.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 19:05:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 AFB] Logi do oceny
PostNapisane: 22.mar.2010 20:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Witajcie,
zwracam się z prośbą o ocenę logów i w miarę pomóc jeśli występują znaczące rozbieżności w wartościach lub korelacjach. Auto po wymianie rozrządu przestało dobrze palić. Trzeba zakręcić z 10 s. Mimo odejścia mrozów problem pozostał.
- Wymieniono termostat
- Zmiana dawki startowej z "32768" na "33768" nie przyniosła rezultatów.
- Czy kąt wtrysku jest odpowiedni?

Logi Basic Settings:
Log (0 - 000)
Log (0 - 003)
Log (0 - 004)
Log (0 - 011)
Logi normlane:
Log (0 - 000)
Log (0 - 001)
Log (0 - 003)
Log (0 - 004)
Log (1 - 007)
Log (0 - 013)
Log (3 - 014)
Log (2 - 018)

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 15:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witaj popraw logi. http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 AFB] Logi do oceny
PostNapisane: 23.mar.2010 15:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
SpecPC napisał(a):
- Czy kąt wtrysku jest odpowiedni?

tak (w senie "ustawienie")

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 20:42:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
grejf napisał(a):


Ciekawe jak? Logi masz zrobione dokładnie tak jak powinny być

przemekk74 napisał(a):
SpecPC napisał(a):
- Czy kąt wtrysku jest odpowiedni?

tak (w senie "ustawienie")


Co to oznacza?

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 20:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
SpecPC napisał(a):
Co to oznacza?

oznacza to tyle, ze gosc ktory Ci to robil czystym przypadkiem/"na sluch' przykrecil pod wlasciwym katem (obrot w prawo-lewo) pompe albo swiadomie podlaczyl kabelek i ustawil ja tak by kat w 004BS "na late' zawieral sie w przedziale 0-4ATDC
Generalnie jest to na forum dobrze opisane...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 21:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Dzięki wielkie, ale problem z odpalaniem po dłuższym postoju nie zmienił się:(

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2010 23:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaloguj 004sN natychmiast po rozruchu przez ok. 30s.
[zacznij logować 004sN przed rozruchem]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2010 12:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Logowanie grupy 004N ok. 30 s. przed startem i do momentu ok.minuty po odpaleniu.
Log (0 - 004)

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2010 06:12:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Dziś rano próbowałem odpalić auto, przekręcenie zapłonu i o dziwo zaczął zaskakiwać od pierwszego obrotu ale dość dziwnie, tak jakby chciał, ale nie mógł. Po chwili przerwałem i jeszcze jedna próba ale w tym momencie się zakończyło ... tzn. silnik zaczął szybko piłować bez paliwa - nie odpalił mimo piłowania z 15 minut. Popatrzyłem na pompę i okazało się że (zbiornik pełny) brak paliwa w wężyku i nie pojawiło się. Odkręciłem wtryski, podpiąłem drugi aku ... chwila piłowania i odpalił. Paliwo wróciło na miejsce, ale w wężyku dolotowym paliwa ciągle pokazują się bąbelki paliwa. Czy jest to wina nieszczelności? Chyba tak nie powinno być. Mam wymieniony zaworek na filtrze, wszystkie przewody zaciśnięte nowymi opaskami.

Gdzieś na forum przeczytałem wątek:
Cytuj:

