn dopiero gdy na cyferblacie było 96stopni. W piątek przeszczep wskaźnika jak to nie wyda to zmiana czujnika.

_________________
Mobile CB: Midland ALAN 48+ Multi, Sirio Super Carbonium 27
Audio: /////ALPINE IDA-X300 , Alpine SPE 162, Clarion SRE-1021R , dopała BOSS AUDIO AMP-1000n , Sub Magnat Shockwave 1000
Navi: Garmin MobileXT + SkyTraq Venus 6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: