Witam,
Posiadam A6 2.5TDi z 2000 roku 150KM w manualu.
Od ponad miesiąca, podczas przyspieszania przy około 2000 obrotów i podczas wrzucenia wyższych obrotów i szybkiego wysprzęglenia, pojawia sie dziwny dźwięk - jakby zwalniało jakies koło i obcierało. Mam wrażenie, że dzwięk się nasila.
Byłem u zaprzyjaźnionego mechanika, który rozpoznał ten dzwięk jako padającą turbine, a dokładnie zawór odpuszczający cisnienie. Diagnoza - turbina do wymiany lub regeneracja.
Przeglądałem forum i w niektórych, możliwe że podobnych przypadkach do mojego, wystarczała regulacja. Było by dobrze. Forum to moja ostatnie deska ratunku - ;)
Dzisiaj zlogowałem autko. Może ktoś spojrzy fachowym okiem i coś rozpozna, doradzi.
Tutaj są logi:
statyczne - normal grupy 000, 001, 003
statyczne - normal grupy 004, 007, 013
statyczne - normal grupy 014, 018, xxx
statyczne - BS grupy 000
statyczne - BS grupy 003 004 011
dynamiczne - grupy 000
dynamiczne - grupy 001 004 011
dynamiczne - grupy 003 008 010
Powiem jezscze, że autko latem podczas upałów ponad 30 stopni bardzo traci moc - nie wiem czy to związane z turbiną czy może już nie za świeża przepływka. Ten brak mocy juz trwa 2 lata i jakos mi nie przeszkadzał bardzo ze względu na małą liczbę tak upalnych dni w naszym kraju.
Rok temu byłem na hamowni - moc fabryczna przy 20 paru stopniach. Jedyne "ale" to załamanie się wykresu momentu w dół przy ponad 2000 obrotów, który nadganiał i prostował się przy 2500 i dalej szedł książkowo. Tak jakby przeładowywało a pózniej nie doładowywało.
Oczywiście to tylko moja opinia - laika. Może te objawy pomogą postawić trafniejszą diagnoze.
Wesołych Świąt - czekam na jakieś info.