Jakiś czas temu zaczęły mi się pojawiać pęcherzyki powietrza w przewodzie zasilającym pompę wtryskową (audi 2,5 tdi AEL)co było skutkiem bardzo trudnego odpalenia auta szczególnie po dłuższym postoju.Po przestudiowaniu rożnych forów doszedłem do wniosku ze ten problem ma bardzo wielu użytkowników starszych pojazdów w których użyto pomp VP37 .
W moim przypadku okazało się że po wyłączeniu silnika z rejonu koła pasowego dobiega cichutkie "syczenie" (mechanik powiedział że pompa do regeneracji).Wczoraj zdobyłem się na odwagę i już nic nie syczy .
Aby usunąć ten problem wystarczy wymienić zimering "DF 20-31-7,3" na wałku napędowym pompy wtryskowej (pod warunkiem że niema on "bicia" luzów).
Nie będę się rozpisywał jak wyjąc pompę bo nie wiem czy w każdym aucie będzie taka potrzeba .W tych co będzie to robić się to będzie inaczej .Bynajmniej po zdjęciu kola pasowego z pompy dało się wydłubać zużyty i nabić nowy "zimering".przed demontażem pompy radzę sobie pozaznaczać to i owo by nie było problemów z ustawieniem konta wtrysku i dawki paliwa.Po odpaleniu trzeba dokładnie wszystko poustawiać (np. z pomocą VAG-a).Koszt części około 20zł (bosch)
Jeżeli macie luzy na wałku trzeba wymienić jeszcze 2 panewki ale by się do nich dostać trzeba wyjąć wszystko ze środka pompy i wybić wałek ....(obawiam się że to już poważniejsza sprawa ...a z drugiej strony wszystko robią ludzie)
Życzę powodzianie i mam nadzieje że moje wskazówki komuś pomogą.
Pozdrawiam


U mnie słychać podobne "syczenie" zaraz po zgaszeniu auta, ale wydawało mi się, że to może podciśnienie.


Lub również:
Cytuj:
Ostatnio też mialem taki ciężki przypadek że pompa nie ciągneła paliwa stawialem że pompa padła ale mówię że jeszcze jedna próba . pompę odpowietrzyłem żeby nie bylo wniej powietrza i podłączyłem 6atm poietrza do pompy i od razu paliwko sikneło tedy gdzie się zapowietrzało .
Nigdy bym nie wpwdl ze ta pompa VP 44 może sie tam zaowietrzać .W pompie jest wkręcona z boku z prawej strony śruba na ibusa gwiazdkowego w części przedniej jak stoisz do pompy odpaska rozrządu.

Ciężko ta srubkę zobaczyć trzeba ten przewod aluminiowy z kolektora ssącego wymontować i zboku pompy widać tą śrubę otręcić i wymienić ten oring na niej . potem skrecić odpowietrzyć i odpalić.

Bardzo dużo przypadków że tylko dlatego że tam ciągnie powietrze mechnicy niewiedzą o takim przypdku rozkładają ręce i wymieniają pompę a klient płaci

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2010 11:36:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
moim zdaniem, przyczyną złego rozruchu jest źle ustawiona pompa. nastawnik wysterowany jest dziwacznie i zaraz po rozruchu pompa nie ustawia kąta wymaganego.

nie można też wykluczyć, że układ paliwowy zapowietrza się, co również może być przyczyną złego rozruchu.

czy mechanik użył blokady pompy [i innych blokad] przy wymianie rozrządu?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2010 20:14:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Czy gdyby nie założył miałoby to wpływ na pracę silnika?

Dzisiejszej nocy zacisnąłem przewód paliwowy - powrót, samochód rano odpalił od strzała. Więc zacząłem działać:

Wymieniłem:
- podkładki pod wężykami przelewowymi strona L i P 0 - widoczne wycieki ON w dwóch miejscach,
- śrubę i podkładki przy pompie paliwa od dolotu i powrotu,
- podkładki przy pompie na śrubie a w zasadzie zaworku idącym do przelewów,
- wyeliminowałem pęcherzyki powietrza z przewodu paliwowego przez dokręcenie opasek zaciskowych i dociśnięcie głębiej wężyków

Jeśli to nie pomoże, wymienię jeszcze ten zaworek na pompie - koszt 140 zł więc trochę drogo jak za takie coś.

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2010 17:46:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 22:46:06
Posty: 50
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Udało się pozbyć bąbelków powietrza i co najważniejsze samochód zaczął normalnie odpalać tak jak powinien :-)

_________________
VW 2.5 TDI 2004 130 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2005 150 KM
Vito 2.2 CDI 2006 184 KM
Megane II 1.9 dCi 144 KM
A-klasa 1.4 - kozak:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: