.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:31:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AAT] Zaślepiłem EGR - pomogło, ale co dalej
PostNapisane: 05.kwi.2010 19:03:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Witam,
tak jak w temacie...
Po przeczytaniu postów dotyczących zaślepienia ERG, w końcu zdecydowałem się to zrobić w moim AAT, bo już miałem dość pseudonimu Zawisza Czarny :) powyżej 3 tys obrotów.
Po zatkaniu przewodu muszę przynzać, że faktycznie pomogło i po przejechaniu krótkiego odcinka przestał kopcić w takim stanie jak wcześniej, nawet pod czerwonym polu na obrotomierzu...

Jednakże z natury nie bardzo ufam takim prowizorycznym rozwiązaniom, więc od razu pojawiło mi się w głowie pytanie, co teraz należy zrobić, aby nie trzeba było zatykać przewodu wtyczką??
Przy okazji rzuciłem okiem na stan ERG i kolektora od środka i tak bardzo zafyfione nie są. W związku z tym będę wdzięczny za odpowiedź co powinienem teraz zrobić/sprawdzić??

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 19:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Przede wszystkim odkręć kolektor dolotowy od głowicy i usuń nagar.
Nie uwierzysz ile syfu mieszka tam sobie....
Po drugie - najskuteczniejszą metodą na uciszenie EGRa jest włożenie odpowiedniej "uszczelki"* w miejsce, gdzie EGR łączy się z dolotem (dwie śruby imbus). Nic więcej nie rób - ciesz się brakiem dymienia i mniejszym spalaniem

* - "uszczelka" ma otwory tylko na śruby, kanał jest zamknięty

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 21:55:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Jak rozumiem pod pojęciem "uszczelki" rozumiesz po prostu zaślepienie połączenie ERG z kolektorem...
Jednakże cały czas się zastanawiam czy w dłuższym okresie to nie przyniesie żadnych problemów??
A tak przy okazji czy to jest wielki problem odkręcić kolektor celem wyczyszczenia?

Dzięki

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2010 23:16:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Zaślep dziada i zapomnij o nim. Będziesz miał z tego tylko korzyści.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 16:44:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
fakinek napisał(a):
1) Jak rozumiem pod pojęciem "uszczelki" rozumiesz po prostu zaślepienie połączenie ERG z kolektorem...

2) Jednakże cały czas się zastanawiam czy w dłuższym okresie to nie przyniesie żadnych problemów??

3)A tak przy okazji czy to jest wielki problem odkręcić kolektor celem wyczyszczenia?

Dzięki

1) dobrze rozumiesz
2) kiedyś silniki seryjnie NIE MIAŁY EGRa i żyły....Dodajmy żyły dłuuugo i szczęśliwie
3) nie - wyjmujesz obudowę filtra powietrza i kluczem imbus "5" lub "6" odkręcasz 8 śrub. Jeśli masz dobry klucz i żadna ze śrub nie jest zapieczona, jest to 15-20 minut roboty. Robiłem to 3x w 1T i raz w AELu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 16:46:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
zaślepkę wytnij z arkusza aluminium, albo puszki (im grubsza tym lepiej).
5 minut roboty max.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 17:59:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Żadna puszka ... nie wytrzyma dłużej niż pół roku ...
Blacha 0,8 , poświęcić godzinę dłużej i "będziesz Pan zadowolony"
Po takim zabiegu sprawdzić stan motorowni i chipsować ... bo seryjny AEL jest wolniejszy od muła bagiennego - zwłaszcza brak vnt doskwiera mocno ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 18:21:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
no to na łikenda jak się zrobi cieplej to się trochę pobawię.
Jednakże dzisiaj mam nowe spostrzeżenia: Wczoraj jak zaślepiłem wężyk to kopcenie odeszło tak powiedzmy w 70% w stosunku do tego co było wcześniej, natomiast dzisiaj kopcenie w stosunku do "orginału" nadal jest mniejsze, jednakże sporo większe niż wczoraj zaraz po operacji...
Czy to oznacza, że teraz się syf z kolektora ulatnia?

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 19:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...raczej nadal wydmuchujesz syf z katalizatora i całego wydechu
A Basket słusznie prawi - blacha gruba być musi, (ja mam 1.5mm) - to ją gorące spaliny nie przepalą

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2010 16:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Chcę zaślepić EGR i widzę, że są dwie metody "sprzętowe" i jedna programowa - zdjęcie i zatkanie wężyka podciśnienia z EGR lub zaślepka pomiędzy EGR a kolektorem - która z tych metod jest lepsza - wypięcie i zaślepienie wężyka łatwiejsze i jeżeli efekt ten sam to czy ma w ogóle sens zaślepianie blachą dolotu od EGR do kolektora ?

Jest jeszcze najbardziej elegancka metoda - w przypadku mojego AAT login 12233 i ustawienie współczynnika wypełniania EGR tak aby go zamknąć, w tym przypadku nie wiem jednak jaka to ma być wartość ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 12:31:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nikt nie jest w stanie łopatologicznie pod względem technicznym przedstawić za i przeciw stosowania każdej z tych trzech metod ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 14:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ja moge lopatologicznie przedstawić przeciwskazania tych działań :) zaslepianie czegokolwiek to powszechnie tu na forum wysmiewane druciarstwo , wiec hipokryzja jest z nami. Brak działania recylkulacji to emisja Nox najbardziej trujacej substancji w składzie spalin. Niesprawna recylkulacja to tez zaklucona praca układu wtryskowego a co za tym idzie gorsza charakterystyka pracy. Tylko jak podeprzec te argumenty w obliczu hipokryzji złych synchronizacji rozrzadu i często pokombinowanych map bitowych :) tak wiec panowie gdzie zaczyna się a gdzie kończy druciarstwo ? Czy może to pojęcie względne zalezne od widzimisie miłośnika i Audi ? Traktujcie to jako retoryczny wywód nie wymagający odpowiedzi żeby nie wywoływać burzliwej dyskusji prowadzącej do nikad.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 14:34:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
pawelb napisał(a):
Nikt nie jest w stanie łopatologicznie pod względem technicznym przedstawić za i przeciw stosowania każdej z tych trzech metod ?

Metoda programowa i zaślepienie wężyka dadzą to samo w efekcie. Którą wybierzesz to zależy, co dla Ciebie łatwiejsze, tudzież bardziej eleganckie ;) . Obydwie metody mają tę wadę, że jeżeli sam zawór EGR wcześniej był już nieszczelny, to one go na pewno nie uszczelnią i spaliny nadal się będą się przedostawały do dolotu. Sposób 3-ci - blacha na pewno zamyka kanał przelotu spalin :D .

I teraz łopatologicznie :D :
- masz sprawny zawór EGR -> możesz nie wiedzieć, że go masz, bo działa jak powinien
- masz niesprawny zawór EGR -> wyłączenie sterowania (metoda 1 i 2) nic nie da, bo i tak będzie np. nieszczelny - pozostaje Ci wymiana albo blacha. :peace:

ps. pomijam kwestie związane z ekologią i "zasyfianiem" dolotu przez EGR

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 14:46:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Ja jeżdżę raczej jak emeryt od czasu do czasu "przeganiając" brykę i wtedy widzę chmurę sadz wydmuchiwaną za sobą wynikającą podejrzewam m.in. z otwartego zaworu EGR podczas takiego jednostajnego kulania się (jak sądzę niedopalanie przez kiepski współczynnik tlenu do ON co musi wpływać na zwięszkszoną emisję spalin i zbieranie się sadzy w wydechu).
To są tylko moje nieudolne przemyślenia ale wydaje mi się, że EGR to tylko sposób na uzyskanie dobrych wyników czystości spalin w pewnych warunkach pomiarowych bez obciążenia jak to robią diagności przy przeglądach, niekoniecznie w normalnym użytkowaniu.
Pomijam to, że wydaje mi się, że te wszystkie sadze trafiające z powrotem do komory spalania nie wpływają pozytywnie na czystość oleju silnikowego, zużycie wtryskiwaczy, zaworów, gładzi cylindrów. Auto lub jego cześć szybciej zużyte trafia na złom - gdzie tu ekologia ?

zbig_wwl - taką niesprawność (nieszczelność niedomkniętego lub nieszczelnego EGR to zapewne można sprawdzić gdzieś w VAG-u - w którym miejscu i jaka wartość powinna być przy zamkniętym EGR ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 16:12:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
pawelb napisał(a):
zbig_wwl - taką niesprawność (nieszczelność niedomkniętego lub nieszczelnego EGR to zapewne można sprawdzić gdzieś w VAG-u - w którym miejscu i jaka wartość powinna być przy zamkniętym EGR ?


Trochę za "krótki" jestem na takie porady :) - pewnie się da z VAG-a coś wywnioskować, bo bezpośrednio takiej nieszczelności się w VAG nie zobaczy. Teoretycznie to można zrobić logi dynamiczne z EGR "zaślepionym" na dwa sposoby - jeżeli zachowanie auta i logi będą się różniły, to masz odpowiedź. Ale to wymaga nieco pracy ;) .

Z ciekawości spytam - wlot spalin do recyrkulacji jest w AAT przed turbiną, czy za? Takie dymienie sugerowałoby, że jest za turbiną.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 16:26:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Ja jeżdżę raczej jak emeryt od czasu do czasu "przeganiając" brykę i wtedy widzę chmurę sadz wydmuchiwaną za sobą wynikającą podejrzewam m.in. z otwartego zaworu EGR podczas takiego jednostajnego kulania się (jak sądzę niedopalanie przez kiepski współczynnik tlenu do ON co musi wpływać na zwięszkszoną emisję spalin i zbieranie się sadzy w wydechu).
To są tylko moje nieudolne przemyślenia ale wydaje mi się, że EGR to tylko sposób na uzyskanie dobrych wyników czystości spalin w pewnych warunkach pomiarowych bez obciążenia jak to robią diagności przy przeglądach, niekoniecznie w normalnym użytkowaniu.
Pomijam to, że wydaje mi się, że te wszystkie sadze trafiające z powrotem do komory spalania nie wpływają pozytywnie na czystość oleju silnikowego, zużycie wtryskiwaczy, zaworów, gładzi cylindrów. Auto lub jego cześć szybciej zużyte trafia na złom - gdzie tu ekologia ?

zbig_wwl - taką niesprawność (nieszczelność niedomkniętego lub nieszczelnego EGR to zapewne można sprawdzić gdzieś w VAG-u - w którym miejscu i jaka wartość powinna być przy zamkniętym EGR ?

Generalnie Twoje przemyślenia są ok.
Zajrzyj tutaj i poczytaj co na ten temat sądzą fachowcy a nie Ci, którym się wydaje że fachowcami są:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Polecam post Mastersa i Bogumiła z pierwszej podstrony.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 17:19:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
masters

Wysłany: 22-06-2004, 23:45
Jeśli chodzi o wskaźnik ....to absolutnie sie nie wypowiadam gdyż nie mam wiedzy.

Jeśli chodzi o EGR to zaślepienie go spowoduje lekko głośniejszą pracę silnika na biegu jałowym i zwiększenie emisji NOx.
Może także zmniejszyć dymienie. Jeśli w skutek złego działania EGR-u silnik ma zbyt mało tlenu aby spalić dawkę (dymienie) to po zaślepieniu możemy odczuć lekki przyrost mocy a dymienie powinno ustąpić

pozdrawiam


Moim zdaniem wypowiedz dotyczy głównie silnnikow pierwszej generacji , starej malo zaawansowanej technologi gdzie juz recylkulacja ma wplyw na prace silnika typu AFN czy AAT,

Druga generacja TDI reaguje jeszcze bardziej na zblokowanie EGR czyniac silnik glosniejszyn w calym przedziale obrotow ..

I tak sobie myślę że gdybyśmy byli na jakimś forum medycznym dotyczącym rozwolnienia , najlepszą radą było by zaślepienie odbytu. Bez wnikania w przyczyny problem został by rozwiązany.

Tak wiec druciarstwo jest rzecza wzgledna ima różne oblicza :)


Specjalne podziekowania dla Bsceciora ktory podrzucił link z autorytetem ..


Natomiast jesłi chopdzi o odpowiedź na pytanie Fakinka bo widzę że solidnie podchodzi do tej sprawy i ma logiczne podjeście do tej naprawy to tak :

Istnieje spore prawdopodobieństwo że zawór EGR w Twoim samochodzie jest zablokowany sadzami i wystarczy go rozruszać lub wymienić. Być może uszkodzona jest membrama w tym zaworze ale wtedy byłby raczej zamknięty i miałbyś efekt taki sam jak przy zaślepieniu. Wyjmij zawór sprawdź czy działa rozruszaj i zamontuj. W ostateczności wymień. Uszkodzona membrama powoduje naczęściej zła prace podciśnienia gdzie przestaje działąć sprężarka co w efkecie też djae efekt dymienia ze zbyt małej ilosći powietrza dołądowanego ..

Jeśłi zawór działa poprawnie w odczytach kanału trzeciego znajdziesz wartosć masy powietrza rządaną i otrzymaną. Warunkiem testu jest temperatura 80 stopni minium, wyłączona klimatyzacja i jeśłi silnik pracuje długo na wolnych obrotach musisz go przegazować do trzech tysięcy i wrócić do biegu jałowego.Wtedy masz na odczycie wiarygodne dane. Czyli na przykłąd 300 mg/hub plus minus 100 jedna względem drugiej.

Niektóre oprogramowania pozwalają w nowszych modelach wymusić nastawami podstawowymi prace tego zaworu co w efekcie powoduje zmiany wartośc przy EGR aktywny i nieaktywny.

Gdy masz pewność że EGR jest sprawny a auto nadal dymi czarnymi sadzami musisz skoncentyrować się na fazach rozrządu i rozpoczeciu wtrysku , a powinieneś wiedzieć że podstawą wszelkich prac jest właśnie synchronizacja rozrządu :)

Jeśli masz pewność że EGR działa rozrząd i rozpoczęcie wtryski masz opanowane , sprawdzasz ciśnienie doładowania. Ciśnienie doładwania mierzysz z wartości zadanej i wartości otrzymanej plus minus 100 mbar kanał 11

Ostatecznie robisz test kanałów 03 , 08 i 11 ... nie zapominajac o nastawach 00

Tu masz dane dotyczące rozpoczęcia wtrysku:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb


Daje głowę że jeśłi przeprowadzisz to wszystko tak jak opisałem poznasz prawdziwą pracę tego silnika czyli taką jak wymyśłił to producent , nie zaś eksperymentator. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 19:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Powrócę jeszcze do tematu zaślepki. Ja w AELu wykonałem ją z miękkiej blaszki 3mm ;) :
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 19:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Rozrząd wymieniany zdaje się w zeszłym roku w serwisie specjalizującym się w dieslach - zakładam, że jest ok.
Kąt początku zapłonu ustawiałem na górną granicę w TDI-timing w VAG-u - tj chyba coś ok. 65 na zagrzanym silniku - przy tej wartości najmniejsze problemy z zapalaniem.

Stare logi ale aktualne, nie pamiętam tylko czy była przegazówka - od zeszłego roku wzrósł jedynie nieco - o parę jednostek kąt początku wtrysku - jak sądzę naciągnął się wymieniony pasek rozrządu - zmiana minimalna, może z 5 jednostek.

Turbina:
kanał 10 - http://img137.imageshack.us/i/010m.gif/

Masa powietrza
BS3 - http://img121.imageshack.us/img121/2817/bs003.gif
- http://img142.imageshack.us/img142/387/003f.gif

Ciśnienie doładowania
kanał 11 - http://img341.imageshack.us/img341/2253/011p.gif

kanał 8 - http://img142.imageshack.us/i/008h.gif/

Co o tym sądzicie ?

Co do samego EGR - jak sobie poczytałem tematy z linków to ZGROZA - coraz bardziej przekonuje si do zaślepiania, wynika z tego wątku, że programowa metoda nie zamyka całkowicie zaworu a tylko go przymyka.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Ostatnio edytowano 04.lip.2010 19:17:29 przez pawelb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2010 19:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Skoro już posiadacie taką nieodpartą potrzebę eliminowania zaworu EGR to wystarczy zaślepić wąż podciśnieniowy. Blaszki są niepotrzebne , zamknięty zawór się nie podniesie a jak jest zablokowany w pozycji otwarty to wystarczy go opuścić. Po co blaszki ? :)

P.S

Ja myślę Paweł b że słabo jedzie z dołu to Twoje auto , czyli z paliwa i wiem na pewno na milion procent że jesłi masz wartość 65 na rozpoczecie wtrysku to bez względu na temperaturę paliwa jesteś poza zakresem :) A jeśli to są wartości optymalne do uruchomienia to na 100 masz złą synchronizację..

I jeszcze jedno smoła w kolektorze bierze się z ogromnej ilosći sadzy przez złe ustawienia rozrządu i to jest główna przyczyna. Ale jak mam wam to wytłumaczyć skoro prawie każdy mówi że rozrząd ma chyba dobrze a wartość wtrysku na 65 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: